Η οικονομική και πολιτική συγκυρία, αλλά και η επανεξέταση των όρων σε έργα που είχαν δρομολογηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, κλείνουν το δρόμο σε πολλούς διαγωνισμούς και ενισχύουν την πεποίθηση του κλάδου ότι η αγορά μπαίνει σε βαθιά ομφαλοσκόπηση.
Την τελευταία εβδομάδα, το υπουργείο Οικονομίας, με τρεις διαδοχικές αποφάσεις του κ. Γιώργου Σταθάκη, μετέθεσε τους διαγωνισμούς για το Ελευσίνα – Θήβα –Υλίκη και για τη Ζεύξη Σαλαμίνας για το β΄ 15νθήμερο Ιουνίου, ενώ μόλις χθες έγινε και επισήμως γνωστή η αναμενόμενη ακύρωση του διαγωνισμού για το Πάτρα – Πύργος συνολικού ύψους 443 εκ. ευρώ.
Την τελευταία εβδομάδα, το υπουργείο Οικονομίας, με τρεις διαδοχικές αποφάσεις του κ. Γιώργου Σταθάκη, μετέθεσε τους διαγωνισμούς για το Ελευσίνα – Θήβα –Υλίκη και για τη Ζεύξη Σαλαμίνας για το β΄ 15νθήμερο Ιουνίου, ενώ μόλις χθες έγινε και επισήμως γνωστή η αναμενόμενη ακύρωση του διαγωνισμού για το Πάτρα – Πύργος συνολικού ύψους 443 εκ. ευρώ.
Οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί είναι σχεδόν στοιχειωμένοι καθώς έχουν αναβληθεί ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν ενώ για το Πάτρα Πύργος είναι η δεύτερη, καθώς η δημοπράτηση του είχε συμπέσει με την προεκλογική περίοδο.
Σύμφωνα με την απόφαση του κ. Σταθάκη, το Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χλμ. που τις τελευταίες εβδομάδες βρέθηκε στο επίκεντρο σεναρίων για κατάτμηση του έργου, ακυρώνεται με σκοπό την επανεξέταση του τρόπου δημοπράτησης αλλά και την ένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020.
Όπως αναφέρεται ο διαγωνισμός θα είναι ενιαίος και όχι σε δύο στάδια όπως είχε προβλεφθεί ενώ συγχρόνως θα εκδικαστούν οι προδικαστικές προσφυγές της εταιρείας ΜΕΤΚΑ, που έχει στραφεί κατά των μελετών του έργου θεωρώντας ότι «γέρνουν» υπέρ των εταιρειών που ελέγχουν την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού από την οποία είχε αποκοπεί το επίμαχο τμήμα.
Προς νέα αναβολή εκτιμάται ότι βαίνει και ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι αφενός λόγω του δυσμενούς επενδυτικού κλίματος, αφετέρου λόγω του μεγέθους του έργου που αγγίζει συνολικά το 1,5 δις. ευρώ. Για το έργο πάντως υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον από τρία μεγάλα γκρουπ τις ACS (Ισπανία) – ΤΕΡΝΑ, Vinci Airports (Γαλλία) – ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Bouygues (Γαλλία) – J&P ΑΒΑΞ χωρίς να έχει αποκλειστεί η κατάθεση προσφοράς από τους Κινέζους. Η δημοπράτηση είναι προγραμματισμένη για τις 7 Απριλίου.
Το κλίμα στην αγορά δυναμιτίζεται από τις εξαγγελίες του κ. Σταθάκη περί αναθεώρησης των συμβάσεων παραχώρησης και μείωσης των διοδίων, την στιγμή που είναι κοινός τόπος ότι οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες για να γίνουν οι ριζικές αλλαγές που έχουν σκιαγραφηθεί. Στους κόλπους των εργολάβων –παραχωρησιούχων επικρατεί μεγάλος προβληματισμός καθώς οι εξαγγελίες όπως σημειώνουν γίνονται εν αγνοία τους, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση ή διάλογος.
------------------------------------------------
Πηγή: protothema.gr-Μαριάννα Τζάννε
------------------------------------------------