Με αφορμή σχόλια και ανακοινώσεις σχετικά με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, επιθυμώ να κοινοποιήσω μερικές σκέψεις μου.
Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στις 1 το μεσημέρι, η συνάντηση των πλοιοκτητών του "Πορφυρούσα", Πολυχρόνη Τουρλομούση και Γιώργου Τσαιλά, με τον Μητροπολίτη, τον Δήμαρχο, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, εκπροσώπους φορέων αλλά και πολίτες.
Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στις 1 το μεσημέρι, η συνάντηση των πλοιοκτητών του "Πορφυρούσα", Πολυχρόνη Τουρλομούση και Γιώργου Τσαιλά, με τον Μητροπολίτη, τον Δήμαρχο, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, εκπροσώπους φορέων αλλά και πολίτες.
Η συνάντηση έγινε τελικά στο πνευματικό κέντρο Ποταμού, και όχι στα
γραφεία του Δήμου, όπως είχε αρχικά προγραμματισθεί. Το ενδιαφέρον των
συμπατριωτών μας είναι ισχυρό για το θέμα της συγκοινωνίας, η αυθόρμητη
προσέλευση γέμισε ασφυκτικά την αίθουσα.
Οι Κυθήριοι ενημερωθήκαμε, για το τι θα γίνει στην τοπική ακτοπλοϊκή
συγκοινωνία των νησιών μας. Από τα πιό επίσημα χείλη, ακούσαμε ότι το
πλοίο δεν θα σταματήσει στις 9-1-2014, όπως είχε προγραμματισθεί, θα
συνεχίσει τα δρομολόγιά του καί όταν ξεκαθαρίσει το πρόβλημα που έχει
δημιουργήσει η διακοπή των δρομολογίων του "Βιτσέντζος Κορνάρος" θα
επανέλθουν για πιθανή επέκταση των δρομολογίων και σε άλλες γραμμές.
Ακούστηκαν και αρκετά άλλα, αφού η τοποθέτηση των παρευρισκομένων ήταν
ελεύθερη. Δεν θα σχολιάσω αυτά που ακούστηκαν μέσα στην αίθουσα, αλλά
αυτά που ακούγονται και γράφονται μετέπειτα.
Θα ήταν άραγε προτιμότερο αντί της άμεσης ενημέρωσης του λαού, οι
πλοιοκτήτες να ενημερώσουν τον Μητροπολίτη, τον Δήμαρχο και 2-3 ακόμη
δημοτικούς συμβούλους;
Η πλειονότητα των ομιλητών, έκριναν ότι πρέπει να ευχαριστήσουν τους κ. Τουρλομούση και Τσαιλά, για την μέχρι τώρα εξυπηρέτηση, την οποία προσφέρει το πλοίο στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Η τοποθέτηση αυτή προξένησε την αντίδραση πολύ ολίγων και όχι "πολλών", όπως αναφέρει δημοσίευμα, από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι είχαν διαφορετική άποψη.
Η πλειονότητα των ομιλητών, έκριναν ότι πρέπει να ευχαριστήσουν τους κ. Τουρλομούση και Τσαιλά, για την μέχρι τώρα εξυπηρέτηση, την οποία προσφέρει το πλοίο στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Η τοποθέτηση αυτή προξένησε την αντίδραση πολύ ολίγων και όχι "πολλών", όπως αναφέρει δημοσίευμα, από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι είχαν διαφορετική άποψη.
Σε άλλο δημοσίευμα, χαρακτηρίζεται η συνάντηση ως "τελείως άκαιρη
και άστοχη", διαμαρτυρόμαστε δηλαδή όταν η ΛΑΝΕ διακόπτει τα
δρομολόγια. δεν μας ενημερώνει, είμαστε όλοι σε αμηχανία μη γνωρίζοντας
τι θα γίνει με την σύνδεση του Πειραιά και της Κρήτης, να
διαμαρτυρόμαστε όταν η άλλη εταιρεία δεν διακόπτει δρομολόγια και μας
ενημερώνει για το τι σκοπεύει να κάνει στο μέλλον;
Η αλήθεια πάντως πρέπει να λέγεται δυνατά, καί είναι αλήθεια ότι ο
Πολυχρόνης Τουρλομούσης από πατριωτικά αισθήματα κινούμενος, τον
Οκτώβριο του 2007 ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας να δρομολογήσει πλοίο
στα Κύθηρα. Τότε με τον συνεργάτη του Γιώργο Τσαιλά ερεύνησαν την αγορά
βρήκαν κατάλληλο πλοιό, το αγόρασαν, έκαναν τις απαραίτητες
τροποποιήσεις καί τον Αύγουστο του 2008 ξεκίνησε τα δρομολόγια.
Ασφαλώς είναι επιχειρηματίες καί ενδιαφέρονται να είναι βιώσιμη η
επιχείρησή τους, αλοίμονο αν δεν σκέπτονταν έτσι! Και μεις είμαστε
τυχεροί που έχουμε τέτοιους επιχειρηματίες στην περιοχή μας.
Από τα ίδια πατριωτικά αισθήματα κινούμενοι, οι Ανδρέας Ράικος και
Γιώργος Ξηνταράκος, είχαν ανταποκριθεί σε προηγούμενο αίτημά μου καί
δρομολογήσαν το πλοίο "Ανδρέας ΙΙ" στην ίδια γραμμή. Η απερίσκεπτη
απόφαση τότε, των ιθυνόντων της ΑΝΕΝ, της λαϊκής!!!εταιρείας στην οποία
πολλοί Κυθήριοι βάλαμε χρήματα καί τα χάσαμε, να πάει στην Νεάπολη, όχι
για να εξυπηρετήσει αλλά για να εξοντώσει το τοπικό πλοίο, είχε τα
γνωστά σε όλους αποτελέσματα.
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την επανάληψη των ιδίων σφαλμάτων, δεν πρέπει με τις κινήσεις μας να υπονομεύσουμε την μόνη βιώσιμη γραμμή!
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την επανάληψη των ιδίων σφαλμάτων, δεν πρέπει με τις κινήσεις μας να υπονομεύσουμε την μόνη βιώσιμη γραμμή!
Ας κάνουμε λίγο υπομονή, να ξεκαθαρίσει η υπόθεση της ΛΑΝΕ, να μην
επηρεαζόμαστε από φήμες, ήδη η εταιρεία ζήτησε παράταση της ακινησίας
μέχρι 27-1-2014! Γιατί άραγε; Τί λένε αυτοί που με βεβαιότητα διέδιδαν
ότι στις 7-1-13 διαλύεται η σύμβαση; Δεν πρέπει για μια ακόμη φορά να
διχαστούμε, οι κινήσεις μας πρέπει να είναι προσεγμένες. Τα πλοία
παγκοσμίως ανήκουν σε εταιρείες, για να κινηθούν χρειάζονται χρήματα
και καλή διαχείριση, με διαδηλώσεις και αν ακόμη είναι παλλαϊκές τα
πλοία δεν ταξιδεύουν, συνήθως δένουν!
Η χθεσινή συζήτηση, κατά την άποψή μου, μπορεί να χαρακτηριστεί ως πολύ
χρήσιμη, δεν έκρυβε καμία σκοπιμότητα, η προσέλευση ήταν αυθόρμητη, η
διεξαγωγή της κρατήθηκε σε πολιτισμένο επίπεδο καί έγινε αντιληπτό ότι
έχουμε λύσει τουλάχιστον, την τοπική σύνδεση των νησιών μας.
Αν εργασθούμε μονιασμένοι, έξυπνα και μεθοδικά μπορούμε να πετύχουμε λύσεις και γιά τις περιφερειακές συνδέσεις.
Μιχάλης Δ. Πρωτοψάλτης
Αντιδήμαρχος Δήμου Κυθήρων.
Αν εργασθούμε μονιασμένοι, έξυπνα και μεθοδικά μπορούμε να πετύχουμε λύσεις και γιά τις περιφερειακές συνδέσεις.
Μιχάλης Δ. Πρωτοψάλτης
Αντιδήμαρχος Δήμου Κυθήρων.