Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Κατορθώματα του κ. Βαρβιτσιώτη

Καταργεί την άγονο Πειραιά-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Γύθειο-Κρήτη-Καλαμάτα. Καταδικάζει δύο νησιά στην απομόνωση.
   
Τα νησιά Κύθηρα και Αντικύθηρα ανήκουν διοικητικά στον Πειραιά και στην Περιφέρεια Αττικής. Συγκοινωνιακά εξυπηρετούνται από τα τέλη του 19ου αι με πλοία από τον Πειραιά.

Εδώ και αρκετά χρόνια το κράτος επιδοτεί τη γραμμή αυτή με 5,5 εκ ευρώ ετησίως, καθώς είναι ζημιογόνος και καμία εταιρεία δεν θα την αναλάμβανε χωρίς επιδότηση.

Πριν 4 χρόνια ανέλαβε τη γραμμή η ΛΑΝΕ με σύμβαση για οκτώ χρόνια. Πριν λίγο καιρό (24 Οκτωβρίου) ο ίδιος ο υπουργός δήλωσε στα ΜΜΕ ότι σκοπεύει να καταργήσει τη γραμμή, γιατί «δεν εξυπηρετεί κανέναν, κάνει 13 ώρες να φθάσει το πλοίο και στοιχίζει πολλά».

Εννοείται ότι από αυτά σχετικά ακριβές ήταν μόνο το τελευταίο! Το πλοίο κάνει το ταξίδι σε 6,5 ώρες, μόνο το τρίμηνο Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος 2013 μετέφερε 3800 οχήματα και 30.000 επιβάτες και, όσον αφορά το κόστος, το υπουργείο μπορούσε, αν ήθελε, να συζητήσει με το Δήμο την αναδιάταξη δρομολογίων, ώστε το κόστος να μειωθεί με αντίστοιχη μείωση δρομολογίων το χειμώνα και διατήρηση των θερινών.

Εξάλλου, η φετινή μείωση του προϋπολογισμού στο υπουργείο κατά 5 εκ ευρώ δεν είναι σωστό να επιβαρύνει μόνο δύο νησιά, τα οποία δεν έχουν άλλο τρόπο σύνδεσης με τους προορισμούς της γραμμής αυτής.

Η άποψη ότι τα νησιά εξυπηρετούνται από τη Νεάπολη, όπου όντως λειτουργεί και εξυπηρετεί ένα τοπικό F/B, είναι λανθασμένη, καθώς η διαδρομή των 400 περίπου χλμ δημιουργεί ένα πρόσθετο σημαντικό κόστος στη μετακίνηση, ενώ και το οδικό δίκτυο από Τρίπολη Σπάρτη Νεάπολη είναι σε κακή κατάσταση και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία ο νέος δρόμος Τρίπολης-Σπάρτης.

Παράλληλα, οι Αντικυθήριοι, που επικοινωνούν με Κρήτη και Πειραιά χάνουν τη δυνατότητα μετάβασης και μένουν με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, όποτε το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, από τη Νεάπολη.

Εννοείται ότι ο τουρισμός θα πληγεί ανεπανόρθωτα σε μία εποχή που είναι η μοναδική ελπίδα του τόπου. Ειδικά ο τουρισμός και η μετακίνηση προς Κρήτη αποκόπτεται οριστικά.

Μεγάλο πρόβλημα θα είναι και η μεταφορά εμπορευμάτων, καθώς η μετακίνηση με άλλο τρόπο επιβαρύνει σημαντικά το κόστος τους. Τέλος, μεγάλο είναι το πρόβλημα με τη μετακίνηση αυτών που δεν διαθέτουν όχημα, καθώς από τη Νεάπολη δεν υπάρχει ούτε καν ανταπόκριση των ΚΤΕΛ, το λεωφορείο δε από Νεάπολη αλλάζει στη Σπάρτη με συνεπακόλουθη ταλαιπωρία.

Εκείνο όμως που είναι από τα πλέον σημαντικά προβλήματα είναι ότι η πρόσφατη κατάργηση υπηρεσιών, όπως η Εφορία, στα Κύθηρα αναγκάζει τους κατοίκους του νησιού για μία απλή υπόθεσή τους να μεταβαίνουν στην Αθήνα με τεράστιο πλέον κόστος και ταλαιπωρία, αφού χρειάζονται τουλάχιστον τρεις μέρες για να πάνε και να γυρίσουν κάτω υπό τις καλλίτερες συνθήκες, ενώ μέχρι τώρα μπορούσαν να διεκπεραιώσουν εργασίες τους στον Πειραιά ακόμη και αυθημερόν. (Κόστος απλής μετάβασης με το πλοίο της αγόνου €24. Κόστος μετάβασης και διαμονής από Νεάπολη άνω των €80!)
   
Φαίνεται ότι στο Υπουργείο δεν σκέφτηκαν τίποτα απ’ όλα αυτά. Απλά, με τη σύμφωνη γνώμη της εταιρείας, η οποία έλαβε (ως ανταμοιβή της αποχώρησης της;) αμέσως άλλη γραμμή για την οποία βρήκαν τα κονδύλια, ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ οριστικά έναν τόπο, αφού οι κάτοικοι των Αντικυθήρων μπορούν να σωθούν μόνο αν μεταναστεύσουν, ενώ ο τουρισμός των Κυθήρων, στον οποίο βασιζόταν η οικονομία του νησιού θα καταρρεύσει.

Σημειωτέον ότι ο αρμόδιος υπουργός, εκτός από τις συνεντεύξεις με τις οποίες ανακοίνωνε τις συμφορές στους κατοίκους των Κυθήρων-Αντικυθήρων, δεν έκανε ούτε μία επαφή με τις αρχές των δύο νησιών, αρνούμενος την αποδοχή της αίτησης μίας συνάντησης με τους εκπροσώπους σωματείων και του Μητροπολίτη. Ακόμη και το Δήμαρχο Κυθήρων τον δέχτηκε με την παρέμβαση ενός βουλευτή, για ελάχιστη ώρα και μετά από δύο εβδομάδες για να του πει να κάνει μελέτη(!) και να βρει πλοίο να κάνει τη γραμμή!

Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι υπουργοί, όπως ο κ. Βαρβιτσιώτης, οι οποίοι έχουν πλήρη άγνοια των συνθηκών ζωής και λειτουργίας μίας απομονωμένης νησιωτικής κοινωνίας, που θέτουν μόνοι τους προβλήματα και λαμβάνουν αποφάσεις για τη λύση τους θέτοντας ψευδείς και ανυπόστατους κανόνες, οδηγούν σε απόγνωση μία κοινωνία, η οποία αγωνιά να επιβιώσει κάτω από δύσκολες συνθήκες κρίσης.

Άνθρωποι και παράγοντες της δημόσιας ζωής, όπως ο κ Βαρβιτσιώτης, ο οποίος είναι βέβαιον ότι δεν γνωρίζει απολύτως τίποτα για τους τόπους, τους οποίου καταδικάζει με τις αδικαιολόγητες αποφάσεις του, κάνουν κακό στον τόπο.

Το καλλίτερο θα ήταν να μην είχαμε τέτοια φαινόμενα στη δημόσια ζωή, αφού όμως έπεσαν σ’ αυτήν ως διάττοντες και ως αποτελέσματα, όχι των ικανοτήτων τους, αλλά της οικογενειοκρατίας, καλόν είναι να τους απαλλάσσουν από τα καθήκοντά τους πριν κάνουν περισσότερο κακό στη χώρα γενικότερα.

Κάτι, δυστυχώς, που δεν φαίνεται να αποφεύγουμε.
------------------------------------------
Πηγή: orgi.gr - Μάνος Καλλίγερος
------------------------------------------