Κυριακή 29 του
Γενάρη σπεύσαμε αρκετοί στο Πνευματικό Κέντρο Ποταμού, για να
παρακολουθήσουμε την συζήτηση που θα γινόταν με καλεσμένους του
Μητροπολίτη κ.κ. Σεραφείμ, κυρίους Πολυχρόνη Τουρλουμούση και Γιώργο
Τσαϊλά, πλοιοκτήτες του «Πορφυρούσα».
Αρχικά υπήρξε αμηχανία από την αθρόα προσέλευση του κόσμου, γιατί η συζήτηση είχε προγραμματιστεί να γίνει «κλειστή» ανάμεσα σε έξι ανθρώπους, τον Σεβασμιώτατο, τους πλοιοκτήτες και τέσσερις του Δήμου Κυθήρων.
Όταν οι δύο πλοιοκτήτες πήραν τον λόγο ειπώθηκαν πράγματα σημαντικά μεν, αλλά όχι αυτά που βλακωδώς ίσως περιμέναμε όσοι αγωνιούμε για το μέλλον των δύο νησιών στην ναυσιπλοΐα. Τόσο ο Γιώργος Τσαϊλάς όσο και ο Πολυχρόνης Τουρλουμούσης υπήρξαν απόλυτα σαφείς στα εξής:
Η τοπική γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα και Κύθηρα-Αντικύθηρα όχι μόνο δεν κινδυνεύει να διακοπεί, αλλά το πλοίο δεν θα κάνει ούτε καν την δίμηνη διακοπή του από 9 Ιανουαρίου 2014, ώστε τα δύο νησιά να μην απομονωθούν από τον υπόλοιπο κόσμο.
Η Πορφυρούσα θα συνεχίσει να εκτελεί ανελλιπώς, τα δρομολόγιά της και μάλιστα θα γίνει προσπάθεια να βρεθούν λύσεις όπου οι ώρες δεν εξυπηρετούν.
Στην διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να βγάλουν κάποιο πλοίο τους από άλλη γραμμή προκειμένου να το εντάξουν στην γραμμή Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη, ώστε να εξυπηρετηθεί η τουριστική κίνηση. Τόνισαν επίσης πως θα ήταν διατεθειμένοι να συζητήσουν την όποια περεταίρω λύση, αρκεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να ξεκαθάριζε την θέση του, τις μελλοντικές του κινήσεις και τι μας επιτρέπει να κάνουμε τελικά.
Στη συνέχεια πήραν τον λόγο μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου που δικαίως ευχαρίστησαν θερμά τους δύο καλεσμένους αλλά δεν έδειξαν κάποια πρόθεση διεκδίκησης της γραμμής που χάνεται.
Αντίθετα άλλα μέλη, παράγοντες και εκπρόσωποι της παραγωγικής τάξης των Κυθήρων, αναγνώρισαν την πολύτιμη παρουσία του Πορφυρούσα αλλά τόνισαν και πρότειναν κινήσεις για να μην απομονωθούν τα δύο νησιά.
Αν και η σημερινή συνάντηση δεν είχε τον χαρακτήρα συζήτησης για την ουσιαστική επίλυση του προβλήματος της απώλειας της γραμμής από Πειραιά έως Κρήτη, φάνηκε το χαώδες της κατάστασης που ήδη αρχίσαμε να βιώνουμε.
Έχουμε δύο νησιά που η κυβέρνηση αποφασίζει να αφήσει χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία και επικοινωνία με τα μέρη όπου η ίδια αυτή κυβέρνηση αποφάσισε να μεταφέρει τις βασικές υπηρεσίες που αφορούν τους πληθυσμούς τους.
Δυο νησιά που ανήκουν διοικητικά στον Πειραιά, που είχαν πάντα επικοινωνία με τον Πειραιά, δεν θα έχουν πλοίο από και προς τον Πειραιά.
Πρόκειται για την μόνη Άγονη γραμμή που καταργείται, και η οποία λειτούργησε ακόμα και όταν η Ελληνική Οικονομία ήταν σε άθλια κατάσταση.
Έχουν γραφτεί αυτές τις μέρες πάρα πολλά για τις πολλές και μοιραίες επιπτώσεις αυτής της πράξης του υπουργείου Ναυτιλίας. Στην προκειμένη περίπτωση δεν θα αναφερθώ σ αυτές αλλά στο τι θα μπορούσαμε να κάνουμε.
Τα νησιά μας δεν είναι τα μόνα που επλήγησαν σ αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα, άρα έχουμε παραδείγματα δράσης και λύσεων που δόθηκαν από μικρά νησιά σαν τα δικά μας.
Επιπλέον δεν γίνεται να κοιτάμε πίσω σε λανθασμένες και αποτυχημένες κινήσεις που έγιναν όταν κάποιοι απατεώνες πάτησαν πάνω σε σωστούς στόχους ώστε να κερδοσκοπήσουν.
Γιατί τότε ας κοιτάξουμε πίσω και ας δούμε τα καλά, που είχαμε στην ναυσιπλοΐα μας στο παρελθόν σε καλές εποχές.
Ο Καλλικράτης έχει πολλά κατά και αυτό αποδείχτηκε στην πράξη, μήπως όμως θα έπρεπε να αδράξουμε τα θεσμοθετημένα υπέρ και να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας;
Δεν υστερούμε από άλλα νησιά ούτε σε δικαιώματα, ούτε σε υποχρεώσεις. Αντιθέτως έχουμε δεχτεί αγόγγυστα όλα όσα επέλεξαν να μας επιβάλουν, αλλά να δεχτούμε να εξαιρεθούμε έναντι των άλλων άγονων περιοχών και μάλιστα εις βάρος μας;
Επιτέλους υπάρχουν θεσμοί και τρόποι να αναγκάσουμε καταστάσεις να γυρίσουν προς το κοινωνικό όφελος των νησιών μας. Και αν εμείς δεν ξέρουμε το πώς, πράγμα που δεν είναι κακό, υπάρχουν πάντα αυτοί που γνωρίζουν όσα εμείς δεν κατέχουμε.
Είμαστε πολύ τυχεροί που υπάρχει το Πορφυρούσα και αυτή η φράση δεν ακούστηκε μόνον σήμερα.
Στην διάρκεια των καλοκαιριών και των κακοτυχιών που έχουμε αντιμετωπίσει, όλοι μας έχουμε ακουστεί να λέμε: ευτυχώς που υπάρχει το Πορφυρούσα!
Όμως το Πορφυρούσα δεν μπορεί να δώσει τις λύσεις στα προβλήματα που η κυβερνητική πολιτική δημιούργησε στα δύο νησιά μας.
Ούτε και θα πρέπει να βασιστεί η κυβέρνηση στην ύπαρξη του Πορφυρούσα, ώστε να μας κόψει την δεύτερη και ζωτικής σημασίας γραμμή από Πειραιά-Κύθηρα-Καλαμάτα-Γύθειο-Αντικύθηρα-Κρήτη και να μας οδηγήσει έτσι στην εξαθλίωση, γιατί τότε…
Αρχικά υπήρξε αμηχανία από την αθρόα προσέλευση του κόσμου, γιατί η συζήτηση είχε προγραμματιστεί να γίνει «κλειστή» ανάμεσα σε έξι ανθρώπους, τον Σεβασμιώτατο, τους πλοιοκτήτες και τέσσερις του Δήμου Κυθήρων.
Όταν οι δύο πλοιοκτήτες πήραν τον λόγο ειπώθηκαν πράγματα σημαντικά μεν, αλλά όχι αυτά που βλακωδώς ίσως περιμέναμε όσοι αγωνιούμε για το μέλλον των δύο νησιών στην ναυσιπλοΐα. Τόσο ο Γιώργος Τσαϊλάς όσο και ο Πολυχρόνης Τουρλουμούσης υπήρξαν απόλυτα σαφείς στα εξής:
Η τοπική γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα και Κύθηρα-Αντικύθηρα όχι μόνο δεν κινδυνεύει να διακοπεί, αλλά το πλοίο δεν θα κάνει ούτε καν την δίμηνη διακοπή του από 9 Ιανουαρίου 2014, ώστε τα δύο νησιά να μην απομονωθούν από τον υπόλοιπο κόσμο.
Η Πορφυρούσα θα συνεχίσει να εκτελεί ανελλιπώς, τα δρομολόγιά της και μάλιστα θα γίνει προσπάθεια να βρεθούν λύσεις όπου οι ώρες δεν εξυπηρετούν.
Στην διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να βγάλουν κάποιο πλοίο τους από άλλη γραμμή προκειμένου να το εντάξουν στην γραμμή Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη, ώστε να εξυπηρετηθεί η τουριστική κίνηση. Τόνισαν επίσης πως θα ήταν διατεθειμένοι να συζητήσουν την όποια περεταίρω λύση, αρκεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να ξεκαθάριζε την θέση του, τις μελλοντικές του κινήσεις και τι μας επιτρέπει να κάνουμε τελικά.
Στη συνέχεια πήραν τον λόγο μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου που δικαίως ευχαρίστησαν θερμά τους δύο καλεσμένους αλλά δεν έδειξαν κάποια πρόθεση διεκδίκησης της γραμμής που χάνεται.
Αντίθετα άλλα μέλη, παράγοντες και εκπρόσωποι της παραγωγικής τάξης των Κυθήρων, αναγνώρισαν την πολύτιμη παρουσία του Πορφυρούσα αλλά τόνισαν και πρότειναν κινήσεις για να μην απομονωθούν τα δύο νησιά.
Αν και η σημερινή συνάντηση δεν είχε τον χαρακτήρα συζήτησης για την ουσιαστική επίλυση του προβλήματος της απώλειας της γραμμής από Πειραιά έως Κρήτη, φάνηκε το χαώδες της κατάστασης που ήδη αρχίσαμε να βιώνουμε.
Έχουμε δύο νησιά που η κυβέρνηση αποφασίζει να αφήσει χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία και επικοινωνία με τα μέρη όπου η ίδια αυτή κυβέρνηση αποφάσισε να μεταφέρει τις βασικές υπηρεσίες που αφορούν τους πληθυσμούς τους.
Δυο νησιά που ανήκουν διοικητικά στον Πειραιά, που είχαν πάντα επικοινωνία με τον Πειραιά, δεν θα έχουν πλοίο από και προς τον Πειραιά.
Πρόκειται για την μόνη Άγονη γραμμή που καταργείται, και η οποία λειτούργησε ακόμα και όταν η Ελληνική Οικονομία ήταν σε άθλια κατάσταση.
Έχουν γραφτεί αυτές τις μέρες πάρα πολλά για τις πολλές και μοιραίες επιπτώσεις αυτής της πράξης του υπουργείου Ναυτιλίας. Στην προκειμένη περίπτωση δεν θα αναφερθώ σ αυτές αλλά στο τι θα μπορούσαμε να κάνουμε.
Τα νησιά μας δεν είναι τα μόνα που επλήγησαν σ αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα, άρα έχουμε παραδείγματα δράσης και λύσεων που δόθηκαν από μικρά νησιά σαν τα δικά μας.
Επιπλέον δεν γίνεται να κοιτάμε πίσω σε λανθασμένες και αποτυχημένες κινήσεις που έγιναν όταν κάποιοι απατεώνες πάτησαν πάνω σε σωστούς στόχους ώστε να κερδοσκοπήσουν.
Γιατί τότε ας κοιτάξουμε πίσω και ας δούμε τα καλά, που είχαμε στην ναυσιπλοΐα μας στο παρελθόν σε καλές εποχές.
Ο Καλλικράτης έχει πολλά κατά και αυτό αποδείχτηκε στην πράξη, μήπως όμως θα έπρεπε να αδράξουμε τα θεσμοθετημένα υπέρ και να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας;
Δεν υστερούμε από άλλα νησιά ούτε σε δικαιώματα, ούτε σε υποχρεώσεις. Αντιθέτως έχουμε δεχτεί αγόγγυστα όλα όσα επέλεξαν να μας επιβάλουν, αλλά να δεχτούμε να εξαιρεθούμε έναντι των άλλων άγονων περιοχών και μάλιστα εις βάρος μας;
Επιτέλους υπάρχουν θεσμοί και τρόποι να αναγκάσουμε καταστάσεις να γυρίσουν προς το κοινωνικό όφελος των νησιών μας. Και αν εμείς δεν ξέρουμε το πώς, πράγμα που δεν είναι κακό, υπάρχουν πάντα αυτοί που γνωρίζουν όσα εμείς δεν κατέχουμε.
Είμαστε πολύ τυχεροί που υπάρχει το Πορφυρούσα και αυτή η φράση δεν ακούστηκε μόνον σήμερα.
Στην διάρκεια των καλοκαιριών και των κακοτυχιών που έχουμε αντιμετωπίσει, όλοι μας έχουμε ακουστεί να λέμε: ευτυχώς που υπάρχει το Πορφυρούσα!
Όμως το Πορφυρούσα δεν μπορεί να δώσει τις λύσεις στα προβλήματα που η κυβερνητική πολιτική δημιούργησε στα δύο νησιά μας.
Ούτε και θα πρέπει να βασιστεί η κυβέρνηση στην ύπαρξη του Πορφυρούσα, ώστε να μας κόψει την δεύτερη και ζωτικής σημασίας γραμμή από Πειραιά-Κύθηρα-Καλαμάτα-Γύθειο-Αντικύθηρα-Κρήτη και να μας οδηγήσει έτσι στην εξαθλίωση, γιατί τότε…
--------------------------------------------------------------
Πηγή: kythirionpolitia.gr - Ελίνα Γαλανοπούλου
--------------------------------------------------------------