Με την πλήρη και επίσημη πλέον
επιβεβαίωση των χειρότερων φόβων μας για τη συγκοινωνία (υπενθυμίζουμε, η
εφημερίδα ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ επισημαίνει τον κίνδυνο εδώ και πολύ καιρό) η προσοχή όλων
μας πρέπει να στραφεί στον αγώνα για να πεισθούν οι αρμόδιοι για τη λανθασμένη
απόφασή τους σχετικά με την πλήρη αποκοπή των Κυθήρων από τον κορμό
Πειραιάς-Πελοπόννησος-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κρήτη.
Ο κύριος άξονας του αγώνα μας
πρέπει πλέον να στραφεί κατ’ ευθείαν στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, αφού στο
Υπουργείο Ναυτιλίας, τόσο ο υπουργός, όσο και οι υπ’ αυτόν έδειξαν τις προθέσεις τους και έλαβαν
τις αποφάσεις τους ερήμην των αρχών και των θέσεων του τόπου μας.
Δεύτερος πυλώνας άμεσων ενεργειών
πρέπει να είναι, η Περιφέρεια Αττικής,
η οποία, μέχρι τώρα έχει σιωπήσει, σαν να μην αποτελούν τα Κύθηρα και τα
Αντικύθηρα μέρος του νησιωτικού της πλέγματος ή σαν να μην θίγεται άμεσα από
τις αποφάσεις του υπουργείου Ναυτιλίας. Άραγε θα έκανε το ίδιο αν είχαν μείνει
χωρίς συγκοινωνία από τον Πειραιά οι Σπέτσες ή η Ύδρα;
Παράλληλα, το θέμα ενδιαφέρει
ασφαλώς άμεσα και τους Δημάρχους των περιοχών, στις οποίες το πλοίο προσέγγιζε.
Έτσι, μία άμεση επαφή με τους Δημάρχους Καλαμάτας,
Γυθείου, Κισάμου, Μονεμβασίας και ασφαλώς Πειραιά, πρέπει να αποτελέσει
άμεση προτεραιότητα. Η πλήρης πλέον αποκοπή από την Κρήτη, αλλά και την
Καλαμάτα και το Γύθειο αναμένεται να επιφέρει κατακόρυφη πτώση στον τουρισμό,
στην τροφοδοσία με αρκετά προϊόντα, στη μεταφορά ασθενών και φοιτητών και όσες
άλλες δραστηριότητες εξυπηρετούσαν οι προσεγγίσεις αυτές.
Το μείζον θέμα αναφοράς είναι
ασφαλώς η μείωση της κίνησης χωρίς πλοίο, που να καλύπτει όσα κάλυπτε η γραμμή,
που καταργήθηκε, με έμφαση, παράλληλα, στο υψηλό
κόστος μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων, την κατάσταση στους
αυτοκινητοδρόμους της Πελοποννήσου, που θέλουν καιρό να ολοκληρωθούν, στη
μεγάλη επιβάρυνση της κατανάλωσης σε μία περιοχή με ήδη υψηλές τιμές και τέλος,
το γεγονός ότι η έλλειψη πλοίου που να συνδέει τα νησιά μας με την έδρα της
Περιφέρειας στην οποία ανήκουν, που κατά το υπουργείο θα αναπληρωθεί με τη
γραμμή της Νεάπολης, δεν λύνει το πρόβλημα των Αντικυθήρων. Οι κάτοικοι του
νησιού αυτού αφήνονται πλέον στην τύχη τους κυριολεκτικά. Ίσως αυτό το
τελευταίο να είναι και ένα από τα σημαντικότερα επιχειρήματα.
Ασφαλώς, όσον αφορά τη θέση των
Κυθήρων και Αντικυθήρων, θα πρέπει, έστω και τώρα, την τελευταία στιγμή, να
διατυπωθούν κοινά αιτήματα και να
υποστηριχθούν με ειλικρίνεια και με κοινή γραμμή όλων. Ας γίνουν επιτέλους
μαθήματα οι κατά καιρούς μεμονωμένες
ενέργειες διαφόρων παραγόντων, πολλές από τις οποίες μάλιστα διακρίνονταν για
την αμφισημία τους και έδιναν την εντύπωση ενός τόπου που δεν ξέρει τι θέλει
και στον οποίο ο καθένας έχει μία άποψη, την οποία θέλει να επιβάλλει παντού.
Ας δούμε πόσο επιβλαβής για τα συμφέροντά μας ήταν η τακτική αυτή και πού
οδήγησε σήμερα, όπως βέβαια και η τοποθέτηση πολλών, δυστυχώς, με τέτοιο τρόπο
σαν το θέμα να αφορούσε αντιπαράθεση για
έναν ποδοσφαιρικό αγώνα μεταξύ αντιπάλων ομάδων!
Όσον αφορά στις περαιτέρω
ενέργειες. Ακούστηκε ότι προτάθηκε να γίνει μία συγκέντρωση στα Κύθηρα και σε
αυτήν να διατυπωθούν τα αιτήματα των νησιών μας. Μήπως αυτό θα έπρεπε να γίνει
στον Πειραιά, έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας;
Με μία καλή οργάνωση, ακόμα και
λιγότερος κόσμος μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερη δημοσιότητα με το γεγονός ότι
υπάρχει ευαισθητοποίηση στην απομόνωση των νησιών, κάτι το οποίο πρέπει να
υπερτονίζεται, ειδικά μετά την κατάργηση της ΔΟΥ και των επιπτώσεων που είχε
αυτό στα Κύθηρα με τον τρόπο και στο χρόνο που έγινε. Εκτός τούτου, στα Κύθηρα,
όποια εκδήλωση και αν γίνει, θα έχει, αναπόφευκτα, δυσανάλογα μικρή προβολή από
τα ΜΜΕ.
Οι παραπάνω τοποθετήσεις, δεν
αποτελούν παρά μία μικρή συμβολή στον αγώνα των Κυθήρων-Αντικυθήρων και
ενίσχυση των τοπικών αρχών και των μονίμων κατοίκων, που ανησυχούν και βλέπουν
πλέον ως άμεση απειλή την εγκατάλειψη
και την επιστροφή σε συγκοινωνιακές πρακτικές πολλών δεκαετιών πριν.
Ας
επιμείνουμε να μην γίνουν τα νησιά μας έρημοι τόποι και να μπορούν να ελπίζουν
στη ζωή τους σε αυτά οι νέοι μας.
ΕΜΜ. ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ
Εκδότης εφημερίδας ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ