Νέα δεδομένα για την ακτοπλοΐα, που ανοίγουν το δρόμο και για επιχειρηματικές εξελίξεις, εισάγει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η συζήτηση του οποίου στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής αναμένεται να ξεκινήσει αύριο, Τετάρτη 27 Μαρτίου. Από την πλευρά της συμπολίτευσης εισηγητής έχει ορισθεί ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, πρώην τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας.
Στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» εισάγονται μια σειρά αλλαγών που αφορούν πρωτίστως στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων, αλλαγές που διαμορφώνουν και νέα επιχειρηματικά δεδομένα, καθώς η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία αποκτά νέες δυνατότητες αξιοποίησης του στόλου της, ενώ ευνοούνται και οι συμπράξεις (κοινοπραξίες) μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών που έχουν συμπληρωματικούς στόλους.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι επιτρέπεται από μία εταιρεία η έκτακτη δρομολόγηση ενός επιπλέον πλοίου κατά τους θερινούς μήνες σε γραμμή στην οποία έχει παρουσία όλο το χρόνο, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί η όποια εταιρεία με την επιλογή κατάλληλων πλοίων να ισχυροποιήσει τη θέση σε μία γραμμή. Επίσης η μείωση του χρόνου δρομολόγησης των ταχυπλόων πλοίων αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας εταιρειών που έχουν δρομολογημένα συμβατικά πλοία με εταιρείες που έχουν ταχύπλοα με στόχο τη μείωση του κόστους.
Παράλληλα το σχέδιο νόμου παρεμβαίνει και στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, τις οποίες μειώνει τόσο στις διεθνείς γραμμές (γραμμές της Αδριατικής) καθ’ όλο το έτος, όσο και στην εσωτερική ακτοπλοΐα κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες, η μείωση των συνθέσεων δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αναφέρουν συνδικαλιστικοί παράγοντες, καθώς στην πράξη ειδικά τους θερινούς μήνες ένα επιβατηγό πλοίο για να λειτουργήσει στοιχειωδώς απαιτείται να έχει πολύ περισσότερους ναυτικούς από όσους ορίζει το πρωτόκολλο.
Οι ακτοπλόοι, ωστόσο, στηρίζουν τις αλλαγές, καθώς είναι μία αρχή για μια πιο αποτελεσματική λειτουργία του κλάδου, ενώ αντιθέτως οι ναυτεργάτες απειλούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις εν όψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου στη Βουλή. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, με το πολυνομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
* Καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου η οργανική σύνθεση του προσωπικού επιβατηγού ή επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου.
* Μειώνεται η οργανική σύνθεση των επιβατηγών και επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων για τη χειμερινή περίοδο.
* Επιτρέπεται με απόφαση του υπουργού η αντικατάσταση πλοίου με άλλο μικρότερο σε μία γραμμή.
* Επιτρέπεται η δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου από τον ίδιο πλοιοκτήτη μόνο για τους θερινούς μήνες στην ίδια γραμμή.
* Μειώνεται ο χρόνος δρομολόγησης των ταχύπλοων πλοίων, στους τέσσερις μήνες, εκ των οποίων οι τρεις συνεχόμενοι.
* Επιτρέπεται η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων για διάστημα μέχρι 45 ημέρες, εφόσον οι ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.
* Διευρύνεται ο αριθμός των περιπτώσεων που η εταιρεία μπορεί να απολύσει το πλήρωμα.
* Επιβάλλεται τέλος υπέρ της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών στους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων, μέχρι 10% των ετήσιων εσόδων τους.
-----------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
-----------------------
Στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» εισάγονται μια σειρά αλλαγών που αφορούν πρωτίστως στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων, αλλαγές που διαμορφώνουν και νέα επιχειρηματικά δεδομένα, καθώς η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία αποκτά νέες δυνατότητες αξιοποίησης του στόλου της, ενώ ευνοούνται και οι συμπράξεις (κοινοπραξίες) μεταξύ ακτοπλοϊκών εταιρειών που έχουν συμπληρωματικούς στόλους.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι επιτρέπεται από μία εταιρεία η έκτακτη δρομολόγηση ενός επιπλέον πλοίου κατά τους θερινούς μήνες σε γραμμή στην οποία έχει παρουσία όλο το χρόνο, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί η όποια εταιρεία με την επιλογή κατάλληλων πλοίων να ισχυροποιήσει τη θέση σε μία γραμμή. Επίσης η μείωση του χρόνου δρομολόγησης των ταχυπλόων πλοίων αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας εταιρειών που έχουν δρομολογημένα συμβατικά πλοία με εταιρείες που έχουν ταχύπλοα με στόχο τη μείωση του κόστους.
Παράλληλα το σχέδιο νόμου παρεμβαίνει και στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, τις οποίες μειώνει τόσο στις διεθνείς γραμμές (γραμμές της Αδριατικής) καθ’ όλο το έτος, όσο και στην εσωτερική ακτοπλοΐα κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες, η μείωση των συνθέσεων δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αναφέρουν συνδικαλιστικοί παράγοντες, καθώς στην πράξη ειδικά τους θερινούς μήνες ένα επιβατηγό πλοίο για να λειτουργήσει στοιχειωδώς απαιτείται να έχει πολύ περισσότερους ναυτικούς από όσους ορίζει το πρωτόκολλο.
Οι ακτοπλόοι, ωστόσο, στηρίζουν τις αλλαγές, καθώς είναι μία αρχή για μια πιο αποτελεσματική λειτουργία του κλάδου, ενώ αντιθέτως οι ναυτεργάτες απειλούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις εν όψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου στη Βουλή. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, με το πολυνομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
* Καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου η οργανική σύνθεση του προσωπικού επιβατηγού ή επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου.
* Μειώνεται η οργανική σύνθεση των επιβατηγών και επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων για τη χειμερινή περίοδο.
* Επιτρέπεται με απόφαση του υπουργού η αντικατάσταση πλοίου με άλλο μικρότερο σε μία γραμμή.
* Επιτρέπεται η δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου από τον ίδιο πλοιοκτήτη μόνο για τους θερινούς μήνες στην ίδια γραμμή.
* Μειώνεται ο χρόνος δρομολόγησης των ταχύπλοων πλοίων, στους τέσσερις μήνες, εκ των οποίων οι τρεις συνεχόμενοι.
* Επιτρέπεται η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων για διάστημα μέχρι 45 ημέρες, εφόσον οι ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.
* Διευρύνεται ο αριθμός των περιπτώσεων που η εταιρεία μπορεί να απολύσει το πλήρωμα.
* Επιβάλλεται τέλος υπέρ της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών στους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων, μέχρι 10% των ετήσιων εσόδων τους.
-----------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
-----------------------