Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Αναμένεται απάντηση από τις αρμόδιες Λιμενικές αρχές και τους πολιτειακούς φορείς σχετικά με το δημοσιεύμα μας για την παρουσία πληθώρας αγκυροβολημένων πλοίων στον δίαυλο διέλευσης μεταξύ Κυθήρων και Νεαπόλεως

Θα θέλαμε να επανέλθουμε στο θέμα σχετικά με τα αγκυροβολημένα η τα αγκυροβολούντα κατά καιρούς πλοία και να αναφέρουμε ότι ουδεμία αντίδραση η επεξήγηση η ερμηνεία δεν μας απεστάλλη από κάποια αρμόδια αρχή λιμενική η πολιτειακή η οποία να δικαιολογεί κατά κάποιον τρόπο την παρουσία των πλοίων αυτών τα οποία εξακολουθούν να βρίσκονται "υπό σκιάν" στην περιοχή του κόλπου της Νεαπόλεως αλλά και πλησίον στον δίαυλο διέλευσης μεταξύ Κυθήρων και Νεαπόλεως {Η ακριβής θέση λόγω ανενεργών AIS δεν είναι εφικτή φυσικά}...



Επιπροσθέτως θα θέλαμε να παραθέσουμε αποσπάσματα από την σχετική ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής ένωσης που αναφέρονται οι νέες αλλαγές στην επιθεώρηση των πλοίων και στις αναγκαιούμενες τηρούμενες πρϋποθέσεις.

Τέλος θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους αναγνώστες και αναγνώστριές μας ότι εάν και αυτή την φορά "κωφεύσουν" οι αρμόδιοι να απαντήσουν τότε αντίγραφα των δημοσιεύσεων και ανάλογη καταγγελία θα αποσταλλεί προς το αρμόδιο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ελπίζοντας ότι ίσως έτσι δοθεί κάποια λύση στο θέμα αυτό που απασχολεί σοβαρά τις τοπικές κοινωνίες και δεί εν όψει τουριστικής περιόδου.


Αλλαγές στην επιθεώρηση των πλοίων-Νέα οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Μαύρη λίστα για τα επικίνδυνα πλοία σύμφωνα με τη δέσμη μέτρων για την ασφάλεια στη θάλασσα που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Το πακέτο Erika III , που πήρε το όνομά του από το πετρελαιοφόρο που βυθίστηκε στη Γαλλία το 1999, ορίζει κανόνες για τους ελέγχους στα πλοία, για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων και για τη διερεύνηση ατυχημάτων. Περιλαμβάνει μέτρα για την αστική ευθύνη και την υποχρέωση των χωρών να διασφαλίζουν ότι τα πλοία που φέρουν τη σημαία τους πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.

Με τους νέους αυτούς κανόνες επιδιώκεται η πρόληψη καταστροφών όπως η πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε από το ναυάγιο του πετρελαιοφόρου Prestige κατά τη διάρκεια καταιγίδας στη βορειοδυτική Ισπανία τον Νοέμβριο 2002 . Όπως συνέβη με το Erika, έτσι και για το Prestige δεν ήταν δυνατό να βρεθεί λιμάνι-καταφύγιο για τη μεταφόρτωση των 77.000 τόνων μαζούτ που μετέφερε. Το διέταξαν να επιστρέψει στην ανοικτή θάλασσα όπου και βυθίστηκε στον Ατλαντικό, σε απόσταση 250 χλμ από την Ισπανία.

Ουσιαστικές αλλαγές στο καθεστώς επιθεώρησης πλοίων επιφέρει η νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ασφάλεια στη θάλασσα η οποία εντάσσεται στο πακέτο μέτρων «Erika III», και η οποία τίθεται σε ισχύ την πρώτη ημέρα του 2011.

Η νέα οδηγία, 2009/16/ΕΚ, ενσωματώνει τις διαδικασίες του νέου καθεστώτος επιθεωρήσεως πλοίων του μνημονίου των Παρισίων (Paris MOU). Το νέο καθεστώς θέτει παράλληλα νέες διαδικαστικές απαιτήσεις συμμόρφωσης στα κράτη-μέλη, αλλά και στους φορείς της ναυτιλίας.

Οπως επισημαίνεται σε εγκύκλιο της γενικής γραμματείας Ναυτιλιακής Πολιτικής του ΥΠΟΙΑΝ, η νέα οδηγία εφαρμόζεται σε όλους τους τύπους των πλοίων τα οποία καταπλέουν σε λιμένες ή αγκυροβόλιο κράτους-μέλους, προκειμένου να πραγματοποιηθούν ενέργειες.

Το νέο καθεστώς επιθεωρήσεων - NIR υιοθετεί συγκεκριμένο σύστημα επιλογής πλοίων σύμφωνα με το οποίο κάθε πλοίο που καταπλέει σε λιμένες ή αγκυροβόλια της περιοχής του Paris MOU χαρακτηρίζεται από ένα προφίλ επικινδυνότητας. Κατά συνέπεια, για κάθε πλοίο το οποίο καταπλέει ή αποπλέει από λιμένα ή αγκυροβόλιο της περιοχής του Paris MOU απαιτούνται συγκεκριμένες πληροφορίες προκειμένου να ενημερώνεται σχετικά η νέα βάση δεδομένων του μνημονίου.

Η νέα βάση δεδομένων, η «Thetis», η οποία θα υποστηρίζει το NIR, θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη «Sirenac». Θα λαμβάνει πληροφορίες για τους κατάπλους /απόπλους πλοίων μέσω του συστήματος ανταλλαγής πληροφοριών SafeSeaNet το οποίο με τη σειρά του αποτελεί σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και από τα αντίστοιχα συστήματα του Καναδά και της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Για το σκοπό αυτό τα κράτη-μέλη απαιτείται να οργανώσουν εσωτερικούς μηχανισμούς οι οποίοι θα εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις αναφορών των απαιτούμενων πληροφοριών στοιχείων προκειμένου στη συνέχεια τα στοιχεία αυτά να διαβιβάζονται στο SafeSeaNet.

Οι πληροφορίες

Οπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, από την 1η Ιανουαρίου 2011, οι εξής πληροφορίες πρέπει να διαβιβάζονται για κάθε πλοίο με ξένη σημαία, το οποίο εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας και το οποίο αποπλέει ή καταπλέει σε λιμένα ή αγκυροβόλιο της περιοχής του μνημονίου.

- Αναγγελία 72 ωρών πριν τον εκτιμώμενο κατάπλου

1) Ο διαχειριστής ή ο πράκτορας ή ο πλοίαρχος του πλοίου το οποίο είναι υπόχρεο για εκτεταμένη επιθεώρηση, θα πρέπει να ενημερώσει σχετικά τουλάχιστον 72 ώρες πριν τον εκτιμώμενο χρόνο κατάπλου του πλοίου στο λιμένα ή το αγκυροβόλιο ή πριν αποπλεύσει από τον προηγούμενο λιμένα εάν το ταξίδι εκτιμάται να διαρκέσει λιγότερο από 72 ώρες.

Η συγκεκριμένη απαίτηση υφίσταται ήδη για ορισμένα πλοία, αλλά από 1ης Ιανουαρίου 2011 θα εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία με υψηλό προφίλ επικινδυνότητας και κάθε πετρελαιοφόρο, επιβατηγό, υγραεριοφόρο, μεταφοράς χημικών ή μεταφοράς χύδην φορτίου ηλικίας άνω των 12 ετών.

2) Τουλάχιστον οι ακόλουθες πληροφορίες πρέπει να διαβιβάζονται:

- Στοιχεία του πλοίου,
- Εκτιμώμενος χρόνος παραμονής,
- Ημερομηνία τελευταίας εκτεταμένης επιθεώρησης στην περιοχή του Paris MOU,
- Προγραμματισμένες εργασίες στο λιμένα ή αγκυροβόλιο προορισμού,
- Προγραμματισμένες επιθεωρήσεις και εκτεταμένες εργασίες συντήρησης ή επισκευής που θα διενεργηθούν κατά την παραμονή του πλοίου στο λιμένα ή αγκυροβόλιο προορισμού,
- Ειδικά για τα δεξαμενόπλοια, τα κατασκευαστικά στοιχεία, η κατάσταση δεξαμενών φορτίου και δεξαμενών έρματος και η ποσότητα και ο τύπος του φορτίου,
- Πραγματική ώρα κατάπλου και απόπλου. Η πραγματική ώρα κατάπλου και απόπλου κάθε πλοίου που καταπλέει σε λιμένα ή αγκυροβόλιο εντός της περιοχής του Paris MOU θα μεταφέρεται μέσω της αρμόδιας αρχής στο SafeSeaNet προκειμένου να ενημερώνεται η βάση δεδομένων «Thetis».

Επισημαίνεται ότι η μη διαβίβαση των πληροφοριών θα έχει, όπως αναφέρει η εγκύκλιος, ως αποτέλεσμα την αυτόματη στοχοποίηση, εκ μέρους του συστήματος, του πλοίου προς επιθεώρηση. Η μη συμμόρφωση με τις σχετικές απαιτήσεις θα θεωρείται σύμφωνα με την οδηγία ως «μη αναμενόμενος παράγοντας», με αποτέλεσμα το πλοίο να καθίσταται υπόχρεο προς επιθεώρηση ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την τελευταία περιοδική επιθεώρησή του. Παράλληλα, θα επιβάλλονται οι θεσμοθετημένες από τα κράτη-μέλη κυρώσεις.

- Αναγγελία 24 ωρών πριν την εκτιμώμενη ώρα κατάπλου

Ο διαχειριστής ή ο πράκτορας ή ο πλοίαρχος του πλοίου πρέπει να διαβιβάζει τις πληροφορίες που αφορούν τα στοιχεία του πλοίου, το λιμένα προορισμού, καθώς και το συνολικό αριθμό στην αρμόδια αρχή του λιμένα.

Η διαβίβαση των πληροφοριών θα γίνεται τουλάχιστον 24 ώρες πριν τον εκτιμώμενο χρόνο κατάπλου του πλοίου στο λιμένα ή το αγκυροβόλιο ή πριν αποπλεύσει από τον προηγούμενο λιμένα εάν το ταξίδι εκτιμάται να διαρκέσει λιγότερο από 24 ώρες.

------------------------------
Πηγή: ec.europa.eu
----------------------------