Δευτέρα, 29 Δεκεμβρίου 2014

Περί μύθων και παραμυθιών

Με πραγματική έκπληξη και θλίψη παρακολουθώ τα τελευταία 24ωρα το ανείπωτο δράμα των επιβατών του Norman Atlantic και ταυτόχρονα αισχύνομαι για την απίστευτη εκμετάλευση από τα ΜΜΕ αυτού του ανθρώπινου δράματος.

Το χειρότερο όλων είναι η πλήρης άγνοια ακι ασχετοσύνη των δημοσιογράφων που ασχολούνται με το θέμα και ως συνήθως ακούνε κάποια πληροφορία και την πλάθουν με την φαντασία τους και την σερβίρουν σαν γεγονός.


Δεν θα σταθώ στην ασχετοσύνη του υπεύθυνου υπυργείου που κυριολεκτικά έχει χάσει την μπάλλα μεταξύ "καμπιονάτο" και "σούπερ λιγκ" αλλά τουλάχιστον κάποιοι έπρεπε να γνωρίζουν και να πληροφορήσουν τους επίδοξους δημοσιογραφίσκους περί των κανόνων και υποχρεώσεων ρυμούλκησης των πλοίων.

Δεν γνωρίζω εάν όλα αυτά κρύβουν από πίσω οιαδήποτε προσπάθεια συγκάληψης  οιουδήποτε θέματος η κάποιων εγκληματικών παραλείψεων, πάντως φαίνεται ότι η υπόθεση "μυρίζει" πολύ άσχημα και ίσως η συγκάληψη είναι στις "συμβατικές" υποχρεώσεις κάποιων {για μερικές μέρες ακόμα......}.

Θα σταθώ λοιπόν, απλά και μόνον για ενημέρωση των πολλών που δεν το γνωρίζουν, στο θέμα που έκαναν καραμέλα τα διάφορα άψυχα φερέφωνα των ΜΜΕ. Και αυτό είναι ο κανονισμός για την ύπαρξη διαδικασιών ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης όπως αναφέρεται στον SOLAS:

"
SOL 038 Διατάξεις ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης και των διαδικασίες Μονακό , 29 Σεπτεμβρίου 2009.
Η τροποποίηση της σύμβασης SOLAS κεφάλαιο ΙΙ - 1 του κανονισμού 3-4 σχετικά με τις διαδικασίες ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης εγκρίθηκε ως ψήφισμα MSC.256 ( 84), με την 84η συνεδρίαση της επιτροπής θαλάσσιας ασφάλειας του ΙΜΟ ( MSC 84 ) που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2008.

Την ίδια στιγμή , οι κατευθυντήριες γραμμές για τους ιδιοκτήτες / φορείς εκμετάλλευσης για την προετοιμασία ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης κυκλοφόρησαν ως εγκύκλιος MSC.1 / Circ.1255 .

Ημερομηνίες εφαρμογής για τους επιβάτες και τα πλοία φορτίου είναι ως εξής :
 Όλα τα επιβατηγά πλοία , όχι αργότερα από την 1 Ιανουαρίου του 2010
 Φορτηγά πλοία που ναυπηγούνται από την 1η Ιανουαρίου, 2010 ? και
 Φορτηγά πλοία που ναυπηγήθηκαν πριν από 1 Ιανουαρίου 2010 , το αργότερο μέχρι την 1 του Γενάρη, 2012
Τα πλοία πρέπει να είναι εφοδιασμένη με επείγουσα διαδικασία ρυμούλκησης του πλοίου - ειδικό .

Μια τέτοια διαδικασία πρέπει να πραγματοποιείται στο πλοίο για χρήση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και να είναι με βάση τις ισχύουσες ρυθμίσεις και εξοπλισμό που διατίθενται επί του πλοίου .

Τουλάχιστον τρία αντίγραφα θα πρέπει να διατηρούνται επί του σκάφους σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και ένα αντίγραφο πρέπει να διατηρούνται στο χέρι από τους ιδιοκτήτες / διαχειριστές , προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταβίβαση των πληροφοριών στην εταιρεία ρυμούλκησης όσο το δυνατόν νωρίτερα σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης .

Ένα αντίγραφο θα πρέπει επίσης να διατηρείται σε μια κοινή μορφή ηλεκτρονικού αρχείου , το οποίο θα επιτρέψει την ταχύτερη
διανομή στα ενδιαφερόμενα μέρη . ( Ανατρέξτε στις Οδηγίες για τους ιδιοκτήτες / επιχειρηματίες προετοιμασία διαδικασίες ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης ( MSC.1 / Circ.1255 ) ) ."




Άρα όλα τα πλοία και ειδικά τα επιβατηγά αλλά και τα τάνκερς είναι υποχρεωμένα να φέρουν αυτό τον εξοπλισμό στην πλώρη και στην πρύμη για την δυνατότητα να υπάρξει επέμβαση των ρυμουλκών που θα συντρέξουν να το χρησιμοποιήσουν ανάλογα εφόσον προυποτίθεται ότι το πλοίο είναι ακυβέρνητο η ακόμα και εγκαταλελειμμένο.



Και έστω και εάν δεν υπάρχει ψυχή επάνω η δεν μπορεί κάποιος να πλησιάσει, λόγω φωτιάς π.χ., να μπορεί να ρυμουλκηθεί το πλοίο με ασφάλεια.

Μια απλή αναζήτηση εάν είχαν κάνει κάποιοι μεγαλοδημοσιογράφοι η το πολυπληθές επιτελείο τους θα είχαν μπορέσει να ενημερώσουν το κοινό ότι αυτά τα περί μη δυνατότητας ρυμούλκησης και άλλα παραμύθια ανήκουν στην βρώμικη σφαίρα της συγκάληψης και του σκοταδισμού
--------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
--------------------------------