Δεκτή έγινε, τελικά, στο νομοσχέδιο για την ίδρυση "Παρατηρητηρίου
άνοιας" η τροπολογία για την επαναπρόσληψη στην Αττικό Μετρό εταιρεία
λειτουργίας (ΑΜΕΛ) των 285 ατόμων που είχαν απολυθεί το 2009–οι
συμβάσεις που είχαν υπογραφεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009
δεν ανανεώθηκαν- καθώς ο έλεγχος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας
Διοίκησης Λεάνδρου Ρακιντζή είχε αποκαλύψει ότι οι προσλήψεις αυτές ήταν
υπεράριθμες και πραγματοποιήθηκαν χωρίς αξιολογικά κριτήρια.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το πόρισμα Ρακιντζή, η πρόσληψή τους είχε
προαποφασιστεί, καθώς τα βιογραφικά και οι συνεντεύξεις ήρθαν μετά την
ημερομηνία απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου για την πρόσληψη.
Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού και των 280 ατόμων
των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν ήταν πρώτο στην ατζέντα των
συνδικαλιστών της Αττικό Μετρό. Στο πλαίσιο αυτό, οι τελευταίοι ασκούσαν
έντονες πιέσεις σε κόμματα και κοινωνία (μέσω απεργιών, στάσεων
εργασίας κτλ) για την επαναπρόσληψη των απολυμένων του 2009. Έτσι, όπως
αναφέρουν οι πληροφορίες, έλαβαν τη δέσμευση ότι το θέμα τους θα
«τακτοποιηθεί» με ειδική τροπολογία.
Την τροπολογία αυτή, λοιπόν, είχε φέρει στη Βουλή -«εγκιβωτισμένη» σε
νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών- η Νέα Δημοκρατία με επικεφαλής τον
γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Θανάση Μπούρα. Στη διάταξη αυτή
ήταν θετικά διακείμενος ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος,
ωστόσο, μετά από παρέμβαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, απερρίφθη.
Ωστόσο, η τροπολογία επανήλθε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ίδρυση
"Παρατηρητηρίου άνοιας" από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Θανάση
Μπούρα και του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Ρήγα. Αυτή τη φορά, η διάταξη έγινε
δεκτή από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο με τη συμφωνία του
ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Απαιτείται υπουργική απόφαση
Απαιτείται υπουργική απόφαση
Παρόλ’ αυτά, οι συνδικαλιστές της Αττικό Μετρό εκφράζουν μερική ικανοποίηση για τη ψήφιση της συγκεκριμένης διάταξης.
Η αιτία;
Η αρχική τροπολογία –που δεν έγινε δεκτή- προέβλεπε ότι:
Η αιτία;
Η αρχική τροπολογία –που δεν έγινε δεκτή- προέβλεπε ότι:
«1. οι εργαζόμενοι της πρώην ΑΜΕΛ ΑΕ των οποίων η σύμβαση έληξε από
1-1-2010 έως και 31-12-2010 εντάσσονται κατά παρέκκλιση κάθε αντιθέτου
ειδικής ή γενικής διάταξης στις κενές οργανικές θέσεις της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.,
σύμφωνα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους.
2. Η ένταξη πραγματοποιείται με πρόσκληση της εταιρείας και αντίστοιχο
αίτημα των ενδιαφερομένων εντός του μήνα από την έναρξη ισχύος του
παρόντος, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις, τους όρους και τις συνθήκες των
λοιπών εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.
3. Με την αποδοχή της θέσης, κάθε απαίτηση των προσώπων αυτών κατά της εταιρείας αποσβένεται».
Αντίθετα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η δεύτερη τροπολογία ορίζει ότι απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση και εμπλοκή του ΑΣΕΠ για την επαναπρόσληψη όσων οι συμβάσεις έληξαν από 1-1-2010 έως και 31-12-2010.
Αντίθετα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η δεύτερη τροπολογία ορίζει ότι απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση και εμπλοκή του ΑΣΕΠ για την επαναπρόσληψη όσων οι συμβάσεις έληξαν από 1-1-2010 έως και 31-12-2010.
Με άλλα λόγια, το πρόβλημα δεν λύνεται, καθώς εάν προκηρυχθούν εκλογές, ο
κρατικός μηχανισμός θα «παγώσει» και η «καυτή πατάτα» των απολυμένων
του μετρό θα μεταφερθεί στον νέο υπουργό Μεταφορών.
---------------------------------
Πηγή:
capital.gr
----------------------------