Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

ΑΙΤΗΣΗ – ΑΝΑΦΟΡΑ Των κατοίκων και φορέων του νησιού των Αντικυθήρων

ΠΡΟΣ:
1}.- Λ.Α.Ν.Ε. Α.Ε. (με επίδοση)
2}.-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ/ΔΘΣ/Β΄
και Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
3}.- Ά Λιμενικό Τμήμα Πειραιά

ΑΙΤΗΣΗ – ΑΝΑΦΟΡΑ
Των κατοίκων και φορέων  του νησιού των Αντικυθήρων
*************
    Α) Με βάση το έντυπο σήμα με θέμα «Παράταση Ακινησίας Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» με Ω.Π.: 311421/01-14 που υπογράφεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ενημερωθήκαμε ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ της εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε. καλείται από την αρμόδια αρχή να επανέλθει στα δρομολόγιά του στις άγονες γραμμές Πειραιά – Κυθήρων – Αντικυθήρων – Κισσάμου – Γυθείου κ.λπ. από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014.-
    {Ήδη με το έντυπο σήμα Ω.Π.: 301521/10-13 που είχε υπογράψει ο Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Αθανάσιος Μπούσιος, είχαν εγκριθεί  τα εν λόγω δρομολόγια του συγκεκριμένου πλοίου μέχρι και 28-08-2014}.-
    Με βάση τα ανωτέρω, την ισχύουσα σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε. και την κείμενη Νομοθεσία, εάν η εταιρεία όντως προτίθεται να εξακολουθήσει την εκτέλεση των ανωτέρω δρομολογίων και την εκτέλεση της σύμβασης, θα πρέπει, ευλόγως, και για την εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού να προβεί στο άνοιγμα των πλάνων κρατήσεων εισιτηρίων της και στην παράλληλη ενημέρωση μας για τα εγκεκριμένα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ μέχρι και 28-08-2014.

    Β).- Όμως δεδομένου ότι επιβεβαιώθηκε πλέον επίσημα, {καθώς μόλις σήμερα απαντήθηκε σχετική προ μηνών υποβληθείσα ηλεκτρονικά αίτηση του κ. Ευστράτιου Χαρχαλάκη, Πρόεδρου της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων (ΝΠΔΔ), με το με αρ. πρωτ. 3327.4/10/2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών/Τμήμα Β΄ του ΥΝΑ που απευθύνεται στις 4-2-2014 στον αιτούντα}, το ανεπισήμως γνωστό έως σήμερα γεγονός ότι:
    «η ανάδοχος εταιρεία ΛΑΝΕ την 17/06/2013 με επιστολή της αιτήθηκε την λύση της υπ' αριθμ.3328.1.6.22/01/09/28-08-2009 πολυετούς σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής "ΚΥΘΗΡΩΝ - ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ", δεδομένου ότι, σύμφωνα αφ΄ενός με το ν.2932/2001 (Α΄145), όπως ισχύει, αφ’ ετέρου το π.δ.118/2007 (Α΄150) που διέπει την προκείμενη σύμβαση,  δεν υφίσταται διάταξη που να δίδει τη δυνατότητα λύσης της», επί της αιτήσεως δε αυτής, όπως στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται : 
«…η Υπηρεσία μας δεν προχώρησε σε ουδεμία διοικητική πράξη, θετική ή αρνητική, συνεπεία της ως άνω αιτήσεως, καθόσον αυτή θα ήταν άνευ αντικειμένου».
    Έχουμε την βάσιμη και εύλογη υποψία, ότι η ανάδοχος εταιρεία δεν επιθυμεί να εκτελέσει τα εγκεκριμένα δρομολόγια (γεγονός εξάλλου που τεκμαίρεται και από την ανωτέρω αναφερόμενη απάντηση της ΔΘΣ/Β΄ προς τον κ. Χαρχαλάκη), αναλαμβάνοντας ακόμη και το κόστος έκπτωσης της εγγυητικής επιστολής υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.-
    Συνεπώς το ανωτέρω αναφερόμενο έντυπο σήμα που υπογράφει ο κ. Υπουργός, δύναται εύλογα να θεωρηθεί ως η νομική εξασφάλιση του ΥΝΑ και των στελεχών του μπροστά στο ορατό ενδεχόμενο αποχώρησης της ΛΑΝΕ από τις συμβατικές της υποχρεώσεις και μονομερούς λύσης της ισχύουσας συμβάσεως και, εν πάση περιπτώσει σε ενδεχόμενο υπαναχώρησης της εταιρείας, θα μείνει γράμμα κενό, και  ως εκ τούτου ουδόλως καθησυχάζει τα νησιά μας και τους αγωνιούντες κατοίκους τους, που ως χρήστες των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας έχουν κάθε εκ του Νόμου δικαίωμα να πληροφορηθούν τα τεκταινόμενα.

    Γ).-  Σας ενημερώνουμε για πολλοστή φορά ότι τα Αντικύθηρα και οι κάτοικοί τους σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν τις συγκοινωνιακές, οικονομικές, κοινωνικές, αναπτυξιακές, γεωγραφικές και λοιπές τους ανάγκες μόνο με μία φορά την εβδομάδα σύνδεση από και προς τη Νεάπολη Λακωνίας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του τοπικού πλοίου και του πληρώματός του. Εάν κάποιος ή κάποιοι Σας έχουν πληροφορήσει ότι καλώς έχουν τα πράγματα, αυτό δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ΄ ελάχιστον στην οικτρή πραγματικότητα που ζούμε εδώ και τρεισήμισι μήνες (το νησί μας πλέον δεν έχει ούτε μόνιμο γιατρό!). Για ο,τιδήποτε συμβεί στους κατοίκους των Αντικυθήρων συνεπεία της ελλιπέστατης ακτοπλοϊκής τους εξυπηρέτησης, καθίστασθε Εσείς και η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ, ηθικά και ποινικά υπεύθυνοι. Κάθε σκέψη μονιμοποίησης της παρούσας κατάστασης που απαραδέκτως βιώνουμε από τις αρχές Νοεμβρίου 2013, θα μας βρει σφόδρα αντίθετους και φυσικά θα αντιμετωπιστεί εκ μέρους μας με κάθε νόμιμο τρόπο ενώπιον κάθε αρμόδιας διοικητικής και δικαστικής Αρχής, της Ελλάδος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Διεθνούς Κοινότητας.-
Κατόπιν των ανωτέρω:
    1}.- Ζητάμε από την αντισυμβαλλόμενη στην σύμβαση άσκησης δημόσιας υπηρεσίας να προβεί άμεσα, {σήμερα δηλαδή} ως οφείλει στο άνοιγμα των πλάνων κρατήσεων από 21-02-2014 μέχρι και 28-08-2014 επί τη βάσει των ήδη εκ του ΥΝΑ εγκριθέντων και ανακοινωθέντων δρομολογίων, ώστε να εξυπηρετηθεί όντως και όπως επιβάλλεται ο δημόσιος σκοπός για την υλοποίηση του οποίου δεσμεύθηκε, άλλως να δηλώσει σήμερα ρητά τις προθέσεις της ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω βλάβη μας.-.
    2}.- Το ΥΝΑ οφείλει να μας πληροφορήσει άμεσα και εγγράφως τι προτίθεται να πράξει στο ουδόλως μακρινό σενάριο μονομερούς αποχώρησης της ΛΑΝΕ από τις γραμμές Κυθήρων και Αντικυθήρων. Ειδικότερα, με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη επικοινωνία των Κυθήρων και Αντικυθήρων με όλους τους λιμένες σκοπιμότητας (Πειραιάς, Γύθειο, Κίσσαμος κ.λπ.), πως θα εξυπηρετηθεί δηλαδή το Δημόσιο Συμφέρον. Συγκεκριμένα τι θα πράξει ώστε να εφαρμοστεί το άρθρο 52 της σχετικής προκήρυξης που αποτελεί και ουσιώδη όρο της ισχύουσας σύμβασης και τα οριζόμενα σαφώς στο Νόμο 2932/2001, άρθρο 7ο (ΦΕΚ τεύχος Α΄/145), σύμφωνα με τα οποία ο Υπουργός υποχρεούται στην περίπτωση αυτή να προβεί άμεσα σε έκτακτη δρομολόγηση άλλου πλοίου με απευθείας ανάθεση προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλες οι δρομολογιακές γραμμές της ισχυούσης συμβάσεως, αντιμετωπίζοντας το ζήτημα αυτό ως έκτακτη και επείγουσα κοινωνική ανάγκη.
    Προηγουμένως δε οφείλει να πράξει, πέραν του ανωτέρω σήματος που διατάσσει τα αυτονόητα, ό,τι προβλέπεται ώστε να ελεγχθεί και διαπιστωθεί η αληθής βούληση αλλά και ικανότητα της αντισυμβαλλομένης του στην εκτέλεση της σύμβασης και των δρομολογίων, ώστε να μην βρεθούμε την 21-2-2014 στο σημείο που είμαστε και σήμερα και να αναζητούμε λύσεις, που με βεβαιότητα θα επιβαρύνουν χρονικά επιπλέον τον ήδη επί μακρόν, αδικαιολόγητο, αποκλεισμό μας.-
Επιφυλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματός μας.-

    Πειραιάς, 04-02-2014
Μετά Τιμής
Οι Φορείς/Κάτοικοι των Αντικυθήρων – Χρήστες των αγόνων γραμμών
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Θ. ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ




Συνημμένα:
Α) το Ω.Π.: 311421/01-14 Σήμα ΥΝΑ/ΔΘΣ/Β΄ (1 σελίδα)
Β) το Ω.Π.: 301521/10-13 Σήμα ΥΝΑ/ΔΘΣ/Β΄ (3 σελίδες)