Ταμειακά διαθέσιμα θα πρέπει να βρουν τα Ταμεία των ναυτικών για να «καλύψουν» τα ελλείμματα -πάνω από 15 εκατ. ευρώ- που θα εμφανίσουν το 2012, σύμφωνα με τους επίσημους προϋπολογισμούς, τους οποίους ενέκρινε ο υπηρεσιακός υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Αντ. Ρουπακιώτης.
Ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ θα εμφανίσει το 2012 έλλειμμα 14 εκατ. ευρώ (έσοδα 1,282 δισ. ευρώ και έξοδα 1,296 δισ. ευρώ), το οποίο, με βάση την απόφαση του υπουργού, πρέπει να καλυφθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα του Ταμείου... Ο προϋπολογισμός του κλάδου επικουρικής ασφάλισης των ναυτικών (ΚΕΑΝ), ωστόσο, επιστράφηκε στο Ταμείο με την «οδηγία» να επανακαταρτιστεί και να επανυποβληθεί ισοσκελισμένος «καθώς το έλλειμμά του δεν μπορεί να καλυφθεί από τα ταμειακά του διαθέσιμα».
Ελλείμματα εμφανίζουν και οι προϋπολογισμοί των Ταμείων:
Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (-1 εκατ. ευρώ, με έσοδα 1,6 εκατ. ευρώ και έξοδα 2,6 εκατ. ευρώ).
Πρόνοιας Κατώτερων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (- 40.198 ευρώ, με έσοδα 11,963 εκατ. ευρώ και έξοδα 12 εκατ. ευρώ) και
Πρόνοιας Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού (-11.210 ευρώ ή έσοδα 10,681 εκατ. ευρώ και έξοδα 10,692 εκατ. ευρώ).
Αποθεματικά
Τα αποθεματικά του ΝΑΤ το Μάρτιο, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ανταλλαγής ομολόγων, μειώθηκαν από 15.339.828 ευρώ σε 4,6 εκατ. ευρώ, ποσοστό 69,42%, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία είχαν παρουσιαστεί στο διοικητικό του συμβούλιο. Επομένως γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το ταμείο των ναυτικών δεν είναι σε θέση να καλύψει τη νέα «τρύπα» των 14 εκατ. ευρώ που εμφάνισε επιπλέον ο προϋπολογισμός του 2012 μετά την έγκρισή του από το υπουργείο Εργασίας.
Να σημειωθεί ότι ο ίδιος προϋπολογισμός πριν σταλεί στο υπουργείο Εργασίας ενισχύθηκε με 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ισοσκελιστεί, από το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Ασθένειας Ναυτικών). Επιπλέον περικόπηκαν κατά 98 εκατ. ευρώ οι δαπάνες του ΝΑΤ για την καταβολή των συντάξεων.
Συνολικά το 2012 το ΝΑΤ δέχθηκε από τον κρατικό προϋπολογισμό μειωμένη επιχορήγηση κατά 152 εκατ. ευρώ.
Το πρόβλημα επιτείνεται καθώς υπάρχει μείωση των εισφορών λόγω της αύξησης της ανεργίας που παρατηρείται στους ναυτικούς, ενώ στο Ταμείο έχουν σωρευτεί οφειλές της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ από μέρους ναυτιλιακών εταιρειών κυρίως της ακτοπλοΐας και της επιβατηγού ναυτιλίας.
-----------------------
Πηγή: Hμερησία
-----------------------
Ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ θα εμφανίσει το 2012 έλλειμμα 14 εκατ. ευρώ (έσοδα 1,282 δισ. ευρώ και έξοδα 1,296 δισ. ευρώ), το οποίο, με βάση την απόφαση του υπουργού, πρέπει να καλυφθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα του Ταμείου... Ο προϋπολογισμός του κλάδου επικουρικής ασφάλισης των ναυτικών (ΚΕΑΝ), ωστόσο, επιστράφηκε στο Ταμείο με την «οδηγία» να επανακαταρτιστεί και να επανυποβληθεί ισοσκελισμένος «καθώς το έλλειμμά του δεν μπορεί να καλυφθεί από τα ταμειακά του διαθέσιμα».
Ελλείμματα εμφανίζουν και οι προϋπολογισμοί των Ταμείων:
Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (-1 εκατ. ευρώ, με έσοδα 1,6 εκατ. ευρώ και έξοδα 2,6 εκατ. ευρώ).
Πρόνοιας Κατώτερων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (- 40.198 ευρώ, με έσοδα 11,963 εκατ. ευρώ και έξοδα 12 εκατ. ευρώ) και
Πρόνοιας Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού (-11.210 ευρώ ή έσοδα 10,681 εκατ. ευρώ και έξοδα 10,692 εκατ. ευρώ).
Αποθεματικά
Τα αποθεματικά του ΝΑΤ το Μάρτιο, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ανταλλαγής ομολόγων, μειώθηκαν από 15.339.828 ευρώ σε 4,6 εκατ. ευρώ, ποσοστό 69,42%, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία είχαν παρουσιαστεί στο διοικητικό του συμβούλιο. Επομένως γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το ταμείο των ναυτικών δεν είναι σε θέση να καλύψει τη νέα «τρύπα» των 14 εκατ. ευρώ που εμφάνισε επιπλέον ο προϋπολογισμός του 2012 μετά την έγκρισή του από το υπουργείο Εργασίας.
Να σημειωθεί ότι ο ίδιος προϋπολογισμός πριν σταλεί στο υπουργείο Εργασίας ενισχύθηκε με 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ισοσκελιστεί, από το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Ασθένειας Ναυτικών). Επιπλέον περικόπηκαν κατά 98 εκατ. ευρώ οι δαπάνες του ΝΑΤ για την καταβολή των συντάξεων.
Συνολικά το 2012 το ΝΑΤ δέχθηκε από τον κρατικό προϋπολογισμό μειωμένη επιχορήγηση κατά 152 εκατ. ευρώ.
Το πρόβλημα επιτείνεται καθώς υπάρχει μείωση των εισφορών λόγω της αύξησης της ανεργίας που παρατηρείται στους ναυτικούς, ενώ στο Ταμείο έχουν σωρευτεί οφειλές της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ από μέρους ναυτιλιακών εταιρειών κυρίως της ακτοπλοΐας και της επιβατηγού ναυτιλίας.
-----------------------
Πηγή: Hμερησία
-----------------------