Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα οχήματα ντίζελ και βενζίνης το 2022

Μέσα σε έξι χρόνια, το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι φθηνότερο από την αγορά και συντήρηση ενός συμβατικού μοντέλου που κινείται με βενζίνη ή ντίζελ, αναφέρει έκθεση του Bloomberg.
Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό θα συμβεί ακόμα και αν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βελτιώσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων τους κατά τα επόμενα έτη.



Η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρείται ως σημαντικός παράγοντας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ προκαλούν συσσώρευση των αερίων του θερμοκηπίου, ενώ η ρύπανση από τα καυσαέρια προκαλεί σοβαρές βλάβες στην υγεία.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε λίγο κάτω από μισό εκατομμύριο σε όλο τον κόσμο το 2015, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα αποτελούν μόνο το 1% του συνολικού παγκοσμίου στόλου, εκτιμάται ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις τους θα ξεπεράσουν τα 40 εκατομμύρια μέχρι το 2040, αποτελώντας περίπου το 35% του συνόλου των πωλήσεων ελαφρών εμπορικών οχημάτων.

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την πτωτική τάση των τιμών στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το κόστος μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει ήδη μειωθεί κατά 65% από το 2010, φθάνοντας τα 350 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Μέχρι το 2030 το κόστος αναμένεται να πέσει κάτω από τα 120 δολάρια ανά κιλοβατώρα και να μειωθεί περαιτέρω μετά από την εισαγωγή μπαταριών νέας χημείας.

Οι πρόσφατες βελτιώσεις στην τεχνολογία των μπαταριών σημαίνουν ότι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 350 ​​χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση. Παράλληλα, όσο αυξάνονται οι πωλήσεις τόσο πιο χαμηλά πέφτει το κόστος παραγωγής, καθώς επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας.

Η κύρια αύξηση των πωλήσεων πλέον λαμβάνει χώρα στην Κίνα, λόγω των μεγάλων επιδοτήσεων σε κατασκευαστές και αγοραστές, αν και προς το παρόν οι ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
----------------------------------
Πηγή:  Ναυτεμπορική
----------------------------------