Ανακοίνωση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και συγκεκριμένα από το Γραφείο Δημοσίων Υποθέσεων που αφορά το ελληνόκτητο χημικό τάνκερ "GREEN SKY".
Καταδίκη για κακούργημα ήταν το
αποτελέσμα σε ομοσπονδιακό Δικαστήριο στο Τσάρλεστον, στη Νότια
Καρολίνα, για την παρεμπόδιση έρευνας στο συγκεκριμένο πλοίο από το
Λιμενικό Σώμα των ΗΠΑ για τα εγκλήματα της ρύπανσης της θάλασσας!!!
Η κατηγορία προέρχεται από μια έρευνα του Λιμενικού Σώματος στα τέλη Αυγούστου του 2015 στην παράκαμψη του εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας «μαγικής συσκευή," από το Green Sky
Στο δικαστήριο, ο κατηγορούμενος δήλωσε ότι τα μέλη του μηχανοστασίου του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου ενός ανώτερου αξιωματικού, παραδέχθηκε τις παράνομες απορρίψεις στη θάλασσα. Αυτές οι απορρίψεις έγιναν πριν από τη Αύγουστο του 2015 επιθεώρηση ακτοφυλακή στο λιμάνι του North Charleston.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της έρευνας, ο Anciano έκανε διάφορες ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις στο Λιμενικό Σώμα για να καλύψει έως και την παράνομη συμπεριφορά.
Το T/V Green Sky ανήκει στην εταιρεία Aegean, μια ναυτιλιακή εταιρεία που έχει συσταθεί στις Νήσους Μάρσαλ.
Σε διάστημα αρκετών ημερών, η κανονική λειτουργία του Green Sky δημιουργεί χιλιάδες γαλόνια αποβλήτων υγρών κυτών (σεντινόνερα) που είναι μολυσμένα με προϊόντα πετρελαίου και πετρελαιοειδών καταλοίπων.
Τα απόβλητα αυτά υδροσυλλεκτών πρέπει να αφαιρεθούν από το μηχανοστάσιο για να συνεχισθεί η ασφαλής λειτουργεία του.
Ωστόσο απαγορεύεται να απορρίπτονται τα απόβλητά πλοίων από το πλοίο χωρίς να περνάνε πρώτα μέσα ελαιώδη διαχωριστή νερού του πλοίου (Bilge oil water separator), ο οποίος διαχωρίζει και οδηγεί σε ειδική δεξαμενή τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα και φιλτράροντας το νερό επιτρέπει την ασφαλή εξαγωγ΄η του στο θαλάσσιο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τη συνθήκη MARPOL, όλες οι απορρίψεις στη θάλασσα από σεντίνες του σκάφους έπρεπε να έχουν καταγραφεί στο βιβλίο απόρριψης υδάτων κυτών μηχανοστασίου του T/V Green Sky.
Η καταδίκη του Anciano δεν έχει προγραμματιστεί.
Από την έρευνα του Λιμενικού Σώματος στα τέλη Αύγουστος του 2015
εντοπίσθηκε παράκαμψη του εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης,
συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας "μαγικής συσκευής" στο συγκεκριμένο
πλοίο.
Στο δικαστήριο αποκαλύφθηκαν με στοιχεία και ομολογίες παράνομες
απορρίψεις στη θάλασσα. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της έρευνας, έγιναν
επιπλεόν και διάφορες ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις προς το
Λιμενικό Σώμα σε προαπάθεια κάλυψης αυτής της παράνομης πρακτικής από
το πλοίο.
Να θυμίζουμε εδώ πως τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες όσο και η Λιβερία (σημαία του πλοίου) αλλά και η Ελλάδα (βλέπε παράνομο αγκυροβόλιο Βατίκων και ρύπανση στα Κύθηρα) είναι συμβαλλόμενα μέρη στη συνθήκη MARPOL, που ρυθμίζει την απαλλαγή στη θάλασσα των αποβλήτων υδροσυλλεκτών.....
----------------------------------------------
Πηγή: lakonia-gr.blogspot.gr
---------------------------------------------
Σημείωση Σελίδας:
Με απλά λόγια να συμπληρώσουμε εδώ τις εξής πρόσθετες πληροφορίες:
1.- Παρά την αυστηρότητα των διατάξεων της MARPOL σε λιμάνια όπου δεν υπάρχει αυστηρή επιτήρηση από τις αρχές η δεν υπάρχει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό που να αποκαλύπτει τυχόν τεχνάσματα παράκαμψης των υπαρχόντων συσκευών ασφαλείας απόρριψης σεντινών του πλοίου, οι κανόνες παρακάμπτονται από τους χειριστές μηχανικούς του πλοίου και η απόρριψη των σεντινών γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς κανόνες.
2.- Στο σχετικο κεφάλαιο της MARPOL συμπεριλαμβάνεται και ο όρος ότι σε κλειστές θάλασσες, σε διαύλους, εντός λιμένων η σε προστατευόμεννες περιοχές ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ολοσχερώς η απόρριψη σεντινών. Στην περίπτωση αυτή οδηγούνται και αποθηκεύονται σε ειδική δεξαμενή στο μηχανοστάσιο (Bilge water tank), όπου οδηγείται το νερό μετα τον διαχωρισμό του και τα κατάλοιπα σε άλλη ξεχωριστή δεξαμενή (waste oil tank).
Όλα αυτά φυσικά καταγράφονται με ποσότητες, ημερομηνίες και ευκρινείς λεπτομέρειες στο ημερολόγιο απόρριψης (bilge oil water book).
3.- Οι "τεχνικές" παράκαμψης και απόκρυψης των απορρίψεων είναι ποικίλες, είτε ηλεκτρονικές είτε μηχανικές και δυστυχώς ακόμα εφαρμόζονται από αρκετούς ασυνείδητους αξιωματικούς η προϊσταμένους μηχανοστασίων.
4.- Καλό λοιπόν θα ήταν να γνωρίζουμε σε τι ακριβώς ελέγχους σχετικά με αυτό το θέμα υποβάλλονται τα (παρανόμως) αγκυροβολούντα πλοία στην περιοχή του όρμου Βοιών και τα παράλια των Κυθήρων, με την παρουσίαση των ατόμων από το οικείο λιμεναρχείο, καθώς και τις εκθέσεις τους για τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα.............καθώς πολλά πλοία της εν λόγω εταιρείας (AEGEAN) συνηθίζουν να αγκυροβολούν στην περιοχή.....