Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2009

Εντός Σεπτεμβρίου οι ανάδοχοι για τις 24 άγονες αεροπορικές γραμμές

Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται η ανακήρυξη των αναδόχων για την εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών της Ελλάδας.

Στο σχετικό διαγωνισμό, ο οποίος προκηρύχτηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προσφορές κατέθεσαν επτά εταιρείες, μια εκ των οποίων προέρχεται από το εξωτερικό (CarpatAir από τη Ρουμανία).

Μεταξύ των διεκδικητών συγκαταλέγονται οι Olympic Air, Aegean Airlines, Athens Airways, Sky Express, Hellas Jet και Astra Airlines.

Το σύνολο των γραμμών διεκδικεί η Olympic Air, η οποία διαθέτει στόλο ελικοφόρων αεροσκαφών που μπορεί να προσγειωθεί στο σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων.
Λιγότερες γραμμές, όπως αναμενόταν, διεκδικεί η Aegean Airlines (17 γραμμές), αλλά και οι υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες, οι οποίες προμηθεύτηκαν - με τη σειρά τους - ελικοφόρα αεροσκάφη.

Στα 35 εκατ. ευρώ η επιδότηση των 24 γραμμών
Η ΥΠΑ προκήρυξε διαγωνισμό για την εκμετάλλευση και των 24 άγονων γραμμών της Ελλάδας (αποφέρουν ετησίως 35 εκατ. ευρώ), κάτι το οποίο έγινε για πρώτη φορά. Οι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές τίθενται σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, δηλαδή έπειτα από τέσσερα χρόνια και όχι τρία, όπως συνηθιζόταν ως σήμερα.

Το κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων αποτελεί το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή. Συγκεκριμένα, οι προσφορές οφείλουν να αναφέρουν ρητά το ποσό που απαιτείται, ως αντιστάθμισμα, ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής.

Αρκετές από τις άγονες γραμμές, οι οποίες υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν στο σύνολό τους μερίδιο 12-15% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, συγκεντρώνουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, όπως οι γραμμές Θεσσαλονίκης - Καλαμάτας ή Θεσσαλονίκης - Χίου.
Σε περίπτωση κατά την οποία ο αερομεταφορέας που έχει επιλεγεί διακόψει αιφνιδίως την αεροπορική γραμμή, το υπουργείο Μεταφορών μπορεί να επιλέξει, με αμοιβαία συμφωνία, διαφορετικό αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας για χρονική περίοδο έως επτά μηνών, μη ανανεούμενη.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των άγονων γραμμών αποτελεί ο χαμηλός ναύλος, καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), το λεγόμενο «σπατόσημο».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει συνολικά 216 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Ρublic Service Οbligations), με τη Γαλλία να επιδοτεί 66, ακολουθούμενη από την Πορτογαλία (27) και το Ηνωμένο Βασίλειο (26), ενώ η Ισπανία διαθέτει 16 και η Γερμανία τρεις.
-----------------------------------------------
Πηγή: capital.gr - Φώτης Φωτεινός
-----------------------------------------------