Εντάξτε μας στις άγονες λέει ο Δήμαρχος, κλείσιμο λιμανιού προτείνει ο Κ. Μούνδρος
Μεγάλα
προβλήματα εκτός της εξυπηρέτησης επιβατών, προκαλεί η απόφαση των Ακτοπλοϊκών
εταιρειών, να δρομολογούν πλοία τους τον χειμώνα στη γραμμή Πειραιά - Χίου -
Μυτιλήνης τρεις ή τέσσερις φορές την εβδομάδα.
Αυτά εντοπίζονται στην μεταφορά
ευπαθών προϊόντων και για την ακρίβεια αλιευμάτων, αφού με τη λογική των
εταιρειών και οι αλιείς αλλά και οι ιχθυοκαλλιέργειες πρέπει να στέλνουν τα
ψάρια τους κατεψυγμένα στον Πειραιά.
Ήδη για τα
προβλήματα που δημιουργούνται στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Χίου και της
Λέσβου, παρέμβαση στο Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και την Attica έκανε ο
Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Νησιών.
Μιλώντας
στην ΑΛΗΘΕΙΑ το μέλος του ΔΣ του ΕΟΑΕΝ, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου,
Γιώργος Γεωργούλης, τόνισε ότι αύριο, το θέμα θα τεθεί από τους
επιμελητηριακούς παράγοντες στον αντιπεριφερειάρχη, Κώστα
Γανιάρη και την Τετάρτη θα γίνει διευρυμένη σύσκεψη στο επιμελητήριο με
τη συμμετοχή της ΟΕΒΕ και του Εμπορικού Συλλόγου.
Ενδεικτική
των προβλημάτων που δημιουργούνται από την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση, είναι η
κατάσταση που διαμορφώνεται στον κλάδο των ιχθυοκαλλιεργειών, αφού το προϊόν
πρέπει να συσκευάζεται και να στέλνεται την ίδια ημέρα στον
Πειραιά.
Αν δεν
αλλάξει κάτι και παραμείνουμε στα τρία ή τέσσερα δρομολόγια εβδομαδιαίως, τότε
αναμένεται να μειωθεί η παραγωγή, που εξάγεται από τη Χίο, επισήμανε ο
Σταύρος Μισιριώτης, Διευθυντής των Μονάδων Ιχθυοκαλλιέργειας του
«Νηρέα», μιας και οι 100 τόνοι που εξάγονται τώρα θα πρέπει να περιοριστούν
στους 60, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και στην απασχόληση των
εργαζομένων.
Αξίζει να
αναφερθεί ότι στη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων θα μπορούσε να μετριαστεί το
πρόβλημα, με συνδυασμό δρομολογίων Ε/Γ – Ο/Γ και Ro – Roόπου σήμερα
παρατηρείται το φαινόμενο της εκτέλεσης δρομολογίων τις ίδιες ημέρες (Πέμπτη και
Κυριακή).
Eπιστολή στον ΥΕΝ
έστειλε και ο Δήμαρχος Χίου, Π. Λαμπρινούδης,με αφορμή τις
δυσάρεστες εξελίξεις στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, απαιτώντας να γνωστοποιήσει η Bluestarferries την ημερομηνία
επιστροφής του «Patmos» στη γραμμή και την
αντικατάσταση του, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσει ο δεξαμενισμός του, ώστε
τα δρομολόγια να επανέλθουν στην προτέρα κατάσταση.
Θυμίζουμε
πάντως ότι όσον αφορά το πρώτο ο εμπορικός διευθυντής της Εταιρείας, είχε
δηλώσει στην ΑΛΗΘΕΙΑ ότι το «Patmos» θα επανέλθει στα
δρομολόγια του στις 8 Ιανουαρίου, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο αντικατάστασής του
για όσο διάστημα επιβάλλεται η απουσία του από τη γραμμή για την ετήσια
επιθεώρηση.
Σήμερα σε
δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ ο Δήμαρχος μίλησε για την ανάγκη λειτουργίας ενός
συντονιστικού φορέων στο Αιγαίο, λέγοντας ότι στην έσχατη περίπτωση ας εντάξουν
τα νησιά μας στις άγονες γραμμές.
Με τη γραμμή
των δυναμικών κινητοποιήσεων συντάχθηκε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής
Προβολής, Κώστας Μούνδρος, ο οποίος συμμετείχε στην ίδια συνέντευξη,
κάνοντας λόγο ακόμη και για κλείσιμο του λιμανιού.
Σε πάνδημο
αγώνα για να ανατραπεί το νέο καθεστώς δρομολογίων καλεί ο
ΣΥΡΙΖΑ Χίου.
Όπως
αναφέρει, «η ανακοίνωση του χειμερινού προγράμματος των συνδέσεων της Χίου και
της Μυτιλήνης με την Αθήνα, ήρθε δυστυχώς, να επιβεβαιώσει όλους όσοι προβλέπαμε
ότι το Μνημόνιο και οι συγκυβερνήσεις θα καταλήξουν σε τραγωδίες όσον αφορά τις
συγκοινωνίες των νησιών".
Τέλος
για το ίδιο θέμα ερώτηση
στον ΥΕΝ κατέθεσε και ο Βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τέρενς
Κουίκ, στην οποία επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι « ο Νόμος ορίζει ότι τα πλοία της ακτοπλοΐας που είναι
δρομολογημένα στις ελεύθερες γραμμές, υποχρεούνται να πραγματοποιούν δρομολόγια
10 μήνες το χρόνο. Η ετήσια ακινησία τους
έχει διάρκεια δύο μηνών και μπορεί να παραταθεί για 45 ημέρες ακόμα. Δηλαδή η
ετήσια ακινησία μπορεί να φθάσει έως τις 105 ημέρες (τρεισήμισι μήνες).
"Αν η παραπάνω ρύθμιση αξιοποιηθεί και από τα
δύο πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή, τότε σημαίνει πώς η Χίος και η
Λέσβος θα μείνουν χωρίς καθημερινή σύνδεση για επτά μήνες!"
----------------------------
Πηγή: alithia.gr
----------------------------
Πηγή: alithia.gr
----------------------------