Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Διαδικασίες Υποβολής Παραπόνων επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές


Με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β’ 1453/14.06.13, με έναρξη ισχύος την 29 Ιουνίου 2013 καθορίζονται: οι διαδικασίες υποβολής παραπόνων επιβατών που ταξιδεύουν στα δρομολογημένα πλοία που διενεργούν επιβατικές θαλάσσιες ενδομεταφορές, το περιεχόμενο του ειδικού εντύπου παραπόνων και η διαχείριση τους.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, οι υποχρεώσεις που αφορούν τα Τουριστικά Γραφεία είναι οι εξής:
- Τοποθέτηση πίνακα, σε εμφανές σημείο του γραφείου, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα στον οποίο αναγράφονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του επιβάτη και του μεταφορέα (Κανονισμός Ε.Ε. 1177/2010).

- Τοποθέτηση του ειδικού εντύπου υποβολής παραπόνων σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο του γραφείου (το ειδικό έντυπο θα διατεθεί με μέριμνα των μεταφορέων και των φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών ή των λιμένων προσέγγισης των πλοίων.

- Ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στην μη τήρηση των υποχρεώσεων, του μεταφορέα ή του εκδότη του εισιτηρίου.

Επίσης, έχει ξεκινήσει να διανέμεται στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου:

- Ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο στο οποίο αναφέρονται συνοπτικά τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των επιβατών και των μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και

- Φυλλάδιο με μια σειρά από προϊόντα που υποχρεωτικά πρέπει να διαθέτουν, σε προκαθορισμένες τιμές, τα κυλικεία των ακτοπλοϊκών πλοίων εσωτερικών γραμμών.

-----------------------------
Πηγήhatta.gr
----------------------------