Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Ερχονται Μποφόρ στην ακτοπλοΐα!

Στο στόχαστρο των δανειστών έχει μπει για τα καλά πλέον η ακτοπλοΐα, καθώς ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών ζήτησαν τη μείωση των οργανικών συνθέσεων σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Αίτημα που έχουν θέσει εδώ και καιρό και οι ακτοπλόοι(!).

Στην πρώτη συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους ο Θ. Δρίτσας γνωστοποίησε ότι εκπρόσωποι των τεχνικών κλιμακίων ρώτησαν τα στελέχη του ΥΝΑ: «Τι έχετε κάνει ώστε να προσαρμοστεί η ακτοπλοΐα στο μοντέλο της Αδριατικής;». Υπενθυμίζεται ότι επί υπουργίας Μ. Βαρβιτσιώτη στις γραμμές της Αδριατικής είχαν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις στα πλοία.


Η ελληνική πλευρά ανταπάντησε θέτοντας θέμα ασφάλειας και θύμισε στους εκπροσώπους των θεσμών το πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα του «Norman Atlantic», καθώς όπως είναι γνωστό το πλήρωμα ήταν ελλιπέστατο μετά τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων που είχαν γίνει. Ετσι η συζήτηση «πάγωσε» αλλά οι πληροφορίες λένε ότι η τεχνική αντιπροσωπεία θα επανέλθει.

Για το επίμαχο θέμα της αξιοποίησης του ΟΛΠ ο Θ. Δρίτσας υποστήριξε για ακόμα μία φορά ότι βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι «δεν πουλάμε τα λιμάνια και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας», ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει διάσταση απόψεων με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη πάνω στο θέμα αυτό και αναρωτήθηκε:

«Δεν υπάρχει κανένας φορέας στον Πειραιά, ούτε και οι εφοπλιστές, που να συμφωνεί με την πώληση του ΟΛΠ. Ποιος είναι αυτός λοιπόν που θέλει την πώληση του λιμανιού και για ποιο λόγο;». Σημείωσε ότι αυτή η κυβέρνηση έχει μια διαφορετική προσέγγιση για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και δεν έλκεται από τη μυθοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων.

Οπως είπε δεν υπάρχει στην Ευρώπη λιμενική βιομηχανία που να μην είναι δημόσια, με κάποιες εξαιρέσεις, όπως στην Αγγλία, όχι επιτυχημένες και σημείωσε πως ακόμα δεν έχει βρεθεί το μοντέλο που θα ακολουθηθεί για την αξιοποίηση των λιμανιών.

Διευκρίνισε πως ακόμα και αν χρειαστεί να γίνει μια σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, το κράτος, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια θα μπορούν να ασκούν τον δημόσιο έλεγχο και τη διοίκηση των λιμανιών.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ υπογράμμισε πως το κράτος διατηρεί το δικαίωμα να αλλάξει τους όρους ενός διαγωνισμού και τη διαδικασία πριν από την κατοχύρωση μιας σύμβασης και έκανε γνωστό ότι θα επανασχεδιαστεί ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ.
--------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών-Χριστίνα Παπασταθοπούλου
--------------------------------------------------------------------------