Από το «μικροσκόπιο» των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας θα περνούν από δω και στο εξής τα αιτήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που αφορούν μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στα πλοία, καθώς αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο πρωτίστως είναι η ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων.
Η «εξαίρεση» που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο, και που δίνει την ευκαιρία σε μια ακτοπλοϊκή εταιρεία να ζητήσει μείωση των συνθέσεων σε υπό ελληνική σημαία πλοία της ακτοπλοΐας για συγκεκριμένους και σοβαρούς λόγους, τείνει πλέον να γίνει «κανόνας», με αποτέλεσμα να προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας.
Η «εξαίρεση» που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο, και που δίνει την ευκαιρία σε μια ακτοπλοϊκή εταιρεία να ζητήσει μείωση των συνθέσεων σε υπό ελληνική σημαία πλοία της ακτοπλοΐας για συγκεκριμένους και σοβαρούς λόγους, τείνει πλέον να γίνει «κανόνας», με αποτέλεσμα να προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας.
Αυτά υποστήριξε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και ανέφερε ότι πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που μια εταιρεία καταθέτει αίτηση για μειωμένη σύνθεση πληρώματος. Στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί παράταση ενός μήνα στις εταιρείες που έχουν υποβάλει σχετικές αιτήσεις, θα πρέπει παράλληλα να αιτιολογήσουν πλήρως το αίτημά τους και οι αποφάσεις θα ληφθούν από το ΥΝΑ με γνώμονα την ασφάλεια.
Πορίσματα
Ο Θ. Δρίτσας έκανε γνωστό επίσης ότι μια πολύ σημαντική διαδικασία που ξεκινούσε με πρωτοβουλία του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας κάθε Ιανουάριο ή Φεβρουάριο ενόψει του Πάσχα και του καλοκαιριού και η οποία αφορούσε τους συχνούς τεχνικούς ελέγχους στα πλοία, προκειμένου το ΥΝΑ να διαθέτει μια πλήρη εικόνα για την έγκαιρη πρόληψη βλαβών που γίνονται αιτία αποδρομολόγησής τους, τα τελευταία χρόνια είχε εγκαταλειφθεί.
Η διενέργεια των ελέγχων αυτών ξεκίνησε και πάλι και τις επόμενες ημέρες ο υπουργός θα έχει στα χέρια του και τα πρώτα πορίσματα. Τόνισε μάλιστα ότι κατά τη διάρκειά τους εντοπίστηκαν φθορές ή βλάβες σε κάποια πλοία, που θα μπορούσαν να είχαν δημιουργήσει προβλήματα εν πλω εάν δεν είχαν διαπιστωθεί εγκαίρως.
Σχετικά με το θέμα της αξιοποίησης του ΟΛΠ, επισήμανε πως αν δεν τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους θεσμούς, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία εξέλιξη στο ζήτημα. «Ο συνολικός προγραμματισμός του κυβερνητικού έργου και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Ναυτιλίας καθορίζεται από την εξέλιξη της διαδικασίας στην οποία βρίσκεται η κυβέρνηση για τον επανακαθορισμό του πλαισίου λειτουργίας της χώρας στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Το νέο πλαίσιο θα καθορίσει τις εξελίξεις» σημείωσε.
Αξιοποίηση
Εκανε επίσης γνωστό ότι μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί καμία πρόταση και από κανέναν στο ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του ΟΛΘ και των άλλων 10 Οργανισμών Λιμένων, ενώ, όπως είπε, τις επόμενες μέρες θα αλλάξει η διοίκηση του ΟΛΘ και σιγά σιγά θα αντικατασταθούν όλες οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων.
----------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών-Χριστίνα Παπασταθοπούλου
----------------------------------------------------------------------------