Τη σημαντικότερη, στην ιστορία της, λειτουργική κρίση βιώνει η
τριτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, αφού είναι σημαντικά
υποχρηματοδοτούμενη και υποστελεχωμένη.
Ειδικότερα, από την
ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση 2014 του Κέντρου Ανάπτυξης
Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, που δημοσιοποιήθηκε χθες, προκύπτουν
τα ακόλουθα βασικά συμπεράσματα:
• Τη δεκαετία 2002-2012 το
πλήθος των φοιτητών πέραν των κανονικών εξαμήνων σχεδόν διπλασιάζεται
-από 148.942 το 2002 σε 301.656 το 2012- με αποτέλεσμα πλέον η
συγκεκριμένη κατηγορία φοιτητών, μεταξύ των οποίων είναι και «αιώνιοι»,
να υπερέχει των τακτικών φοιτητών (280.264 το 2012).
• Οι δημόσιες δαπάνες την περίοδο 2008- 2012 καταγράφουν μείωση κατά 10,2% ή 132,3 εκατ. ευρώ.
• Το προσωπικό μειώνεται την περίοδο 2009-2012 κατά 22,% ή 6.617 μέλη
(από 30.013 μέλη το 2009 σε 23.396 μέλη το 2012). Την ίδια περίοδο ο
συνολικός φοιτητικός πληθυσμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καταγράφει
αύξηση 5,1% (από 608.044 φοιτητές το 2009 σε 638.971 φοιτητές το 2012).
• Από την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης 193 τμημάτων προκύπτει ότι σε
81 τμήματα (42%) παρατηρούνται επικαλύψεις ύλης και υπερβολικός αριθμός
μαθημάτων.
• Αρνητικές αναφορές υπάρχουν σε 56 τμήματα για την
επικαιροποίηση του προγράμματος, σε 49 τμήματα για τη δομή και οργάνωση
του προγράμματος, σε 32 τμήματα για την πτυχιακή εργασία και σε 35
τμήματα για την πρακτική άσκηση.
---------------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
---------------------------