Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

«Μεροληπτική υπέρ των εφοπλιστών και εναντίον των νησιωτών, η διάταξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για τη διάταξη σε σχέδιο νόμου, για τον τουρισμό, που δίνει τη δυνατότητα αποδρομολόγησης του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», από τη γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα».



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Α΄ Πειραιά & Νησιών
και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ:

«Μεροληπτική υπέρ των εφοπλιστών και εναντίον των νησιωτών, η διάταξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για τη διάταξη σε σχέδιο νόμου, για τον τουρισμό, που δίνει τη δυνατότητα αποδρομολόγησης του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», από τη γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα».

Είναι γνωστή εδώ και καιρό, η πρόθεση του κ. Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, να προχωρήσει στη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων και Αντικυθήρων με το διοικητικό τους κέντρο, τον Πειραιά, επικαλούμενος μάλιστα, αβάσιμα και αναληθή στοιχεία, προκειμένου να δικαιολογήσει αυτή του την επιλογή. Σε Ερωτήσεις που καταθέσαμε στη Βουλή για το θέμα, αναδεικνύαμε το αβάσιμο αυτών των στοιχείων, ενώ έντονες ήταν οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και των φορέων του νησιού, εξαιτίας των μεγάλων προβλημάτων που θα δημιουργούσε στο νησί, η διακοπή της σύνδεσής του με τον Πειραιά.

Ωστόσο, λίγους μήνες μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν και τις κινητοποιήσεις των κατοίκων των δύο νησιών, με προσθήκη διάταξης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις», η κυβέρνηση θεσμοθετεί τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρίες που έχουν τη συμβατική υποχρέωση, να αντικαταστήσουν το πλοίο τους στη γραμμή που εξυπηρετούν με άλλο ανώτερης κατηγορίας, να προχωρήσουν στη λύση της σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο, χωρίς να καταπέσει υπέρ του Δημοσίου η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης. Αυτό, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία «ΛΑΝΕ», να αποδρομολογήσει το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» από τη γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα –Αντικύθηρα, χωρίς να καταβάλλει υπέρ του Δημοσίου, το ύψος της εγγυητικής καλής εκτέλεσης. Η επιθυμία της εν λόγω εταιρείας, να υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη ήταν γνωστή εδώ και καιρό και να που ο Υπουργός, με την προσθήκη που καταθέτει στο ανωτέρω αναφερόμενο νομοσχέδιο, ικανοποιεί πλήρως το αίτημά της και ίσως αντίστοιχα, αιτήματα εταιρειών σε άλλες γραμμές.

Η προσθήκη αυτή, είναι τουλάχιστον σκανδαλώδης, αφού το Δημόσιο και δε θα εισπράξει το ποσό της εγγυητικής επιστολής και υπαναχωρεί από μια σύμβαση για την εξυπηρέτηση των δύο νησιών. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, είναι ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα -πιθανότατα από το φθινόπωρο- θα μείνουν χωρίς σύνδεση με το διοικητικό τους κέντρο, τον Πειραιά. Σε μια εποχή, που το καθεστώς των Μνημονίων και της λιτότητας έχει αφήσει τα σημάδια του και στους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, με τη μείωση των εισοδημάτων, τα χαράτσια, την απομάκρυνση σημαντικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, η κυβέρνηση δίνει ένα ακόμα χτύπημα στην ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα των νησιωτών, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Καλούμε έστω και την τελευταία στιγμή τον κ. Υπουργό, να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο, για τη μόνιμη και ασφαλή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, με τον Πειραιά. Κάθε άλλη πρόταση που κατατίθεται και αποσκοπεί μόνο στη «διάσωση» των εταιρειών, δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες, ούτε των νησιών, ούτε της ελληνικής κοινωνίας.

23/07/2014                                                                                        Το Γραφείο Τύπου