Με
τη στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ και "παρών" εκ μέρους του
ΣΥΡΙΖΑ και της Χρυσής Αυγής, υπερψηφίστηκε στο Β' Θερινό Τμήμα της
Βουλής, η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία
δίνεται στον αρμόδιο υπουργό η δυνατότητα της απευθείας ανάθεσης
σύμβασης ακτοπλοϊκών συνδέσεων διάρκειας μέχρι τριών μηνών, σε
περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης των δρομολογίων από τις εταιρείες που τα
είχαν αναλάβει.
«Σήμερα, έχουμε στο Αιγαίο επτά συμβάσεις
μακροχρόνιες σε δεκαπέντε δρομολογιακές γραμμές, κάποιες από τις οποίες
δεν εξυπηρετούνται από την εταιρεία που τις έχει αναλάβει» ανέφερε ο
υπουργός, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. «Στη μία απ' τις συμβάσεις μάλιστα
(Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου), το πλοίο δεν έχει δρομολογηθεί καθόλου - και
δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε αυτή τη γραμμή με αντικατάσταση κάποιου
άλλου πλοίου, γιατί απλά δεν υπάρχει κανένα προσφερόμενο.
Όμως, δεν
μπορούμε να αφήσουμε τα Ψαρά χωρίς συγκοινωνιακή κάλυψη. 'Αρα, θα πρέπει
να μπορούμε σε αυτό το διάστημα, μέχρι να επαναπροκηρύξουμε τη γραμμή
και να την εντάξουμε σε ένα άλλο δρομολογιακό σκέλος, για περίπου τρεις
μήνες να βρούμε μια λύση, να αξιοποιήσουμε αυτά τα χρήματα και να
καλύψουμε τη ζωτική ανάγκη των νησιωτών...».
Δεύτερη παράγραφος
της ίδιας τροπολογίας, με την οποία δινόταν η δυνατότητα σε αναδόχους με
μακροχρόνιες μισθώσεις και πλοία υπό αντικατάσταση, να ζητήσουν αζημίως
τη λύση της υφιστάμενης σύμβασής τους (υπό την επίκληση της αδυναμίας
τραπεζικού δανεισμού για την αντικατάσταση του πλοίου, και άλλων
παραγόντων), αποσύρθηκε από τον ίδιο τον υπουργό, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη,
σύμφωνα και με την προειδοποίησή του, πως δεν θα εμείνει στην διάταξη αν
δεν συναντήσει και την αποδοχή του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ούτε ο αντικειμενικός
στόχος να μπουν καινούρια πλοία στο Αιγαίο εξυπηρετείται, ούτε βεβαίως
μπορούμε να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών,
αν δεν λυθούν αυτές οι συμβάσεις» είχε αναφέρει ο υπουργός.
«Η
διάταξη αποτελεί δώρο στους εφοπλιστές, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα
να αποσυρθούν από την γραμμή που έχουν αναλάβει να εξυπηρετούν πριν τη
λήξη της σύμβασης, χωρίς καμιά οικονομική επίπτωση και χωρίς να
καταπίπτει η εγγυητική επιστολή υπέρ του ελληνικού δημοσίου» κατήγγειλε
από πλευράς ΚΚΕ, ο Χ. Κατσώτης.
Από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας
Τριαντάφυλλος επαίνεσε τον Μ. Βαρβιτσιώτη για την απόσυρση της επίμαχης
παραγράφου, δηλώνοντας πως το κόμμα του τάσσεται υπέρ του
επανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, αλλά όχι και της προσπάθειας
μονομερούς επίλυσης του προβλήματος των πολυετών συμβάσεων.
Ο κος
Τριαντάφυλλος ζήτησε την αύξηση των κονδυλίων για τις νησιωτικές
συγκοινωνίες, προσκρούοντας στην άρνηση του υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος
επικαλέστηκε τη στενότητα του προϋπολογισμού.
«Την ώρα που η
Ελλάδα με τα εκατοντάδες νησιά, δίνει για τις νησιωτικές συγκοινωνίες 75
εκ. ευρώ, δαπανά για τον ΟΑΣΘ 117 εκ. και για τον ΟΑΣΑ (που δεν έχει
άγονες γραμμές) 143 εκ. . Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε οι νησιώτες
να είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας» ανέφερε ο κος Τριαντάφυλλος.
«Η
λύση του προβλήματος είναι, είτε η αύξηση του προϋπολογισμού, είτε η
πρότασή μας για δημιουργία δημοσίου κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας» δήλωσε
από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, ο Ν. Συρμαλένιος.
«Αν καταλαβαίνω καλά, ο
ΣΥΡΙΖΑ λέει να αυξήσουμε τους φόρους για να πληρώνουμε περισσότερα, να
αυξήσουμε τον επίναυλο, να αυξήσουμε τη φορολογία των νησιωτών, να
πληρώνουν περισσότερα» απάντησε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. «Άλλον τρόπο
δεν ξέρω για να αυξηθεί ο προϋπολογισμός».
Προβληματισμό για τις
απευθείας προσωρινές αναθέσεις δρομολογίων, είχε εκφράσει ο εισηγητής
της Χρυσής Αυγής, Πολύβιος Ζησιμόπουλος: «Γιατί απευθείας ανάθεση, σε
ποιους και με ποιες προϋποθέσεις; Μπορείτε αν θέλετε να διασφαλίσετε τις
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τα νησιά μας, χωρίς απ' ευθείας αναθέσεις,
και να βρείτε τους τρόπους, ώστε και οι συμβάσεις να μην αθετούνται και
τα νησιά μας να έχουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες» υποστήριξε.
------------------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
------------------------------