Πέντε κινήσεις επιχειρηματικού χαρακτήρα για την επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας προκρίνει η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας που πραγματοποιήθηκε για να αποτελέσει πλαίσιο διαλόγου μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και των ακτοπλόων.
Σύμφωνα με την μελέτη πρέπει:
Nα προχωρήσει η αναδιάρθρωση των δανείων των ναυτιλιακών εταιρειών από τις τράπεζες.
Να επιτευχθούν συνεργασίες ή και συγχωνεύσεις μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ακτοπλοΐα.
Οι εταιρείες πρέπει να αναζητήσουν διεξόδους για την απασχόληση των πλοίων τους σε άλλες αγορές όπως είναι η σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Τουρκία.
Παράλληλα οφείλουν να εξετάσουν τη δρομολόγηση των πλοίων τους σε εναλλακτικές αγορές όπως είναι η Ερυθρά Θάλασσα και η Μαύρη Θάλασσα.
Η Εθνική Τράπεζα προτείνει ακόμα στους ακτοπλοϊκούς ομίλους να τολμήσουν την μετατόπιση μέρους των δραστηριοτήτων τους στην ακτοπλοΐα από την μετακίνηση επιβατών στην μεταφορά φορτηγών οχημάτων εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που παρέχονται από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Τα λιμάνια και τα τέρμιναλ διαχείρισης φορτίων αποτελούν καλύτερη επενδυτική πρόταση, όσο θα διαρκεί ο νέος καθοδικός κύκλος στη ναυτιλία, από τις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου και κοντέινερ, σημειώνει η Clarkson Capital Markets η οποία επέκτεινε την κάλυψη της σε δύο διαχειριστές τέρμιναλ την Cosco Pacific κα τη Hutchison Port Holdings.
H Clarkson εκτιμά ότι, τα κέρδη των επενδυτών σε λιμάνια και τέρμιναλ θα αποδειχθούν περισσότερα ανθεκτικά έναντι των έντονων διακυμάνσεων που παρουσιάζουν οι ναύλοι στα bulk carrier και τα κοντέινερ που επηρεάζονται από την έλλειψη ισορροπίας μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης τονάζ.
------------------------------
Πηγή: Ημερησία
------------------------------
Σύμφωνα με την μελέτη πρέπει:
Nα προχωρήσει η αναδιάρθρωση των δανείων των ναυτιλιακών εταιρειών από τις τράπεζες.
Να επιτευχθούν συνεργασίες ή και συγχωνεύσεις μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ακτοπλοΐα.
Οι εταιρείες πρέπει να αναζητήσουν διεξόδους για την απασχόληση των πλοίων τους σε άλλες αγορές όπως είναι η σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Τουρκία.
Παράλληλα οφείλουν να εξετάσουν τη δρομολόγηση των πλοίων τους σε εναλλακτικές αγορές όπως είναι η Ερυθρά Θάλασσα και η Μαύρη Θάλασσα.
Η Εθνική Τράπεζα προτείνει ακόμα στους ακτοπλοϊκούς ομίλους να τολμήσουν την μετατόπιση μέρους των δραστηριοτήτων τους στην ακτοπλοΐα από την μετακίνηση επιβατών στην μεταφορά φορτηγών οχημάτων εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που παρέχονται από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Τα λιμάνια και τα τέρμιναλ διαχείρισης φορτίων αποτελούν καλύτερη επενδυτική πρόταση, όσο θα διαρκεί ο νέος καθοδικός κύκλος στη ναυτιλία, από τις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου και κοντέινερ, σημειώνει η Clarkson Capital Markets η οποία επέκτεινε την κάλυψη της σε δύο διαχειριστές τέρμιναλ την Cosco Pacific κα τη Hutchison Port Holdings.
H Clarkson εκτιμά ότι, τα κέρδη των επενδυτών σε λιμάνια και τέρμιναλ θα αποδειχθούν περισσότερα ανθεκτικά έναντι των έντονων διακυμάνσεων που παρουσιάζουν οι ναύλοι στα bulk carrier και τα κοντέινερ που επηρεάζονται από την έλλειψη ισορροπίας μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης τονάζ.
------------------------------
Πηγή: Ημερησία
------------------------------