Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Γεωργία Γεννιά - Ερώτηση προς Περιφερειάρχη Ρένα Δούρου

Η βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων Γεωργία Γεννιά στα πλαίσια της πρόσκλησης που απεύθυνε η Επιτροπή στους βουλευτές των εμπλεκόμενων περιφερειών  παρευρέθηκε στην παρουσίαση για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής για την περίοδο 2015 - 2019, που παρουσίασε σήμερα αναλυτικά, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, του Υφυπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Γιάννη Μπαλάφα και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιάννη Τσιρώνη.


Η βουλευτής απευθύνθηκε στην Περιφερειάρχη κα Ρένα Δούρου :

Η βουλευτής αρχικά τόνισε πως ο Πειραιάς είναι το σημαντικότερο βιομηχανικό κέντρο της χώρας αλλά και το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελληνικής οικονομίας, καθώς επίσης διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα, με επιβατική κίνηση λιμάνια της Ευρώπης, συνδέοντας ακτοπλοϊκά την πρωτεύουσα με τα νησιά του Αιγαίου και αποτελεί σημαντικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια εντός της Μεσογείου. 

Δεδομένης της δυναμικής που έχει και συνεχώς αναπτύσσει με δραστηριότητες υπερτοπικής εμβέλειας, ποια η στόχευση και ποιος ο πιθανός προγραμματισμός της  Περιφέρειας Αττικής αναφορικά με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για το Πειραιά που θα συντελούσαν στην περαιτέρω τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της πόλης, με ταυτόχρονη ισόρροπη άμβλυνση των προβλημάτων στις υποβαθμισμένες περιοχές της ευρύτερης περιφέρειας;

Η Περιφερειάρχης απάντησε σχετικά  :
   
Η Περιφέρεια Αττικής έρχεται ουσιαστικά να συνδράμει κ. Γεννιά, στην επέκταση του επιβατικού λιμένος Πειραιά προς τη νότια πλευρά. Ο στόχος είναι εκεί να δημιουργηθούν δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων πολύ μεγάλου μήκους.

Η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει και στην κατασκευή κριπηδότοιχου συνολικού μήκους 1.500 μέτρων αλλά και στους νέους χερσαίους χώρους επιφάνειας 130 επιπλέον στρεμμάτων. Η εκτιμώμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια πλέον ΦΠΑ και πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Αττικής μέσω του άξονα προτεραιότητας επτά (7) και ο τίτλος για να το βρείτε πιο εύκολα είναι «Προώθηση βιώσιμων μεταφορών».

Είπατε και εσείς πως κάτι τέτοιο θα αλλάξει ουσιαστικά τον Πειραιά, θα τον κάνει κέντρο της κρουαζιέρας με σημαντικά οφέλη για τον τουρισμό και την οικονομία για όλη την Αττική και όχι μόνο για την περιφέρεια στην οποία εκλέγεσθε.

Επίσης εδώ πρέπει να πούμε και αυτό αφορά όλους τους συναδέλφους σας, ότι το έργο έχει περιβαλλοντική επιδότηση και στην παρούσα φάση συντάσσονται οι οριστικές μελέτες. Η εκτίμηση και η τελική δημοπράτηση θα είναι το καλοκαίρι του 2017 και όλα δείχνουν πως η ολοκλήρωση του θα έχει γίνει σε ένα διάστημα τεσσάρων ετών από την υπογραφή της σχετικής νομικής δέσμευσης.