Δεκαεννέα υδατοδρόμια σε ελληνικά νησιά μέσα σε 2 χρόνια προγραμματίζεται για να κατασκευαστούν.
Σήμερα το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής ενέκρινε και το σχετικό σχέδιο νόμου. Η λειτουργία των αρματοδρομιών θα μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μικρών νησιών που στερούνται αεροδρομίου και έχουν θαλάσσιες δυσκολίες.
Σήμερα το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής ενέκρινε και το σχετικό σχέδιο νόμου. Η λειτουργία των αρματοδρομιών θα μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μικρών νησιών που στερούνται αεροδρομίου και έχουν θαλάσσιες δυσκολίες.
Το δίκτυο των 19 υδατοδρομιών θα κατασκευαστεί μέσα σε δύο χρόνια, με πρώτη άδεια λειτουργίας στην Κέρκυρα και ετοιμάζεται μετά και στους Πάξους.
Οι 19 αιτήσεις που εξετάζονται είναι για τις περιοχές: Αγια Μαρίνα Γραμματικού, Ρέθυμνο, Αλόνησος, Σκύρος, Σκόπελος, Πάτμος, Βόλος, Τήνος, Λαύριο, Πάτρα, Ζάκυνθος, Αμφιλοχία, Σουδα, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Σητεία, Σίφνος, Ηράκλειο, Χίος.
Επίσης η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου προετοιμάζει τεχνικό φάκελο για την αδειοδότηση 26 υδατοδρομίων σε νησιά του Νότιου Αιγαίου.
Επίσης, φορείς έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές.
Σημειώνεται στην ανακοίνωση πως με το νομοσχέδιο:
Α) Θεραπεύονται οι αδυναμίες του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου ώστε να αρθούν τα όποια προσκόμματα έχουν εντοπιστεί από τη μέχρι τώρα διαδικασία αδειοδότησης ((i)δυνατότητα διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια, ώστε ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, (ii) διευκόλυνση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, (iii) επίλυση προβλημάτων και νομοθετικών κενών που εμπόδιζαν τη παραχώρηση χρήσης χώρου υδατοδρομίου σε λίμνη, (iv) απλοποίηση των απαιτούμενων νομιμοποιητικών δικαιολογητικών εγγράφων του αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου κ.α).
Β) Τίθεται σε εφαρμογή ολοκληρωμένος σχεδιασμός που περιλαμβάνει νέες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις υδατοδρομίων ((i) προώθηση των επενδυτικών σχεδίων ανάπτυξης των υδατοδρομίων στο «πακέτο Γιούνκερ», (ii) υπαγωγή των υδατοδρομίων στο νέο αναπτυξιακό νόμο, (iii) εξασφάλιση πόρων ύψους 3 έως 6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη δημιουργία υδατοδρομίων με συγκεκριμένα κριτήρια ωριμότητας και ωφέλειας του έργου, (iv) ένταξη χρηματοδότησης των εγκαταστάσεων υδατοδρομίων στα ΠΕΠ, (v) ανάπτυξη υδατοδρομίων μέσω συνεργιών τύπου ΣΔΙΤ).
---------------------------------
Πηγή: iefimerida.gr
---------------------------------
Πηγή: iefimerida.gr
---------------------------------