Δείτε αναλυτικά τι διευκρινίζει η εγκύκλιος του υπουργείου
Τις αλλαγές που επήλθαν σε θέματα μετατάξεων, διορισμών σε νησιωτικούς δήμους, ένταξης φυσικών προσώπων σε Προγράμματα Απασχόλησης επιδοτούμενα από τον ΟΑΕΔ, καθώς και σε διορισμούς επιτυχόντων με διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4250/2014 και του άρθρου 8 του Ν. 4275/2014, επισημαίνει με εγκύκλιό του προς τους αρμόδιους φορείς, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Στην εγκύκλιο σημειώνεται, ότι από τη διαδικασία έγκρισης ΠΥΣ (Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου) εξαιρείται και το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης που προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον ΟΑΕΔ.
Επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς προσλήψεων οι διορισμοί σε νησιωτικούς δήμους. Επίσης, δεν απαιτείται πλέον εγκριτική απόφαση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 στις υποχρεωτικές μεταφορές προσωπικού, τις μετατάξεις υπαλλήλων εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, καθώς και στην περίπτωση αμοιβαίας μετάταξης υπαλλήλων του δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ αυτών, καθώς δεν προκαλούν αύξηση του αριθμού προσλήψεων.
Επιπλέον, η εγκύκλιος αναφέρει, ότι δεν απαιτείται απόφαση κατανομής, όταν οι αποφάσεις του ΑΣΕΠ αφορούν σε αντικαταστάσεις- αναπληρώσεις διοριστέων (που δεν αποδέχθηκαν τον διορισμό τους) οι οποίοι περιλαμβάνονται σε προηγούμενες αποφάσεις κατανομής, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση, απαιτείται η προβλεπόμενη από τον νόμο απόφασης κατανομής του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ταχ. Δ/νση : Βασ. Σοφίας 15
Ταχ. Κώδ. : 106 74, Αθήνα
FAX : 210 33 93 229
Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2014
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΠΠ/Φ.2.9/ 39 /οικ.22153
ΠΡΟΣ: (Ως πίνακας διανομής)
ΘΕΜΑ : Εφαρμογή των διατάξεων του ν.4250/2014 και του άρθρου 8 του ν.4275/2014
Στο πλαίσιο των ευρύτερων τομών και μεταρρυθμίσεων που προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, σας ενημερώνουμε ότι στο ν.4250/2014 «Διοικητικές απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα – Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ.318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις.» (ΦΕΚ 74/Α/2014) και στο ν.4275/2014 «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.. (ν.3526/2007) – Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 149/Α/2014), εισήχθησαν οι εξής ρυθμίσεις:
Α) Διατάξεις του ν.4250/2014
1.Απόφαση κατανομής σε νησιωτικούς δήμους
Με το άρθρο 35 του ν.4250/2014 αντικαθίσταται το εδάφιο τρίτο της περίπτωσης 3 της υποπαραγράφου ΣΤ1 της παρ. ΣΤ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, σύμφωνα με το οποίο «οι προσλήψεις και οι διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν.3833/2010, όπως ισχύει.»
Κατόπιν της θέσπισης της εν λόγω διάταξης, απαραίτητη προϋπόθεση πλέον, για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού στους νησιωτικούς δήμους, είναι η έκδοση απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της παρ. 5 του άρθρου 11 του ν.3833/2010 (Α’ 40), όπως ισχύει.
2.Διορισμός επιτυχόντων σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ
Με την παρ. 4 του άρθρου 51 του ιδίου νόμου, προβλέπεται ότι «οι επιτυχόντες σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ ….οι οποίοι περιλαμβάνονται σε οριστικούς πίνακες διοριστέων…..δύνανται να διατεθούν για διορισμό…..σε φορείς του άρθρου 1 του . 3812/2009, βάσει νέας προκήρυξης πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού κατά το άρθρο 18 του Ν.2190/1994, σε φορείς όπου δεν υφίστανται εκκρεμείς διορισμοί για την πλήρωση θέσεων ιδίου κλάδου ή ειδικότητας, η οποία εκδίδεται αποκλειστικά για αυτούς ….. Επίσης ορίζεται ότι « επιτυχόντες, οι οποίοι δεν υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη νέα προκήρυξη καθώς και συμμετέχοντες οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων της νέας προκήρυξης, διορίζονται σταδιακά βάσει σειράς επιτυχίας….στις αρχικές θέσεις διορισμού τους..»
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι για όσους επιλεγούν κατόπιν υποβολής αιτήσεως, με τη νέα προκήρυξη σύμφωνα με τα ανωτέρω, παύει να υφίσταται ως εκκρεμότητα ο διορισμός που απορρέει από τον αρχικό πίνακα διοριστέων, στον οποίο είχαν συμπεριληφθεί, ενώ δεν θίγεται το δικαίωμα διορισμού όσων δεν συμμετέχουν στη νέα προκήρυξη ή δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων αυτής.
Mε την εν λόγω διάταξη επιχειρείται να ενδυναμωθεί άμεσα το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα με εξειδικευμένο προσωπικό καλύπτοντας κρίσιμες λειτουργικές ανάγκες των υπηρεσιών, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η υλοποίηση και η επίτευξη των στόχων και του έργου της δημόσιας διοίκησης με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας. Παράλληλα, στοχεύει στην άμεση απορρόφηση μέρους των διοριστέων του ΑΣΕΠ, οι οποίοι διαγωνίστηκαν επιτυχώς, μέσω του αξιοκρατικού συστήματος του ν. 2190/1994, αλλά η διαδικασία διορισμού τους δεν έχει ολοκληρωθεί λόγω των δημοσιονομικών περιορισμών.
Β) Διατάξεις του ν.4275/2014
1.Διορισμός σε αντικατάσταση –αναπλήρωση διοριστέου
Με την παρ.2 του άρθρου 8 του ν.4275/2014 προστίθενται εδάφια στο τέλος της παρ. 21 του άρθρου ενάτου του ν.4057/2012 (Α΄54) που αφορούν σε διορισμούς σε αντικατάσταση – αναπλήρωση διοριστέων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.13 του άρθρου 17 του ν.2190/94, όπως ισχύει.
Ειδικότερα, “για τις περιπτώσεις όπου το ΑΣΕΠ διαθέτει με απόφασή του, επόμενο κατά σειρά στον πίνακα επιτυχίας υποψήφιο για αντικατάσταση – αναπλήρωση διοριστέου που δεν αποδέχθηκε το διορισμό του ή έχει κώλυμα διορισμού ή παραιτήθηκε εντός ενός (1) έτους από το διορισμό του, ο διορισμός ολοκληρώνεται με την έκδοση απόφασης κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνσης της παρ.5 του άρθρου 11 του ν.3833/2010, όπως ισχύει.
Δεν απαιτείται απόφαση κατανομής όταν οι αποφάσεις του ΑΣΕΠ αφορούν σε αντικαταστάσεις-αναπληρώσεις διοριστέων των ως άνω περιπτώσεων οι οποίοι περιλαμβάνονται σε προηγούμενες αποφάσεις κατανομής”.
Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι σε κάθε άλλη περίπτωση, πλην της προαναφερόμενης απαιτείται η προβλεπόμενη από το νόμο απόφαση κατανομής του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνσης.
Με τη ρύθμιση αυτή διασφαλίζεται ο έλεγχος των διαδικασιών ολοκλήρωσης προσλήψεων/διορισμών και κατά συνέπεια, η αποτελεσματική εφαρμογή του λόγου 1 προς 5 καθώς και η βελτιστοποίηση του προγραμματισμού-σχεδιασμού των προσλήψεων στα επόμενα έτη.
Επιπλέον, η εν λόγω ρύθμιση θεωρείται απαραίτητη, στο πλαίσιο του κράτους δικαίου, και για λόγους ισονομίας και ισότιμης μεταχείρισης όλων όσων θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού στους φορείς του άρθρου 1 του Ν.3812/09, όπως ισχύει.
2. Ένταξη φυσικών προσώπων σε προγράμματα απασχόλησης που επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ.
Με την παρ.3 του άρθρου 8 του ν.4275/2014, προστίθεται στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 4 της ΠΥΣ 33/2006 (Α΄280) όπως ισχύει, περίπτωση σύμφωνα με την οποία “ εξαιρείται από τη διαδικασία έγκρισης της ανωτέρω ΠΥΣ, το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος απασχόλησης που προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον ΟΑΕΔ”.
Δεδομένου ότι, τα εν λόγω φυσικά πρόσωπα απασχολούνται σε στοχευμένα προγράμματα αντιμετώπισης της ανεργίας, χωρίς η απασχόληση αυτή να συνιστά στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών με βάση τις ανάγκες τους, αυτή, δεν εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής προσλήψεων και ως εκ τούτου δεν απαιτείται η έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει.
3. Μετατάξεις υπαλλήλων
Με την παρ.4 του άρθρου 8 του ν.4275/2014, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 250 του ν.4281/2014, αντικαθίσταται η παρ.2 του άρθρου 68 του ν.4002/2011 (Α’ 180) και προβλέπεται ότι « Η διάταξη της υποπαραγράφου 1 του άρθρου 68 του ν.4002/2011 δεν έχει εφαρμογή στις υποχρεωτικές μεταφορές προσωπικού, τις μετατάξεις υπαλλήλων εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, καθώς και στην περίπτωση αμοιβαίας μετάταξης υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄βαθμού και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών». Επομένως δεν απαιτείται πλέον εγκριτική απόφαση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει για τις ανωτέρω περιπτώσεις δεδομένου ότι δεν προκαλούν αύξηση του αριθμού των προσλήψεων στο δημόσιο τομέα.
Επιπλέον, ορίζεται ότι, η ισχύς της διάταξης ανατρέχει στο χρόνο έναρξης ισχύος του ν.4002/2011.
Η παρούσα εγκύκλιος διατίθεται και μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Hλ. Δ/νση www.ydmed.gov.gr στη Διαδρομή: Προκηρύξεις – Προσωπικό – Προσλήψεις καθώς και στο «Διαύγεια»).
Ο Υπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης
-------------------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
-------------------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
-------------------------------
Σχόλιο Σελίδας : Ήτοι κατ' ουσίαν καταργήθηκε αυτό που ίσχυε για τους νησιώτικους Δήμους προκειμένου να προσαρμοσθούν με τις ανάγκες του Καλλικράτη και να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υπηρεσίες, που έλεγε :
Την εξαίρεση των νησιωτικών δήμων από τον κανόνα 1-5 στο Δημόσιο
(μία πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις), σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι
διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο
2013-2016.
Σύμφωνα με την παράγραφο «ΣΤ.2. ΑΝΑΣΤΟΛΗΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙΔΙΟΡΙΣΜΩΝ»:
Σύμφωνα με την παράγραφο «ΣΤ.2. ΑΝΑΣΤΟΛΗΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙΔΙΟΡΙΣΜΩΝ»:
η όπως επισήμανε εκείνη την περίοδο ο κ. Κατσαφάδος:
Οι προσλήψεις και οι διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούςδήμους
δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων τουάρθρου 11 του ν.
3833/2010.
Σε σχετικό δελτίο τύπου ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Πειραιά Κώστας Κατσαφάδος, αναφέρει:
Θετική ήταν η ανταπόκριση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, στην πρόταση του Βουλευτή Α’ Πειραιώς και Νήσων της Ν.Δ κ.Κώστα Κατσαφάδου για να εξαιρεθούν οι νησιωτικοί δήμοι από την απαγόρευση των προσλήψεων.
Ο κ.Κατσαφάδος είχε επισημάνει ότι οι δήμοι των νησιών δεν μπορούν να ασκήσουν τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο Καλλικράτης ενώ οι περισσότεροι από αυτούς είναι υποστελεχωμένοι.
Στο σχέδιο νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2013-2016 και συγκεκριμένα στην παράγραφο ΣΤ.2 περί αναστολής προσλήψεων και διορισμών, αναφέρεται ρητά ότι ” οι προσλήψεις και διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν.3833/2010.”
Σε σχετικό δελτίο τύπου ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Πειραιά Κώστας Κατσαφάδος, αναφέρει:
Θετική ήταν η ανταπόκριση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, στην πρόταση του Βουλευτή Α’ Πειραιώς και Νήσων της Ν.Δ κ.Κώστα Κατσαφάδου για να εξαιρεθούν οι νησιωτικοί δήμοι από την απαγόρευση των προσλήψεων.
Ο κ.Κατσαφάδος είχε επισημάνει ότι οι δήμοι των νησιών δεν μπορούν να ασκήσουν τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο Καλλικράτης ενώ οι περισσότεροι από αυτούς είναι υποστελεχωμένοι.
Στο σχέδιο νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2013-2016 και συγκεκριμένα στην παράγραφο ΣΤ.2 περί αναστολής προσλήψεων και διορισμών, αναφέρεται ρητά ότι ” οι προσλήψεις και διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν.3833/2010.”
Φυσικά κατόπιν μηνμονιακών επιλογών για μια ακόμη φορά αθετήθηκε το χρονικό διάστημα χάριτος που ήταν έως το 2016 και για μια ακόμα φορά το δυσνόητο πολλά υποσχόμενο Καλλικρατικό Μοντέλλο κατέληξε να αποτελεί απλά σκουπίδια για τους νησιώτικους αδύναμους δήμους.
Δυστυχώς το διάστημα που είχε δοθεί σαν περίοδος χάριτος δεν εκμεταλεύθηκε σωστά από τον Δήμο μας ο οποίος προτίμησε απλά να σωρεύσει "πλεόνασμα" παρά να δημιουργήσει σωστές υποδομές και αρμοδιότητες ειδικά στον τεχνικό τομέα
Το ερώτημα είναι : Τι θα κάνει τώρα η νέα Δημοτική Αρχή ;;;; Πως θα μπορέσει να ξεπεράσει τον σκόπελο και να δημιουργήσει εκείνες τις υποδομές και απαραίττη στελέχωση ώστε να αποκτήσει ανεξαρτησία στον Τεχνικό τομέα, έτσι ώστε να δημιουργήσει τις απαραίτητες προμελέτες η μελέτες για την δημιουργία νέων έργων και υποδομών ;;;;;
Δεν νομίζουμε ότι με απλά προγράμματα ΟΑΕΔ υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί η απαραίτητη τεχνική υποδομή του Δήμου και μάλλον πρέπειπια να περιμένουμε ίσως για πολλά χρόνια ακόμα και σε τελική ανάλυση απλά μπορούμε να πούμε ότι " Το τραίνο πέρασε και το χάσαμε επειδή ίσως προτιμήσαμε να μασάμε .... τσίχλες..."
------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------------------