Όλοι μιλάμε τις μέρες αυτές, για ….τα μπάνια του λαού. Στην
κυβέρνηση, στα κόμματα, στα κανάλια, στις υπηρεσίες, στις επιχειρήσεις
και παντού, τα μπάνια του λαού έχουν καθιερωθεί απαραβίαστο δικαίωμα.
Επειδή όμως είμαστε και μία κοινωνία «αγγελικά πλασμένη», το δικαίωμα
αυτό, πρέπει να προστατεύεται.
Πως είναι διαμορφωμένο λοιπόν το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ελέγχεται η λειτουργία των οργανωμένων παραλιακών χώρων;
Και ακόμη περισσότερο, το πλαίσιο αυτό αποδίδει το ζητούμενο;
Για να δούμε..
1.Για την αστυνόμευση μέσα στη θάλασσα, είναι αρμόδιο το Λιμεναρχείο.
Ελέγχει αν τηρείται η νομοθεσία για τις λουτρικές εγκαταστάσεις όπως
π.χ. η ύπαρξη ναυαγοσώστη, βάρκας, ακόμη και «πλωτών μέσων περιορισμού
πετρελαιοκηλίδας» κλπ.
2.Για την ακεραιότητα του αιγιαλού, είναι αρμόδια η Κτηματική Υπηρεσία
του Δημοσίου, η οποία ελέγχει την καταπάτηση ή την ανέγερση κτισμάτων.
3. Αν όμως θα πρέπει να γίνει στην «οργανωμένη» πλαζ και ράμπα πρόσβασης
των ΑΜΕΑ στη θάλασσα, κάτι το υποχρεωτικό, τότε θα πρέπει να γίνει
αδειοδότηση από τον οικείο Δήμο μετά από έγκριση που παρέχει ο
…..Υπουργός Οικονομικών.
4.Για την προσωρινή χρήση του αιγιαλού από την επιχείρηση (ξαπλώστρες,
ομπρέλες κλπ) είναι αρμόδια η Δημοτική αρχή η οποία μετά από έγκριση του
Υπουργείου Οικονομικών ενοικιάζει το χώρο.
5.Αστυνομικές αρμοδιότητες επί του αιγιαλού, έχει και το Λιμεναρχείο.
6.Για τη χρήση της παραλίας, της συνεχόμενης μετά τον αιγιαλό, είναι αρμόδια η Κτηματική Υπηρεσία και ο Δήμος.
7.Για την αδειοδότηση της εγκατάστασης προκειμένου να διαθέτει στους
λουόμενους φαγώσιμα, παγωτά και αναψυκτικά, είναι αρμόδιος ο οικείος
Δήμος, αφού εκδοθούν τα ακόλουθα πιστοποιητικά:
7.1 Βεβαίωση για τη νομιμότητα της εγκατάστασης και των κτισμάτων από
την Πολεοδομία, η οποία ελέγχει την ύπαρξη αυθαίρετων, τις χρήσεις γης
κατά το ΓΠΣ και την ύπαρξη άλλων δεσμεύσεων όπως π.χ. Εγκρίσεις
Αρχαιολογίας κλπ.
7.2 Βεβαίωση για την ύπαρξη μέσων και μέτρων Πυροπροστασίας η οποία εκδίδεται μετά από αυτοψία, από το Πυροσβεστικό σώμα.
7.3 Βεβαίωση για την τήρηση των υγειονομικών διατάξεων, η οποία
εκδίδεται μετά από αυτοψία, από τη Δνση Υγιεινής της Περιφερειακής
Ενότητας.
8.Για την ηλεκτροδότηση της εγκατάστασης από τη ΔΕΔΗΕ (πρώην ΔΕΗ) απαιτούνται τα ακόλουθα:
8.1 Βεβαίωση από την Πολεοδομία σχετικά με την ολοκλήρωση των εργασιών.
8.2 Βεβαίωση για τη σωστή ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων του χώρου, από αδειούχο ηλεκτρολόγο.
8.3 Βεβαίωση από το τμήμα ΤΑΠ του Δήμου για την επιβολή τελών φωτισμού, καθαριότητας και ΤΑΠ.
8.2 Βεβαίωση για τη σωστή ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων του χώρου, από αδειούχο ηλεκτρολόγο.
8.3 Βεβαίωση από το τμήμα ΤΑΠ του Δήμου για την επιβολή τελών φωτισμού, καθαριότητας και ΤΑΠ.
9. Για την εφαρμογή των διατάξεων της Εργατικής Νομοθεσίας, η
Επιχείρηση ελέγχεται από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε) και
κλιμάκια από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ. Οι έλεγχοι γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του
24ώρου (ημέρα, νύχτα, Σάββατα, Κυριακές και εξαιρέσιμες). Το Σ.ΕΠ.Ε
ελέγχει :
9.1 Την «μη αναγραφή τυχόν εργαζομένου στον ισχύοντα πίνακα προσωπικού».
9.2 Την Υποτροπή στην «μη αναγραφή τυχόν εργαζομένου στον ισχύοντα πίνακα προσωπικού»
9.3 Την μη επίδειξη «Ειδικού Βιβλίου Υπερωριών»
9.4Την μη επίδειξη «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων απασχολουμένου προσωπικού».
9.5 Την μη επίδειξη εντύπων «Γνωστοποίησης Όρων Ατομικής Σύμβασης Εργασίας»
9.6 Την μη επίδειξη «Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων αποδοχών προσωπικού» για το τελευταίο τρίμηνο
9.2 Την Υποτροπή στην «μη αναγραφή τυχόν εργαζομένου στον ισχύοντα πίνακα προσωπικού»
9.3 Την μη επίδειξη «Ειδικού Βιβλίου Υπερωριών»
9.4Την μη επίδειξη «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων απασχολουμένου προσωπικού».
9.5 Την μη επίδειξη εντύπων «Γνωστοποίησης Όρων Ατομικής Σύμβασης Εργασίας»
9.6 Την μη επίδειξη «Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων αποδοχών προσωπικού» για το τελευταίο τρίμηνο
10. Για την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στην την υγιεινή και
ασφάλεια των εργαζομένων, ο έλεγχος γίνεται από τους τεχνικούς και
υγειονομικούς επιθεωρητές εργασίας που υπάγονται στις υπηρεσίες της
Περιφερειακής Ενότητας.
11. Για τις οικονομικές παραβάσεις, ο έλεγχος γίνεται από την Υπηρεσία
Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΥΠΟΑΔΗΕ) η
οποία είναι και εκ παραλλήλου αρμόδια για την ενέργεια των ελέγχων που
προβλέπεται ότι ενεργούνται από τα ελεγκτικά όργανα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του
Σ.ΕΠ.Ε. Ελέγχονται η μη κοπή αποδείξεων, τα έγγραφα, τα βιβλία, τα
πιστοποιητικά και οι πάσης φύσεως άδειες, καθώς και κάθε στοιχείο που με
οποιαδήποτε διάταξη Νόμου ή Υπουργικής Απόφασης προβλέπεται ως
υποχρεωτικό...
12. Και για την αστυνόμευση γενικά της λειτουργίας του χώρου, ο
έλεγχος γίνεται από τις Αστυνομικές Αρχές, ενώ σε περιπτώσεις διάπραξης
αδικημάτων επεμβαίνει και ο Εισαγγελέας.
Πιθανά να υπάρχει και άλλη Κρατική Αρχή που ίσως να έχει κάποια
πρόσθετη αρμοδιότητα στον έλεγχο των οργανωμένων πλαζ, αλλά νομίζω πως
και με όλες αυτές που αναφέρθηκαν, ένα είναι βέβαιο:
Έχουμε χάσει τελείως το νόημα και έχουμε βυθιστεί στην απόλυτη… διαδικασία..
Δεν ξέρω αν με τόσες διάσπαρτες αρμοδιότητες μεταξύ τόσων υπηρεσιών
που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους ούτε δι’ αλληλογραφίας, μπορεί να
αισθανόμαστε …..ασφάλεια στα μπάνια μας.
Και το κυριότερο, δεν μου φεύγει από το μυαλό η σκέψη, πως όλες αυτές
οι «οργανωμένες» πλαζ που διαφημίζονται στα ΜΜΕ με «βραδιές κάτω από
τα άστρα» ή που ξεφύτρωσαν ξαφνικά σαν μανιτάρια π.χ. στην παραλία του
Καρτερού, η στις άλλες παραλίες του νομού, δεν γράφουν στα παλαιότερα
των υποδημάτων τους όλα τα παραπάνω και απλά κάτω από τη μύτη όλων αυτών
των υπηρεσιών, κάνουν αυτό που κοινά λέμε ως «αρπαχτή»...
------------------------------------------------------
Πηγή: cretalive.gr-Παναγιώτης Αναστασάκος
------------------------------------------------------