Για να αντικατασταθούν οι αλλοδαποί με Έλληνες ναυτικούς θα πρέπει να επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας, «οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας» σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών .
Ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, χαρακτήρισε την ελληνική ναυτιλία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο σημαντικό ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, ποσοστό που τα δυο τελευταία χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, καθώς και στην προσφορά μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας, άνω των 192.000 ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2014» .
Ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, χαρακτήρισε την ελληνική ναυτιλία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο σημαντικό ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, ποσοστό που τα δυο τελευταία χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, καθώς και στην προσφορά μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας, άνω των 192.000 ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρος Βενιάμης κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2014» .
Ωστόσο, έθεσε θέμα μείωσης μισθών των Ελλήνων ναυτικών, προκειμένου να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία. Με λίγα λόγια είπε ότι για να αντικατασταθούν οι αλλοδαποί με έλληνες ναυτικούς θα πρέπει να επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας, «οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και στις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις». Γιατί το ελληνόκτητο πλοίο, όπως δήλωσε, πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προκειμένου να επιβιώσει στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Ο Θ. Βενιάμης αναφέρθηκε σε δυο μελέτες του ΙΟΒΕ με αντικείμενο την σημασία της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία, που δημοσιεύτηκαν το 2013 και υποστήριξε ότι και οι δυο μελέτες, ακολουθώντας η κάθε μια την δικιά της μεθοδολογία, καταλήγουν στα ίδια συμπεράσματα.
Ένα από αυτά είναι ότι ο κλάδος της ναυτιλίας έχει δυναμική και δυνητική προσφορά στην ελληνική οικονομία μέσω της περαιτέρω προσέλκυσης εγκατάστασης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και της αύξησης των θέσεων εργασίας των απασχολούμενων στους διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βασική προϋπόθεση που θέτουν είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου.
Όπως υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΕΕ το ΙΟΒΕ πρόσφατα εκπόνησε νέα μελέτη η οποία δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί με θέμα την ενίσχυση των απασχολουμένων Ελλήνων στη ναυτιλία. Η συγκεκριμένη μελέτη εκτιμά τα αναμενόμενα οφέλη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην περίπτωση που Έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί, όσο και κατώτερα πληρώματα, απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου σε αντικατάσταση των αλλοδαπών.
Στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα στα πλοία αλλά και έμμεσα από τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των 2,8 δις έως υπό το βέλτιστο σενάριο των 5 δις. Για να υλοποιηθούν βέβαια όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν πράξη όσα είπε αρχικά ο Θ. Βενιάμης, ν’ αλλάξουν δηλαδή οι οικονομικοί όροι στην ελληνική αγορά εργασίας.
---------------------------------------------------------
Πηγή: efsyn.gr - Χριστίνα Παπασταθοπούλου
---------------------------------------------------------