Με την κάτωθι επιστολή του ο Δημήτρης Κοντομηνάς απαντάει σε απόψεις του κ. Κορκίδη, πρόεδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, που υποστηρίζουν την έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα στον όρμο των Βατίκων.
Κύριε Κορκίδη,
Με αφορμή το άρθρο του κ. Τσιμπλάκη Αντώνιου της 19/6/2017 το οποίο αλίευσα από το Διαδίκτυο (ιστοσελίδα portcity.gr και ενδεχομένως να έχει δημοσιευτεί και στη Ναυτεμπορική) και που φέρει τον τίτλο “ΕΒΕΠ: Ζητείται πολιτική προσέλκυσης πλοίων” και έχει ως υπότιτλο “Ο κόλπος της Νεάπολης Βοιών περιμένει από το 2011 την έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα για τους εφοδιασμούς”, αποφάσισα να σας απευθύνω αυτήν την επιστολή λόγω του ότι ο συντάκτης του επικαλείται ρεπορτάζ που αφορά δικές σας απόψεις και ενέργειες προς τον Υπουργό Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με αυτό το άρθρο λοιπόν, ζητάτε από τον κ. Υπουργό να υπογράψει επιτέλους τον αδικαιολόγητα και ανεξήγητα χρονίζοντα ξεχασμένο από το 2011 Ειδικό Κανονισμό Λιμένα προκειμένου τα εμπορικά πλοία να μπορούν πλέον να κάνουν ακώλυτα εφοδιασμούς στον κόλπο των Βατίκων. Επικαλείστε λόγους ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, έλλειψης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οικονομικής ανάπτυξης και αύξησης της απασχολησιμότητα στην τοπική κοινωνία και ξεδιπλώνετε μια αναλυτική επιχειρηματολογία σε σχέση με δασμολογικά και φορολογικά θέματα προς όφελος των εμπλεκομένων επιχειρήσεων.
Επιτρέψτε μου αρχικά δύο πράγματα. Πρώτον, να παραθέσω ένα απόσπασμα από το άρθρο όπου επιχειρηματολογείτε για τα οφέλη στην τοπική κοινωνία και κατά δεύτερον, να κάνω ένα πρώτο σχόλιο (με δεδομένο βέβαια ότι αποδέχεστε την πατρότητα των απόψεων του συγκεκριμένου άρθρου) ότι ενώ αναλύετε με αξιοθαύμαστη μεθοδικότητα τα φορολογικά-επιχειρηματικά δέοντα (και καλά κάνετε εφόσον αυτά γνωρίζετε και αυτά σας ενδιαφέρουν), τα τοπικά και κοινωνικά θέματα και οφέλη τα αντιπαρέρχεστε κατά τη γνώμη μου με τρόπο επιδερμικό και πρόχειρο.
Λέει λοιπόν στο άρθρο: “Σύμφωνα με παλαιότερη, από το 2013, επιστολή του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο αγκυροβόλιο του κόλπου Βοιών στη Νεάπολη της Νότιας Πελοποννήσου, εξυπηρετούνται ετησίως πάνω από 550 διερχόμενα ελληνικών συμφερόντων πλοία και εισρέουν στην εθνική οικονομία και την τοπική κοινωνία περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ δίδεται απασχόληση σε μερικές δεκάδες εργαζομένων. Το ΝΕΕ τονίζει επίσης ότι ουδεμία περιβαλλοντική επιβάρυνση δημιουργείται στην περιοχή, όπως και το ΥΠΕΚΑ αποφαίνεται, διότι δεν γίνονται πετρελαιεύσεις και ούτε εκβάλλονται κατάλοιπα ή άλλης μορφής ρυπογόνες ουσίες και απορρίμματα κατά παγία επιταγή απαγορεύσεων με κανονισμούς και συμβάσεις από τον ΙΜΟ, που όλα τα πλοία πλέον εφαρμόζουν.
Παράλληλα, σημειώνει το Επιμελητήριο, η οικονομία της περιοχής και το κοινωνικό σύνολο ωφελούνται, διότι εκτός των διακινούμενων από τον Πειραιά υλικών και ανταλλακτικών καθώς και προϊόντων, στην περιοχή ικανό έργο έχουν τα διάφορα σούπερ μάρκετ, τα ξενοδοχεία και άλλες τοπικές δραστηριότητες.”
Συνεχίζω. Επειδή ως πολίτης που μένω σε αυτόν τον τόπο, εγώ και τα παιδιά μου, έχω άμεσο ενδιαφέρον και αγωνία και έννομο συμφέρον και υποχρέωση, θα ήθελα να σας ενημερώσω και να εκφράσω και τις δικές μου απόψεις, καθώς και πολλών άλλων συμπολιτών μου (όπως φρονώ και όπως καταδεικνύουν ψηφίσματα με χιλιάδες υπογραφές κατοίκων και τοπικών φορέων).
Η τοπική κοινωνία και οικονομία είναι προσανατολισμένη στην ήπια τουριστική και αγροτική ανάπτυξη. Έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ σε τουριστικές υποδομές (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εστιατόρια κλπ), χρήματα που προέρχονται από τους κόπους των ανθρώπων και τις ιδιωτικές τους αποταμιεύσεις και όχι από τραπεζικά θαλασσοδάνεια.
Αυτός ο κοινωνικοοικονομικός προσανατολισμός δεν ταιριάζει με τα αγκυροβόλια τεράστιων πετρελαιοφόρων και εμπορικών πλοίων σε απόσταση αναπνοής από τις τουριστικές εγκαταστάσεις.
Όσον αφορά τα επιχειρήματά σας καθεαυτά: Πρώτον, 550 πλοία ετησίως και 1,5 εκατομμύριο έσοδα αντιστοιχούν σε περίπου 3.000 ευρώ ανά πλοίο. Η τοπική κοινωνία (ως σύνολο) δεν τα έχει δει αυτά τα χρήματα. Αν εσείς έχετε αναλυτικούς λογαριασμούς από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Λιμενικό Ταμείο, Δήμος, Εφορία, Οικονομικές υπηρεσίες είσπραξης φόρων και ΦΠΑ και τυχόν άλλων), θα σας παρακαλούσα να μας ενημερώσετε.
Δεύτερον, η περιοχή του όρμου Βοιών περιλαμβάνει σημαντικότατα στοιχεία περιβαλλοντικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος παγκοσμίου βεληνεκούς. Η περιοχή ανήκει στο δίκτυο Natura (με ευαίσθητα οικοσυστήματα Ποσειδωνίας, ωοτοκίας χελωνών Caretta Caretta, λιμνοθάλασσες-τόπους ενδιαιτήματος αποδημητικών πουλιών, αμμοθίνες με πλούσια ενδημική χλωρίδα κ.α.). Εδώ υπάρχει η αρχαιότερη βυθισμένη πόλη στο Παυλοπέτρι.
Όλα αυτά χρήζουν προστασίας από την Πολιτεία και από εμάς τους πολίτες. Υπάρχουν πολλές μελέτες που δείχνουν επιβάρυνση του θαλάσσιου οικοσυστήματος από την αγκυροβολία των πλοίων (και από εργασίες που εκτελούνται παρανόμως στα πλοία). Οποιοσδήποτε καλόπιστος ερευνητής μπορεί να αλιεύσει όλα αυτά τα στοιχεία και από το Διαδίκτυο όπου είναι δημοσιευμένα.
Τρίτον, άμεσο οικονομικό όφελος έχουν μόνο περιορισμένα στον αριθμό άτομα της τοπικής κοινωνίας. Δυο τρεις μεταφορείς με τα φορτηγά τους, ένας δυο μηχανουργοί ενδεχομένως, ένα δυο πρακτορεία με τους έξι επτά ναυτικούς που επανδρώνουν τις λάντζες τους.
Στα ξενοδοχεία είδαμε ελάχιστους πελάτες καθότι η αλλαγή πληρωμάτων αποτελεί το πιο μικρό μέρος των δραστηριοτήτων που επιδιώκουν οι πλοιοκτήτες από τις προσφερόμενες υπηρεσίες (και άλλωστε η Αθήνα είναι 3,5 ώρες δρόμο). Τα τοπικά super market έχουν ελάχιστη συμμετοχή στο οικονομικό μερίδιο, καθότι άλλωστε προτιμάται η τροφοδοσία χονδρικά από τις κεντρικές αγορές των Αθηνών (παρόλο που η περιοχή μας διαθέτει θαυμάσια αγροτικά προϊόντα). Όπως καταλαβαίνετε, για την περιοχή μένουν μόνο τα αποφάγια.
Φυσικά, οι τοπικοί επαγγελματίες που εμπλέκονται και οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι αλλά και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και οι εταιρείες εμπορίας ανταλλακτικών έχουν κάθε δικαίωμα να προασπίσουν τις εργασίες, τις επενδύσεις και τα επιχειρηματικά τους σχέδια.
Αυτό όμως πρέπει να γίνει με σωστή οικονομοτεχνική ανάλυση που θα προβλέπει στο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών και τα αντίστοιχα ανταποδοτικά οφέλη για την κοινωνία, το περιβάλλον και το σύνολο γενικά. Δεν είναι δυνατό η ανταγωνιστικότητα να στηριχτεί στην απληστία, στην ανομία και στην αδιαφορία για το σύνολο.
Μερικές προτάσεις: Το αγκυροβόλιο να γίνεται εκτός του όρμου των Βατίκων (ίσως δυτικά από τα Βιγκλάφια, στον όρμο προς τα Μεταλλεία – περιοχή χωρίς ενδεχομένως τουριστικό ενδιαφέρον και περιβαλλοντική ευαισθησία). Ο όρμος αυτός είναι εξίσου ασφαλής για αγκυροβόλιο. Μόνο που απέχει 4 μίλια περίπου πιο μακριά για τις λάντζες των πρακτορείων.
Ας αναλάβουν το κόστος που τους αναλογεί. Ο Δήμος και το Λιμενικό Ταμείο να επιβάλλουν ικανά τέλη όρμισης προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την ασφάλεια του περιβάλλοντος και το οικονομικό όφελος του τόπου. Αν όλα αυτά τα έξοδα μετακυλισθούν κατά μέρος τουλάχιστον στο κόστος των υπηρεσιών, τότε να επιδιωχθεί η ανταγωνιστικότητα στον κλάδο αυτόν των εργασιών. Αν μπορεί να επιβιώσει, θα είναι μια υγιής ανταγωνιστικότητα (για να μιλήσω και εγώ με όρους οικονομικούς που επικαλείστε).
Το ταξίδι μέχρι τον Πειραιά δεν διαρκεί πολλές ώρες για τα πλοία που προτιμούν να αγκυροβολήσουν στη Νεάπολη. Επιτρέψτε μου να διατυπώσω μία απροσδιόριστη και όχι ισχυρή αποδεικτικά αμφιβολία: Μήπως δεν τίθεται θέμα κόστους, αλλά προσπάθεια αποφυγής των οικονομικών υποχρεώσεων προς το Κράτος με τους αδύναμους περιφερειακούς ελεγκτικούς μηχανισμούς;
Θα ήθελα να κλείσω την επιστολή μου κάνοντας ένα σχόλιο σε μία φράση του άρθρου: “Να λύσει το… μυστήριο του κόλπου της Νεάπολης Βοιών, και να υπογράψει τον ξεχασμένο από το 2011 Ειδικό Κανονισμό Λιμένα, ώστε τα εμπορικά πλοία να μπορούν να κάνουν εφοδιασμό στην περιοχή χωρίς προβλήματα, ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά”.
Τα μυστήρια δεν βρίσκονται στην μη υπογραφή του Ειδικού Κανονισμού. Τα μυστήρια βρίσκονται πίσω από τις κλειστές πόρτες γραφείων όπου άνθρωποι (με την αίσθηση ότι διαθέτουν τη δύναμη και τα μέσα) προσπαθούν πεισματικά και αγνοώντας τη λαϊκή θέληση και το γενικό συμφέρον να επιβάλλουν τις αποφάσεις και τα μικροσυμφέροντά τους.
Όμως τα έργα τα κάνουν άνθρωποι με ονοματεπώνυμο και όλα έρχονται στο φως κάποια στιγμή. Η ευθύνη του καθενός είναι ιστορική και πρέπει να την αναλαμβάνει. Έχουμε ευθύνη για την συναίσθηση του παρελθόντος, του παρόντος αλλά και για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας, τη ζωή όλων και του κοινού σπιτιού μας. Οι επιχειρηματίες να αναλάβουν το κόστος που τους αναλογεί, η Πολιτική ηγεσία και ο Δήμος να πάψει να προσπαθεί να ισορροπήσει καταστάσεις και συμφέροντα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να αγρυπνούν για την τήρηση της ευνομίας και του κοινού καλού, οι πολίτες έχουν υποχρέωση να επιβλέπουν και να διεκδικούν καθημερινά τη Δικαιοσύνη.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
Νεάπολη, 6 Ιουλίου 2017 Δημήτρης Κοντομηνάς
Με αφορμή το άρθρο του κ. Τσιμπλάκη Αντώνιου της 19/6/2017 το οποίο αλίευσα από το Διαδίκτυο (ιστοσελίδα portcity.gr και ενδεχομένως να έχει δημοσιευτεί και στη Ναυτεμπορική) και που φέρει τον τίτλο “ΕΒΕΠ: Ζητείται πολιτική προσέλκυσης πλοίων” και έχει ως υπότιτλο “Ο κόλπος της Νεάπολης Βοιών περιμένει από το 2011 την έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λιμένα για τους εφοδιασμούς”, αποφάσισα να σας απευθύνω αυτήν την επιστολή λόγω του ότι ο συντάκτης του επικαλείται ρεπορτάζ που αφορά δικές σας απόψεις και ενέργειες προς τον Υπουργό Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με αυτό το άρθρο λοιπόν, ζητάτε από τον κ. Υπουργό να υπογράψει επιτέλους τον αδικαιολόγητα και ανεξήγητα χρονίζοντα ξεχασμένο από το 2011 Ειδικό Κανονισμό Λιμένα προκειμένου τα εμπορικά πλοία να μπορούν πλέον να κάνουν ακώλυτα εφοδιασμούς στον κόλπο των Βατίκων. Επικαλείστε λόγους ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, έλλειψης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οικονομικής ανάπτυξης και αύξησης της απασχολησιμότητα στην τοπική κοινωνία και ξεδιπλώνετε μια αναλυτική επιχειρηματολογία σε σχέση με δασμολογικά και φορολογικά θέματα προς όφελος των εμπλεκομένων επιχειρήσεων.
Επιτρέψτε μου αρχικά δύο πράγματα. Πρώτον, να παραθέσω ένα απόσπασμα από το άρθρο όπου επιχειρηματολογείτε για τα οφέλη στην τοπική κοινωνία και κατά δεύτερον, να κάνω ένα πρώτο σχόλιο (με δεδομένο βέβαια ότι αποδέχεστε την πατρότητα των απόψεων του συγκεκριμένου άρθρου) ότι ενώ αναλύετε με αξιοθαύμαστη μεθοδικότητα τα φορολογικά-επιχειρηματικά δέοντα (και καλά κάνετε εφόσον αυτά γνωρίζετε και αυτά σας ενδιαφέρουν), τα τοπικά και κοινωνικά θέματα και οφέλη τα αντιπαρέρχεστε κατά τη γνώμη μου με τρόπο επιδερμικό και πρόχειρο.
Λέει λοιπόν στο άρθρο: “Σύμφωνα με παλαιότερη, από το 2013, επιστολή του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο αγκυροβόλιο του κόλπου Βοιών στη Νεάπολη της Νότιας Πελοποννήσου, εξυπηρετούνται ετησίως πάνω από 550 διερχόμενα ελληνικών συμφερόντων πλοία και εισρέουν στην εθνική οικονομία και την τοπική κοινωνία περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ δίδεται απασχόληση σε μερικές δεκάδες εργαζομένων. Το ΝΕΕ τονίζει επίσης ότι ουδεμία περιβαλλοντική επιβάρυνση δημιουργείται στην περιοχή, όπως και το ΥΠΕΚΑ αποφαίνεται, διότι δεν γίνονται πετρελαιεύσεις και ούτε εκβάλλονται κατάλοιπα ή άλλης μορφής ρυπογόνες ουσίες και απορρίμματα κατά παγία επιταγή απαγορεύσεων με κανονισμούς και συμβάσεις από τον ΙΜΟ, που όλα τα πλοία πλέον εφαρμόζουν.
Παράλληλα, σημειώνει το Επιμελητήριο, η οικονομία της περιοχής και το κοινωνικό σύνολο ωφελούνται, διότι εκτός των διακινούμενων από τον Πειραιά υλικών και ανταλλακτικών καθώς και προϊόντων, στην περιοχή ικανό έργο έχουν τα διάφορα σούπερ μάρκετ, τα ξενοδοχεία και άλλες τοπικές δραστηριότητες.”
Συνεχίζω. Επειδή ως πολίτης που μένω σε αυτόν τον τόπο, εγώ και τα παιδιά μου, έχω άμεσο ενδιαφέρον και αγωνία και έννομο συμφέρον και υποχρέωση, θα ήθελα να σας ενημερώσω και να εκφράσω και τις δικές μου απόψεις, καθώς και πολλών άλλων συμπολιτών μου (όπως φρονώ και όπως καταδεικνύουν ψηφίσματα με χιλιάδες υπογραφές κατοίκων και τοπικών φορέων).
Η τοπική κοινωνία και οικονομία είναι προσανατολισμένη στην ήπια τουριστική και αγροτική ανάπτυξη. Έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ σε τουριστικές υποδομές (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εστιατόρια κλπ), χρήματα που προέρχονται από τους κόπους των ανθρώπων και τις ιδιωτικές τους αποταμιεύσεις και όχι από τραπεζικά θαλασσοδάνεια.
Αυτός ο κοινωνικοοικονομικός προσανατολισμός δεν ταιριάζει με τα αγκυροβόλια τεράστιων πετρελαιοφόρων και εμπορικών πλοίων σε απόσταση αναπνοής από τις τουριστικές εγκαταστάσεις.
Όσον αφορά τα επιχειρήματά σας καθεαυτά: Πρώτον, 550 πλοία ετησίως και 1,5 εκατομμύριο έσοδα αντιστοιχούν σε περίπου 3.000 ευρώ ανά πλοίο. Η τοπική κοινωνία (ως σύνολο) δεν τα έχει δει αυτά τα χρήματα. Αν εσείς έχετε αναλυτικούς λογαριασμούς από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Λιμενικό Ταμείο, Δήμος, Εφορία, Οικονομικές υπηρεσίες είσπραξης φόρων και ΦΠΑ και τυχόν άλλων), θα σας παρακαλούσα να μας ενημερώσετε.
Δεύτερον, η περιοχή του όρμου Βοιών περιλαμβάνει σημαντικότατα στοιχεία περιβαλλοντικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος παγκοσμίου βεληνεκούς. Η περιοχή ανήκει στο δίκτυο Natura (με ευαίσθητα οικοσυστήματα Ποσειδωνίας, ωοτοκίας χελωνών Caretta Caretta, λιμνοθάλασσες-τόπους ενδιαιτήματος αποδημητικών πουλιών, αμμοθίνες με πλούσια ενδημική χλωρίδα κ.α.). Εδώ υπάρχει η αρχαιότερη βυθισμένη πόλη στο Παυλοπέτρι.
Όλα αυτά χρήζουν προστασίας από την Πολιτεία και από εμάς τους πολίτες. Υπάρχουν πολλές μελέτες που δείχνουν επιβάρυνση του θαλάσσιου οικοσυστήματος από την αγκυροβολία των πλοίων (και από εργασίες που εκτελούνται παρανόμως στα πλοία). Οποιοσδήποτε καλόπιστος ερευνητής μπορεί να αλιεύσει όλα αυτά τα στοιχεία και από το Διαδίκτυο όπου είναι δημοσιευμένα.
Τρίτον, άμεσο οικονομικό όφελος έχουν μόνο περιορισμένα στον αριθμό άτομα της τοπικής κοινωνίας. Δυο τρεις μεταφορείς με τα φορτηγά τους, ένας δυο μηχανουργοί ενδεχομένως, ένα δυο πρακτορεία με τους έξι επτά ναυτικούς που επανδρώνουν τις λάντζες τους.
Στα ξενοδοχεία είδαμε ελάχιστους πελάτες καθότι η αλλαγή πληρωμάτων αποτελεί το πιο μικρό μέρος των δραστηριοτήτων που επιδιώκουν οι πλοιοκτήτες από τις προσφερόμενες υπηρεσίες (και άλλωστε η Αθήνα είναι 3,5 ώρες δρόμο). Τα τοπικά super market έχουν ελάχιστη συμμετοχή στο οικονομικό μερίδιο, καθότι άλλωστε προτιμάται η τροφοδοσία χονδρικά από τις κεντρικές αγορές των Αθηνών (παρόλο που η περιοχή μας διαθέτει θαυμάσια αγροτικά προϊόντα). Όπως καταλαβαίνετε, για την περιοχή μένουν μόνο τα αποφάγια.
Φυσικά, οι τοπικοί επαγγελματίες που εμπλέκονται και οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι αλλά και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και οι εταιρείες εμπορίας ανταλλακτικών έχουν κάθε δικαίωμα να προασπίσουν τις εργασίες, τις επενδύσεις και τα επιχειρηματικά τους σχέδια.
Αυτό όμως πρέπει να γίνει με σωστή οικονομοτεχνική ανάλυση που θα προβλέπει στο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών και τα αντίστοιχα ανταποδοτικά οφέλη για την κοινωνία, το περιβάλλον και το σύνολο γενικά. Δεν είναι δυνατό η ανταγωνιστικότητα να στηριχτεί στην απληστία, στην ανομία και στην αδιαφορία για το σύνολο.
Μερικές προτάσεις: Το αγκυροβόλιο να γίνεται εκτός του όρμου των Βατίκων (ίσως δυτικά από τα Βιγκλάφια, στον όρμο προς τα Μεταλλεία – περιοχή χωρίς ενδεχομένως τουριστικό ενδιαφέρον και περιβαλλοντική ευαισθησία). Ο όρμος αυτός είναι εξίσου ασφαλής για αγκυροβόλιο. Μόνο που απέχει 4 μίλια περίπου πιο μακριά για τις λάντζες των πρακτορείων.
Ας αναλάβουν το κόστος που τους αναλογεί. Ο Δήμος και το Λιμενικό Ταμείο να επιβάλλουν ικανά τέλη όρμισης προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την ασφάλεια του περιβάλλοντος και το οικονομικό όφελος του τόπου. Αν όλα αυτά τα έξοδα μετακυλισθούν κατά μέρος τουλάχιστον στο κόστος των υπηρεσιών, τότε να επιδιωχθεί η ανταγωνιστικότητα στον κλάδο αυτόν των εργασιών. Αν μπορεί να επιβιώσει, θα είναι μια υγιής ανταγωνιστικότητα (για να μιλήσω και εγώ με όρους οικονομικούς που επικαλείστε).
Το ταξίδι μέχρι τον Πειραιά δεν διαρκεί πολλές ώρες για τα πλοία που προτιμούν να αγκυροβολήσουν στη Νεάπολη. Επιτρέψτε μου να διατυπώσω μία απροσδιόριστη και όχι ισχυρή αποδεικτικά αμφιβολία: Μήπως δεν τίθεται θέμα κόστους, αλλά προσπάθεια αποφυγής των οικονομικών υποχρεώσεων προς το Κράτος με τους αδύναμους περιφερειακούς ελεγκτικούς μηχανισμούς;
Θα ήθελα να κλείσω την επιστολή μου κάνοντας ένα σχόλιο σε μία φράση του άρθρου: “Να λύσει το… μυστήριο του κόλπου της Νεάπολης Βοιών, και να υπογράψει τον ξεχασμένο από το 2011 Ειδικό Κανονισμό Λιμένα, ώστε τα εμπορικά πλοία να μπορούν να κάνουν εφοδιασμό στην περιοχή χωρίς προβλήματα, ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά”.
Τα μυστήρια δεν βρίσκονται στην μη υπογραφή του Ειδικού Κανονισμού. Τα μυστήρια βρίσκονται πίσω από τις κλειστές πόρτες γραφείων όπου άνθρωποι (με την αίσθηση ότι διαθέτουν τη δύναμη και τα μέσα) προσπαθούν πεισματικά και αγνοώντας τη λαϊκή θέληση και το γενικό συμφέρον να επιβάλλουν τις αποφάσεις και τα μικροσυμφέροντά τους.
Όμως τα έργα τα κάνουν άνθρωποι με ονοματεπώνυμο και όλα έρχονται στο φως κάποια στιγμή. Η ευθύνη του καθενός είναι ιστορική και πρέπει να την αναλαμβάνει. Έχουμε ευθύνη για την συναίσθηση του παρελθόντος, του παρόντος αλλά και για το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας, τη ζωή όλων και του κοινού σπιτιού μας. Οι επιχειρηματίες να αναλάβουν το κόστος που τους αναλογεί, η Πολιτική ηγεσία και ο Δήμος να πάψει να προσπαθεί να ισορροπήσει καταστάσεις και συμφέροντα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να αγρυπνούν για την τήρηση της ευνομίας και του κοινού καλού, οι πολίτες έχουν υποχρέωση να επιβλέπουν και να διεκδικούν καθημερινά τη Δικαιοσύνη.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
Νεάπολη, 6 Ιουλίου 2017 Δημήτρης Κοντομηνάς
-----------------------
Πηγή:tabatika.gr
----------------------
Πηγή:tabatika.gr
----------------------