Η προσάραξη του υπό Τουρκική σημαία πλοίου
Rο-Rο/cargo, "SAFFET BEY" το βράδυ της3/9/2016 στην παραλία του οικισμού Προφήτης Ηλίας, μεταξύ του ακρωτηρίου Μαλέαςκαι της Νεάπολης Λακωνίας, http://diktyolakonias. blogspot.gr/2016/09/blog-post. html κάνει επίκαιρο το άρθρο της 8/4/2014 στο
με τίτλο "ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ" http://www.e-nautilia.gr/ asfaleia-nausiploias-sto- aigaio/
saffet-bay-aground-greece |
Αυτό το νέο ναυτικό
ατύχημα είναι η συνέχεια των προηγουμένων, όπως η
προσάραξητου Φ/Γ
"WITTENBERGEN" με σημαία Αντίγκουα-Μπαρμπούντα στην
ανατολική ακτήτων Κυθήρων την 30/7/2015, http://e-nautilia. gr/prosaraxi-fortigou-ploiou- anatolika-ton-kithiron/
η προσάραξη του υπό Κυπριακή σημαία Φ/Γ "GOODFAITH" στη βόρεια ακτή της 'Ανδρου την 11/2/2015, http://www.e-nautilia.gr/ fortigo-ploio-prosaraxe- voreia-tis-androu/η προσάραξη του υπό Τουρκική σημαία Φ/Γ
"INCE INEBOLU" στην ανατολική ακτήτης Αστυπάλαιας την 5/9/2014. http://www.e- nautilia.gr/den-proklithike- ripansi-apo-tin-prosaraxi-tou- ince-ineboluκαι ο κατάλογος είναι μακρύς.
Εξ αιτίας των παραβάσεων των Διεθνών Κανονισμών
και των μη συμμορφώσεων σύμφωναμε τον Διεθνή Κώδικα Διαχείρισης
για την Ασφαλή λειτουργία των Πλοίων και για τηνΠρόληψη Ρύπανσης τυυ Περιβάλλοντος (SOLAS Chapter IX-ISM
Code), τίθεται σε κίνδυνοη Ασφάλεια της
Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, το περιβάλλον της Ελλάδας
και ιδιαίτερατο θαλάσσιο, η
υποθαλάσσια βιοποικιλότητα, ένα από τα
ομορφότερα παράκτια οικοσυστήματατης Ευρώπης, οι
περιουσίες και ο τουρισμός.
Τα συνεχιζόμενα ναυτικά
ατυχήματα, η ρύπανση της βόρειας ακτής
της Μυκόνου (φωτο),https://www.youtube.com/watch? v=eeqyWezpses η ρύπανση της ΒΑ
ακτής των Κυθήρων
(Αγία Πελαγία), http://kithiraikanea.com/ showthread.php?t=6021
,οι τσαμαδούρες και το πλωτό
φράγμα που "στολίζουν" για
περισσότερα από εννέα χρόνια
το θαλάσσιο περιβάλλον της Καλντέρας της Σαντορίνης και κάποιοι το παρουσιάζουν ως ....
ιχθυοτροφείο (φωτο),τα επικίνδυνα
υλικά που
υπάρχουν στα πλοία, τα επικίνδυνα
φορτία που μεταφέρουν,και η παράνομη διακίνηση ανθρώπων, οι οποίοι
κινδυνεύουν στα ανασφαλή
πλωτά μέσα που επιβαίνουν, υπενθυμίζουν στους κυβερνώντες και κυβερνήσαντες, την Διεθνή Σύμβαση
για την Ασφάλεια της
Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα 1974 όπως τροποποιήθηκε, η
εφαρμογή της οποίας είναι υποχρεωτική.
SANTORINI CALDERA SEA DIAMOND FLOATING BARRIER AND BUOYS |
SANTORINI CALDERA SEA DIAMOND FLOATING BARRIER AND BUOYS |
YUSUF CEPNIOGLOU NORTH COAST OF MYKONOS GROUNDING AND POLLUTION |
YUSUF CEPNIOGLOU NORTH COAST OF MYKONOS GROUNDING AND POLLUTION |
YUSUF CEPNIOGLOU NORTH COAST OF MYKONOS GROUNDING AND POLLUTION |
Οι υπεύθυνοι προφανώς θα ελεγχθούν από τον Διεθνή
Ναυτιλιακό Οργανισμό / International Maritime Organization, στο πλαίσιο του συστήματος
υποχρεωτικού ελέγχου των Κρατών μελών (IMO Member State Audit
Scheme / IMSAS), οι κυβερνήσεις των
οποίων είναι υπεύθυνες για την αποτελεσματική εφαρμογή των
Διεθνών Συμβάσεων IMO
αι στην προκειμένη περίπτωση της SOLAS Chapter V, reg.10-Ships' Routeing,
11-Ship Reporting Systems, 12-Vessel Traffic
Services. www.imo.org/en/OurWork/MSAS/ Pages/default.aspx
Ας ελπίσουμε ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός
Οργανισμός, λαμβάνοντας υπόψη αυτά πουσυμβαίνουν στις
Ελληνικές Θάλασσες, θα συμβάλλει στην εφαρμογή
της SOLAS 1974, as amended και ιδιαίτερα των κανονισμών 10, 11 και
12 του κεφαλαίου V, για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα, για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος που είναι η μεγαλύτερή μας κληρονομιά, για την αποτροπή
οικολογικής καταστροφής και για τον
εντοπισμό κάθε παράνομης
δραστηριότητας.
Το Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο αλλά και το άρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος επιτάσσουν, όπως κάθε δημόσια πολιτική και κάθε ιδιωτική δράση σέβεται και δεν καταστρέφει, αλλοιώνει ή υποβαθμίζει το φυσικό περιβάλλον.
Η υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος έχει
επιπτώσεις στην βιοποικιλότητα και στην υγεία των
ανθρώπων.
Ας κάνουν πράξεις τα λόγια, αυτοί που λένε ότι
ενδιαφέρονται για το κοινό καλό !
Είναι αυτονόητο ότι τα ναυτικά
ατυχήματα / δυστυχήματα που συμβαίνουν στις Ελληνικές θάλασσες πρέπει να
μηδενιστούν.
Capt. Ν. Πλακάς