Σειρά
διορθωτικών κινήσεων έγιναν από την πλευρά του Υπουργείου Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής στο νομοσχέδιο για την επανασύσταση της
Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) και την δημιουργία της Δημόσιας Αρχής
Λιμένων (ΔΑΛ), που εντάχθηκε στο κυβερνητικό πολυνομοσχέδιο με τα
προαπαιτούμενα.
Το Pireas2day. gr με σειρά δημοσιευμάτων είχε καταγράψει τα βασικά στοιχεία του αρχικού σχεδίου νόμου και τις πρώτες απόψεις, που είχαν διατυπωθεί τόσο στη Βουλή στην διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Σ. Κεδίκογλου όσο και στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης (για να διαβάσετε τις σχετικές αναρτήσεις πατήστε εδώ, εδώ και εδώ).
Το Pireas2day. gr με σειρά δημοσιευμάτων είχε καταγράψει τα βασικά στοιχεία του αρχικού σχεδίου νόμου και τις πρώτες απόψεις, που είχαν διατυπωθεί τόσο στη Βουλή στην διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Σ. Κεδίκογλου όσο και στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης (για να διαβάσετε τις σχετικές αναρτήσεις πατήστε εδώ, εδώ και εδώ).
Από το τελικό κείμενο, που έχει κατατεθεί στη Βουλή, προκύπτουν αρχικά δύο βασικά στοιχεία:
1.
Περιλήφθηκε ρύθμιση (άρθρο 107) με την οποία κατοχυρώνεται ο ρόλος του
Υπουργείου και ειδικά της Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής
στη διαμόρφωση λιμενικής πολιτικής.
2. Παρέμειναν πολλά σημεία
(και ιδιαίτερα σημαντικά), που θα ρυθμιστούν με Προεδρικά Διατάγματα και
Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή χωρίς τη διαφάνεια της κοινοβουλευτικής
διαδικασίας. Επίσης, χωρίς τη εμπλοκή της Βουλής θα μπορούν να γίνονται
αλλαγές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι με Υπουργικές Αποφάσεις θα ρυθμίζονται οι αμοιβές των στελεχών της ΡΑΛ και του Διοικητή της ΔΑΛ….
Από εκεί και πέρα, ειδικά για τη Ρ.Α.Λ.:
•
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι δίνονται (και δεν άλλαξαν) ουσιαστικές
αρμοδιότητες ελέγχου στα μέλη της, με δυνατότητα ερευνών παρουσία
εισαγγελέα κ.ο.κ. και την πρόβλεψη κυρώσεων για όποιον αρνηθεί να δώσει
στοιχείο.
Αυτό σημαίνει ότι η Ρ.Α.Λ μπορεί στο άμεσο μέλλον
να αποκτήσει σημαντικό ρόλο και να μην αποτελεί μια υπολειτουργούσα
γραφειοκρατική δομή, όπως μέχρι τώρα.
• Στα θετικά
είναι ότι στο εξής ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και οι εισηγητές θα είναι
πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και θα τελούν, κατά το χρόνο που
κατέχουν τη θέση τους, σε αναστολή της επαγγελματικής τους
δραστηριότητας.
• Μια από τις διορθωτικές κινήσεις, που έγιναν
αφορά την πρόβλεψη ότι το προσωπικό της ΡΑΛ θα είναι αυστηρά 35 άτομα
και δεν θα ανέρχεται στα 50, όπως προβλεπόταν στο παρελθόν και στο
αρχικό σχέδιο.
Όμως, οι περισσότερες διορθωτικές κινήσεις έχουν
γίνει στη ΔΑΛ, η οποία, πάντως, εξακολουθεί να έχει «θολές»
αρμοδιότητες, που θα χρειαστεί να αποσαφηνιστούν.
Ειδικότερα, οι διορθωτικές κινήσεις που έγιναν στη ΔΑΛ είναι, μεταξύ άλλων, οι εξής:
•
Η πρόβλεψη για παρουσία χωρίς δικαίωμα ψήφου σε συνεδριάσεις του
Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΑΛ εκπροσώπου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων
Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ). Δηλαδή, με το ίδιο καθεστώς στο οποίο θα
παρίστανται οι εκπρόσωποι της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, της Κεντρικής
Ένωσης Δήμων και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.
Το αίτημα είχε τεθεί στη δημόσια διαβούλευση από τον ΣΕΕΝ.
Επίσης, αυξήθηκε κατά έναν η εκπροσώπηση των εργαζόμενων, όπως είχε ζητήσει στη δημόσια διαβούλευση ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΝ
• Περιορίστηκε ο αριθμός των εργαζόμενων στη ΔΑΛ σε 30.
•
Ιδιαίτερα θετικές είναι οι τροποποιήσεις, που αφορούν τις μετατάξεις
υπαλλήλων από τον ΟΛΠ και ΟΛΘ καθώς για την επιλογή τους τίθενται
συγκεκριμένα κριτήρια και διαδικασίες ενώ στο αρχικό σχέδιο ήταν
αυθαίρετη και σε ότι αφορά τις εργασιακές σχέσεις τους, ώστε να μην
δημιουργούνται εργαζόμενοι «δύο ταχυτήτων» στη ΔΑΛ.
-----------------------------
Πηγή: pireas2day.gr
-----------------------------