Τις
τραγικές αυτές φωτογραφίες τράβηξε και έστειλε στην Κυθηραϊκή
Πρωτοβουλία λουόμενος στο Διακόφτι. Για όσους δεν την αναγνώρισαν,
πρόκειται για τη γέφυρα που ενώνει το Διακόφτι με το λιμάνι Κυθήρων, στο
νησάκι Μακρυκύθηρα.
Η Πρωτοβουλία προώθησε τις φωτογραφίες σε μηχανικό με ειδίκευση στα λιμενικά έργα, η διάγνωση του οποίου είναι καταπέλτης. Αυτό που συμβαίνει στο κάτω μέρος της γέφυρας, που συχνά γλείφεται από το θαλάσσιο κύμα, είναι αποκόλληση, σε ποσοστό περίπου 30% της ολικής επιφανείας, του φύλλου μπετόν που καλύπτει τον οπλισμό. Η ολική αυτή αποκόλληση είναι αδιαμφισβήτητη ένδειξη ότι έγιναν απαράδεκτες κακοτεχνίες κατά την κατασκευή, λ.χ. ανεπαρκές πάχος και λάθος τοποθέτηση του μπετόν και παράλειψη των απαραίτητων αδιαβροχοποιητικών. Το βέβαιο είναι πως η αποκόλληση θα συνεχίσει και στην υπόλοιπη επιφάνεια, εκθέτοντας εντέλει ολόκληρο τον οπλισμό.
Όταν η διάβρωση προχωρήσει αρκετά, η γέφυρα θα καταστεί ανασφαλής και θα πρέπει να γκρεμισθεί προτού καταρρεύσει από μόνη της. Ο ακριβής βαθμός διάβρωσης δεν μπορεί βέβαια να υπολογισθεί από φωτογραφίες, φαίνεται όμως αρκετά προχωρημένος. Συνιστάται το ταχύτερον επιθεώρηση της γέφυρας και, εφόσον είναι ακόμα εφικτό, άμεσος προγραμματισμός έργων επισκευής.
Το έργο είχε εκτελεσθεί επί της παλαιάς Νομαρχίας Πειραιώς. Ο υπεύθυνος εργολάβος, Γεώργιος Χέρας, φέρεται να έχει αποδημήσει εις Κύριον και άρα δεν μπορεί πια να απολογηθεί. Θα ήταν ίσως θεμιτό να ψάξει η περιφέρεια και να δει ποιος καλός άνθρωπος παρέλαβε τότε το έργο, έστω απλά για να έχουμε το νου μας, μήπως ξαναπαραλάβει ποτέ έργο στο νησί.
Άμεσα όμως, είναι επιτακτική ανάγκη ο δήμος να ενημερώσει την περιφέρεια και να συνεχίσει να ενοχλεί μέχρις ότου γίνει η απαραίτητη επισκευή – γιατί όταν η γέφυρα πέσει, ή παύσει να επιτρέπεται η χρήση της παρά μόνο σε πεζούς και ποδήλατα, οι μόνοι που θα βαράνε το κεφάλι τους θα είναι οι Κυθήριοι. Και θα είναι, για άλλη μια φορά, πολύ αργά…
-----------------------
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 19/6/2013
Η Πρωτοβουλία προώθησε τις φωτογραφίες σε μηχανικό με ειδίκευση στα λιμενικά έργα, η διάγνωση του οποίου είναι καταπέλτης. Αυτό που συμβαίνει στο κάτω μέρος της γέφυρας, που συχνά γλείφεται από το θαλάσσιο κύμα, είναι αποκόλληση, σε ποσοστό περίπου 30% της ολικής επιφανείας, του φύλλου μπετόν που καλύπτει τον οπλισμό. Η ολική αυτή αποκόλληση είναι αδιαμφισβήτητη ένδειξη ότι έγιναν απαράδεκτες κακοτεχνίες κατά την κατασκευή, λ.χ. ανεπαρκές πάχος και λάθος τοποθέτηση του μπετόν και παράλειψη των απαραίτητων αδιαβροχοποιητικών. Το βέβαιο είναι πως η αποκόλληση θα συνεχίσει και στην υπόλοιπη επιφάνεια, εκθέτοντας εντέλει ολόκληρο τον οπλισμό.
Όταν η διάβρωση προχωρήσει αρκετά, η γέφυρα θα καταστεί ανασφαλής και θα πρέπει να γκρεμισθεί προτού καταρρεύσει από μόνη της. Ο ακριβής βαθμός διάβρωσης δεν μπορεί βέβαια να υπολογισθεί από φωτογραφίες, φαίνεται όμως αρκετά προχωρημένος. Συνιστάται το ταχύτερον επιθεώρηση της γέφυρας και, εφόσον είναι ακόμα εφικτό, άμεσος προγραμματισμός έργων επισκευής.
Το έργο είχε εκτελεσθεί επί της παλαιάς Νομαρχίας Πειραιώς. Ο υπεύθυνος εργολάβος, Γεώργιος Χέρας, φέρεται να έχει αποδημήσει εις Κύριον και άρα δεν μπορεί πια να απολογηθεί. Θα ήταν ίσως θεμιτό να ψάξει η περιφέρεια και να δει ποιος καλός άνθρωπος παρέλαβε τότε το έργο, έστω απλά για να έχουμε το νου μας, μήπως ξαναπαραλάβει ποτέ έργο στο νησί.
Άμεσα όμως, είναι επιτακτική ανάγκη ο δήμος να ενημερώσει την περιφέρεια και να συνεχίσει να ενοχλεί μέχρις ότου γίνει η απαραίτητη επισκευή – γιατί όταν η γέφυρα πέσει, ή παύσει να επιτρέπεται η χρήση της παρά μόνο σε πεζούς και ποδήλατα, οι μόνοι που θα βαράνε το κεφάλι τους θα είναι οι Κυθήριοι. Και θα είναι, για άλλη μια φορά, πολύ αργά…
-----------------------
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 19/6/2013