Πέρα από τα όριά του φαίνεται ότι έχει φθάσει το σύστημα των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών, οι οφειλές του Δημοσίου αυξάνονται ενώ διαγωνισμοί που έχουν κατακυρωθεί από τον Απρίλιο τρεις μήνες μετά παραμένουν «στα χαρτιά» χωρίς υπογραφή.
Στα 17 εκατ. ευρώ υπολογίζουν παράγοντες της ακτοπλοΐας ότι έχουν πλέον εκτιναχθεί οι επιδοτήσεις που δεν έχουν καταβληθεί στις ναυτιλιακές εταιρείες για την εκτέλεση δρομολογίων τους στις άγονες γραμμές. Διότι μπορεί τις προηγούμενες εβδομάδες να καταβλήθηκαν κάποια ποσά αλλά στο μεταξύ προστέθηκαν νέες οφειλές σε αυτές που εκκρεμούσαν το προηγούμενο διάστημα.
Την ίδια στιγμή εκπρόσωποι εταιρειών διαπιστώνουν μεγάλες καθυστερήσεις στην υπογραφή των διαγωνισμών που έχουν γίνει για την κάλυψη άγονων γραμμών.
Οι διαγωνισμοί που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο και λήγουν στο τέλος Οκτωβρίου του 2012 δεν υπογράφηκαν από την υπηρεσιακή κυβέρνηση και παραμένουν χωρίς υπογραφή. Το αποτέλεσμα είναι εταιρείες στις οποίες κατακυρώθηκαν περίπου έξι τέτοιοι διαγωνισμοί να μην έχουν τη δυνατότητα να δρομολογήσουν τα πλοία τους ενώ στη θέση τους παραμένουν άλλα πλοία στα οποία είχε γίνει με βάση το νομό, ανάθεση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Μία τέτοια περίπτωση είναι η γραμμή των δυτικών Κυκλάδων. Με αυτές τις καθυστερήσεις, παρατηρούν παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς, τινάζεται στον αέρα ο προγραμματισμός των εταιρειών και στην ουσία δημιουργούνται σοβαρές ανισότητες μεταξύ τους σε μία χρονική στιγμή όπου τα δρομολόγια του Καλοκαιριού είναι τα μόνα που μπορούν έως ένα σημείο να ενισχύσουν τα οικονομικά τους.
ΝΕΛ
Στην ανάγκη λήψης μέτρων για τη βιωσιμότητα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλός της Γιάννης Αβραντίνης κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της. Όπως είπε το οικονομικό περιβάλλον είναι δυσμενές ενώ στην αγορά δεν υπάρχει ρευστότητα.
Στα 17 εκατ. ευρώ υπολογίζουν παράγοντες της ακτοπλοΐας ότι έχουν πλέον εκτιναχθεί οι επιδοτήσεις που δεν έχουν καταβληθεί στις ναυτιλιακές εταιρείες για την εκτέλεση δρομολογίων τους στις άγονες γραμμές. Διότι μπορεί τις προηγούμενες εβδομάδες να καταβλήθηκαν κάποια ποσά αλλά στο μεταξύ προστέθηκαν νέες οφειλές σε αυτές που εκκρεμούσαν το προηγούμενο διάστημα.
Την ίδια στιγμή εκπρόσωποι εταιρειών διαπιστώνουν μεγάλες καθυστερήσεις στην υπογραφή των διαγωνισμών που έχουν γίνει για την κάλυψη άγονων γραμμών.
Οι διαγωνισμοί που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο και λήγουν στο τέλος Οκτωβρίου του 2012 δεν υπογράφηκαν από την υπηρεσιακή κυβέρνηση και παραμένουν χωρίς υπογραφή. Το αποτέλεσμα είναι εταιρείες στις οποίες κατακυρώθηκαν περίπου έξι τέτοιοι διαγωνισμοί να μην έχουν τη δυνατότητα να δρομολογήσουν τα πλοία τους ενώ στη θέση τους παραμένουν άλλα πλοία στα οποία είχε γίνει με βάση το νομό, ανάθεση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Μία τέτοια περίπτωση είναι η γραμμή των δυτικών Κυκλάδων. Με αυτές τις καθυστερήσεις, παρατηρούν παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς, τινάζεται στον αέρα ο προγραμματισμός των εταιρειών και στην ουσία δημιουργούνται σοβαρές ανισότητες μεταξύ τους σε μία χρονική στιγμή όπου τα δρομολόγια του Καλοκαιριού είναι τα μόνα που μπορούν έως ένα σημείο να ενισχύσουν τα οικονομικά τους.
ΝΕΛ
Στην ανάγκη λήψης μέτρων για τη βιωσιμότητα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλός της Γιάννης Αβραντίνης κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της. Όπως είπε το οικονομικό περιβάλλον είναι δυσμενές ενώ στην αγορά δεν υπάρχει ρευστότητα.
Η Γενική Συνέλευση τον εξουσιοδότησε να πάρει αποφάσεις για επιχειρηματικές κινήσεις όπως σύσταση κοινοπραξιών με άλλες εταιρείες για την εκμετάλλευση πλοίων ενώ λόγω έλλειψης της απαραίτητης απαρτίας δεν ενέκρινε τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της ΝΕΛ κατά 25 εκατ. ευρώ προκειμένου να συμψηφισθούν ζημιές προηγούμενων χρήσεων. Το θέμα θα επανέλθει στις 14 Ιουλίου σε επαναληπτική συνέλευση των μετόχων της.
-------------------------
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
-------------------------
-------------------------
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
-------------------------