Εάν
κανείς παραξενεύεται ακόμα γιατί ο ξένος τουρισμός στα Κύθηρα φυτοζωεί,
δεν χρειάζεται να ψάξει μακριά: ο λόγος είναι ότι κάνουμε ότι μπορούμε
να τον διώξουμε. Κατόπιν καταγγελίας επίδοξου αμερικανού επισκέπτη, η
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία έκανε μια μικρή άσκηση επί χάρτου σχετικά με το
πως θα έφθανε μέχρις εδώ αγγλόφωνος τουρίστας, ο οποίος είτε δεν θα
ήθελε να πάρει αεροπλάνο, είτε δεν θα εύρισκε θέση με την Ολυμπιακή.
Συμπέρασμα: μάλλον δεν θα έφθανε ποτέ.
Δεδομένου ότι όλος ο κόσμος πλέον κινείται μέσω διαδικτύου, φύγαμε σε διαδικτυακή αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την δια θαλάσσης προσέλευση στο ωραίο μας νησί. Πρώτος σταθμός, www.kythira.gr
, η ιστοσελίδα του Δήμου Κυθήρων. Η αγγλόφωνη σελίδα “Kythira Tourism
Informations” μας παραπέμπει σε τρεις άλλες ιστοσελίδες. Πάμε λοιπόν να
δούμε.
Στην ιστοσελίδα www.kythira.com
το αγγλόφωνο περιεχόμενο περιορίζεται στη σελίδα “Hotels-Rooms”. Καλό
είναι βέβαια να μάθουμε για καταυλισμούς, αλλά πως θα φθάσουμε μέχρις
εκεί; Κάνουμε ένα βήμα “πίσω”, και μας βγάζει σε άσχετη σελίδα στα
ελληνικά. Πάμε παρακάτω…
Το www.kythera.gr
έχει ευτυχώς σελίδα με ταξιδιωτικές πληροφορίες στα αγγλικά. Ψάχνουμε
για το Πορφυρούσα, και βρίσκουμε μόνο τα ονόματα πρακτορείων στη Νεάπολη
και τα Κύθηρα, με τα τηλέφωνά τους. Δρομολόγια μηδέν, ιστοσελίδα μηδέν,
κράτηση εξ αποστάσεως μηδέν. Πάμε στη σελίδα του Κορνάρος: ωραία
φωτογραφία του σκάφους και μαζί το τηλέφωνο, φαξ και email των γραφείων
της εταιρείας ΛΑΝΕ στα Κύθηρα. Πληροφορίες σχετικά με κράτηση στον
Πειραιά μηδέν, δρομολόγιο μηδέν, ιστοσελίδα μηδέν, κράτηση εξ αποστάσεως
μηδέν.
Στο www.visitkythira.gr
τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα. Οι πληροφορίες για μεν το Πορφυρούσα
είναι εξίσου πενιχρές όσο και στην προηγούμενη ιστοσελίδα, για το
Κορνάρος όμως υπάρχει επιτέλους και ένα δρομολόγιο. Όλα τα άλλα
συνεχίζουν να λάμπουν με την απουσία τους, και βέβαια δεν φταίνε οι
ιστότοποι – ουκ αν λάβεις (πληροφορίες) παρά του μη δίδοντως ναυτιλιακού
γραφείου…
Επόμενο βήμα, ψάχνουμε στο Google να βρούμε “Lane Sea Lines”, και ως εκ θαύματος, πρώτη-πρώτη εμφανίζεται η διεύθυνση www.lane.gr . Πρόοδος! Μόνο που όταν χτυπάμε τη διεύθυνση, λαμβάνουμε την απίστευτη απάντηση “Δεν υπάρχει διεύθυνση secretariadeeducacion.com.ve”. Όπως ακριβώς το διαβάζετε! Τελικά, το Google μας στέλνει στη σελίδα www.lane-kithira.com
, η οποία, αν και συνεχίζει να μην έχει καμία αναφορά ούτε στον
Πειραιά, ούτε σε διαδικτυακές κρατήσεις, τουλάχιστον προσφέρει τη
δυνατότητα να κατεβάσουμε δρομολόγιο σε μορφή Acrobat – το οποίο και
κάνουμε επιτυχώς. Έλα όμως που το .pdf είναι μόνο στα ελληνικά…
Σε μια ύστατη προσπάθεια, ψάχνουμε “Kythira travel” στο Google, που μας παραπέμπει στη διεύθυνση www.kythira.info
. Πρόκειται για την ιστοσελίδα του άρτι εκλιπόντος τουριστικού γραφείου
Πορφύρα στο Λειβάδι, που όμως συνεχίζει να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες
– για την ακρίβεια, τις πληρέστερες που βρήκαμε. Συμπεριλαμβάνει πλήρες
δρομολόγιο του Πορφυρούσα, μέρα τη μέρα μέχρι τέλη Αυγούστου, και
αντιστοίχως του Κορνάρος μέχρι 28/8. Για κρατήσεις όμως, και πάλι δεν
αναφέρεται τίποτα.
Εν τέλει, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Για να αποφασίσει να έλθει στα Κύθηρα ο ξένος τουρίστας, που ίσως επισκέπτεται την Ελλάδα για πρώτη φορά, θέλει να μάθει, από το σπίτι του στο εξωτερικό και στη γλώσσα του, τουλάχιστον τα εξής:
Δεδομένου ότι όλος ο κόσμος πλέον κινείται μέσω διαδικτύου, φύγαμε σε διαδικτυακή αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την δια θαλάσσης προσέλευση στο ωραίο μας νησί. Πρώτος σταθμός, www.kythira.gr
Στην ιστοσελίδα www.kythira.com
Το www.kythera.gr
Στο www.visitkythira.gr
Επόμενο βήμα, ψάχνουμε στο Google να βρούμε “Lane Sea Lines”, και ως εκ θαύματος, πρώτη-πρώτη εμφανίζεται η διεύθυνση www.lane.gr
Σε μια ύστατη προσπάθεια, ψάχνουμε “Kythira travel” στο Google, που μας παραπέμπει στη διεύθυνση www.kythira.info
Εν τέλει, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Για να αποφασίσει να έλθει στα Κύθηρα ο ξένος τουρίστας, που ίσως επισκέπτεται την Ελλάδα για πρώτη φορά, θέλει να μάθει, από το σπίτι του στο εξωτερικό και στη γλώσσα του, τουλάχιστον τα εξής:
- Ακριβή δρομολόγια πλοίων για ολόκληρο το καλοκαίρι.
- Αναλυτικές τιμές.
- Επιβεβαιωμένη διαδικτυακή κράτηση εισιτηρίων.
- Χάρτη του Πειραιά με ακριβείς οδηγίες από που θα φύγει το πλοίο.
- Χάρτη της διαδρομής Αθήνα-Νεάπολη.
Εάν
δεν μπορούμε ή βαριόμαστε να του τα προμηθεύσουμε, είναι πολύ απλό: θα
πάρει των ομματιών του και θα πάει αλλού, σε τόπους που δείχνουν
έμπρακτα ότι επιθυμούν την παρουσία του. Στη Μύκονο, στη Σκίαθο, στην
Κρήτη ή ακόμα στην Τουρκία ή την Καραβαϊκή.
Ποιος φταίει; Όλοι, βέβαια, φταίνε σε κάποιο βαθμό, και πρώτες οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που κινούνται ακόμα στους ρυθμούς του 19ου αιώνα. Τη μεγαλύτερη όμως ευθύνη δεν μπορεί να αποποιηθεί ο Δήμος, εφόσον επέλεξε να κυβερνήσει αυτόν τον τόπο. Αν είχε ασχοληθεί, όπως όφειλε από την πρώτη στιγμή, με τη σύνταξη πραγματικού επιχειρηματικού σχεδίου, και όχι με το copy/paste ευχολόγιο με το οποίο προσπάθησε να μας παραπλανήσει· αν είχε κάποιο πραγματικό όραμα για το μέλλον του νησιού, πέρα από την πολιτική επιβίωση των μελών της κυβερνώσας παράταξης· αν εκμεταλλευόταν σωστά την τουριστική επιτροπή, αντί να την χρησιμοποιεί σαν άλλοθι…
Εάν συνέβαιναν όλα αυτά, ο Δήμος θα είχε συλλέξει όλες τις δυνατές πληροφορίες που χρειάζεται ο επισκέπτης του 2012, πιέζοντας συνάμα ναυτιλιακές εταιρείες και ταξιδιωτικά γραφεία να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες, θα τις είχε μεταφράσει σε τρεις τουλάχιστον γλώσσες, θα τις είχε αναρτήσει στην ιστοσελίδα του και θα είχε προσφέρει το πακέτο σε κάθε δυνατή πυγή πληροφοριών. Θα πείτε, όλα αυτά απαιτούν χρόνο και βέβαια κάποια (λίγα σχετικά) έξοδα. Συμφωνούμε. Γνωρίζετε όμως τίποτα σοβαρότερο, ποιό επείγον και ποιό κρίσιμο για το μέλλον του νησιού από την ενίσχυση της μοναδικής του βιομηχανίας; Εμείς, όχι.
---------------------------------
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 22/7/2012
Ποιος φταίει; Όλοι, βέβαια, φταίνε σε κάποιο βαθμό, και πρώτες οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που κινούνται ακόμα στους ρυθμούς του 19ου αιώνα. Τη μεγαλύτερη όμως ευθύνη δεν μπορεί να αποποιηθεί ο Δήμος, εφόσον επέλεξε να κυβερνήσει αυτόν τον τόπο. Αν είχε ασχοληθεί, όπως όφειλε από την πρώτη στιγμή, με τη σύνταξη πραγματικού επιχειρηματικού σχεδίου, και όχι με το copy/paste ευχολόγιο με το οποίο προσπάθησε να μας παραπλανήσει· αν είχε κάποιο πραγματικό όραμα για το μέλλον του νησιού, πέρα από την πολιτική επιβίωση των μελών της κυβερνώσας παράταξης· αν εκμεταλλευόταν σωστά την τουριστική επιτροπή, αντί να την χρησιμοποιεί σαν άλλοθι…
Εάν συνέβαιναν όλα αυτά, ο Δήμος θα είχε συλλέξει όλες τις δυνατές πληροφορίες που χρειάζεται ο επισκέπτης του 2012, πιέζοντας συνάμα ναυτιλιακές εταιρείες και ταξιδιωτικά γραφεία να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες, θα τις είχε μεταφράσει σε τρεις τουλάχιστον γλώσσες, θα τις είχε αναρτήσει στην ιστοσελίδα του και θα είχε προσφέρει το πακέτο σε κάθε δυνατή πυγή πληροφοριών. Θα πείτε, όλα αυτά απαιτούν χρόνο και βέβαια κάποια (λίγα σχετικά) έξοδα. Συμφωνούμε. Γνωρίζετε όμως τίποτα σοβαρότερο, ποιό επείγον και ποιό κρίσιμο για το μέλλον του νησιού από την ενίσχυση της μοναδικής του βιομηχανίας; Εμείς, όχι.
---------------------------------
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 22/7/2012