Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

Ετοιμες να δέσουν τα πλοία οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Ριζικά μέτρα ετοιμάζονται να λάβουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που φθάνουν μέχρι και το δέσιμο των πλοίων, με τεράστιες συνέπειες για την επικοινωνία με τα νησιά, εάν δεν αλλάξει άμεσα ρότα τόσο η συνδικαλιστική ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) όσο και το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Η νέα απεργία της ΠΝΟ μέχρι το πρωί της Κυριακής είναι αυτή που φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι και οδηγεί τις εταιρείες στη λήψη σημαντικών αποφάσεων, προκειμένου να αποφύγουν την πτώχευση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον ακτοπλοϊκό κλάδο ήταν και το αντικείμενο σύσκεψης ακτοπλοϊκών εταιρειών χθες, στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Στο τραπέζι έπεσαν διάφορες προτάσεις χωρίς να ληφθεί κάποια οριστική απόφαση, ωστόσο αυτό που προκύπτει ως κοινή άποψη όλων των παρευρισκόμενων (ήταν παρόντες εκπρόσωποι όλων σχεδόν των εταιρειών μελών του ΣΕΕΝ) είναι ότι οι εταιρείες θα πέσουν σε ξέρα, εάν δεν υπάρξουν σημαντικές διορθωτικές κινήσεις, τόσο από την πλευρά τους όσο και την πλευρά της πολιτείας αλλά και των ναυτικών.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται σήμερα να υπάρξουν εξελίξεις ως συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης.

Σε ό,τι αφορά την ΠΝΟ, ο ακτοπλοϊκός κλάδος θεωρεί ότι η απόφασή της, για συνεχείς απεργίες με αιτήματα που δεν αφορούν τη σχέση της με την εργοδοτική πλευρά αλλά με την πολιτεία, ουσιαστικά εξωθεί τις εταιρείες σε οικονομική κατάρρευση και τους ναυτικούς στην ανεργία.

Οπως εκτιμούν παράγοντες της ακτοπλοΐας, η στάση των συνδικαλιστών της ΠΝΟ δεν είναι υπεύθυνη, αφού ουσιαστικά πριονίζει το κλαδί στο οποίο κάθεται που είναι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ τα αιτήματά της αφορούν την πολιτεία. Διατυπώνουν επίσης τον προβληματισμό τους για το κατά πόσο οι αποφάσεις της εκφράζουν το σύνολο των ναυτικών, πολλοί εκ των οποίων ουσιαστικά «σύρονται» στην απεργία για τόσο μεγάλο διάστημα.

Δεν υπάρχει άλλος κλάδος εργαζομένων που να απεργεί επί τόσες πολλές ημέρες συνεχώς, τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες και εξηγούν ότι από την απεργία πλήττεται άμεσα η ρευστότητα των εταιρειών, ενώ αυξάνουν τα ήδη ζημιογόνα αποτελέσματα του κλάδου.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ βρίσκεται σε απεργιακές κινητοποιήσεις από το πρωί της προηγούμενης Δευτέρας 17 Οκτωβρίου, δηλαδή συμπληρώνονται σήμερα πέντε συνεχόμενες ημέρες, που τα πλοία μένουν ακινητοποιημένα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στις γραμμές της Αδριατικής.

Αν η απεργία συνεχισθεί μέχρι την Κυριακή, όπως έχει ήδη αποφασισθεί, οι ημέρες της απεργίας φθάνουν τις επτά, ενώ είναι άγνωστο ακόμη εάν θα συνεχισθούν οι κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα.

Κατά της κυβέρνησης

Τα βέλη των ακτοπλόων στρέφονται επίσης και κατά της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς θεωρούν ότι δεν ασχολείται με ένα κλάδο ζωτικό για την ελληνική οικονομία και την εδαφική συνοχή της χώρας.

Εκτιμούν δε ότι είναι λάθος του υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που δεν έχει έρθει σε συζητήσεις με την ΠΝΟ. Οταν η χώρα μείνει χωρίς πλοία τότε να δούμε πώς θα καλυφθεί το κενό, σημείωνε χθες παράγοντας της ακτοπλοΐας στη «Ν».
---------------------------------------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΡΟΙΚΗ-ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
---------------------------------------------------------------