Σάββατο 21 Μαΐου 2016

''...Άλλο τι λέω !!! ''

Ένα περιστατικό που συνέβη εδώ και κάποια χρόνια στην Κεφαλονιά, αφορά όμως όλα τα Επτάνησα, ιδιαίτερα σε σχέση με την σημερινή ημέρα μνήμης της Ένωσης της Επτανήσου με την Ελλάδα·
(...με την αληθινή Ελλάδα και δυστυχώς και με την''ψεύτικη'').

Δεν θα αναφέρουμε το όνομά του· αυτό όμως που συνήθιζε, όπως κάνουν στο Ιόνιο κάποιοι συμπατριώτες μας, ήταν να λέει διαρκώς ''Εγώ δεν είμαι Έλληνας, είμαι Ιταλός''
Ολοχρονίς, η ίδια και η ίδια ατάκα.
Σημειωτέον δεν είχε οικογενειακή προϊστορία που να συνδέεται με την Ιταλία.

Υπάρχουν Οικογένειες στα Επτάνησα, από την Ιταλία ή την υπόλοιπη Ευρώπη που μιά χαρά έχουν εξελληνισθεί.
Τρανταχτό παράδειγμα η Οικογένεια τού Αγίου Διονυσίου στην Ζάκυνθο, οι Σιγούροι, που είναι Νορμανδοί.

Το πρόσωπο της ιστορίας μας όμως, δεν εμπίπτει σ'αυτήν την περίπτωση.
Ίσως κάποιοι να καταλάβουν ακριβώς για ποιόν πρόκειται αν και υπάρχουν και άλλοι που προσιδιάζουν στον τρόπο που λειτουργούσε.
Αψύς, δυναμικός, ωραίος Κεφαλονίτης και εξωστρεφής άνθρωπος κι όλη μέρα, 'λη μέρα ''Εγώ δεν είμαι Έλληνας, είμαι Ιταλός''

Ένα απόγευμα όμως, βολτάροντας με μιά παρέα φίλων στο λιμάνι, τόνε βλέπουμε να έχει απέναντί του και να βλαστημάει μια μεγάλη ομάδα Ιταλών!
''Ιταλιάνοι· μασκαλτσόνοι· που μου'ρθατε στη Κεφαλονιά να μου κάμετε τον καμπόσο·διαλ'έμπα μέσα σας· φανφαρόνοι· μακαρονάδες· ούτε να σας χ...σω ωρέ!''

Ο άνθρωπος δεν είναι αλαφροϊσκιωτος ούτε γραφικός· τάχει 400· ο θυμός του είχε προφανώς αιτία· και η αιτία ήταν, απ'ότι καταλάβαμε μέσες άκρες, πως ετολμήσανε, ''αυτοί'', να τόνε κογιονάρουνε, να τον υποτιμήσουνε, το'πιασε στον αέρα, μαζί με τη φράση ''...povero Greco!''

Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερο ειδικό βάρος είναι η συνέχεια.
Όταν οι ''εισβολείς'' απωθήθηκαν, (αν ήθελαν ας έκαναν κι αλλοιώς, θα τους επέταε στη θάλασσα, ήταν ικανός!) πλησιάζοντας τον με δικαιολογημένη απορία, του είπαμε:

''Καλά... εσύ όλο το χρόνο... όλα τα χρόνια της ζωής σου,  μας λες πως είσαι Ιταλός!''
Για να έρθει η αποστομωτική, καταλυτική, αποκαλυπτική των μυστηριακών διεργασιών που συντελούνται στα βάθη τής Οδυσσεϊκής ψυχής του Έλληνα Επτανησίου:
''... Άλλο τι λέω !!!''

Προχωρήσαμε, σχολιάζοντας πως αυτός ο λαός δεν ''παίζεται'' με τίποτα, και πως πραγματικά δεν θα υποταχθεί ποτέ.
Γι'αυτό ας μην παρερμηνεύεται από ξένους και εγχώριους ''φίλους'' ο λήθαργός του, απλώς κοιμάται το λιονταράκι!

Ο... ''povero Greco''.  Χρόνια μας Πολλά !
-------------------------------------------------
Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος
-------------------------------------------------