Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012
25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ ΒΟΙΩΝ
Μία πραγματικά λαμπρή επετειακή γιορτή πραγματοποιήθηκε και φέτος στην Νεάπολη Βοιών, σε ένα πατριωτικό κλίμα.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Εθνικής επετείου του 1821, η Δημοτική Αρχή σε συνεργασία με την Αστυνομική και Λιμενική Αρχή της πόλης, τη Φιλαρμονική, τους συλλόγους και φυσικά τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μας, σήκωσαν ψηλά τη σημαία των αγώνων, τιμώντας τους αγωνιστές και το Έθνος μας.
Απόντες, δυστυχώς τα πολιτικά πρόσωπα.
Κρίμα….
Η απάντηση;
Όλος κόσμος που έδωσε το παρόν για μια ακόμα φορά, σε μια γιορτή που έκλεισε με τη φράση: «ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ!!!»
Στη επετειακή γιορτή παρευρέθησαν οι:
· Αντιδήμαρχοι: Κουτσονικολής Χαράλαμπος, Πετράκης Χρήστος
· Από το Δ.Σ. : Τσάκος Πέτρος, Μέντης Γεώργιος, Σταθάκης Παναγιώτης, Μαρούσης Χαράλαμπος, Καλογερίνης Ηλίας.
· Ο Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Νεάπολης: Σωτήραλης Χρήστος.
· Οι Τοπικοί Σύμβουλοι: Τσάκος Ιωάννης, Μπιλλίνης Παναγιώτης.
· Από το Αστυνομικό Τμήμα Νεάπολης: Υπαστυνόμος Β’ Ρουμάνης Χαράλαμπος.
· Από το Λιμεναρχείο Νεάπολης: Υποπλοίαρχος – Λιμενάρχης Βατίστας Δημήτριος.
· Από το Πυροσβεστικό Σώμα: Παυλάκης Νικόλαος.
· Από το Κέντρο Υγείας Νεάπολης: Τάντουλος Αντώνιος.
· Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νεάπολης.
· Η Φιλαρμονική Νεάπολης.
· Ο Σύλλογος Παραδεισιωτών.
· Ο Αθλητικός Σύλλογος «Ο ΒΟΙΑΣ»
· Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Αλιευτικών Συλλόγων.
· Ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής.
---------------------------------
Βασιλική Κουντουρογιάννη
---------------------------------
Έρχεται η εγκύκλιος για το ΦΠΑ
Γνωστοποιείται σήμερα η αναλυτική εγκύκλιος για την επιστροφή του φόρου μέσω του
συστήματος «Elenxis», ώστε ανάλογα με την ταμειακή δυνατότητα του κράτους να
εξυπηρετούνται κατά χρονολογική σειρά οι υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι
τρίτων.
Στόχος του πληροφοριακού συστήματος ελεγκτικών υπηρεσιών Elenxis είναι να εντοπίζονται ευκολότερα όσοι χρησιμοποιούν στις συναλλαγές τους πλαστά και εικονικά τιμολόγια ή εμπλέκονται σε υποθέσεις φοροδιαφυγής.
Για κάθε ελεγχόμενο θα δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος, ενώ οι ελεγκτές μπορούν να ελέγχουν επιτόπια πλέον τις επιχειρήσεις με έναν υπολογιστή, μέσω του οποίου θα συνδέονται ασύρματα με την κεντρική μονάδα του Taxis, αντλώντας πληροφορίες για το προφίλ της ελεγχόμενης εταιρείας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι το καλοκαίρι θα τεθεί σε λειτουργία το σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών σε όλες τις φάσεις διακίνησης καυσίμων.
Στόχος του πληροφοριακού συστήματος ελεγκτικών υπηρεσιών Elenxis είναι να εντοπίζονται ευκολότερα όσοι χρησιμοποιούν στις συναλλαγές τους πλαστά και εικονικά τιμολόγια ή εμπλέκονται σε υποθέσεις φοροδιαφυγής.
Για κάθε ελεγχόμενο θα δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος, ενώ οι ελεγκτές μπορούν να ελέγχουν επιτόπια πλέον τις επιχειρήσεις με έναν υπολογιστή, μέσω του οποίου θα συνδέονται ασύρματα με την κεντρική μονάδα του Taxis, αντλώντας πληροφορίες για το προφίλ της ελεγχόμενης εταιρείας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι το καλοκαίρι θα τεθεί σε λειτουργία το σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών σε όλες τις φάσεις διακίνησης καυσίμων.
----------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
----------------------
Ετικέτες
Κοινωνικά Οικονομικά Θέματα
Η Ελληνική Ακτοπλοΐα σε Κατάρρευση
Σε οικονομικό αδιέξοδο βρίσκεται πλέον η ελληνική ακτοπλοϊα, με τα προβλήματα να
την οδηγούν όλο και σε πιο μαύρες θάλασσες. Το ενδεχόμενο πτώχευσης του συνόλου
των ακτοπλοϊκών εταιρειών παραμένει ανοικτό, και σε μια τέτοια περίπτωση το
κράτος θα κληθεί να καταβάλει ποσά της τάξης του ενός με 1,2 δισ. ευρώ ετησίως
προκειμένου να κρατήσει "ζωντανή" τη συγκοινωνία της νησιωτικής Ελλάδας με την
ηπειρωτική χώρα..
Αποκαλυπτικός είναι ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants, ο οποίος μιλώντας στην «Α», ακτινογραφεί την επόμενη ημέρα.
- Κύριε Γιώργο Ξηραδάκη σε ποια κατάσταση βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα στις μέρες μας;
Η κατάσταση έτσι όπως έχει δημιουργηθεί είναι τραγική και οι ανησυχητικές τάσεις έχουν αντικατασταθεί με τις επικίνδυνες τάσεις. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς φτάσαμε ως εδώ. Ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά εμφάνιζε μία ιδιαιτέρως ανησυχητική εικόνα την τελευταία πενταετία με σειρά παραγόντων να έχουν συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.
Αποκαλυπτικός είναι ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants, ο οποίος μιλώντας στην «Α», ακτινογραφεί την επόμενη ημέρα.
- Κύριε Γιώργο Ξηραδάκη σε ποια κατάσταση βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα στις μέρες μας;
Η κατάσταση έτσι όπως έχει δημιουργηθεί είναι τραγική και οι ανησυχητικές τάσεις έχουν αντικατασταθεί με τις επικίνδυνες τάσεις. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς φτάσαμε ως εδώ. Ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά εμφάνιζε μία ιδιαιτέρως ανησυχητική εικόνα την τελευταία πενταετία με σειρά παραγόντων να έχουν συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο συνεχώς αυξημένος ανταγωνισμός σε αρκετές γραμμές
επιχειρηματικού ενδιαφέροντος λόγω υψηλής ζήτησης προκάλεσε έναν ανελέητο πόλεμο
μεταξύ των εταιρειών σε επίπεδο τιμών, κυρίως μετά την απελευθέρωση της αγοράς
το 2006, που βεβαίως ήταν προς όφελος του επιβάτη και χρήστη των ακτοπλοϊκών
υπηρεσιών.
Η κατακόρυφη πτώση των αποτελεσμάτων λόγω του ανταγωνισμού σε
συνδυασμό με την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των καυσίμων και το δυσμενές
οικονομικό κλίμα που διαμορφώθηκε από την πιστωτική κρίση μετά το 2008 έχουν
οδηγήσει στην τραγική οικονομική κατάσταση του κλάδου. Δεν θα πρέπει βέβαια
κανείς να αγνοήσει και μια σειρά άλλων παραμέτρων όπως είναι ο καθυστερημένος
εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου αλλά και σειρά εσωτερικών δυσλειτουργιών
των εταιρειών τα οποία έχουν συνεισφέρει στη σημερινή εικόνα της
ακτοπλοΐας.
- Ποιές μπορεί να είναι οι επιπτώσεις της ακτοπλοϊκής κρίσης στην ελληνική αγορά;
Εκτίμηση μου είναι ότι ο κλάδος θα συρρικνωθεί απότομα αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα αποσυμφόρησης της επικίνδυνης αυτής πορείας. Η αντιμετώπιση του δύσκολου και πολυσύνθετου αυτού εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι εταιρείες δεν αποτελεί μόνο έργο των ιδίων των ακτοπλόων αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης και ακόμα και των χρηστών αλλά και των τοπικών κοινωνιών.
- Ποιές μπορεί να είναι οι επιπτώσεις της ακτοπλοϊκής κρίσης στην ελληνική αγορά;
Εκτίμηση μου είναι ότι ο κλάδος θα συρρικνωθεί απότομα αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα αποσυμφόρησης της επικίνδυνης αυτής πορείας. Η αντιμετώπιση του δύσκολου και πολυσύνθετου αυτού εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι εταιρείες δεν αποτελεί μόνο έργο των ιδίων των ακτοπλόων αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης και ακόμα και των χρηστών αλλά και των τοπικών κοινωνιών.
Για να είμαι πιο σαφής και στην περίπτωση των
θαλασσίων μεταφορών της χώρας μας το σόου τελείωσε. Η αγοραστική δύναμη της
χώρας αλλά ακόμα και η ποιότητα του μέσου τουρίστα δεν δικαιολογεί πλέον το
ανεπτυγμένο ποιοτικά προϊόν της ελληνικής ακτοπλοΐας το οποίο διαμορφώθηκε την
τελευταία δεκαπενταετία.
Τα υψηλά κόστη καυσίμων, οι μεγάλες κρατήσεις από τα
εισιτήρια σαν να πρέπει να επιχορηγούν οι νησιώτες και οι υπό πτωχεύσει
ακτοπλόοι την χώρα καθώς επίσης και ο απαράμιλλος κρατικός παρεμβατισμός σε μία
κατά τα χαρτιά απελευθερωμένη αγορά μας οδηγεί με ακρίβεια στην αντικατάσταση
του στόλου σε παλαιότερα, στην απομάκρυνση των ταχυπλόων και στην μείωση της
συχνότητας των δρομολογίων για κάθε προορισμό ακόμα και για τις δυνατές αγορές.
Δυστυχώς, το ελληνικό κράτος αλλά και η ελληνική κοινωνία σε μεγάλο βαθμό δεν έχει καταλάβει σε βάθος το δημόσιο έργο που παράγει η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά. Έτσι μείναμε πίσω στις σημαντικές τομές που θα έπρεπε εγκαίρως να γίνουν και με διάφορους λανθασμένους πολιτικούς σχεδιασμούς χάθηκε μεγάλη ευκαιρία για μακροχρόνια ομαλοποίηση της αγοράς.
Δυστυχώς, το ελληνικό κράτος αλλά και η ελληνική κοινωνία σε μεγάλο βαθμό δεν έχει καταλάβει σε βάθος το δημόσιο έργο που παράγει η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά. Έτσι μείναμε πίσω στις σημαντικές τομές που θα έπρεπε εγκαίρως να γίνουν και με διάφορους λανθασμένους πολιτικούς σχεδιασμούς χάθηκε μεγάλη ευκαιρία για μακροχρόνια ομαλοποίηση της αγοράς.
Η ζημιά έγινε σε μεγάλο βαθμό
την αμέσως μετά το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα όταν θα έπρεπε να είχαν εφαρμοστεί
οι ευρωπαϊκές διατάξεις, οι ευρωπαϊκοί νόμοι. Χάθηκε τότε ευκαιρία της
δημιουργίας μίας ώριμα ανταγωνιστικής ακτοπλοίας και αμέσως μετά άρχισαν μια,
μία, οι ευρωπαϊκές τράπεζες να φεύγουν από την αγορά και σταδιακά οι μεγάλοι
επενδυτές της αγοράς συμπεριλαμβανομένου του αναμορφωτή της του κ. Περικλή
Παναγόπουλου αλλά και άλλων σπουδαίων.
- Και τι θα γίνει στο Αιγαίο;
Σε περίπτωση που δεν ληφθούν άμεσα τα μέτρα που χρειάζονται είναι βέβαιο ότι θα περάσουμε μία περίοδο με πολύ ισχνή εξυπηρέτηση των νησιών μας και σε πολλές περιπτώσεις θα έχουμε πολύ περιορισμένες υπηρεσίες σε απομακρυσμένα νησιά. Επίσης είναι πολύ πιθανόν ότι όταν θα καταφέρει να διαπιστώσει το πρόβλημα η συνεχώς αλλάζουσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και των εκπροσώπων των δανειστών του κράτους (τρόικα) τότε θα μπει πολύ βαθειά το χέρι στον κρατικό κορβανά και θα έχουμε υψηλά ίσως και δυσβάσταχτα έξοδα για να κινηθεί ο στόλος.
- Και τι θα γίνει στο Αιγαίο;
Σε περίπτωση που δεν ληφθούν άμεσα τα μέτρα που χρειάζονται είναι βέβαιο ότι θα περάσουμε μία περίοδο με πολύ ισχνή εξυπηρέτηση των νησιών μας και σε πολλές περιπτώσεις θα έχουμε πολύ περιορισμένες υπηρεσίες σε απομακρυσμένα νησιά. Επίσης είναι πολύ πιθανόν ότι όταν θα καταφέρει να διαπιστώσει το πρόβλημα η συνεχώς αλλάζουσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και των εκπροσώπων των δανειστών του κράτους (τρόικα) τότε θα μπει πολύ βαθειά το χέρι στον κρατικό κορβανά και θα έχουμε υψηλά ίσως και δυσβάσταχτα έξοδα για να κινηθεί ο στόλος.
Βλέπετε ότι όλοι έχουν παγώσει τις χορηγήσεις: οι εταιρείες
πετρελαίου δεν δίνουν πετρέλαια πλέον επί πιστώσει, οι ελληνικές τράπεζες δεν
μπορούν να χορηγήσουν κεφάλαιο κίνησης κάτι που κάνανε παραδοσιακά για να
μπορέσουν οι εταιρείες να δουλέψουν μέχρι την υψηλή περίοδο, οι προμηθευτές το
ίδιο. Φαίνεται σαν μία απόλυτη στάση κινήσεων η οποία σε συνδυασμό με την
καθημερινή αφαίμαξη των διαθεσίμων ταμείων οδηγεί στην καταστροφή.
- Βλέπετε λύση;
Από την παροιμία "στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα" περάσαμε στην άλλη που λέει "όπου φτωχός και η μοίρα του". Λυπάμαι πως η λύση είναι πολύ δύσκολη για την ώρα αν λάβουμε υπόψη τις πραγματικής ταμειακές ανάγκες του κράτους.
- Βλέπετε λύση;
Από την παροιμία "στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα" περάσαμε στην άλλη που λέει "όπου φτωχός και η μοίρα του". Λυπάμαι πως η λύση είναι πολύ δύσκολη για την ώρα αν λάβουμε υπόψη τις πραγματικής ταμειακές ανάγκες του κράτους.
Την λύση θα την φέρουν όλοι μαζί: Κράτος, Εταιρείες,
Ναυτικοί και Χρήστες. Και αυτό πρέπει να γίνει άμεσα και σίγουρα με αυτή την
κυβέρνηση. Χρειάζεται άμεση επανασχεδιασμός του δικτύου, με σύνδεση με το κόστος
καυσίμου που αντιστοιχεί στο 58 % του συνολικού κόστους μεταφορών έτσι ώστε αν
πέσει το κόστος πετρελαίου να πέφτει και η επιχορήγηση για το φτωχό ελληνικό
κράτος.
Παράλληλα εξάλειψη η μεγάλη μείωση του ΦΠΑ και άλλων κρατήσεων με
σκοπό να μειωθεί τοπ εισιτήριο και να ανέβει η ζήτηση. Επίσης ανασύσταση των
συνθέσεων πληρωμάτων ανάλογα με αυτό που συμβαίνει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη και η
εξασφάλιση εργασιακής ειρήνης στην αγορά.
Τέλος θα πρέπει οι χρήστες, επιβάτες
και μεταφορείς, να κατανοήσουν το πρόβλημα και να μην έχουν απαιτήσεις
συχνότητας προσελκύσεων η και ταχύτητας των πλοίων αφουγκρασμένοι την περίοδο
κρίσης.
Οι τοπικές κοινωνίες εκφραζόμενοι από τους ΟΤΑ σε συνδυασμό με τη
κεντρική κυβέρνηση και την Ένωση Επιβατηγού Ναυτιλίας θα πρέπει να
αναδιαμορφώσουν το δίκτυο θαλάσσιων μεταφορών με σκοπό τα πλοία να μην κινούνται
άσκοπα άδεια καίγοντας καύσιμα και εξαλείφοντας τις ταμειακές δυνατότητες.
Λύση
υπάρχει και από αυτό που μπορώ να αισθανθώ και θέληση υπάρχει. Ζητείται όμως και
τόλμη.
----------------------------
----------------------------
Πηγή: ΑΞΙΑ
----------------------------
Ετικέτες
Ακτοπλοϊκά Νέα
Kανονικά το δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος» για Κύθηρα
Κανονικά θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 13.00 το δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ «Βιτσέντζος Κορνάρος» από Πειραιά για Κύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Αντικύθηρα, Κίσσαμος (Καστέλι), καθώς τα μέλη του πληρώματος που παραμένουν απλήρωτα εδώ και πέντε μήνες, αποφάσισαν να μην προχωρήσουν προς το παρόν σε κινητοποιήσεις, μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι πολύ σύντομα θα καταβληθεί μέρος του ποσού από την κρατική επιδότηση. Πλοιοκτησία και εργαζόμενοι, οι οποίοι τη Δευτέρα είχαν συνάντηση στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη με στελέχη του υπουργείου, υποστηρίζουν ότι τους οφείλονται από το 2010 έως σήμερα μισθώματα από επιδοτήσεις συνολικού ύψους 1.300.000 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, ήδη έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου οι πρώτες καταστάσεις για την εκταμίευση μιας δόσης, ύψους περίπου 300.000 ευρώ. Το εν λόγω ποσό αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στην αρμόδια ΔΟΥ όπου ανήκει η πλοιοκτήτρια εταιρεία, προκειμένου να της αποδοθεί. ------------------------ Πηγή: protothema.gr ------------------------ |
Ετικέτες
Άγονες Ακτοπλοϊκές Γραμμές
Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
Απάντηση του Λυκειάρχη κ. Δ.Φατσέα στο δημοσίευμα "Ο Εορτασμός της καθιερωμένης επιμνημόσυνης δέησης στην προτομή του ήρωα της Επανάστασης, Θεόδωρου Κολοκοτρώνη .... ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ..."
Αξιότιμε
κ. Λαμπρινίδη
Αφού
σας ευχαριστήσω για την πολύπλευρη και πραγματικά πολύτιμη ενημέρωση την οποία
προσφέρετε στους απανταχού Κυθηρίους,
καταβάλλοντας ανιδιοτελώς πολύ κόπο για το έργο αυτό, θα ήθελα να σας
ενημερώσω, σχετικά με το σχόλιο που αναρτήσατε για την τελετή στην προτομή του
Θ. Κολοκοτρώνη, για τα παρακάτω:
Η επιμνημόσυνη
δέηση που γίνεται κάθε χρόνο στην προτομή του ήρωα της Επανάστασης Θ.
Κολοκοτρώνη, στους πρόποδες του βουνού της Αγ. Μόνης, αποτελεί, χρόνια τώρα, άμεση συνέχεια,
άρρηκτα δεμένη με τη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου, η οποία-γιορτή-
γίνεται μέσα στο χώρο του σχολείου.
Μετά το τέλος της σχολικής εορτής αναχωρούν
μία αντιπροσωπεία μαθητών, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης, ο Δήμαρχος, οι
Διευθυντές των σχολείων, εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας, και όποιος πολίτης
επιθυμεί και συναντώνται στο άγαλμα του Θ. Κολοκοτρώνη, όπου γίνεται η
επιμνημόσυνη δέηση.
Η
σχολική αυτή εορτή σύμφωνα με το Π.Δ 104/1979 γίνεται στο σχολείο την παραμονή
της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου.
Κατά το τρέχον σχ. έτος εδόθη
εντολή από τον Διευθυντή Δ/θμιας Εκπ/σης Πειραιά προς όλα τα σχολεία της Δ/νσης
(επισυνάπτεται), η σχολική γιορτή να γίνει την Παρασκευή 23/3/2012 που ήταν
μέρα εργάσιμη για τα σχολεία.
Ως εκ τούτου και η επιμνημόσυνη δέηση που
ακολουθεί την σχολική εορτή έπρεπε να γίνει την ίδια ημέρα.
Για
τους λόγους αυτούς δεχθήκαμε ανεπιφύλακτα την γραπτή πρόσκληση του Μητροπολίτη,
η οποία εστάλη στις 20/3/2012 σε όλες τις Αρχές του τόπου, για την τέλεση της
επιμνημόσυνης δέησης στις 12μ της 23/3/2012 αμέσως μετά το πέρας της σχολικής
εορτής.
Από
τα παραπάνω προκύπτει ότι τίποτα απολύτως δεν έγινε «εν κρυπτώ» και μάλλον ο
τίτλος του άρθρου δεν αποδίδει την πραγματικότητα.
Επίσης
η «πληροφορία» που αναφέρεται στο άρθρο «…για να μην απολέσουν οι μαθητές την
αργία του Σαββάτου…» δεν αποτελεί καν πληροφορία, αλλά αποτελεί προσωπική γνώμη
εκείνου που το μετέδωσε, η οποία οφείλεται περισσότερο σε άγνοια για το πως έχουν τα πράγματα.
Στη
διάθεση σας για κάθε περεταίρω διευκρίνιση.
Ευχαριστώ
για την φιλοξενία
Δημήτρης
Φατσέας
Ανοιχτή επιστολή από τους Ενεργούς Πολίτες Κυθήρων
Ανοιχτή επιστολή
Ενεργοί Πολίτες Κυθήρων.
Προς τους επίδοξους υποψηφίους των προσεχών εκλογών, κυρίως των
μνημονειακών κομμάτων και ειδικότερα των δύο κομμάτων εξουσίας:
Νομίζουμε έχετε σαφέστατη γνώση της οργής του λαού εναντίον σας.
Υπάρχουν κάποιες δυνατότητες να εξευμενίσετε τον οργισμένο πολίτη και ελάχιστος χρόνος να τις εφαρμόσετε, είναι οι εξής:
Πρώτον: Να παραιτηθείτε του 50% των υψηλότατων αποδοχών σας.
Δεύτερο: Να μειώσετε κατά 50% τις ισόβιες συντάξεις σας.(Αυτές είναι καλλίτερα να τις καταργήσετε).
Τρίτο:
να μειώσετε 50 % τον αριθμό των βουλευτών ( 150 φτάνουνε και είναι και
πολλοί. Η Αυστραλία με διπλάσιο πληθυσμό έχει 160 ).
Τέταρτο: Να μειώσετε κατά 90% τους υψηλόμισθους παρατρεχάμενους –υμετέρους- .
Πέμπτο:
Θα αντικαταστήσετε το νόμο περί ευθύνης Υπουργών με νόμο που θα ορίζει
ότι όποιος Υπουργός ή κρατικός λειτουργός κλέβει, θα καταδικάζετε σε
ισόβια.
Έτσι
θα δώσετε ένα καλό παράδειγμα, θα δείξετε ότι συμμετέχετε στα δεινά που
εσείς φέρατε στη χώρα και έτσι ίσως πάρετε και κάποιους ψήφους.
Διαφορετικά
σας βλέπουμε πιο μαύρους από τους δυστυχισμένους λαθρομετανάστες με
τους οποίους εσείς επιτρέψατε να γεμίσει η χώρα.
Ετικέτες
Κοινωνικά Θέματα
Απευθείας ανάθεση έργου "Εξωραϊσμός στηθαίου Λιμένα Διακοφτίου"
Ετικέτες
Δημοτικά Έργα
ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ: ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
Από την σειρά παιδικών βιβλίων : "ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΓΓΕΛΟΙ"
είναι το τρίτο βιβλίο της σειρά με
τίτλο ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
O Φίλιππος με την οικογένεια του αποφασίζουν να περάσουν τις διακοπές τους στα Κύθηρα. Στο νησί, τους φιλοξενεί η θεία Σοφία που ζει χρόνια εκεί. Μετά από ένα ατύχημα ο γιος της, ο Αλκης, δεν μπορεί να περπατήσει και έχει κλειστεί στον εαυτό του. Η παρουσία των άλλων παιδιών ίσως να τον βοηθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα του.
Στην παραλία ο Φίλιππος θα συναντήσει και τους
παλιούς του φίλους. Η ομάδα θα ενωθεί ξανά και θα ζήσει μια νέα
περιπέτεια.
Ένας θησαυρός είναι κρυμμένος από το γερμανό
διοικητή Βίλχεμ Ράις στο νησί, από την περίοδο της γερμανικής κατοχής. Τα παιδιά
περιπλανιούνται σε διάφορα σημεία του νησιού αναζητώντας τα κομμάτια του χάρτη
που θα τους οδηγήσουν στο θησαυρό και το κλειδί που θα ανοίξει το παλιό
σκουριασμένο σιδερένιο σεντούκι. Όμως η αποστολή τους είναι επικίνδυνη, γιατί ο
Βίλχεμ Ράις επιστρέφει στο νησί αναζητώντας το θησαυρό, που τότε δεν πρόλαβε να
πάρει μαζί του...
Συγγραφέας: Νάνσυ
Χατζή
Για παιδιά 10-12
χρόνων.
Εκδόσεις ΖΗΤΗ
Ετικέτες
Βιβλία για τα Κύθηρα
ΥΔΑΤΙΝΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ
Νερό! Για το πολύτιμο αυτό υγρό, που αποτελεί τη βάση της ζωής, η επιστήμη και η πραγματικότητα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Τα αποθέματα σε πολλές περιοχές του πλανήτη εξαντλούνται και η ποιότητά του επιδεινώνεται συνεχώς.
Κύριες αιτίες οι αλόγιστες επεμβάσεις του ανθρώπου: μη ορθολογική χρήση και μόλυνση. Και η κατάσταση γίνεται κρίσιμη λόγω κλιματικών αλλαγών που διαταράσσουν τον υδρολογικό κύκλο, ιδιαίτερα στις ξηροθερμικές περιοχές. Ενώ πολλοί προβλέπουν (και φοβούνται) ότι τις επόμενες δεκαετίες θα γίνονται πόλεμοι για το νερό και για την κυριαρχία στα υδάτινα αποθέματα, εμείς εξαντλούμε τους υδάτινους πόρους της γης με την υπερκατανάλωση.
Σήμερα, σε μια περίοδο που η ανησυχία για την επάρκεια νερού είναι έντονη, έρχεται στο προσκήνιο το Υδατικό Αποτύπωμα (Water Footprint) που εκφράζει την ποσότητα νερού που καταναλώνεται άμεσα ή έμμεσα (από την εφοδιαστική αλυσίδα) για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών.
Είναι ένας σύνθετος δείκτης, που περιγράφει την κατανάλωση του επιφανειακού και υπόγειου νερού που περιλαμβάνει ποσοτικά, ποιοτικά, γεωγραφικά και χρονικά στοιχεία και αποτελεί ένα νέο εργαλείο για την αειφορική διαχείριση των υδατικών πόρων.
Αρχισε να χρησιμοποιείται ως όρος από το 2002 και μπορεί να εκφραστεί σε επίπεδο ατομικής κατανάλωσης, σε επίπεδο ενός προϊόντος, ακόμα και ενός κράτους.
Το καινοτόμο στοιχείο αυτού του δείκτη είναι ότι δεν υπολογίζει μόνο τη χρήση των υδάτων της συγκεκριμένης χώρας, αλλά και τις πραγματικές ποσότητες νερού που καταναλώνει η συγκεκριμένη χώρα, ακόμα και εκείνες που ξοδεύτηκαν στο εξωτερικό για να δημιουργηθούν τα προϊόντα που εισάγονται και καταναλώνονται.
Υπάρχουν τρία είδη Υδατικού Αποτυπώματος: Το Γαλάζιο (Blue Water Footprint), που αναφέρεται στην κατανάλωση επιφανειακού και υπόγειου νερού που δεσμεύεται για την παραγωγή ενός προϊόντος, το Πράσινο (Green Water Footprint), που αναφέρεται στην κατανάλωση αποθηκευμένου νερού στο έδαφος ως υγρασία κατά την παραγωγή ενός προϊόντος και το Γκρι (Gray Water Footprint) που σχετίζεται με τη ρύπανση του νερού που προκύπτει από μια διεργασία είναι ο όγκος του νερού που ρυπαίνεται κατά τη παραγωγή ενός προϊόντος.
Τέσσερις είναι οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν το ύψος του υδατικού αποτυπώματος σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Τβέντε A.Y. Hoekstra, από τους βασικούς συντάκτες του δείκτη. Πρωταρχικός παράγοντας είναι το μέγεθος της κατανάλωσης και μετά η ποιότητα και η σύνθεση της κατανάλωσης. Για παράδειγμα, μία χώρα που διατρέφεται με πολύ κρέας ξοδεύει περισσότερο νερό. Τρίτος παράγοντας είναι η επίδραση των κλιματικών συνθηκών, αν απαιτείται π.χ. σε μεγάλο ποσοστό άρδευση για την ανάπτυξη των καλλιεργειών και ο τέταρτος σχετίζεται με τον τρόπο παραγωγής στον αγροτικό τομέα, πόσο είναι αποτελεσματικός.
Η εκτίμηση του υδατικού αποτυπώματος ενός προϊόντος μπορεί να διαμορφώσει τις δυνατότητες για την εφαρμογή νέων πολιτικών στη διαχείριση των υδατικών πόρων, αφού εμπλέκει πλέον πολύ περισσότερους «παίκτες».
Ετσι, ενώ μέχρι τώρα οι υδατικοί πόροι συνδέονταν μόνο με την κατανάλωση νερού για την άρδευση της βασικής καλλιέργειας, τελικοί καταναλωτές, έμποροι, βιομηχανίες τροφίμων και πολλοί άλλοι που παραδοσιακά βρίσκονταν εκτός του πλαισίου επεμβάσεων για τη διαχείριση των υδατικών πόρων, εμφανίζονται πλέον ως παράγοντες που συμβάλουν στην εξοικονόμηση νερού που χρησιμοποιείται είτε άμεσα είτε έμμεσα για την παραγωγή των τελικών προϊόντων.
Επιλογές, όπως οι τεχνικές επεξεργασίας των υλικών στα διάφορα ενδιάμεσα στάδια, τα μέσα μεταφοράς των προϊόντων, αλλά και οι αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν το σύστημα διανομής και πολλά άλλα, αποτελούν μεταβλητές απόφασης στο πρόβλημα της βελτιστοποίησης της διαχείρισης των υδατικών πόρων έχοντας ως στόχο την ελαχιστοποίηση του υδατικού αποτυπώματος του τελικού προϊόντος.
Γενικά, στον παγκόσμιο χάρτη του υδατικού αποτυπώματος παρατηρείται μια εικόνα παρόμοια με τον χάρτη για τις εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου, που δείχνει ότι η υψηλή κατανάλωση νερού συμβαδίζει με τη ζήτηση ενέργειας, αποτέλεσμα ενός μοντέλου ενεργοβόρου και υδροβόρου.
Ιδιαίτερα δυσμενής είναι η θέση της χώρας μας και όσον αφορά την κατανάλωση νερού.
Με μέση ετήσια κατανάλωση 2.389 κυβικών μέτρων ανά κάτοικο, έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο «υδατικό αποτύπωμα» μετά τις Η.Π.Α. και διπλάσιο του παγκόσμιου μέσου όρου (1.243 κυβικά μέτρα / έτος / κάτοικο). To μεγάλο υδατικό μας αποτύπωμα αποδίδεται στην αυξημένη χρήση νερού για τη γεωργία (85%), στις απώλειες που παρουσιάζει το απαρχαιωμένο αρδευτικό και υδρευτικό δίκτυο της χώρας, αλλά και στη συνολική κακοδιαχείριση των υδάτινων πόρων.
Για την αντιμετώπιση της σπατάλης του νερού πρέπει γενικότερα να αποσυνδεθεί η έννοια της οικονομικής ανάπτυξης από την αυξημένη κατανάλωση νερού. Αν οι πολίτες (κυρίως στις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης) εξακολουθήσουν να καταναλώνουν τις τεράστιες ποσότητες νερού που αντιστοιχούν τόσο στην άμεση κατανάλωση νερού όσο και στην κατανάλωση τροφίμων, ενέργειας, βιομηχανικών και άλλων προϊόντων, δεν θα είναι δυνατό να εξασφαλιστούν μακροχρόνια για εμάς και τα οικοσυστήματα οι αναγκαίες ποσότητες νερού.
Το γεγονός αυτό αποτελεί πραγματικότητα δεδομένου ότι ήδη η κλιματική αλλαγή περιορίζει τα διαθέσιμα υδατικά αποθέματα για τις κοινωνίες και τα οικοσυστήματα, ενώ η υπεράντληση και η ρύπανση οξύνουν το πρόβλημα.
Μια νέα πολιτική και μια νέα κουλτούρα για το νερό σε επίπεδο κρατών, εταιρειών ύδρευσης, βιομηχανιών, αγροτών και πολιτών είναι απαραίτητες ώστε να ζούμε όλοι καλύτερα σπαταλώντας λιγότερο νερό (αλλά και φυσικούς πόρους και ενέργεια).
Είναι προφανές ότι με την παραπάνω διαδικασία καταγραφής και αξιολόγησης του υδατικού αποτυπώματος παραγόμενων προϊόντων, μπορεί κανείς να διακρίνει τα προϊόντα εκείνα τα οποία χρησιμοποίησαν με ορθολογικό τρόπο τους υδατικούς πόρους και απέφυγαν τη ρύπανση των υδατικών συστημάτων.
Τα παραπάνω επιτυγχάνονται συνήθως με την αύξηση του κόστους παραγωγής, όπως η χρήση οικολογικών πρακτικών και τεχνολογιών.
Η καταγραφή, όμως, του μειωμένου υδατικού αποτυπώματος δίνει την ευκαιρία στους ευαισθητοποιημένους καταναλωτές με την προτίμησή τους στα προϊόντα αυτά να επιβραβεύσουν τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία (παραγωγή - επεξεργασία - μεταφορά - διανομή) εξισορροπώντας τις οικονομικές απώλειες λόγω των αυξημένων επενδύσεων, με την αύξηση των εσόδων τους από την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών ή την αναγνώριση επιχειρήσεων και πρακτικών που σέβονται το περιβάλλον.
---------------------------------------------------------------
Πηγή: sadentrepese.blogspot.com-Κ.Σ. Χαρτζουλάκης
---------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------
Πηγή: sadentrepese.blogspot.com-Κ.Σ. Χαρτζουλάκης
---------------------------------------------------------------
Ετικέτες
Περιβαλοντικά Θέματα
Παντελής Οικονόμου: Δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο επιβολής ΕΦΚ στο κρασί
Απαντώντας σε Αναφορά του βουλευτή Ηρακλείου του
ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλη Στρατάκη σχετικά με την ενδεχόμενη καταβολή Ειδικού Φόρου
Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο κρασί, ο Αναπληρωτής Υπουργό Οικονομικών κ.Οικονόμου
διευκρινίζει ότι:
α) Σύμφωνα με το αρ91 του ν.2960/01 "Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας", ο
συντελεστής ΕΦΚ που επιβάλλεται στο κρασί, όπως αυτό ορίζεται στο αρ.90 του
ίδιου νόμου, είναι μηδέν (0) ευρώ.
β) Για ορισμένα οινικά προϊόντα τα οποία υπάγονται στην κατηγορία των
ενδιάμεσων προϊόντων, όπως αυτά καθορίζονται στο αρ.88 του ίδιου νόμου, ο
συντελεστής ΕΦΚ, ορίζεται σε 102 ευρώ ανά εκατόλιτρο τελικού προϊόντος, με
εξαίρεση ορισμένα κρασιά-λικέρ ΠΟΠ (όπως Μαυροδάφνη κλπ) για τα οποία ο
συντελεστής ορίζεται σε 51 ευρώ ανά εκατόλιτρο τελικού προϊόντος.
"Επι του παρόντος δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο επιβολής Ειδικού Φόρου
Κατανάλωσης στο κρασί", καταλήγει η Απάντηση του Υπ. Οικονομικών.
------------------------
Πηγή: paseges.gr
------------------------
Ετικέτες
Αγροτικές Καλλιέργειες
Έγκριση δαπανών και διάθεση πιστώσεων προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012 Δήμου Κυθήρων
Πηγή: et.diavgeia.gov.gr/f/kythira
----------------------------------------
Ετικέτες
Δημοτικά Οικονομικά Θέματα
Οι τίτλοι ιδιοκτησίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις ανανεώσεις των αδειών χρήσης νερού από υφιστάμενες αρδευτικές γεωτρήσεις
Στις 16 Ιουνίου 2012 λήγει η προθεσμία κατάθεσης των δικαιολογητικών που
απαιτούνται για την ανανέωση των αδειών χρήσης νερού από υφιστάμενες αρδευτικές
γεωτρήσεις, σύμφωνα με την τροποποιημένη απόφαση της ΚΥΑ με θέμα: «Διαδικασίες,
όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης
νερού».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, το μεγαλύτερο πρόβλημα που
αντιμετωπίζουν οι αγρότες για την κατάθεση των δικαιολογητικών είναι οι τίτλοι
ιδιοκτησίας για τα χωράφια.
Η κατάθεση των εγγράφων γίνεται στο αντίστοιχο τμήμα
Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας που είναι το αγροτεμάχιο το οποίο έχει
τη γεώτρηση.
Προσοχή μιλάμε για άδειες που έχουν ήδη λήξη. Όσες άδειες δεν έχουν λήξη, θα
πρέπει οι αγρότες να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους ένα μήνα πριν την
ημερομηνία λήξης που αναγράφεται στην τελευταία σελίδα.
Οι αγρότες που έχουν
στην κατοχή τους άδειες που δεν αναγράφουν ημερομηνία λήξης πρέπει οπωσδήποτε να
τις ανανεώσουν.
Σχετικά με τις νέες γεωτρήσεις, αναμένονται μέχρι το καλοκαίρι τα σχέδια διαχείρισης των υδροφόρων λεκανών της χώρας, οπότε τότε οι περιφέρειες θα αποφασίσουν αν θα εγκρίνουν ή όχι νέες γεωτρήσεις.
Τα δικαιολογητικά, τα οποία θα πρέπει να κατατεθούν εμπρόθεσμα, προκειμένου να μην επιβληθούν πρόστιμα, σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ και τις εγκυκλίους, είναι τα εξής:
1. Αίτηση – δήλωση που χορηγείται από τις Υπηρεσίες Περιφέρειας
2. Αντίγραφο παλαιάς άδειας, παραστατικά της ΔΕΗ (βεβαίωση πρώτης ηλεκτροδότησης) όπου δεν υπάρχει άδεια ή άλλης δημόσιας αρχής.
3. Αντίγραφο νόμιμου τίτλου ή συμβολαιογραφικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει κυριότητα ή συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου στον οποίο γίνεται η χρήση του νερού.
4. Χάρτης (1:5000) ή απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη με τις ενότητες και τους κωδικούς των αγροτεμαχίων, ή απόσπασμα ψηφιακής απεικόνισης όπου σημειώνεται η ακριβής θέση του έργου υδροληψίας (Χ, Ψ, Ζ) σε προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87, καθώς και οι πλησιέστερες υφιστάμενες υδροληψίες σε ακτίνα 200 μ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις Eνώσεις Γεωργικών Συνεταιρισμών ή στον ΟΠΕΚΕΠΕ - ΠΑΣΕΓΕΣ για την προμήθεια των ανωτέρων ορθοφωτοχαρτών.
5. Σε περιοχές όπου υφίστανται συλλογικά δίκτυα διαχείρισης νερού, βεβαίωση φορέα περί μη εξυπηρέτησης από συλλογικό δίκτυο
6. Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ή περιβαλλοντική έκθεση (το έντυπο χορηγείται από την Υπηρεσία) εφόσον η ετήσια αντλούμενη ποσότητα νερού δεν ξεπερνά τα 100.000 m³, Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ποσότητα > 100.000 m³.
7. Στοιχεία για την ποιότητα του νερού και την καταλληλότητα του για την χρήση που αναφέρεται στην Αίτηση (χημική ή μικροβιολογική ανάλυση νερού από Πιστοποιημένο Εργαστήριο)
8. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας του ενδιαφερομένου.
9. Νόμιμη εξουσιοδότηση εκπροσώπησης σε περίπτωση που ο αιτών ενεργεί για λογαριασμό νομικού προσώπου. Στην περίπτωση αυτή συνυποβάλλεται επικυρωμένο αντίγραφο της νόμιμης σύστατικής πράξης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου ή του συλλογικού οργάνου.
10. Πληρεξούσιο έγγραφο όπου θα αναγράφονται όλα τα μέλη της ομάδας και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους (μόνο για την περίπτωση ομαδικής πηγής υδροληψίας).
11. Απόσπασμα απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου όπου θα αναγράφεται η σύμφωνη γνώμη του για την υποβολή αιτήματος χορήγησης άδειας (μόνο στην περίπτωση δημοτικής πηγής υδροληψίας)
12. Πρόσφατος λογαριασμός ρεύματος της παλαιάς γεώτρησης (εφόσον αυτή είναι ηλεκτροδοτούμενη)
13. Υπεύθυνη δήλωση όπου θα δηλώνεται ότι:
α) το νερό της γεώτρησης θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την κάλυψη αρδευτικών αναγκών των αγροτεμαχίων που αναγράφονται στην αίτηση
β) ότι τα αγροτεμάχια που αναγράφονται στην αίτηση δεν αρδεύονται από άλλη πηγή υδροληψίας και δεν ανήκουν σε ομάδα παραγωγών
γ) αναλυτικά η έκταση κάθε αγροτεμαχίου που αναγράφεται στην αίτηση και το είδος κάθε καλλιέργειας
δ) καθώς επίσης και η μελλοντική υποχρέωση της υπηρεσίας σε περίπτωση που σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε τροποποίηση σε κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία ή στην ιδιοκτησία αυτών
ε) όπου θα δηλώνεται ότι δεν έχουν αλλάξει τα στοιχεία αναγκών σε νερό και οι χρήσεις.
Όσα από τα παραπάνω δικαιολογητικά έχουν υποβληθεί κατά τη χορήγηση άδειας εκτέλεσης έργου και δεν έχουν τροποποιηθεί δεν υποβάλλονται εκ νέου με τη συγκεκριμένη αίτηση.
2. Αντίγραφο παλαιάς άδειας, παραστατικά της ΔΕΗ (βεβαίωση πρώτης ηλεκτροδότησης) όπου δεν υπάρχει άδεια ή άλλης δημόσιας αρχής.
3. Αντίγραφο νόμιμου τίτλου ή συμβολαιογραφικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει κυριότητα ή συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου στον οποίο γίνεται η χρήση του νερού.
4. Χάρτης (1:5000) ή απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη με τις ενότητες και τους κωδικούς των αγροτεμαχίων, ή απόσπασμα ψηφιακής απεικόνισης όπου σημειώνεται η ακριβής θέση του έργου υδροληψίας (Χ, Ψ, Ζ) σε προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87, καθώς και οι πλησιέστερες υφιστάμενες υδροληψίες σε ακτίνα 200 μ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις Eνώσεις Γεωργικών Συνεταιρισμών ή στον ΟΠΕΚΕΠΕ - ΠΑΣΕΓΕΣ για την προμήθεια των ανωτέρων ορθοφωτοχαρτών.
5. Σε περιοχές όπου υφίστανται συλλογικά δίκτυα διαχείρισης νερού, βεβαίωση φορέα περί μη εξυπηρέτησης από συλλογικό δίκτυο
6. Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ή περιβαλλοντική έκθεση (το έντυπο χορηγείται από την Υπηρεσία) εφόσον η ετήσια αντλούμενη ποσότητα νερού δεν ξεπερνά τα 100.000 m³, Απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ποσότητα > 100.000 m³.
7. Στοιχεία για την ποιότητα του νερού και την καταλληλότητα του για την χρήση που αναφέρεται στην Αίτηση (χημική ή μικροβιολογική ανάλυση νερού από Πιστοποιημένο Εργαστήριο)
8. Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας του ενδιαφερομένου.
9. Νόμιμη εξουσιοδότηση εκπροσώπησης σε περίπτωση που ο αιτών ενεργεί για λογαριασμό νομικού προσώπου. Στην περίπτωση αυτή συνυποβάλλεται επικυρωμένο αντίγραφο της νόμιμης σύστατικής πράξης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου ή του συλλογικού οργάνου.
10. Πληρεξούσιο έγγραφο όπου θα αναγράφονται όλα τα μέλη της ομάδας και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους (μόνο για την περίπτωση ομαδικής πηγής υδροληψίας).
11. Απόσπασμα απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου όπου θα αναγράφεται η σύμφωνη γνώμη του για την υποβολή αιτήματος χορήγησης άδειας (μόνο στην περίπτωση δημοτικής πηγής υδροληψίας)
12. Πρόσφατος λογαριασμός ρεύματος της παλαιάς γεώτρησης (εφόσον αυτή είναι ηλεκτροδοτούμενη)
13. Υπεύθυνη δήλωση όπου θα δηλώνεται ότι:
α) το νερό της γεώτρησης θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την κάλυψη αρδευτικών αναγκών των αγροτεμαχίων που αναγράφονται στην αίτηση
β) ότι τα αγροτεμάχια που αναγράφονται στην αίτηση δεν αρδεύονται από άλλη πηγή υδροληψίας και δεν ανήκουν σε ομάδα παραγωγών
γ) αναλυτικά η έκταση κάθε αγροτεμαχίου που αναγράφεται στην αίτηση και το είδος κάθε καλλιέργειας
δ) καθώς επίσης και η μελλοντική υποχρέωση της υπηρεσίας σε περίπτωση που σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε τροποποίηση σε κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία ή στην ιδιοκτησία αυτών
ε) όπου θα δηλώνεται ότι δεν έχουν αλλάξει τα στοιχεία αναγκών σε νερό και οι χρήσεις.
Όσα από τα παραπάνω δικαιολογητικά έχουν υποβληθεί κατά τη χορήγηση άδειας εκτέλεσης έργου και δεν έχουν τροποποιηθεί δεν υποβάλλονται εκ νέου με τη συγκεκριμένη αίτηση.
---------------------------
Πηγή: agrotypos.gr
---------------------------
Ετικέτες
Αγροτικές Καλλιέργειες
Πανλακωνική απεργία αποφάσισε για τις 4 Απριλίου το Εργατικό Κέντρο Λακωνίας
Πανλακωνική απεργία την
Τετάρτη 4 Απριλίου κήρυξε με απόφασή της, η γενική συνέλευση του Εργατικού
Κέντρου Λακωνίας, με θέμα τις εργασιακές συμβάσεις.
Με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λακωνίας, καλεί στις 10.30 το πρωί όλους τους εργαζόμενους του νομού, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία του στη Σπάρτη, προκειμένου, «να διατρανώσουν όλοι μαζί την αντίθεσή τους στα άδικα μέτρα που συνεχώς φορτώνονται στις πλάτες των εργαζομένων
-------------------------------------
Πηγή: newsmessinia.blogspot.com
-------------------------------------
Ετικέτες
Εργασιακά Θέματα
Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012
Πρωτοβουλία Χαλκιώτη για τις άγονες και το μεταφορικό ισοδύναμο
Την επιδότηση των άγονων γραμμών από ευρωπαϊκούς πόρους οι οποίοι μπορούν να
αντληθούν μέσω των διαρθρωτικών ταμείων και του Ταμείου Συνοχής καθώς και τη
δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου
διεκδικεί με παρεμβάσεις του ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής
Πολιτικής Δημήτρης Χαλκιώτης ο οποίος ξεκίνησε σειρά επαφών και
ενεργειών για την επίτευξη του στόχου.
Ήδη με επιστολή του στους Ευρωβουλευτές Γιώργο Σταυρακάκη
υπεύθυνο του τομέα Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και
Σπύρο Δανέλλη υπεύθυνο του τομέα Μεταφορών
αναλύει το «σκεπτικό» (βλέπε συνημμένο) βάσει του οποίου θα μπορούσε να
υποστηριχθεί το όλο εγχείρημα για τις περαιτέρω ενέργειες.
Μάλιστα το εν λόγω θέμα πρόκειται να τεθεί και στην αυριανή 8/2/2012
συνεδρίαση της Επιτροπής Νήσων των Παράκτιων Περιφερειακών Περιοχών (CPMR) δια
του Διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης
Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Ιωάννη Φίρμπα ο οποίος συμμετέχει στη συνεδρίαση.
Όπως εξηγεί στην επιστολή του ο κ. Χαλκιώτης:
“Είναι γνωστό το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας σχετικά με την ακτοπλοϊκή διασύνδεση κυρίως των απομακρυσμένων και απομονωμένων νησιών. Το πρόβλημα αυτό έχει καταστεί πολύ δριμύτερο λόγω της δημοσιονομικής ασφυξίας. Πιστεύω πως μπορεί να ξεκινήσει μια πρωτοβουλία με τις κατάλληλες συμμαχίες για επιδότηση των άγονων γραμμών από πόρους της Ε.Ε. ή για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου. Μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν υπήρχε άρνηση αλλά επειδή έχει αναγνωρισθεί πλέον η έννοια της νησιωτικότητας θεωρώ πως χρειάζεται επαναπροσέγγιση.”
ΤΟ «ΣΚΕΠΤΙΚΟ»
Θέμα: Επιδότηση των άγονων γραμμών από την Ε.Ε.
Α. Επειδή:
- Αποτελεί γενική πολιτική της Ε.Ε. η άρση των
ανισοτήτων και συγκεκριμένα σε ό τι αφορά τις νησιωτικές
περιοχές όπως προκύπτει ιδιαίτερα από το άρθρο 158 της Συνθήκης
του Άμστερνταμ (ενίσχυση οικονομικής και κοινωνικής συνοχής με έμφαση
στη μείωση των διαφορών μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης και στη μείωση της
καθυστέρησης των πλέον μειονεκτικών περιοχών ή νήσων συμπεριλαμβανομένων των
αγροτικών περιοχών) και τη συμπληρωματική δήλωση 30 για τις νησιωτικές
περιοχές της ίδιας συνθήκης (τα διαρθρωτικά προβλήματα των νησιωτικών
περιοχών είναι μόνιμα και εμποδίζουν την ανάπτυξη και θα πρέπει να λαμβάνονται
ειδικά μέτρα υπέρ των περιοχών αυτών για την καλύτερη ένταξη τους στην εσωτερική
αγορά με δίκαιους όρους).
- Έχει πλέον αναγνωριστεί η έννοια της
νησιωτικότητας και των συνεπαγόμενων ιδιαιτεροτήτων της (εδαφική
ασυνέχεια – παρεμβολή θάλασσας μικρά μεγέθη εκτάσεων και ενεργού πληθυσμού
υπέρμετρα αυξημένα κόστη που συνεπάγονται μειονεκτική ανταγωνιστική θέση και
αδυναμία ισότιμης συμμετοχής των νησιών στην κοινωνική και οικονομική συνοχή)
καθώς και ο ρόλος της προκειμένου να επιτευχθεί η κοινωνική οικονομική και
εδαφική συνοχή σύμφωνα με τα άρθρα 170
και 174 της Συνθήκης της Λισσαβώνας (Άρθρο
170: υπογραμμίζεται η ανάγκη να συνδεθούν οι νησιωτικές οι μεσόγειες και οι
περιφερειακές περιοχές με τις κεντρικές περιοχές της Ένωσης. Άρθρο 174: η Ένωση
αποσκοπεί στην ενίσχυση της οικονομικής κοινωνικής και εδαφικής της συνοχής και
ιδιαίτερα στη μείωση των διαφορών μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης των διαφόρων
περιοχών και στη μείωση της καθυστέρησης των πλέον μειονεκτικών περιοχών. Μεταξύ
των εν λόγω περιοχών δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στις αγροτικές περιοχές τις
περιοχές που συντελείται βιομηχανική μετάβαση και τις περιοχές που πλήττονται
από σοβαρά και μόνιμα φυσικά ή δημογραφικά προβλήματα όπως οι υπερβόρειες
περιοχές που είναι ιδιαίτερα αραιοκατοικημένες και οι νησιωτικές διασυνοριακές
και ορεινές περιοχές).
- Τα ελληνικά νησιά υποφέρουν από απομόνωση και χαμηλή
ελκυστικότητα. Η απομόνωση συνεπάγεται περιορισμένους φυσικούς πόρους
απώλεια ενεργού πληθυσμού δυσκολία πρόσβασης και μετακίνησης ελλείψεις στην
παροχή εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης και προβληματικές δημόσιες και
ιδιωτικές υπηρεσίες ενώ η χαμηλή ελκυστικότητα σημαίνει για τα νησιά χαμηλή
οικονομική αποδοτικότητα και αδυναμία επιβίωσης στο διεθνές ανταγωνιστικό
περιβάλλον. Η βέλτιστη δυνατή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών αυτών είναι κρίσιμη
για την επιβίωση των κατοίκων τους. Στις περιπτώσεις όπου δεν
εκδηλώνεται επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών
(άγονες γραμμές) είναι απαραίτητη η δημόσια χρηματοδότηση των γραμμών αυτών για
τους εξής λόγους:
o Ο σεβασμός και εξειδίκευση των διατάξεων της Συνθήκης της Λισσαβώνας
και κυρίως της «εδαφικής συνοχής» (άρθρο 174)
o Η εφαρμογή των κανόνων αναλογικότητας
o Η παροχή ισοδύναμων ευκαιριών στα νησιά για ορισμένες υπηρεσίες και
υποδομές (π.χ. ισοδύναμη δυνατότητα πρόσβασης στις μεταφορές το κεφάλαιο την
ενέργεια την επικοινωνία την τεχνολογία κλπ.) με σκοπό την άρση της αδικίας
(ισοπολιτεία)
o Η προώθηση της ενδογενούς ανάπτυξης των νησιών βασισμένη στην
εκμετάλλευση των ιδιαίτερων στοιχείων – πόρων τους κρατώντας την ισορροπία
μεταξύ των διαφορετικών στοιχείων της βιώσιμης ανάπτυξης (περιβάλλον κοινωνία
οικονομία πολιτισμός)
o Η προσαρμογή της στρατηγικής ανάπτυξης των νησιών στις μακροπρόθεσμες
επιδράσεις των εξωτερικών απειλών (αναπτυξιακή ευελιξία).
o Εθνικοί λόγοι (υπεράσπιση εθνικής κυριαρχίας)
Β. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω η Γενική Γραμματεία
Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία και με άλλα κράτη-μέλη που
αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα ζητάει:
1. Να εξεταστεί η δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την
εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δηλαδή είτε της
εναρμόνισης της τιμής των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτή των
χερσαίων με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση είτε της ισοδύναμης χρηματοδοτικής
αντιμετώπισης της κατασκευής και βελτίωσης των μεταφορικών υποδομών τόσο για το
χερσαίο όσο και το νησιωτικό χώρο.
2. Να επιδοτούνται οι άγονες γραμμές από ευρωπαϊκούς πόρους
οι οποίοι μπορούν να αντληθούν μέσω των διαρθρωτικών ταμείων και του ταμείου
συνοχής.
--------------------
Πηγή: ypai.gr
--------------------
Πηγή: ypai.gr
--------------------
Ετικέτες
Άγονες Ακτοπλοϊκές Γραμμές
Απλήρωτοι επί 5 μήνες οι ναυτικοί του «Βιτσέντζος Κορνάρος»
Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο διακοπής των δρομολογίων του πλοίου «Βιτσέντζος
Κορνάρος» της εταιρείας LΑΝΕ, καθώς όπως υποστηρίζουν πλήρωμα και πλοιοκτησία,
το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τους οφείλει από το
2010 έως σήμερα μισθώματα από επιδοτήσεις, συνολικού ύψους 1.300.000 εκατ.
ευρώ.
Μάλιστα, δεν αποκλείουν το γεγονός να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας στο πλοίο από την Τετάρτη.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων στο πλοίο αλλά και τοπικοί φορείς από τα Αντικύθηρα, συναντήθηκαν σήμερα στο κτίριο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην ακτή Βασιλειάδη με στελέχη του υπουργείου.
Όπως ανέφεραν ανώτερες πηγές από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η καθυστέρηση των χρημάτων οφείλεται στη χρονοβόρο διαδικασία ελέγχου, αλλά όπως διαβεβαίωσαν καταβάλλονται προσπάθειες και εντός της εβδομάδας θα δοθεί ένα μέρος των χρημάτων.
Ο αρχιλογιστής του «Βιτσέντζος Κορνάρος», Θεόδωρος Αναγνώστου, τόνισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει πλέον κοινωνικές υπηρεσίες όταν το πλοίο αυτή τη στιγμή για να κινηθεί, χρειάζεται πετρέλαια, τρόφιμα αλλά και μισθοδοσία.
Όπως ανέφερε, οι εισπράξεις από το χθεσινό δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος» από Κρήτη για Πειραιά, ήταν 1.278 ευρώ, όταν το συγκεκριμένο πλοίο μόνο για καύσιμα, χρειάζεται περίπου 45.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ, Μανώλης Γαλανάκης, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και ο ίδιος στην καθυστέρηση καταβολής των χρημάτων από την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ενώ τόνισε ότι πλέον η αγορά έχει μεταλλαχθεί και όλες οι εμπορικές συναλλαγές και η παροχή υπηρεσιών προς το πλοίο, όπως καύσιμα, λάδια, εισφορές, έως και σκουπίδια, γίνονται πλέον τοις μετρητοίς.
Είπε ότι πρόβλημα προέκυψε από τη στιγμή που οι τράπεζες έκοψαν την οποιαδήποτε συνδιαλλαγή και χρηματοδότηση σε ακτοπλοϊκές εταιρείες με ένα ή δύο βαπόρια, στις οποίες μάλιστα έχουν εκχωρηθεί μισθώματα από τις άγονες γραμμές, που ωστόσο δεν έχουν καταβληθεί από το υπουργείο.
Τόνισε επίσης ότι το σύνολο του ποσού από οφειλές του υπουργείου προς την εταιρεία από το 2010 που περιλαμβάνει και τις ρήτρες καυσίμων (αλλαγή στην τιμή της επιδότησης για το πλοίο όταν η τιμή του πετρελαίου παίρνει αύξηση), φθάνει έως σήμερα το 1.600.000 ευρώ.
Αυτή τη στιγμή αδυνατώ να δώσω κάποια χρήματα στα πληρώματα που παραμένουν απλήρωτα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LANE και πρόσθεσε ότι την Τετάρτη δεν θα μπορεί να τροφοδοτήσει με καύσιμα το πλοίο, καθώς τα ΕΛΠΕ ζητούν μετρητοίς τα λεφτά.
Η πολιτεία θα πρέπει να σέβεται τους όρους που έχει υπογράψει με τις εταιρείες, υπογράμμισε ο κ. Γαλανάκης και τόνισε ότι ίδιος απειλείται με αυτόφωρο αν το πλοίο δεν πραγματοποιήσει το δρομολόγιο την Τετάρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή για το 2011 και το 2012 οφείλονται σε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες από μισθώματα άγονων γραμμών περίπου 15 εκατ. ευρώ, ενώ να σημειωθεί ότι ο κάθε επιβάτης της ακτοπλοΐας συνεισφέρει στην κρατική επιδότηση με 3,5% κάθε φορά που εκδίδει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, που επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος, έχουν προχωρήσει ήδη σε μείωση των δρομολογίων αλλά και της ταχύτητας, προκειμένου να γλιτώνουν καύσιμα, μετά την άνοδο της τιμής του πετρελαίου.
Κάποιες άλλες επίσης προχωρούν από τις αρχές Απριλίου, σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 5%.
----------------------
Πηγή: iefimerida.gr
---------------------
Ετικέτες
Άγονες Ακτοπλοϊκές Γραμμές
Μπαλάκι και μπίζνες με φόντο λαθρομετανάστες...
Η Κυβέρνηση και το
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κάνουν μπαλάκι ή ίσως και πάσα το θέμα με τους
παράνομους λαθρομετανάστες στις τοπικές κοινωνίες και τους Περιφερειάρχες.
Προωθούν την δημιουργία τριάντα κέντρων με 1.000 λαθρομετανάστες στο κάθε ένα
από αυτά και σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα με πάνω από 500 θέσεις εργασίας για το
καθένα από αυτά. Επίσης δύνεται και η δυνατότητα για τα τρία κέντρα που
αναλογούν στο περίπου για την κάθε Περιφέρεια τη σίτιση να αναλάβει και κάποια
εταιρία catering.
Τέλος κλείνουν με νόημα το μάτι στα 250.000.000 ΕΥΡΩ από την
Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά δεν κλείνουν το πρόβλημα εκτός συνόρων αλλά μέσα στην
Ελλάδα...
Ακόμη η νέα αυτή και ξεχωριστή τροπή από τα έως σήμερα σχέδια δείχνει σύμφωνα με κάποιους και την έξοδο από την Βουλή στο ΛΑΟΣ μιας την στιγμή που το κόμμα του κ. Καρατζαφέρη βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά έρχεται και η συγκυβέρνηση να υλοποιήσει με θεαματικό τρόπο τα θέματα που θα μπορούσαν να κάνουν και τους τελευταίους υποστηρικτές του ΛΑΟΣ να μετακινηθούν σε άλλα σχήματα...
Είναι ξεκάθαρα σίγουρο πως τα 250.000.000 ΕΥΡΩ φθάνουν επί πολλές φορές για να σταλούν οι 30.000 λαθρομετανάστες στις χώρες με τσάρτερ πτήσεις, αλλά για κάποιο λόγο κάποιοι επιθυμούν την παραμονή των λαθρομεταναστών στον Ελλαδικό χώρο!!!
Ως τώρα οι περιφερειάρχες Λάρισας και Δυτικής Μακεδονίας ανέφεραν ότι υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στις περιοχές τους για τη δημιουργία των κέντρων παράνομων μεταναστών, ενώ υπέρ της δημιουργίας τους τάχθηκε ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Γιάννης Σγουρός. Από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη τίποτε. Ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό στην Περιφέρεια μας είναι να δημιουργηθούν τρία, ίσως και περισσότερα τέτοια κέντρα.
Ακόμη η νέα αυτή και ξεχωριστή τροπή από τα έως σήμερα σχέδια δείχνει σύμφωνα με κάποιους και την έξοδο από την Βουλή στο ΛΑΟΣ μιας την στιγμή που το κόμμα του κ. Καρατζαφέρη βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά έρχεται και η συγκυβέρνηση να υλοποιήσει με θεαματικό τρόπο τα θέματα που θα μπορούσαν να κάνουν και τους τελευταίους υποστηρικτές του ΛΑΟΣ να μετακινηθούν σε άλλα σχήματα...
Είναι ξεκάθαρα σίγουρο πως τα 250.000.000 ΕΥΡΩ φθάνουν επί πολλές φορές για να σταλούν οι 30.000 λαθρομετανάστες στις χώρες με τσάρτερ πτήσεις, αλλά για κάποιο λόγο κάποιοι επιθυμούν την παραμονή των λαθρομεταναστών στον Ελλαδικό χώρο!!!
Ως τώρα οι περιφερειάρχες Λάρισας και Δυτικής Μακεδονίας ανέφεραν ότι υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στις περιοχές τους για τη δημιουργία των κέντρων παράνομων μεταναστών, ενώ υπέρ της δημιουργίας τους τάχθηκε ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Γιάννης Σγουρός. Από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη τίποτε. Ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό στην Περιφέρεια μας είναι να δημιουργηθούν τρία, ίσως και περισσότερα τέτοια κέντρα.
----------------------------------
Πηγή: lakonia-gr.blogspot.com
----------------------------------
Ετικέτες
Κοινωνικά Θέματα
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)