Τις πρώτες πρωϊνές ώρες του Σαββάτου περίπου 2.00 ~ 2.30 διερχόταν από το στενό μεταξύ Κυθήρων και Νεαπόλεως το bulkcarrier MIA σημαίας Panama, κατευθυνόμενο στο λιμάνι Τούζλα της Τουρκίας, όπου και ήδη έχει αφιχθεί.
Στις παρατιθέμενες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε όλη την πορεία του πλοίου μέχρι την Τούζλα.
Στις παρατιθέμενες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε όλη την πορεία του πλοίου μέχρι την Τούζλα.
Αν παρατηρήσετε προσεχτικά υπάρχει ένα ορισμένο σημείο στην πρώτη φωτογραφία όπου το πλοίο εφάπτεται της ακτής ακριβώς στο κάβο-Μαλέα.
Σύμφωνα με μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα την συγκεκριμμένη αναφερόμενη ώρα το εν λόγω σκάφος προσάραξε νότια του Αγίου Νικολάου στον Προφήτη Ηλία και παρέμεινε εκεί επί 2 ώρες περίπου και κατόπιν, αφού μάλλον αποκολλήθηκε με ίδια μέσα, άρχισε να απομακρύνεται προς νοτιοανατολικά, επανερχόμενο στην κανονική του πορεία.
Το πλοίο είναι ναυπηγημένο το 1992 και το πιθανώτερο είναι οι πλευρικές δεξαμενές καυσίμου να μην είναι δεξαμενές διπλών τοιχωμάτων. Ως εκ τούτου μία πλευρική προσάραξη μπορεί να προκάλεσε κάποιο ρήγμα σε πλευρική δεξαμενή καυσίμου με αποτέλεσμα κάποια ποσότητα καυσίμου να διέρευσε στην θάλασσα, εώς το ύψος του ρήγματος.
Λόγω των επικρατουσών καιρικών συνθηκών και του σκότους αυτό δεν έγινε αντιληπτό και το πλοίο συνέχισε την πορεία του.
Ίσως το θέμα θα πρέπει να διερευνηθεί από τις αρμόδιες αρχές του ΥΕΝ ευθύς μόλις το πλοίο επιστρέψει και εισέλθει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, καθώς το σύνηθες δρομολόγιο του είναι η επιστροφή στην Ραβέννα της Ιταλίας.
Θα πρέπει να ζητηθούν όλα τα δείγματα καυσίμου που υποχρεούται να διατηρεί το πλοίο και να παραβληθούν με τα δείγματα που συλλέχθηκαν η θα συλλέχθουν από την επιφάνεια και τις κατακαθήσεις στην θαλάσσια περιοχή των Κυθήρων, για να διαπιστωθεί εάν προέρχονται από τα χρησιμοποιούμενα η χρησιμοποιηθέντα στο εν λόγω σκάφος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της παραμονής του στο σημείο προσάραξης είχε τεθεί εκτός το σύστημα AIS του εν θέματι πλοίου.
Πιστεύουμε ότι η καταγγελία του συμπολίτη μας πρέπει να τύχει ευρείας διερεύνησης και προσοχής από το αρμόδιο λιμεναρχείο και να γίνει επι τόπου έρευνα για τυχόν ύπαρξη ενδείξεων πρόσκρουσης και προσάραξης.
-----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------
Το πλοίο είναι ναυπηγημένο το 1992 και το πιθανώτερο είναι οι πλευρικές δεξαμενές καυσίμου να μην είναι δεξαμενές διπλών τοιχωμάτων. Ως εκ τούτου μία πλευρική προσάραξη μπορεί να προκάλεσε κάποιο ρήγμα σε πλευρική δεξαμενή καυσίμου με αποτέλεσμα κάποια ποσότητα καυσίμου να διέρευσε στην θάλασσα, εώς το ύψος του ρήγματος.
Λόγω των επικρατουσών καιρικών συνθηκών και του σκότους αυτό δεν έγινε αντιληπτό και το πλοίο συνέχισε την πορεία του.
Ίσως το θέμα θα πρέπει να διερευνηθεί από τις αρμόδιες αρχές του ΥΕΝ ευθύς μόλις το πλοίο επιστρέψει και εισέλθει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, καθώς το σύνηθες δρομολόγιο του είναι η επιστροφή στην Ραβέννα της Ιταλίας.
Θα πρέπει να ζητηθούν όλα τα δείγματα καυσίμου που υποχρεούται να διατηρεί το πλοίο και να παραβληθούν με τα δείγματα που συλλέχθηκαν η θα συλλέχθουν από την επιφάνεια και τις κατακαθήσεις στην θαλάσσια περιοχή των Κυθήρων, για να διαπιστωθεί εάν προέρχονται από τα χρησιμοποιούμενα η χρησιμοποιηθέντα στο εν λόγω σκάφος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της παραμονής του στο σημείο προσάραξης είχε τεθεί εκτός το σύστημα AIS του εν θέματι πλοίου.
Πιστεύουμε ότι η καταγγελία του συμπολίτη μας πρέπει να τύχει ευρείας διερεύνησης και προσοχής από το αρμόδιο λιμεναρχείο και να γίνει επι τόπου έρευνα για τυχόν ύπαρξη ενδείξεων πρόσκρουσης και προσάραξης.
-----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------