Βλάβες πλοίων, καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων, ακινησίες για
μεγαλύτερα διαστήματα, απομόνωση από τη Β. Ελλάδα, δρομολόγηση
πεπαλαιωμένων πλοίων, είναι μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν
ήδη οι κάτοικοι των νησιών του ΒΑ Αιγαίου
Ο επικείμενος χειμώνας είναι ο μεγάλος φόβος των κατοίκων και των φορέων των νησιών του ΒΑ Αιγαίου. Τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είχαν κάνει ήδη την εμφάνισή τους από το καλοκαίρι. Βλάβες πλοίων, καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων, ακινησία για μεγαλύτερα διαστήματα, απομόνωση ακόμα και για 15 μέρες από τη Β. Ελλάδα, δρομολόγηση πεπαλαιωμένων πλοίων ήταν τα πρώτα μηνύματα.
Και οι φόβοι δυστυχώς, απ’ ό,τι φαίνεται, επαληθεύτηκαν. Πολλά τα νησιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση. Χίος, Μυτιλήνη, Σάμος, Ικαρία, Λήμνος μερικά από αυτά. Ηδη από τις 22 Οκτωβρίου, για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ‘60, διεκόπη η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης και της Χίου με τον Πειραιά. Για τις δυσκολίες αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ενημερωμένη εδώ και καιρό.
Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υποστηρίζει πως κάνει ό,τι μπορεί για να εξασφαλιστεί η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αν και από τις αρχές Οκτωβρίου σε συνέντευξή του είχε δηλώσει ότι αλλάζει ο χάρτης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. «Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά στα στενά οικονομικά πλαίσια που βρισκόμαστε» είχε πει.
Δημοψήφισμα
Μέχρι και διαδικτυακό δημοψήφισμα αποφάσισαν να κάνουν οι κάτοικοι της Σάμου με θέμα «Είμαστε και εμείς Ελληνες, θέλουμε σωστές συγκοινωνίες».
Ο επικείμενος χειμώνας είναι ο μεγάλος φόβος των κατοίκων και των φορέων των νησιών του ΒΑ Αιγαίου. Τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είχαν κάνει ήδη την εμφάνισή τους από το καλοκαίρι. Βλάβες πλοίων, καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων, ακινησία για μεγαλύτερα διαστήματα, απομόνωση ακόμα και για 15 μέρες από τη Β. Ελλάδα, δρομολόγηση πεπαλαιωμένων πλοίων ήταν τα πρώτα μηνύματα.
Και οι φόβοι δυστυχώς, απ’ ό,τι φαίνεται, επαληθεύτηκαν. Πολλά τα νησιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση. Χίος, Μυτιλήνη, Σάμος, Ικαρία, Λήμνος μερικά από αυτά. Ηδη από τις 22 Οκτωβρίου, για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ‘60, διεκόπη η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης και της Χίου με τον Πειραιά. Για τις δυσκολίες αυτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ενημερωμένη εδώ και καιρό.
Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υποστηρίζει πως κάνει ό,τι μπορεί για να εξασφαλιστεί η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αν και από τις αρχές Οκτωβρίου σε συνέντευξή του είχε δηλώσει ότι αλλάζει ο χάρτης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. «Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά στα στενά οικονομικά πλαίσια που βρισκόμαστε» είχε πει.
Δημοψήφισμα
Μέχρι και διαδικτυακό δημοψήφισμα αποφάσισαν να κάνουν οι κάτοικοι της Σάμου με θέμα «Είμαστε και εμείς Ελληνες, θέλουμε σωστές συγκοινωνίες».
Οι υπογραφές μαζί με ανάλογη επιστολή θα σταλούν στον πρωθυπουργό και
στη Βουλή.
«Δεν μπορεί ως ακρίτες νησιώτες να πληρώνουμε κι εμείς φόρους
για τα διόδια σε όλη την Ελλάδα και την ίδια ώρα τα αεροπορικά
εισιτήρια για τη διαδρομή Αθήνα-Σάμος-Αθήνα να κοστίζουν 250 ευρώ.
Δεν
μπορεί να κάνουμε 18 ώρες ταξίδι από τη Σάμο για τον Πειραιά και μόνο
τρεις φορές την εβδομάδα με πλοία «σαπάκια»» αναφέρουν.
-------------------------------------------------------
Πηγή: e-nautilia.gr-Χριστίνα Παπασταθοπούλου
-------------------------------------------------------