Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δεν ψηφίζουν άρθρα του πολυνοσχεδίου του ΥΝΑ

Την απόσυρση και την αναδιατύπωση σημαντικών άρθρων στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας ζήτησαν οι εισηγητές του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ στην κατ' άρθρο ανάγνωσή του στη Βουλή, ενώ σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί η δεύτερη ανάγνωσή του και να τοποθετηθεί ο υπουργός Ναυτιλίας. Χθες, υπήρχαν συνεχείς επαφές του ΥΝΑ με εκπροσώπους των δύο κομμάτων, προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιρρήσεις τους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Μουσουρούλης αναμένεται να καταθέσει σήμερα ορισμένες νομοτεχνικές βελτιώσεις σε άρθρα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην Ολομέλεια, θα κατατεθούν από τον ίδιον τροπολογίες, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες. Πάντως ο κ. Μουσουρούλης στην αρχική του τοποθέτηση δεν εμφανίστηκε έτοιμος να μεταβάλει τη βασική φιλοσοφία των επίμαχων άρθρων που αφορούν, τη συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος στη ναυτιλιακή διοίκηση, τις ατομικές συμβάσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα, τους κανονισμούς εργασίας στα λιμάνια, την υπόσταση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

Αντιρρήσεις από ΠΑΣΟΚ
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Κ. Τριαντάφυλλος ζήτησε μεταξύ άλλων, να μην καταργηθούν οι ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και να υπάρξει ειδική πρόνοια για τις κατώτατες αμοιβές των ναυτικών, να καθορίζεται με ΠΔ η οργανική σύνθεση των επιβατηγών πλοίων, να αποσυρθεί η διάταξη που καταργεί το όριο ηλικίας για τα πλοία στην ακτοπλοΐα, να μειώνονται τα πρωτόκολλα μεταφοράς των επιβατών στα επιβατηγά όταν θα μειώνεται τον χειμώνα ο αριθμός των ναυτικών τους, να μειωθεί ο χρόνος ακινησίας των ακτοπλοϊκών και να προβλέπεται η αντικατάστασή τους από την ίδια την εταιρεία, να μη δρομολογούνται μικρότερα πλοία τον χειμώνα, να προβλεφθεί αυξημένο επίδομα ανεργίας για τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας, ενώ στη διάρκεια της πεντάμηνης αργίας τους να καταβάλονται οι ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ, ώστε να μην αυξηθούν τα ελλείμματά του. Επίσης ζήτησε να αποσυρθεί η διάταξη για την Πλοηγική Υπηρεσία, καθώς και εκείνη που προβλέπει νέους κανονισμούς προσωπικού στα λιμάνια. Σχετικά με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων ζήτησε ο ορισμός της διοίκησής της να γίνεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και όχι από τον εκάστοτε υπουργό Ναυτιλίας.

Η ΔΗΜΑΡ
Η εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση δήλωσε ότι το κόμμα της είναι κατηγορηματικά αντίθετο με τη δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Ζήτησε επίσης να καταβάλονται οι ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ για τους μήνες αργίας των ναυτικών από τις εταιρείες. Τάχθηκε υπέρ της απόσυρσης των διατάξεων για την Πλοηγική Υπηρεσία λέγοντας ότι πρέπει να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της, ενώ δήλωσε ότι το κόμμα της θα καταθέσει τροπολογίες για το Λιμενικό Σώμα και στο άρθρο 12 διότι κατά την άποψη της ΔΗΜΑΡ ανοίγει παράθυρο για την ιδιωτικοποίηση ολόκληρων λιμανιών και όχι μόνο λιμενικών υπηρεσιών.

Κινητοποιήσεις
Σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ετοιμάζονται να προχωρήσουν την επόμενη εβδομάδα οι ναυτικοί, «δένοντας» τα πλοία στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική, οι εργαζόμενοι στο υπουργείο Ναυτιλίας και στα λιμάνια, καθώς και οι εργαζόμενοι στην Πλοηγική Υπηρεσία. Όπως ανέφεραν χθες οι εκπρόσωποί τους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, το πολυνομοσχέδιο δεν μπορεί να βελτιωθεί, αλλά πρέπει να αποσυρθεί στο σύνολό του από τον κ. Μουσουρούλη.

Ειδικά, όσον αφορά την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, υποστήριξαν ότι επαναφέρει τη δομή του στα όσα ίσχυαν το 1960, ενώ οι εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ είπαν ότι ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ έθεσε το ερώτημα πώς μπορεί να παραχωρηθεί ο ΟΛΠ, του οποίου σήμερα η καθαρή αξία υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ, ενώ ένας εκ των φερόμενων διεκδικητών του, η Cosco, έχει ζητήσει δύο φορές θέμα μείωσης του τιμήματος που καταβάλλει για την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ.
------------------------------
Πηγή: Ημερησία
------------------------------