Απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια συνιστά η εκχώρηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έργου στις εταιρείες Goldair Handling και Swissport Hellas.
Οι δύο handlers, που δραστηριοποιούνταν ήδη στα πέντε αεροδρόμια της χώρας στα οποία οι υπηρεσίες παροχής επίγειας εξυπηρέτησης είχαν απελευθερωθεί εδώ και χρόνια, ξεκίνησαν από την 1η Μαΐου τη δραστηριότητά τους και σε νέους αερολιμένες στους οποίους έως σήμερα δραστηριοποιούνταν μόνο η εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης της Olympic Air.
Διευκρινίζεται ότι, η Olympic Handling διατηρεί την παρουσία της στο σύνολο των αεροδρομίων, η Goldair απέκτησε το δικαίωμα να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές σε 24 συνολικά περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ η Swissport Hellas θα δραστηριοποιηθεί σε 15 περιφερειακούς αερολιμένες.
Οι δύο handlers, που δραστηριοποιούνταν ήδη στα πέντε αεροδρόμια της χώρας στα οποία οι υπηρεσίες παροχής επίγειας εξυπηρέτησης είχαν απελευθερωθεί εδώ και χρόνια, ξεκίνησαν από την 1η Μαΐου τη δραστηριότητά τους και σε νέους αερολιμένες στους οποίους έως σήμερα δραστηριοποιούνταν μόνο η εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης της Olympic Air.
Διευκρινίζεται ότι, η Olympic Handling διατηρεί την παρουσία της στο σύνολο των αεροδρομίων, η Goldair απέκτησε το δικαίωμα να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές σε 24 συνολικά περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ η Swissport Hellas θα δραστηριοποιηθεί σε 15 περιφερειακούς αερολιμένες.
Ανάθεση έργου
Υπενθυμίζεται ότι, η ανάθεση του συγκεκριμένου έργου αφορά περίοδο δώδεκα μηνών. Το έργο αυτό, πάντως, σε κάθε περίπτωση λήγει αυτοδικαίως κατά την ημερομηνία έναρξης εργασιών των φορέων που θα επιλεγούν κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας. Ωστόσο με απόφαση της ΥΠΑ μπορεί η χρονική διάρκεια του έργου να παραταθεί για 6 μήνες.
Ως γνωστόν, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Όμως μετά από γνωμοδοτήσεις τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι υπήρχαν προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία του διαγωνισμού προχώρησε στην ακύρωσή του και για το ενδιάμεσο διάστημα επελέγη η λύση της ανάθεσης έργου.
Ειδικότερα η Goldair Handling δραστηριοποιείται στα εξής Αεροδρόμια: Χανιά, Κως, Ζάκυνθος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κεφαλονιά, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος, Σάμος, Ακτιο, Αραξος, Καβάλα, Καλαμάτα, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελόριζο και Σκιάθος.
Επίσης η εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 92 του νόμου 3842/2010, έχει το δικαίωμα να δραστηριοποιηθεί και στους αερολιμένες: Νέας Αγχιάλου, Αλεξανδρούπολης, Σητείας, Λέρου, Νάξου και Πάρου σε περίπτωση που προκύψει συνεργασία με συγκεκριμένους πελάτες, στους αερολιμένες αυτούς.
Αδεια λειτουργίας
Από την πλευρά της Swissport Hellas Sud έχει λάβει άδεια λειτουργίας από 1η Μαΐου σε 15 νέα αεροδρόμια της Επικράτειας. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει νέα επένδυση αρκετών εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, ενώ για τη στελέχωσή της πρόκειται να προσλάβει περισσότερα από 500 άτομα. Μάλιστα, καθώς η θερινή περίοδος βρίσκεται ακόμη στην έναρξή της αναμένονται και νέες εμπορικές συμφωνίες, ενώ δεν αποκλείεται η δραστηριοποίησή της και σε άλλους αεροσταθμούς.
Τα αεροδρόμια στα οποία η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της είναι τα εξής: Χανίων, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Αράξου, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Πρέβεζας/'Ακτιου, Καβάλας, Σάμου, Μυτιλήνης, Χίου, Σκιάθου και Ν.Αγχιάλου/Βόλου.
Να σημειώσουμε τέλος ότι, σε 10 περιφερειακά αεροδρόμια από το σύνολο των 34, μοναδικός φορέας επίγειας εξυπηρέτησης παραμένει η Olympic Handling. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Ικαρία, Κοζάνη, Καστοριά, Αστυπάλαια, Κάσος, Κύθηρα, Ιωάννινα, Σκύρος, Μήλος και Σύρος.
---------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
--------------------------
Υπενθυμίζεται ότι, η ανάθεση του συγκεκριμένου έργου αφορά περίοδο δώδεκα μηνών. Το έργο αυτό, πάντως, σε κάθε περίπτωση λήγει αυτοδικαίως κατά την ημερομηνία έναρξης εργασιών των φορέων που θα επιλεγούν κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας. Ωστόσο με απόφαση της ΥΠΑ μπορεί η χρονική διάρκεια του έργου να παραταθεί για 6 μήνες.
Ως γνωστόν, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια. Όμως μετά από γνωμοδοτήσεις τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι υπήρχαν προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία του διαγωνισμού προχώρησε στην ακύρωσή του και για το ενδιάμεσο διάστημα επελέγη η λύση της ανάθεσης έργου.
Ειδικότερα η Goldair Handling δραστηριοποιείται στα εξής Αεροδρόμια: Χανιά, Κως, Ζάκυνθος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κεφαλονιά, Χίος, Μυτιλήνη, Λήμνος, Σάμος, Ακτιο, Αραξος, Καβάλα, Καλαμάτα, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελόριζο και Σκιάθος.
Επίσης η εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 92 του νόμου 3842/2010, έχει το δικαίωμα να δραστηριοποιηθεί και στους αερολιμένες: Νέας Αγχιάλου, Αλεξανδρούπολης, Σητείας, Λέρου, Νάξου και Πάρου σε περίπτωση που προκύψει συνεργασία με συγκεκριμένους πελάτες, στους αερολιμένες αυτούς.
Αδεια λειτουργίας
Από την πλευρά της Swissport Hellas Sud έχει λάβει άδεια λειτουργίας από 1η Μαΐου σε 15 νέα αεροδρόμια της Επικράτειας. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει νέα επένδυση αρκετών εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, ενώ για τη στελέχωσή της πρόκειται να προσλάβει περισσότερα από 500 άτομα. Μάλιστα, καθώς η θερινή περίοδος βρίσκεται ακόμη στην έναρξή της αναμένονται και νέες εμπορικές συμφωνίες, ενώ δεν αποκλείεται η δραστηριοποίησή της και σε άλλους αεροσταθμούς.
Τα αεροδρόμια στα οποία η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της είναι τα εξής: Χανίων, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Αράξου, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Πρέβεζας/'Ακτιου, Καβάλας, Σάμου, Μυτιλήνης, Χίου, Σκιάθου και Ν.Αγχιάλου/Βόλου.
Να σημειώσουμε τέλος ότι, σε 10 περιφερειακά αεροδρόμια από το σύνολο των 34, μοναδικός φορέας επίγειας εξυπηρέτησης παραμένει η Olympic Handling. Πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Ικαρία, Κοζάνη, Καστοριά, Αστυπάλαια, Κάσος, Κύθηρα, Ιωάννινα, Σκύρος, Μήλος και Σύρος.
---------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
--------------------------