Σάββατο 25 Απριλίου 2009

Διαγωνισμοί για πτήσεις σε 23 άγονες γραμμές

Με αλλαγές στους όρους για να λάβουν μέρος τόσο η νέα Ολυμπιακή όσο και η AthensAirways, αρχίζει τον Μάιο η διαδικασία. Ενδιαφέρον και από την Aegean Αirlines.

Στην προκήρυξη διαγωνισμών για την εκμετάλλευση των 23 άγονων αεροπορικών δρομολογίων αναμένεται να προχωρήσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τον Μάιο, ώστε οι σχετικές διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο, καθώς το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2009 λήγουν οι περισσότερες υφιστάμενες συμβάσεις με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Ουσιαστικά θα είναι η πρώτη φορά που θα πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί με περισσότερες εταιρείες, δεδομένου ότι έχει αρθεί το μονοπώλιο των ΟΑ για τις άγονες γραμμές.

Παράλληλα, αλλαγή αναμένεται και στον όρο του διαγωνισμού, ο οποίος όριζε ότι οι εταιρείες που μπορούν να συμμετάσχουν θα πρέπει να έχουν πιστοποιητικό πτητικής εκμετάλλευσης για περισσότερο του ενός έτους, ώστε να μπορούν να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό τόσο η νέα Ολυμπιακή, η οποία έως τον Οκτώβριο θα έχει πλήρως μεταβιβαστεί στη Marfin Investment Group και βάσει της σύμβασης που έχει υπογραφεί υποχρεούται να λάβει μέρος στον διαγωνισμό, όσο και η Athens Airways, η οποία επίσης αναμένεται να ενδιαφερθεί για την εκμετάλλευση των άγονων γραμμών.

Ενδιαφέρον για ορισμένες από τις γραμμές αναμένεται και από την Aegean Airlines, η οποία και πέρυσι είχε ανακοινώσει την εκτέλεση δρομολογίου μεταξύ Θεσσαλονίκης - Χίου δύο φορές την εβδομάδα για τη θερινή περίοδο και χωρίς επιδότηση, το οποίο τελικώς δεν υλοποιήθηκε λόγω της παράτασης που δόθηκε από την ΥΠΑ στη σύμβαση με τις ΟΑ.

Συνολικά οι άγονες γραμμές της χώρας έδιναν στις ΟΑ περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ υπολογίζεται ότι το μερίδιο που αντιπροσωπεύουν στην εγχώρια επιβατική κίνηση κυμαίνεται μεταξύ 11% και 15%.

Υπενθυμίζεται ότι τα άγονα δρομολόγια αποτελούσαν για τις ΟΑ τα περισσότερα από τα κερδοφόρα λόγω της επιδότησής τους, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία τα 18 από τα 28 μη επιδοτούμενα δρομολόγια εσωτερικού της εταιρείας παρουσιάζουν ζημίες ύψους 7,2 εκατομμυρίων ευρώ με το κέρδος των δέκα κερδοφόρων δρομολογίων να μην ξεπερνά τα 5,9 εκατομμύρια ευρώ.

Τα δρομολόγιαΟι 24 άγονες αεροπορικές γραμμές της χώρας είναι Αλεξανδρούπολη-Σητεία, τα δρομολόγια από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κύθηρα, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο, τα δρομολόγια Κέρκυρα-Πρέβεζα-Κεφαλονιά-Ζάκυνθος, Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος, Πρέβεζα-Σητεία, Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία, Ρόδος-Καστελόριζο, Ρόδος-Κως-Λέρος-Αστυπάλαια και τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Χίο, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Σάμο και Σκύρο.
--------------------------------
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
--------------------------------