ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΔ΄Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008
http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=syne081120.txt
(Απόσπασμα των πρακτικών επί της συζήτησης περί των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Επόμενη είναι η με αριθμό 264/17-11-2008 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Θεόδωρου Δρίτσα προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με τα ακτοπλοϊκά προβλήματα των νησιωτικών και επαρχιακών δήμων και κοινοτήτων της Νομαρχίας Πειραιά κ.λπ..
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Δρίτσα έχει ως εξής:«Σύμφωνα με το από 31-10-2008 ΥΠΟΜΝΗΜΑ προς τον Υπουργό Ε.Ν.ΑΝ.Π., το οποίο υπογράφουν ο Νομάρχης Πειραιά και οι Δήμαρχοι και Πρόεδροι Κοινοτήτων όλων των νησιών της Νομαρχίας Πειραιά, αλλά και σύμφωνα με πολλές αναλόγου περιεχομένου καταγγελίες Βουλευτών, κομμάτων και κατοίκων, η κατάσταση με τα προβλήματα της ακτοπλοΐας στους νησιωτικούς και επαρχιακούς Δήμους και Κοινότητες της Νομαρχίας Πειραιά έχει φτάσει στο απροχώρητο.Ειδικότερα επισημαίνουν ότι «μέσα σε τέσσερα χρόνια οι αυξήσεις των ναύλων της ακτοπλοΐας από και προς τους νησιωτικούς και χερσαίους προορισμούς της Νομαρχίας Πειραιά αγγίζουν μέχρι και το 200%, ενώ μόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχουν φτάσει σε ποσοστά από 30% έως και 50% και ότι «η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών μας είναι ανεπαρκής και δυσχερέστατη, η ποιότητα και η ασφάλεια των θαλάσσιων μέσων προβληματική, η δε συχνότητα των δρομολογίων δεν καλύπτει ούτε υποτυπωδώς τις ανάγκες μετακίνησης των συμπολιτών μας».
Προειδοποιούν τέλος ότι «η κατάσταση στο χώρο της ακτοπλοΐας είναι όχι απλώς κρίσιμη αλλά εκρηκτική και η ανάγκη παρέμβασης της πολιτείας καθίσταται επιτακτική. Ο πολίτης πρέπει να προστατευτεί. Και αυτό είναι ευθύνη και υποχρέωση εκ του Συντάγματος του Κράτους.».Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Προτίθεται να αναγνωρίσει την οξύτητα των προβλημάτων στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των νησιών και επαρχιών Νομαρχίας Πειραιά, την αποτυχία της μέχρι τώρα ακολουθούμενης πολιτικής και την ανάγκη ριζικής αναθεώρησής της.
2. Με ποια μέτρα σχεδιάζει –καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αλλά και ιδιαίτερα τώρα, τους κρίσιμους μήνες του επερχόμενου χειμώνα- να εξασφαλίσει την καθημερινή, απρόσκοπτη και με προσιτές τιμές ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Αργοσαρωνικού, όπως και των Μεθάνων, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με ασφαλή και σύγχρονα πλοία;».
Στην ερώτηση του κ. Δρίτσα θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Καμμένος.Κύριε Υπουργέ έχετε το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Είμαι βέβαιος ότι ο συνάδελφος κ. Δρίτσας δεν υιοθετεί αυτά τα οποία λέει ο Νομάρχης του Πειραιά περί της ασφάλειας των μέσων για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Σαρωνικού.
Μιλάμε για σύγχρονα πλοία, για γρήγορα πλοία, για πλοία τα οποία καλύπτουν όλες τις διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις ασφάλειας των πλόων. Αυτά τα οποία επαναλαμβάνει ο κ. Μίχας συνεχώς περί ασφαλείας των πλόων για το Σαρωνικό, είναι ένα μόνιμο κείμενο, το οποίο αναπαράγει κάθε φορά που θέλει να βγει στην τηλεόραση. Ο συνάδελφος κ. Δρίτσας γνωρίζει τα θέματα και την ποιότητα των πλοίων.
Εγώ θα συμφωνήσω ότι εκεί που έχει δημιουργηθεί το πρόβλημα, είναι στη σύνδεση του Πειραιά με τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα. Θα καλέσω τον κ. Δρίτσα να δει τα Πρακτικά της Βουλής σε ερώτηση που είχαμε συζητήσει εδώ, όπου στη συνέχεια ακολούθησε η συνάντηση που κάναμε στο Υπουργείο.
Είχαμε επισημάνει από το Υπουργείο ότι εάν συνεχιστεί η εμμονή των τοπικών παραγόντων των Κυθήρων και του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Κυθήρων κατά της σύνδεσης με συγκεκριμένη εταιρεία, η επίθεση και η προσπάθεια μεροληψίας και προώθησης μιας άλλης συγκεκριμένης εταιρείας, θα οδηγήσει σε νομικές ενέργειες, που θα μπλοκάρουν την επιδοτούμενη γραμμή μεταξύ Πειραιά-Κυθήρων-Αντικυθήρων.
Θυμάστε τότε, κύριε συνάδελφε, ότι στο Υπουργείο σηκώθηκαν όλοι όρθιοι και ξεκίνησαν ένα νέο αντάρτικο, μία νέα επανάσταση –όχι εσείς, μιλώ για το Δήμαρχο των Κυθήρων και τον Μητροπολίτη των Κυθήρων- λέγοντας «Εμείς δεν θέλουμε το καράβι από τον Πειραιά, θέλουμε μόνο το καράβι από τη Νεάπολη Βοιών».
Αποτέλεσμα; Ήρθε το καράβι από τη Νεάπολη Βοιών προς τα Κύθηρα, κατέθεσε ελεύθερη δρομολόγηση, εγκρίναμε την ελεύθερη δρομολόγηση με καθημερινή σύνδεση των Κυθήρων με τη Νεάπολη Βοιών. Το αποτέλεσμα είναι εν συνεχεία να έχουμε λάβει τέσσερις επιστολές από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη, ο οποίος μας ζητά τώρα να επιδοτήσουμε παράνομα τη σύνδεση της Νεάπολης Βοιών με τα Κύθηρα, την ώρα που υπάρχει ελεύθερη δρομολόγηση.
Και ερωτώ: Πιστεύετε ότι πρέπει να επιδοτήσουμε μία γραμμή η οποία αυτή τη στιγμή έχει ελεύθερη δρομολόγηση για τους επόμενους δέκα μήνες; Εάν αυτή είναι η αλλαγή της πολιτικής, να βάλουμε μία βάση να συζητήσουμε την αλλαγή όλου του θεσμικού πλαισίου.
Τέλος πάντων, το Υπουργείο δεν άκουσε τους τοπικούς παράγοντες με την πολιτική που είχαν. Σας διαβεβαιώνω, κύριε συνάδελφε, ότι μόλις πάρουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που έχει κάνει η εταιρεία του Μυρτιδιώτισσα, θα προχωρήσουμε άμεσα σε διαγωνισμό για τη σύνδεση ενός δρομολογίου Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Ρέθυμνο -έτσι καλύπτουμε και την ανάγκη που υπήρχε στο Ρέθυμνο- μία γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Χανιά, γιατί υπάρχει το αίτημα των Προέδρου των Αντικυθήρων και του κόσμου των Αντικυθήρων, που έχουν αναπτύξει μία οικονομική δραστηριότητα και πολλά παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο στα Χανιά και άλλη μία γραμμή από το Γύθειο για να συνδεθεί η Πελοπόννησος με Κύθηρα, Αντικύθηρα και Κρήτη.
Ο διαγωνισμός αυτός με το που θα βγει στον αέρα, θα ξεκινήσει αμέσως η διαδικασία και θα γίνει η απευθείας ανάθεση μέχρι τη λήξη του διαγωνισμού για ένα σύγχρονο πλοίο, ένα γρήγορο πλοίο, ένα πλοίο νέας γενιάς για να εξυπηρετηθούν πράγματι οι ανάγκες των Κυθήρων.Όσον αφορά τα υπόλοιπα δρομολόγια…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Τα υπόλοιπα θα τα πείτε στη δευτερολογία σας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Αν μου επιτρέπετε, κύριε Πρόεδρε, γιατί είναι πολλά τα νησιά.
(BM )(1TS)
Βλέπετε, κύριε Πρόεδρε, ότι θεωρώ ότι είναι σημαντικό το ότι στη Βουλή συζητάμε για το θέμα της ακτοπλοΐας. Και δεν μιλάμε για τους Λειψούς που έκλειναν και δεν ψήφισε ο κόσμος. Δεν μιλάμε για τη Χάλκη, δεν μιλάμε για την Κάσο και την Κάρπαθο. Φτάνουμε στο σημείο να μιλάμε για την Ύδρα και τη Μύκονο. Αυτό σημαίνει ότι κάνουμε καλά τη δουλειά μας. Για να πούμε λοιπόν για την Ύδρα, όπου υπήρχαν και διαδηλώσεις, παρουσία του Μητροπολίτη Κυθήρων, ο οποίος έχει αναλάβει ακτοπλοϊκό ρόλο πλέον σε όλο τον Αργοσαρωνικό, πριν από μια εβδομάδα.
Τι ζητάει ο κόσμος της Ύδρας; Ζητάει να έχει τη δυνατότητα να έχει ένα συμβατικό πλοίο. Γιατί; Γιατί πράγματι υπήρχαν 14 επιβάτες το χειμώνα, ιδίως μεγάλης ηλικίας, που χρησιμοποιούσαν συμβατικό πλοίο, όταν υπήρχε. Οι άλλοι, οι οποίοι διαμαρτύρονται, συμπεριλαμβανομένων και των δημοτικών αρχών, δεν είχαν μπει ούτε μια φορά στο συμβατικό πλοίο. Όλοι πήγαιναν με το flying dolfing.
Εκεί λοιπόν καταφέραμε να έχουμε τιμές συμβατικού πλοίου. Το εδικαιούντο οι κάτοικοι, αυτοί οι έξι, οι δέκα συνταξιούχοι, να πηγαίνουν κάθε Τρίτη και Πέμπτη με τιμές συμβατικού πλοίου με το ταχύπλοο. Κλείνω εδώ. Θα σας πω μετά για την Αίγινα και θα σας απαντήσω και συγκεκριμένα και για το θέμα των Σπετσών και των Μεθάνων. Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ο κ. Δρίτσας έχει το λόγο.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Δεν έχω την πλήρη απάντηση από τον κύριο Υπουργό. Δεν πρόλαβε. Παρ’ όλα αυτά εκπλήττομαι ήδη με όσα άκουσα. Δεν είχα τέτοια διάθεση, αλλά παρουσιάζετε το Μητροπολίτη Κυθήρων ως πρωταγωνιστή ενός νέου ακτοπλοϊκού Βατοπεδίου;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Σχεδόν.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Τι συμβαίνει; Δεν μπορείτε να τα λέτε αυτά. Δεν έχω κανένα λόγο να υπερασπίζομαι τον έναν ή τον άλλον, είτε είναι Μητροπολίτης είτε είναι οτιδήποτε άλλο. Εδώ όμως μιλάμε για συνελεύσεις, για δημοκρατικές διαδικασίες. Σύσσωμη η κοινωνία κάθε νησιού έχει καταθέσει τις προτάσεις της τόσο στα Κύθηρα όσο και στην Ύδρα.
Αυτά είναι ανοικτές διαδικασίες όπου συμμετέχουν οι πάντες. Κανείς δεν τις παρακινεί. Το υπόμνημα, στο οποίο αναφέρομαι κι εγώ στην ερώτησή μου και αναφερθήκατε κι εσείς, δεν είναι του Νομάρχη μόνο.
Είναι υπογεγραμμένο από όλους τους δημάρχους όλων των νησιών και από φορείς, οι περισσότεροι εκ των οποίων ανήκουν στη δική σας πολιτική παράταξη κι εκφράζουν την αγωνία και τις απόψεις και τις δημιουργικότατες προτάσεις των φορέων όλων αυτών των νησιών. Σας έχουν ζητήσει να τους δεχθείτε.
Οφείλετε σήμερα κιόλας να ανακοινώσετε ότι θα τους δεχθείτε. Από τις 31 Οκτωβρίου αρνείστε να τους δεχθείτε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ποιος σας τα είπε αυτά;
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Το υπόμνημα. Ζητάνε συνάντηση.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Με συγχωρείτε, κύριε Πρόεδρε. Μπορώ να κάνω μια διακοπή;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Υπουργέ, στη δευτερολογία σας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Κύριε συνάδελφε, ψεύδονται. Ήταν πριν από δέκα ημέρες στο γραφείο του Υπουργού, του κυρίου Παπαληγούρα, ο Δήμαρχος της Ύδρας και οι υπόλοιποι.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Υπουργέ, σας παρακαλώ. Θα απαντήσετε στη δευτερολογία σας.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Είναι καθημερινά και τα δημοσιεύματα στον Τύπο και οι ανακοινώσεις και στο ίδιο το υπόμνημα αναφέρεται. Από αυτήν την άποψη δεν μπορείτε να αγνοήσετε το γεγονός ότι η Ύδρα, εκτός από τις 550 υπογραφές κατοίκων που πριν από πολλούς μήνες σας είχα καταθέσει με αναφορά, κινητοποιήθηκε κι έκλεισαν το λιμάνι επί δύο ημέρες. Το αν βρέθηκε και ο Μητροπολίτης Κυθήρων, προφανώς οφείλεται στο ότι ήταν οι ημέρες που εορταζόταν ο Πολιούχος Άγιος της Ύδρας.
Μην συγχέουμε και μην μπερδεύουμε τα πράγματα, γιατί έτσι δεν κάνουμε ψύχραιμη και ουσιαστική συζήτηση. Το συμβατικό πλοίο της Ύδρας δεν έχει 14 επιβάτες. Γεμάτο πηγαινοερχόταν. Όταν άρχισαν οι εταιρείες με την απελευθέρωση της αγοράς να το βάζουν σε ώρες που δεν εξυπηρετούσε κανέναν, προφανώς και δεν το έπαιρναν.
Ως προς την ασφάλεια τώρα και τα σύγχρονα πλοία: Στα Κύθηρα δεν έχουμε σύγχρονα πλοία. Έχουμε πλοία που μέχρι στιγμής δεν ήταν καθόλου σύγχρονα και με πάρα πολλά προβλήματα. Στην Ύδρα, που την επικαλείστε ως επιτυχία της πολιτικής σας, τα ιπτάμενα δελφίνια είναι σε αθλία κατάσταση, κύριε Υπουργέ.
Θα έπρεπε να υπάρχει έκπτωση 50% σε όλα τα δρομολόγια, λόγω επικινδυνότητας, όχι του πλου, αλλά των συνθηκών, με τις οποίες ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Εν πάση περιπτώσει, δεν έχω το χρόνο και δεν έχετε απαντήσει σε κανένα από τα προβλήματα. Σκύψτε και στα Κύθηρα. Αυτά που αναγγέλλετε τώρα θα μπορούσατε να τα είχατε αναγγείλει.
Και δεν είναι επιλογή εφοπλιστικής εταιρείας. Έχουν καταθέσει μελέτες και απόψεις για το πώς θα εξυπηρετηθεί το νησί καλύτερα στη σύνδεσή του και με τον Πειραιά και με την Πελοπόννησο. Περί αυτού πρόκειται, κάτι που μέχρι τώρα δεν συνέβαινε.
Τελείωσα, κύριε Πρόεδρε.
Σταματήστε απλώς αυτό το κυνηγητό της απελευθέρωσης της αγοράς, που εσείς ως Υπουργείο τρέχετε από πίσω να καλύψετε τρύπες. Βάλτε ένα σχέδιο δημόσιας ακτοπλοΐας. Δεν μπορείτε να το κάνετε, το ξέρω, αλλά αυτό πρέπει να γίνει. Όλα τα άλλα θα τα αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα και συνεχώς θα συζητάμε για προβλήματα που προκύπτουν. Κάθε μέρα κι ένα νησί μπαίνει στο κόκκινο. Τώρα απειλείται η Σαμοθράκη. Κάθε μέρα και κάποιο άλλο νησί. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Δυστυχώς, δεν σας επιβεβαιώνουν τα γεγονότα. Καταθέτετε ερωτήσεις για τα ενδοκυκλαδικά, λέγοντας ότι είναι ένα παλιό πλοίο. Αυτή τη στιγμή στις Κυκλάδες έχουμε σύγχρονα πλοία, τα ΑΙΟΛΟΣ, ΚΕΝΤΕΡΗΣ, τα οποία κάνουν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Δεν επιβεβαιώνεστε για την Κάσο και την Κάρπαθο.
Μιλάγατε για απομόνωση της Κάσου και της Καρπάθου. Έχουμε τέσσερα δρομολόγια. Πηγαίνουν σε έντεκα ώρες αντί για είκοσι έξι. Δεν θα επιβεβαιωθείτε όσο βρισκόμαστε στο Υπουργείο αυτό. Αυτή η Κυβέρνηση θα βρίσκεται δίπλα στα νησιά, όσο κι αν προσπαθείτε. Για να τελειώνουμε τώρα με το θέμα του Μητροπολίτη.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Κύριε Υπουργέ…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε συνάδελφε, δεν γίνεται να διακόπτουμε έτσι τη διαδικασία. Τελειώνει ένα θέμα μέσα σε δύο λεπτά;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Κύριε Δρίτσα, ζητάτε από το Υπουργείο να επιδοτήσει ελεύθερη γραμμή; Μου ζητάτε να επιδοτήσω ελεύθερη γραμμή; Συμπαραστέκεστε στην άποψη που κάνει εγγράφως, παράνομα, ο Μητροπολίτης; Εγώ στη ζωή μου δεν έχω τσακωθεί ούτε με καντηλανάφτη, αλλά όταν μου στέλνει τρεις επιστολές και μου ζητά να παρανομήσω, να επιδοτήσω το φιλικό του πλοίο, παράνομα, παρ’ ό,τι υπάρχει ελεύθερη δρομολόγηση, δεν θα το κάνω.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Οι δυο μας μιλάμε, κύριε Υπουργέ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Όσον αφορά τώρα τα παλιά πλοία των Κυθήρων. Στα Κύθηρα, κύριε Δρίτσα είναι το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ.
Το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ βγήκε από το καρνάγιο πριν από επτά μήνες. Θυμάστε; Μαζί ήμασταν που λέγαμε πότε θα βγει το ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ, το καινούργιο βαπόρι, που θα εξυπηρετήσει. Ποιο παλιό βαπόρι είναι στα Κύθηρα; Το ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ βγήκε από το καρνάγιο το Μάιο.
Περιμέναμε να τελειώσει. Ένα βαπόρι υπάρχει στα Κύθηρα αυτή τη στιγμή, το ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Δεν είναι κοινοβουλευτικός έλεγχος αυτός, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Δρίτσα, σας παρακαλώ. Εσείς κατά κανόνα είστε ήρεμος. Γιατί τώρα διαμαρτύρεστε; Λέει τις απόψεις του ο κύριος Υπουργός.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Από εκεί και πέρα με το διαγωνισμό θα δούμε ποιο θα μπει. Στην Ύδρα βεβαίως και δικαιούνται να πηγαίνουν με τιμές συμβατικού πλοίου. Τι έκανε λοιπόν το Υπουργείο; Κάλεσε την εταιρεία που σήμερα υπάρχει εκεί, τη HELLENIC SEAWAYS και τους ζητήσαμε αντί για μία ημέρα και ώρες που δεν βόλευαν τους κατοίκους, να μας δώσει δύο ημέρες όπου θα πηγαίνουν οι κάτοικοι της Ύδρας με τιμές συμβατικού πλοίου.
Και αυτό έγινε. Τρίτη και Πέμπτη στις 7 η ώρα το πρωί φεύγουν από την Ύδρα, στις 5 η ώρα το απόγευμα γυρίζουν από τις δουλειές τους στον Πειραιά. Ήταν δίκαιο το αίτημα. Το ικανοποιήσαμε.
Το ίδιο ικανοποιήσαμε και τους κατοίκους της Αίγινας για να μπει πρωινό πλοίο στις 06.40΄. Θυμάστε το παλαιό αίτημα; Έγινε δεκτό. Σε αυτό το Υπουργείο, όσο υπάρχουν δίκαια αιτήματα των νησιών, θα γίνονται δεκτά. Όσο υπάρχουν αιτήματα για παράνομες πράξεις, για επιδοτήσεις και φαβοριτισμό απέναντι σε συγκεκριμένα συμφέροντα, να επιδοτήσουμε δηλαδή πλοία, τα οποία έχουν ελεύθερη δρομολόγηση, δεν θα γίνονται δεκτά.
Θα πάρουν τις γραμμές τα σύγχρονα πλοία, τα γρήγορα πλοία, τα πλοία τα οποία δέχονται με νόμιμους όρους να μπουν στους διαγωνισμούς, να καταθέσουν τους φακέλους τους και να πάρουν τις γραμμές.
Κι όχι επειδή το θέλει ο ένας ή ο άλλος να αποκλείσουμε εταιρείες, να αποκλείσουμε πλοία και να εξυπηρετήσουμε τοπικά συμφέροντα. Τα συμφέροντα που εξυπηρετούμε είναι τα συμφέροντα των νησιωτών, της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και της νομιμότητας.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
--------------------------------------------------