Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Στα κάγκελα ο Δήμαρχος της Λήμνου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού

Τον δρόμο της προσφυγής στη Δικαιοσύνη για την επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος που αντιμετωπίζουν προσανατολίζονται να πάρουν ο Δήμος Λήμνου αλλά και φορείς του νησιού. Ένα φλέγον ζήτημα το οποίο απασχολεί τους κατοίκους του ακριτικού νησιού τα τελευταία τέσσερα χρόνια τουλάχιστον.

Σε πρώτη φάση θα στραφούν κατά του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το οποίο κατηγορούν πως απλά είναι θεατής, και σε δεύτερη φάση κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας «ΝEL Lines» που μετακινεί με τα πλοία της τουρίστες και κατοίκους του νησιού για την οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί από τη μη τήρηση των συμβατικών όρων που υπάρχουν στις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές.

Επίσης ο δήμαρχος Λήμνου Αντώνης Χατζηδιαμαντής, ο οποίος θα θέσει το ζήτημα στην προσεχή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, σκέφτεται να απευθυνθεί και στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, αναφέροντας πως οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού και του υπουργείου δεν αντιμετωπίζουν σωστά το θέμα.

Επιπλέον ο δήμαρχος ισχυρίζεται πως όταν διαμαρτυρήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας, η απάντηση που έλαβε ήταν να κάνει καταγγελία. Αναρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει αυτεπάγγελτη διαδικασία κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας και καταγγέλλει ότι του είπαν πως «δεν γίνεται να ζορίσουμε περισσότερο την εταιρεία για να μην κλείσει».

Όπως αναφέρει, το νησί είναι σε κομβικό σημείο απέναντι από τα Δαρδανέλια, εν τούτοις δεν βρίσκεται σε ρότα άλλων πλοίων που εξυπηρετούν ελληνικά νησιά και έτσι είναι αναγκασμένοι να περιμένουν εάν και πότε θα εμφανιστεί πλοίο στο λιμάνι για να πάνε στον προορισμό τους.

Παραμονές καλοκαιριού και όπως καταγγέλλει ο δήμαρχος στο «Βήμα» μέχρι σήμερα ουδείς μπορεί να κάνει προγραμματισμό για τις διακοπές του (ιδιώτης ή ταξιδιωτικό γραφείο) καθώς δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα δρομολόγια των πλοίων από Λαύριο και από τη βόρεια Ελλάδα. Και προσθέτει πως πλέον οι κάτοικοι περιμένουν να ζήσουν από τον τουρισμό μιας και η αγροτική παραγωγή έχει καταρρακωθεί.

Όπως τονίζει ο δήμαρχος, σε περίπτωση βλάβης του πλοίου «Ταξιάρχης», εξ ανάγκης εξυπηρετούνται από το άλλο πλοίο που είναι μικρότερης χωρητικότητας, το «Αqua Maria», το οποίο προσεγγίζει και άλλα λιμάνια, όπως τα Ψαρά και τα Μεστά Χίου. Έτσι ένα ταξίδι 8-9 ωρών διαρκεί τελικά 17-19 ώρες και με ώρες αναχώρησης - άφιξης που δεν εξυπηρετούν τους επιβάτες.

Ο κ. Χατζηδιαμαντής κατήγγειλε ακόμα ότι η μετακίνηση με αεροπλάνο είναι απαγορευτική καθώς δεν είναι επιδοτούμενη γραμμή και έτσι εάν κάποιος προνοήσει να κλείσει έγκαιρα εισιτήριο μετ' επιστροφής θα του κοστίσει 150 ευρώ, ενώ αν το κάνει τελευταία στιγμή το κόστος θα εκτοξευτεί στα 380 ευρώ, «περίπου όσο μια αγροτική σύνταξη». Ο δήμαρχος κάνει σύγκριση με άλλες νησιωτικές περιοχές όπως στις Κυκλάδες όπου πολύς κόσμος μετακινείται με πλοία και έτσι τα αεροπορικά δρομολόγια εκεί είναι επιδοτούμενα.

Όπως λέει, στους κατοίκους του νησιού επικρατεί αγανάκτηση από τη διαρκή ταλαιπωρία και βρίσκονται συνέχεια σε κινητοποιήσεις για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Την ίδια στιγμή οι κάτοικοι αναμένουν από την Παρασκευή 10 Μαΐου την επαναδρομολόγηση του επιβατηγού «Ταξιάρχης» το οποίο είχε αποσυρθεί προσωρινά από τη γραμμή λόγω μηχανικής βλάβης και είχε αντικατασταθεί από το πλοίο «Aqua Maria».

Τι λέει η NEL Lines

Από την πλευρά της η ΝΕL Lines υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα δρομολόγια ενώ παράλληλα βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τον Δήμο Λήμνου για τις κινητοποιήσεις που έγιναν παλαιότερα στο νησί για τη δρομολόγηση του «Aqua Maria» και για τις δηλώσεις του δημάρχου περί «σαπιοκάραβων».
---------------------------------------------
Πηγή: Το ΒΗΜΑ-Βυθούλκας Διονύσης
---------------------------------------------