Τη διενέργεια διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση
και απομάκρυνση του ημιβυθισμένου πλοίου «Παναγία Τήνου» από την
προβλήτα της πύλης Ε4 στο λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να εγκρίνει το
Σάββατο, κατά τη συνεδρίασή του, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ.
Εν όψει του δ.σ. του ΟΛΠ, σταμάτησαν προσωρινά οι εργασίες για την απομάκρυνση του πλοίου.
Σύμφωνα
με στελέχη του ΟΛΠ, το «Παναγία Τήνου» κρίνεται επικίνδυνο για την
ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενώ λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την
άμεση απομάκρυνσή του με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Όπως
ανέφεραν τα ίδια στελέχη, ο Οργανισμός από την πρώτη στιγμή που το
πλοίο παρουσίασε κλίση 40 μοιρών, έλαβε τα απαραίτητα περιβαλλοντικά
μέτρα, ενώ οι εργασίες λόγω του επείγοντος της υπόθεσης είχαν ανατεθεί
αρχικά σε ιδιωτική εταιρεία που προχώρησε σε σφράγιση και στεγανοποίηση
του καταπέλτη του πλοίου.
Στελέχη εταιρειών εξειδικευμένων σε
ναυάγια, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφεραν ότι το εκτιμώμενο κόστος για την
απομάκρυνση του «Παναγία Τήνου» κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό και πιθανόν
ξεπερνά την αξία του.
Η επιχείρηση της απάντλησης των υδάτων από
το εσωτερικό του πλοίου αναμένεται να ξεκινήσει από τη νέα εταιρεία που
θα αναλάβει το έργο τις επόμενες ημέρες, με την κατάθεση και των
σχετικών αδειών στο κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά.
Το «Παναγία
Τήνου» ήταν παροπλισμένο εδώ και καιρό στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς το
ΝΑΤ είχε προχωρήσει σε κατάσχεση λόγω οφειλών.
Σύμφωνα με
εκτιμήσεις και με βάση τα σχέδια του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» έχει
γεμίσει από τη μία πλευρά με 25.000 τόνους νερού.
Γύρω από το πλοίο έχει τοποθετηθεί αντιρρυπαντικό φράγμα ενώ έως τώρα δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση.
--------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
--------------------------------