Ενημερωτική
Επιστολή
Επειδή
τον τελευταίο καιρό, πολύς λόγος γίνεται για την κατασκευή δέκα (10)
συγκεκριμμένων έργων οδοποϊίας στο νησί των Κυθήρων, που «συγκεκριμμένος μη
Κυθήριος εργολάβος, προσπαθεί να σταματήσει με καταγγελίες, λασπολογίες και
κατασυκοφαντίες», εξυπηρετώντας, δήθεν, τα προσωπικά του πολιτικοοικονομικά
συμφέροντα, χωρίς να νοιάζεται για την σπουδαιότητα των έργων αυτών του Δήμου,
αποφασίσαμε να προβούμε στην αποστολή της παρούσας επιστολής προκειμένου να
ενημερωθεί ο οιοσδήποτε επιθυμεί για τα πραγματικά γεγονότα.
Δι’ αυτόν
τον τρόπο απαντούμε και στα όσα είπε ο νυν Αντιδημάρχος Κυθήρων, κος
Πρωτοψάλτης Μιχαήλ, υπεύθυνος για τα Δημόσια Έργα του Δήμου Κυθήρων, στην
συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό ADELIN FM την 15/5/2013, καθώς και στην ανώνυμη (!!!) ανάρτηση κειμένου
στο διαδίκτυο και συγκεκριμμένα στην ιστοσελίδα των Κυθηραϊκών Νέων, την
17/5/2013 με τίτλο: «Δημοτικά Έργα σε Εκτέλεση και Εξέλιξη».
Πιο
συγκεκριμμένα ο Αντιδήμαρχος Κυθήρων κος Μιχαήλ Πρωτοψάλτης δήλωσε στον ραδιοφωνικό
σταθμό ADELIN FM,
κατόπιν σχετικού ερωτήματος του δημοσιογράφου μεταξύ άλλων τα κάτωθι:
«δέκα έργα οδοποιίας έχουν μείνει πίσω αρκετό διάστημα λόγω διαφόρων προβλημάτων. Καταρχήν λόγω ελλείψεως ασφαλτομίγματος και μετά λόγω ελλείψεως πιστώσεων» (...) «είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει» (...) «μια μικρή μειοψηφία, η οποία υποκινείται από έναν συγκεκριμμένο, μη Κυθήριο εργολάβο, ο οποίος με συνεχείς καταγγελίες, με προσφυγές, με λασπολογία, με συκοφαντία εναντίον της δημοτικής αρχής και εμού προσωπικά βέβαια, προσπαθεί να φρενάρει οτιδήποτε πάει να κινηθεί στο νησί. Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτά έγιναν και χθες καταγγελίες και παρεμβάσεις να σταματήσει το έργο. Αν είναι δυνατόν την εποχή που ζούμε να μην θέλουμε να φτιάξουμε έναν δρόμο και να περνάμε, διότι οι χρήστες που περνάνε, σήμερα με παίρνανε τηλέφωνο και μου λέγανε μπράβο, συγχαρητήρια για το έργο που κάνετε, συγχαρητήρια, προχωράτε και είμαστε μαζί σας και μην υπολογίζεται σε καταγγελίες και σε προσφυγές. Αυτή είναι η πραγματικότητα, δεν υπάρχει, και εγκεκριμμένο είναι, και δημοπρατημένο είναι και έκπτωση έχει και είναι πλήρως νόμιμο. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι εκτελεσθέν. Ποτέ δεν έχει βγει μία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έχει δώσει παράταση σε ένα έργο, δεν είναι νόμιμη. Νόμιμες είναι οι παρατάσεις διότι όποιος διαβάσει και το σχετικό άρθρο 48 του Νόμου που προβλέπει για τις προθεσμίες, λέει ότι οι καθοριζόμενες προθεσμίες θεωρούνται ενδεικτικές, εκτός αν στην σύμβαση ρητώς αναφέρονται ότι είναι αποκλειστικές. Βάζεις μία ενδεικτική προθεσμία και την παρατείνεις. Δυστυχώς έχουνε πέσει συμφέροντα πολιτικοοικονομικά, τα οποία προσπαθούν να φρενάρουν τα έργα διότι έτσι νομίζουν, ότι με αυτό τον τρόπο θα πλήξουν την Δημοτική Αρχή. Εμείς σταθεροί, υπηρετώντας και εργαζόμενοι σκληρά για την επίλυση των προβλημάτων, των κοινών προβλημάτων μας, επειδή γεννηθήκαμε και αγαπάμε τον τόπο μας και για αυτό είναι ο λόγος που ασχολούμαστε, μένουμε όρθιοι, αγωνιζόμαστε, συνεχίζουμε και δεν πτοούμεθα από τέτοιου είδους μικρότητες. (...) Το έργο ολοκληρώθηκε. (...) Είναι δυστυχώς, δυστυχώς είναι μάστιγα, είναι μάστιγα για το νησί μας αυτή η διαδικασία. Ο ένας να καταγγέλει τον άλλονε. Μας λένε οι Υπηρεσίες πάνω ότι είστε το νησί των καταγγελιών. Είναι τρελό αυτό που συμβαίνει. Πάει ένας άνθρωπος και κάνει μία καταγγελία, μία καταγγελία πέντε (5) σελίδων, λασπολογώντας, κατασυκοφαντώντας. Με ποιόν στόχο; Να σταματήσει δέκα (10) έργα που είναι χρήσιμα για το νησί. Εάν τα έργα αυτά δεν γίνουν μέχρι τον Ιούνιο, θα γίνουν ούτε σε 5 χρόνια δεν θα γίνουν. Ξέρετε τι είναι τώρα η Παράκαμψη των Μυρτιδίων να μείνει ημιτελής και να μην ολοκληρωθεί; Επειδή ένας συγκεκριμμένος άνθρωπος θέλει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του; Και το άσχημο είναι βέβαια ότι δυστυχώς υπάρχουν και κάποιοι συμπατριώτες μας, οι οποίοι τον παροτρύνουν, ή ξέρω εγώ, τον συμπαραστέκονται ξέρω εγώ τι κάνουν».
Τις
ανωτέρω δηλώσεις του Κου Αντιδημάρχου Κυθήρων, έρχεται να συνδράμει και το
ανώνυμο κείμενο που αναρτήθηκε στα Κυθηραϊκά Νέα την 17/5/2013 που μεταξύ άλλων
αναφέρει:
«(...) Για το έργο αυτό έχει γίνει καταγγελία
εργολάβου έργων που ζητάει να διακοπούν για τυπικούς λόγους όλα τα
προγραμματισμένα έργα οδοποιϊας που έχουν εγκριθεί και αποφασισθεί από το
Δημοτικό Συμβούλιο να ολοκληρωθούν μέχρι 30-6-2013. (...)
Τα διαρκή και χρόνια σχόλια και παράπονα των Κυθηρίων
αλλά και των επισκεπτών για την κακή κατάσταση με τις λακούβες και τους στενούς
δρόμους ίσως δεν συγκινούν κανέναν προκειμένου να περάσει η οιαδήποτε γνώμη του
ή ίσως το οιονδήποτε όφελος υπάρχει για αυτόν. Έτσι ακολουθώντας τον δρόμο της
γραφειοκρατίας με καταγγελίες και οιουδήποτε τύπου μέσα στερείται από τον
Κυθηραϊκό λαό η δυνατότητα της καλύτερης οδικής κυκλοφορίας.
Ας
ελπίσουμε ότι θα παρακαμφθούν όλα αυτά τα εμπόδια και τελικά θα
πραγματοποιηθούν τα προγραμματισμένα έργα και ας καταλάβουν πια κάποιοι ότι η
εποχή με τις ¨αναθέσεις¨ και τα υπόλοιπα ¨μαυρογυαλούρικα¨κάποτε πρέπει να
θαφτεί βαθειά και να πέσει επάνω της πολύ τσιμέντο για να μην αναβιώσει ποτέ».
Επειδή,
είναι ευδιάκριτη πλέον η προσπάθεια υποβάθμισης του προβλήματος, εκ μέρους του
Κου Αντιδημάρχου, στο επίπεδο ενός δήθεν γραφικού μη Κυθήριου εργολάβου που
προσπαθεί για ίδιο όφελος να μπλοκάρει όλα τα έργα στα οποία δεν συμμετέχει ο
ίδιος, και επειδή η αλήθεια είναι απλή και ο λόγος της απλούστερος, σας παραθέτουμε
αυτούσια την Ενημερωτική Επιστολή - Καταγγελία μας, προκειμένου να βγάλει ο
καθείς τα δικά του συμπεράσματα για τους «τυπικούς» λόγους που διαμαρτυρόμαστε.
Η κατωτέρω καταγγγελία έχει λάβει αριθμ. πρωτ. στον Δήμο Κυθήρων
Φ34/42/1120/9-5-2013.
Τονίζουμε,
δε, ότι η κατωτέρω Ενημερωτική Επιστολή - Καταγγελία μας είναι, όπως πάντα
πράττουμε, ενυπόγραφη και σε καμία περίπτωση ανώνυμη. Πέραν της δικιάς μας
Καταγγελίας δεν γνωρίζουμε την ύπαρξη τυχόν άλλων Καταγγελιών που να έχουν
γίνει για το ίδιο θέμα από άλλους πολίτες και επομένως, ως είναι ευκόλως
κατανοητό, ουδεμία σχέση έχουμε με αυτές.
ΒΑΡΟΥΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε.Δ.Ε ΠΡΟΣ: 1. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
2.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ 8, ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΤΗΛ. 210- 8001835
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
3. ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΤΗΤΩΝ ΚΑΙ
ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 4. ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
5. ΔΗΜΟΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ
6.
Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Δια της παρούσης επιστολής επιθυμώ να
σας ενημερώσω – καταγγείλω την υπ. αριθμ. 116/2013 απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων, ως αυτή αναρτήθηκε στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ την
2/5/2013 με Α.Δ.Α. ΒΕΝΕΩΛΨ-ΤΑΜ, σύμφωνα με την οποία δίνονται παρατάσης σε δέκα
δημόσια έργα του Δήμου Κυθήρων εως την 30/6/2013.
Επιλέγω την αποστολή Ενημερωτικής
Επιστολής – Καταγγελίας, καθώς έχω ήδη προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση
της Περιφέρειας Αττικής, για την χορήγηση παράτασης στο έργο «Διάνοιξη
Παρακαμπτηρίου δρόμου Μυρτιδίων» και δη μετά εννόμου συμφέροντος, καθώς
συμμετείχα στη δημοπρασία του εν λόγω έργου,
αλλά ουδέποτε κρίθηκαν από εσάς τα καταγγελόμμενα, καθώς παρείλθε
άπρακτη η αποκλειστική προθεσμία των δύο (2) μηνών μέσα στην οποία οφείλατε να
μου απαντήσετε και στην συνέχεια η ειδική επιτροπή του άρθρου 152 του Ν3463/06
στην οποία προσέφυγα απέρριψε την προσφυγή μου λόγω ελλείψεως εννόμου συμφέροντος,
παρά το γεγονός ότι συμμετείχα στην εν λόγω δημοπρασία.
Ελπίζω, ότι σήμερα που το θέμα
επανέρχεται εκ νέου, μετά την νέα απολύτως παράνομη, κατά την άποψη μου, απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου
Κυθήρων, όπως ασκήσετε τον ελέγχο νομιμότητας της ανωτέρω απόφασης για το
σύνολο των έργων που περιγράφονται σε αυτήν και α) ακυρώσετε την εν λόγω
απόφαση και β) επιβάλλετε τις ποινές – ρήτρες, ως ο Νόμος ορίζει, στους
εμπλεκόμενους.
Πιο συγκεκριμμένα:
1.
Επειδή, τα ανωτέρω έργα έχουν δημοπρατηθεί την περίοδο
2008-2009 και είχαν αρχική προθεσμία εκτέλεσης 3 – 5 μήνες, πλην όμως ουδένα
έχει αποπερατωθεί εώς και σήμερα 8/5/2013 (!!!), πλέον είναι ευδιάκριτο ότι όχι
μόνο καταστρατηγείται η κείμενη Νομοθεσία αλλά πλέον προκαλείται και η κοινή
λογική, καθώς έχει μεταβληθεί ουσιαστικός όρος της διακήρυξης των εν λόγω έργων
και κατά συνέπεια του αντικειμένου στο οποίο οι εργοληπτικές επιχειρήσεις, που
συμμετείχαν στον αρχικό διαγωνισμό, διαγωνίστηκαν.
2.
Επειδή την ανωτέρω χρονική περίοδο δημοπρασιών των εν
λόγω έργων ήτο γνωστό ότι δεν λειτουργούσε καμία μονάδα παραγωγής
ασφαλτομίγματος επομένως τούτο δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση απρόβλεπτο λόγο
σύμφωνα με τον οποίο δύναται ο εργολάβος να αιτηθεί παρατάσεως. Μάλιστα, το εν
λόγω θέμα είχαμε θίξει προ ορισμένων δημοπρασιών με αντίστοιχες δηλώσεις στον
φορέα του έργου
3.
Επειδή, οι ανάδοχοι των εν λόγω έργων έχουν αποδεχτεί
τόσο κατά την κατάθεση της οικονομικής τους προσφοράς, όσο και στην συναφθείσα
σύμβαση με τον Δήμαρχο Κυθήρων ότι έχουν λάβει γνώση των συνθηκών του έργου και
της τοποθεσίας που αυτό γίνεται. Άλλωστε τούτο αναφέρεται και στο άρθρο 4.10.1
της Γ.Σ.Υ: «Η συμμετοχή στην δημοπρασία με την υποβολή προσφοράς αποτελεί
αμάχητο τεκμήριο ότι οι διαγωνιζόμενοι έχουν επισκεφθεί και πλήρως ελέγξει τη
φύση και την τοποθεσία του έργου, και έχουν πλήρη γνώση των γενικών και τοπικών
συνθηκών κατασκευής τούτου».
4.
Επειδή το σύνολο των ανωτέρω έργων δεν βρίσκεται
σήμερα σε νόμιμη παράταση, καθώς από την λήξη της αρχικής προθεσμίας μέχρι
σήμερα δεν υπάρχουν συνεχιζόμενες παρατάσεις χορηγημένες από την Προϊσταμένη
Αρχή, καθώς άλλωτε δεν υπήρχαν αιτήματα παρατάσεων από τους αναδόχους, άλλωτε
δεν υπήρχαν καν γνωμοδοτήσεις από την Διευθύνουσα Υπηρεσία και τέλος δεν
υπήρχαν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων περί χορήγησης
παράτασης. Επομένως έως σήμερα το σύνολο των ανωτέρω έργων δεν έχει φτάσει με
συνεχιζόμενες νόμιμες παρατάσεις αλλά με εκπρόθεσμες χορηγήσεις εκ νέου
προθεσμιών από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κυθήρων, γεγονός, όμως, που
αντίκειται στον Νόμο.
5.
Επειδή, το μοναδικό συγκρότημα παραγωγής
ασφαλτομίγματος στο Νησί των Κυθήρων ανήκει στην οικογένεια του κου
Αντιδημάρχου, υπεύθυνου για τα Δημόσια Έργα, Κο Πρωτοψάλτη Μιχαήλ, (όπως
άλλωστε και ο ίδος παραδέχθηκε στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του
Δήμου Κυθήρων, ανεγράφη στην ως άνω απόφαση και δια τον λόγο αυτό, για πρώτη
φορά, απείχε της ψηφοφορίας), δημιουργείται μείζων θέμα αδιαφάνειας επί των
διαδικασιών και ασυμβιβάστου του κου Μιχαήλ Πρωτοψάλτη με την ιδιότητα του
Αντιδημάρχου των Κυθήρων και δη υπευθύνου των Δημοσίων Έργων
6.
Επειδή, τα ανωτέρω ενισχύονται και με το γεγονός ότι
εταιρείες συμφερόντων του κου Αντιδημάρχου Κυθήρων έχουν εμπλακεί και στην
κατασκευή ορισμένων εξ αυτών των έργων (π.χ Διάνοιξη Παρακαμπτηρίου δρόμου
Μυρτιδίων) στο οποίο μάλιστα έχει συναφθεί και συμπληρωματική σύμβαση, λόγω,
κατά τη γνώμη μου, όχι απρόβλεπτων περιστάσεων αλλά λόγω της σύστασης του
εδάφους, γεγονός που αντίκειται πλήρως στα όσα ο Νόμος ορίζει.
7.
Επειδή, ο ίδιος
ο κος Αντιδήμαρχος με επιστολή του προς την εταιρεία «ΤΕΒΑΡ ΑΕ», της οποίας
είμαι νόμιμος εκπρόσωπος, την κάλεσε να μεταφέρει ασφαλτόμιγμα από την
Πελοπόννησο, πράγμα το οποίο έπραξε, ολοκληρώνοντας εμπροθέμως και προσηκόντως
το έργο, που είχε αναλάβει.
8.
Επειδή, σε συνέχεια της ανωτέρω επιστολής του κου
Αντιδημάρχου η εταιρεία «ΤΕΒΑΡ ΑΕ» μετέφερε την ίδια χρονική περίοδο με τα εν
λόγω έργα, ασφαλτόμιγμα από την περιοχή της Σπάρτης για το έργο του Δήμου
Κυθήρων «Επισκευή και μερική αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης νοτίου τμήματος
Κυθήρων» και εκτέλεσε άρτια, έντεχνα και εμπρόθεσμα τις απαραίτητες εργασίες
ασφαλτόστρωσης που περιλαμβάνονταν στην ανωτέρω εργολαβία.
9.
Επειδή πέραν της ανωτέρω εργολαβίας, ασφαλτόμιγμα
μεταφέρθηκε τόσο και από άλλους εργολάβους για άλλες εργολαβίες που εκτελούνταν
εκείνη την χρονική περίοδο που δίνονταν παρατάσεις για τα 10 ανωτέρω έργα λόγω
μη ύπαρξης ασφαλτομίγματος (!!!), όπως π.χ για την Ανάπλαση πλατείας και
κεντρικής οδού Μυλοποτάμου, Κατασκευή Παρακαμπτηρίου οδού Ποταμού με φορείς τον
Δήμο Κυθήρων και την Περιφέρεια Αττικής αντίστοιχα
10.
Επειδή, κατά την δημοπράτηση των ανωτέρω 10 έργων, ως
ο Νόμος ορίζει, προσδιορίστηκαν οι πηγές χρηματοδότησης των εν λόγω έργων και
από τότε ουδέποτε έχει ληφθεί απόφαση περί χρησιμοποίησης των εν λόγω πιστώσεων
σε άλλες υποχρεώσεις, επομένως οι πιστώσεις αυτές οφείλουν να υπάρχουν έως και
σήμερα.
11.
Επειδή, το ανωτέρω αποδυκνείεται με την ψήφιση τόσο
του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου μερικές μέρες νωρίτερα όσο και με τον
Προϋπολογισμό του Δήμου για το έτος 2013, στα οποία περιλαμβάνονται οι
πιστώσεις των εν λόγω έργων και επομένως δεν ευσταθεί σε καμία περίπτωση ως
λόγος χορήγησης παράτασης.
12.
Επειδή, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τον Νοέμβριο
του 2012 ελήφθη απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κυθήρων για την μη
συνέχιση ορισμένων εκ των έργων έως την 30/3/2013 (!!!) και τον Απρίλιο του
2013 αυτή «άλλαξε» χωρίς την συνεδρίαση νέου Δημοτικού Συμβουλίου αλλά με ορθή
επανάλληψη της προηγούμενης απόφασης έως την 31/12/2013 (!!!), λόγω έλειψης
πιστώσεων και ασφαλτομίγματος.
13.
Επειδή, λίγες μέρες μετά και δη την 30/4/2013 στην εν
λόγω συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων «ξαφνικά»
εμφανίστηκαν οι απαιτούμενες πιστώσεις και το ασφαλτόμιγμα (εννοείται της
εταιρείας συμφερόντων του Νυν Αντιδημάρχου Κυθήρων και υπεύθυνου για θέματα
Δημοσίων Έργων), οι οποίες όμως «έλλειπαν» λίγες μέρες νωρίτερα.
14.
Επειδή, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου του κου
Δημάρχου στο προκείμενο Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο ελήφθη η απόφαση εκ νέου
παρατάσεως των 10 ανωτέρω έργων ενδέχεται να μην υπάρχουν καν οι απαιτούμενες
από τον Νόμο εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των έργων (!!!) και μάλιστα
δηλώνει ότι μετά από έλεγχο των φακέλων θα κατασκευαστούν τα έργα που έχουν
εγγυητικές (!!!), γεγονός που στην
περίπτωση που είναι αληθές αποτελεί κατάφορη παραβίαση της κείμενης Νομοθεσίας
15.
Επειδή, σε όποιες έστω παρατάσεις έχουν χορηγηθεί έως
τώρα δεν αναγράφεται στο σώμα των αποφάσεων, αν είναι «με» ή «χωρίς» αναθεώρηση
και κατά συνέπεια, σύμφωνα με τον Νόμο, δεν ορίζεται εάν η υπαιτιότητα της
παρατάσεως βαρύνει τον Δήμο ή τον Ανάδοχο.
16.
Επειδή, παρευρισκόμενος σε ορισμένα δημοτικά συμβούλια
του Δήμου Κυθήρων, έχω ακούσει ο ίδιος τον Αντιδήμαρχο Κυθήρων κο Πρωτοψάλτη
Μιχαήλ να δηλώνει ότι οι παρατάσεις αυτές είναι άνευ αναθεώρησης, πλήν όμως σε
καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν αναγράφεται τούτο και μάλιστα σε
μελλοντικό χρόνο συντάσσονται ΑΠΕ των έργων με πρόβλεψη αναθεώρησης που φτάνει
στο 20-25% του συνολικού τιμήματος
(!!!). Επιπλέον ο Δήμος Κυθήρων δεν έχει επιβάλει καμία ποινική ρήτρα,
ως εκ του νόμου οφείλει, στους αναδόχους των εν λόγω 10 έργων παρά το γεγονός
ότι οι χορηγούμενες παρατάσεις, σύμφωνα με τις αναλύσεις που πραγματοποιούνται
στα Δημοτικά Συμβούλια του Δήμου Κυθήρων, είναι δικής τους υπαιτιότητας.
17.
Επειδή, σύμφωνα με τον Κυθηραϊκό τοπικό τύπο, ο Δήμος
Κυθήρων βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου
του Υπουργείου Οικονομικών, μετά από Εισαγγελική Παραγγελία, κατόπιν ανώνυμων,
ως φαίνεται, καταγγελιών για τα δημόσια έργα του.
18.
Επειδή, η
εισήγηση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας ήτο αρνητική για την χορήγηση εκ νέου
παρατάσεως, πλην όμως το Δημοτικό Συμβούλιου την αγνόησε και χορήγησε εκ νέου
νέες παρατάσεις.
19.
Επειδή, η ανωτέρω εισήγηση αφορούσε εννέα (9) έργα
πλήν όμως ο Δήμος Κυθήρων προσέθεσε αυτοβούλως ένα δέκατο και συγκεκριμμένα το
έργο: «Διάνοιξη δρόμων κατασκευή τεχνικών σχεδίου Αγίας Πελαγίας»
20.
Επειδή, ως δηλώθηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο
ορισμένα εκ των ανωτέρω έργων ουδέποτε ξεκίνησαν οι εργασίες, παρά το γεγονός
ότι εκτός της ασφαλτοστρώσεως περιελαμβανόντουσαν και άλλες εργασίες, γεγονός
που αντιτείθεται στα όσα ο Νόμος ορίζει περί άμεσης και υποχρεωτικής ενάρξεως
των εργασιών εντός ενός (1) μηνός από την υπογραφή της οικείας συμβάσεως.
Επιπλέον, ουδεμία ποινική ρήτρα έχει επιβληθεί για τον λόγο αυτό παρά τα όσα ο
Νόμος ορίζει.
21.
Επειδή, όλα τα ανωτέρω προκαλούν πλέον το Δημόσιο
αίσθημα περί ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων, εγείρουν εύλογες
αμφιβολίες περί της διαφάνειας των διαδικασιών δεδομένου ότι η μονάδα παραγωγής
ασφαλτομίγματος που, δήθεν, αναμένουν οι ανάδοχοι των έργων για να ολοκληρώσουν
τις εργασίες των εργολαβιών τους ανήκει στην οικογένεια του Νυν Αντιδημάρχου
Κυθήρων κου Πρωτοψάλτη Μιχαήλ (ως ο ίδιος δήλωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο) και εν
τέλει, θεωρώ ότι, παραβιάζουν ξεκάθαρα
τους ουσιαστικούς όρους της αρχικής δημοπρασίας των εν λόγω έργων, καθώς οι
υπόλοιπες εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν γνωρίζαμε ότι αντί 3-5 μηνών θα υπήρχε
η δυνατότητα να έχουμε προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών έως 5 έτη (!!!) με αναθεώρηση
των τιμών που θα ανερχόταν περί του 20-25 %, με δυνατότητα απόσυρσης των
εγγυητικών μας επιστολών (εάν είναι αληθείς οι ανησυχίες που εξέφρασε στο
Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος Κυθήρων κος Θεόδωρος Κουκούλης), χωρίς να μας
καταλογίζονται ποινικές ρήτρες για τα ανωτέρω και αναμένοντας πότε θα
λειτουργούσε η μονάδα παραγωγής ασφαλτομίγματος της οικογένειας του Νυν
Αντιδημάρχου Κυθήρων κου Μιχαήλ Πρωτοψάλτη, υπεύθυνου επί των Δημοσίων έργων,
προκειμένου να προμηθευτούμε το απαιτούμενο ασφαλτόμιγμα και τέλος σε περίπτωση
που η σύσταση του εδάφους κατά την εκτέλεση των εκσκαφών μας θα ήτο τέτοια, θα
μας δινόταν και συμπληρωματική σύμβαση.
22.
Επειδή τυχόν έγκριση από την Υπηρεσία σας ενδεχομένως
να σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα απωλέσει έσοδα, καθόσον σύμφωνα με το
Νόμο ανάδοχος, ο οποίος από δική του υπαιτιότητα δεν ολοκληρώνει το
ανατεθειμένο σ’ αυτόν έργο οφείλει να πληρώσει ποινικές ρήτρες, οι οποίες εκ
του Νόμου προβλέπονται και εκ του Νόμου πρέπει να καταπέσουν υπέρ του Δήμου.
Σας καλούμε
να πραγματοποιήσετε έλεγχο σε όλα τα ανωτέρω προκειμένου να αποφανθείτε για την
νομιμότητα της εν λόγω αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων, ως
ο Νόμος ορίζει, έστω και αυταπαγγέλτως στην περίπτωση που δεν μου αναγνωρισθεί
εκ νέου έννομο συμφέρον.
Η ανάγκη αυτή
γίνεται επιτακτική καθώς ακόμα και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Κυθήρων που
υπερψήφισαν την εν λόγω απόφαση ισχυρίστηκαν ότι δεν γνωρίζουν την Νομιμότητα
αυτής, αλλά αισθάνονται ασφαλής αφού θα διενεργηθεί έλεγχος νομιμότητας από την
Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας της Αττικής.
Τέλος,
σημειώνουμε, ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κυθήρων έχει αναρτηθεί στο
διαδίκτυο και επομένως μπορεί ο οιοσδήποτε να διαπιστώσει το αληθές των
λεγομένων μας.
Αθήνα,
8/5/2013
Με εκτίμηση,
Βαρούνης Νικόλαος
Πλέον,
νομίζουμε, ότι γίνεται απολύτως σαφές ότι το θέμα της καταγγελίας μας δεν είναι
τα συγκεκριμένα έργα, που για δικούς μας λόγους, δήθεν, δεν επιθυμούμε την
κατασκευή των, στερώντας, δια αυτού του τρόπου, το δικαίωμα των Κυθηρίων για
καλύτερο οδικό δίκτυο στο Νησί τους, αλλά ο τρόπος με τον οποίο μεθοδεύεται από
τη Δημοτική Αρχή να πραγματοποιηθούν αυτά.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, τα ανωτέρω έργα έπρεπε νομίμως να έχουν κατασκευαστεί εντός του αρχικά προβλεπόμενου χρόνου των 3-5 μηνών, όπως όριζε η διακήρυξη του έργου και μετέπειτα η συναφθείσα σύμβαση. Βεβαίως αυτές οι προθεσμίες δύνονται να παραταθούν εφόσον, όμως, υπάρχει κάποιος νόμιμος λόγος.
Σε κάθε νόμιμη παράταση οφείλει το Δημοτικό Συμβούλιο να αναφέρει αν η υπαιτιότητα της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης των εργασιών ενός έργου είναι του αναδόχου ή όχι. Αναλόγως, χορηγεί παράταση άνευ η με αναθεώρηση των τιμών. Σε περίπτωση που η δοθείσα παράταση είναι υπαιτιότητας του αναδόχου και όχι κάποιου απρόβλεπτου παράγοντα τότε παρά το γεγονός ότι έχει δοθεί παράταση οφείλει να επιβάλει ο Φορέας του Έργου ποινικές ρήτρες στον ανάδοχο και να τον καλέσει στην άμεση ολοκλήρωση του έργου.
Επομένως,
στα συγκεκριμμένα δέκα (10) έργα οδοποϊας ο Δήμος Κυθήρων, που σημειωτέον έχει
δώσει παράταση, σε ορισμένα εξ αυτών, άνευ αναθεώρησης από το 2010, όφειλε να
επιβάλει στους αναδόχους τις προβλεπόμενες από τον Νόμο ποινικές ρήτρες και να
τους καλέσει στην άμεση ολοκλήρωση των εργασιών, άλλως θα έπρεπε να προχωρήσει
στην έκπτωση των αναδόχων και την κατάπτωση υπέρ του Δήμου των αντίστοιχων
εγγυητικών.
Ακολουθώντας
την νόμιμη οδό, λοιπόν, ο Δήμος Κυθήρων θα είχε επιτύχει την ολοκλήρωση των
έργων αυτών μέσα στο 2010 με κόστος για τον Δήμο και επομένως για τους δημότες
του μικρότερο και από τις συναφθείσες συμβάσεις καθώς θα εισέπρατε τις
αντίστοιχες ποινικές ρήτρες και στην ακράια περίπτωση που οι ανάδοχοι των έργων
δεν συμμορφώνονταν θα εισέπρατε ο Δήμος και τα ποσά των εγγυητικών επιστολών.
Αντ’
αυτού όμως ο Δήμος Κυθήρων, όχι μόνο δεν ακολούθησε τη νόμιμη οδό που ήτο και
προς το συμφέρον του αλλά με σειρά παρανόμων, κατά τη γνώμη μας, αποφάσεων
επιβάρυνε κάποια εκ των έργων αυτών με κονδύλια αναθεώρησης των τιμών που
ανέρχονται σε 20 – 25% περίπου του αρχικού προϋπολογισμού για τις καθυστερήσεις
των έργων.
Την ίδια
χρονική περίοδο, καταστρατηγώντας την Αρχή της ίσης μεταχείρισης των
οικονομικών φορέων, εφάρμοζε το Νόμο σε άλλους εργολάβους απαιτώντας, ΝΟΜΙΜΑ,
να ολοκληρώσουν τις αντίστοιχες εργασίες ασφαλτόστρωσης στα έργα, που είχαν αναλάβει,
με έγγραφο που καλούσε να φέρουν άσφαλτο από την Πελοπόννησο, όπως και έπράξαν.
Ως παράδειγμα αναφέρεται το έργο της υδρεύσης του Νοτίου Τμήματος.
Άραγε, η
ύπαρξη ή όχι ασφαλτομίγματος στο νησί των Κυθήρων αποτελεί λόγο παράτασης και
«πριμοδότησης» των αναδόχων εις βάρος – κατά την άποψή μας - του Δημοσίου με
αναθεωρήσεις τιμών, ανάλογα με τον αν θα περιμένει κάποιος να λειτουργήσει
αρχικώς και στη συνέχεια να προμηθευτεί το ασφαλτόμιγμα από την επιχείρηση
συμφερόντων της οικογένειας του Αντιδημάρχου Κυθήρων κου Μιχαήλ Πρωτοψάλτη ή
όχι;
Άραγε, οι
χρήστες του οδικού δικτύου του Δήμου Κυθήρων που καλούνε στο τηλέφωνο τον κο
Αντιδήμαρχο για να του πούν μπράβο και συγχαρητήρια και να μην δίνει σημασία
στις καταγγελίες, σύμφωνα με το λεγόμενα του, τον επιβραβεύουν για την
κατασκευή των έργων με τρόπο τέτοιο που οι ανάδοχοι (ή οι πραγματικοί
κατασκευαστές αυτών) εισπράτουν παρανόμως τιμήματα προσαυξημένα αδικαιολόγητα
άνω του 30% (υπολογίζεται η αναθεώρηση των τιμών και η μη απόδοση ποινικών
ρητρών);
Τον καλούνε να συνεχίσει απτόητος στην αποπληρωμή, αρκετών φορών, των εργασιών αποκατάστασης της υπόβασης των δρόμων επειδή με δική τους υπαιτιότητα δεν ρίχνουν την άσφαλτο τόσα χρόνια και με τις βροχοπτώσεις αυτή απαιτεί συνεχώς επιδιορθώσεις;
Τον καλούνε να συνεχίσει απτόητος στην αποπληρωμή, αρκετών φορών, των εργασιών αποκατάστασης της υπόβασης των δρόμων επειδή με δική τους υπαιτιότητα δεν ρίχνουν την άσφαλτο τόσα χρόνια και με τις βροχοπτώσεις αυτή απαιτεί συνεχώς επιδιορθώσεις;
Άραγε, η
ανωτέρω πρακτική του Δήμου Κυθήρων αποτελεί χρηστή διοίκηση, ιδιατέρως εν καιρώ
κρίσης, που συχνά πυκνά επικαλείται ο κος Αντιδήμαρχος;
Άραγε, η
μη εφαρμογή των Νόμων εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Κυθήρων
σχετίζεται με αυτό που ο ίδιος ο Δήμαρχος Κυθήρων άφησε να εννοηθεί στο
τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι δεν γνωρίζει αν υπάρχουν οι εγγυητικές για
κάποια εκ των συγκεκριμένων έργων;
Γιατί ο
κος Αντιδήμαρχος επί των Δημοσίων Έργων δεν ερευνά τους φακέλους των έργων να
δει και να μας επιδείξει τις πρωτότυπες εγγυητικές επιστολές που επιβάλλεται να
υπάρχουν καθ’ όλη την διάρκεια κατασκευής των έργων εως και την οριστική
παραλαβή αυτών 18 περίπου μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, προκειμένου
να διασφαλιστεί το συμφέρον του Δήμου του;
Επίσης,
στην προσπάθεια του να δώσει νομική υπόσταση στα όσα ισχυρίζεται, ο
Αντιδήμαρχος Κυθήρων επικαλείται κάποιο άρθρο 48 κάποιου Νόμου σχετικού, δίχως
να τον ονοματίζει, όπου σύμφωνα με την ερμηνεία του, ούτε λίγο ούτε πολύ
δηλώνει ότι βάζουμε μια ημερομηνία και μετά την παρατείνουμε κατά το δοκούν,
αφού άλλωστε οι ημερομηνίες είναι ενδεικτικές(!!!). Μάλιστα φτάνει στο σημείο
να λέει ότι καμία απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου που δίνει παράταση δεν είναι
παράνομη. Πλήν όμως ο Νόμος είναι απόλυτα ξεκάθαρος και δη πολύ αυστηρός με τις
ποινές που επιφέρει μία παράνομη χορήγηση παράτασης. Για όποιον επιθυμεί να
ενημερωθεί δηλώνουμε ότι το θέμα των παρατάσεων των δημόσιων έργων, των
ποινικών ρητρών και των πειθαρχικών ευθυνών των διοικητικών οργάνων, αναλύονται
στο άρθρο 5 του Ν1418/84, στο άρθρο 36 του Π.Δ 609/85 και στα άρθρα 5 και 9 του
Ν3263/04. Πλέον τούτου θεωρούμε περιττό να σχολιάσουμε την όποια ερμηνεία του
Νόμου από τον Κο Αντιδήμαρχο.
Επιπλέον,
σε κάποια από όλες τις συνεντεύξεις του, ο Αντιδήμαρχος Κυθήρων και υπεύθυνος
επί των Δημοσίων Έργων, γιατί δεν μας εξηγεί για ποιον λόγο κατά τη λήψη της «επίμαχης»
απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κυθήρων, απείχε επικαλούμενος, για
πρώτη φορά, ότι η μονάδα παραγωγής ασφαλτομίγματος ανήκει στην οικογένειά του;
Μήπως γιατί θεωρεί ότι υπάρχει ασυμβίβαστο; Και αν ναι, γιατί συμμετείχε στη
λήψη των προηγούμενων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορούσαν στα
ίδια έργα;
Τέλος,
τον παρακαλούμε να μας εξηγήσει με απτά στοιχεία και όχι με γενικότητες γιατί η
διάλυση των εν λόγω εργολαβιών, όπως την εισηγήθηκε ακόμη και η Τεχνική
Υπηρεσία της Περιφέρειας και η επαναδημοπράτηση αυτών θα ήτο οικονομικά
ασύμφορη για τον Δήμο Κυθήρων, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος στο Δημοτικό Συμβούλιο
του Δήμου Κυθήρων; Εξ’ όσων γνωρίζουμε οι τιμές των εργασιών του ΑΤΕΟ έχουν
παραμείνει σχεδόν σταθερές τα τελευταία έτη. Επιπλεόν μετά την αλλαγή του Νόμου
που διέπει τα δημόσια έργα, πλέον το εργολαβικό όφελος είναι 18% και όχι 28%
που έχουν τα εν λόγω έργα.
Στο συνολικό όφελος της επαναδημοπράτησης κάποιων εκ των έργων θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το 25% περίπου της αναθεώρησης που έχει ο Δήμος Κυθήρων προϋπολογίσει για τους ανδόχους στην παρούσα κατάσταση. Τα ανωτέρω δημιουργούν κέρδος περί του 35% για τον Δήμο Κυθήρων. Επομένως, σε έναν νέο διαγωνισμό το όφελος του Δήμου Κυθήρων θα είναι περίπου 35% συν την όποια έκπτωση πετύχει από τους ενδιαφερόμενους εργολάβους που θα συμμετάσχουν σε αυτόν. Πέραν αυτών ο Δήμος θα έχει ωφέλεια και από την πληρωμή των ποινικών ρητρών, αλλά και την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών – αν υπάρχουν -, στην περίπτωση, που αποδειχθεί ότι κάποιος εργολάβος δεν τήρησε τις υποχρεώσεις του από τις συμβάσεις, που υπέγραψε.
Στο συνολικό όφελος της επαναδημοπράτησης κάποιων εκ των έργων θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το 25% περίπου της αναθεώρησης που έχει ο Δήμος Κυθήρων προϋπολογίσει για τους ανδόχους στην παρούσα κατάσταση. Τα ανωτέρω δημιουργούν κέρδος περί του 35% για τον Δήμο Κυθήρων. Επομένως, σε έναν νέο διαγωνισμό το όφελος του Δήμου Κυθήρων θα είναι περίπου 35% συν την όποια έκπτωση πετύχει από τους ενδιαφερόμενους εργολάβους που θα συμμετάσχουν σε αυτόν. Πέραν αυτών ο Δήμος θα έχει ωφέλεια και από την πληρωμή των ποινικών ρητρών, αλλά και την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών – αν υπάρχουν -, στην περίπτωση, που αποδειχθεί ότι κάποιος εργολάβος δεν τήρησε τις υποχρεώσεις του από τις συμβάσεις, που υπέγραψε.
Τελειώνοντας,
την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να απαντήσουμε και στον ανώνυμο (!!!) συντάκτη
του άρθρου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα των «Κυθηραικών Νέων» που δηλώνει: «(...) και ας καταλάβουν πια κάποιοι ότι η εποχή με
τις ¨αναθέσεις¨ και τα υπόλοιπα ¨μαυρογυαλούρικα¨κάποτε πρέπει να θαφτεί βαθειά
και να πέσει επάνω της πολύ τσιμέντο για να μην αναβιώσει ποτέ», ότι
θα μας βρεί συμμάχους στην προτροπή του αυτή, καθώς ο Δήμος Κυθήρων έχει
περίπου 3 ολόκληρα χρόνια να δημοπρατήσει με την διαδικασία της ανοιχτής
δημοπρασίας κάποιο έργο. Όλα ανεξαιρέτως τα έργα του δύνονται με το σύστημα των
απευθείας αναθέσεων.
Όσον
αφορά το σχόλιο του περί «μαυρογυαλούρικα», θα του θυμήσουμε ότι στην συμπαθή
αυτή τανία, ο Μαυρογυαλούρος ήτο ο Υπουργός, που σε κάποια επίσκεψη του στην
Περιφέρεια του ανακάλυψε ότι ο Γραμματέας του (Γιωργάκης) και το δεξί του
χέρι-εργολάβος (Γκρουέζας) λυμαίνονταν τα δημόσια κονδύλια των έργων. Είχε, δε,
την ευθιξία να υποβάλλει την παραίτηση του αμέσως μόλις ανακάλυψε τις
παρανομίες που γίνονταν στο Υπουργείο του εν αγνοία του. Άγνωστη μάλλον εξέλιξη
για τις δικές μας εποχές, που πολλές φορές ο «Μαυρογυαλούρος», ο «Γιωργάκης»
και ο «Γκρουέζας» είναι το ίδιο πρόσωπο.
Αθήνα, 20/5/2013
Με εκτίμηση,
Βαρούνης Νικόλαος