Βολές από τους ακτοπλόους, τους πλοηγούς, τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενικών υπαλλήλων και των λιμενεργατών και άλλους φορείς όπως η Διεθνής Ναυτική Ενωση συγκεντρώνουν ορισμένες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που φέρει τον τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι διάσταση απόψεων υπάρχει και εντός των κυβερνητικών συμμάχων, η οποία μάλιστα εκφράστηκε στη συνάντηση που είχε προχθές το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, με εκπροσώπους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και διατάξεις που στηρίζονται από τους ναυτιλιακούς φορείς, όπως η διάταξη για την εισαγωγή των ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και τον κλάδο των σκαφών αναψυχής, η οποία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την αύξηση της απασχόλησης στην ποντοπόρο ναυτιλία, και εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να αποφεύγεται μία συλλήβδην απόρριψη του σχεδίου νόμου.
Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε χθες με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) να καταθέτει και αυτός δημόσια τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις του για μία σειρά διατάξεων του σχεδίου νόμου, οι οποίες πλήττουν τον ακτοπλοϊκό κλάδο.
Οπως μάλιστα τονίζουν στελέχη του συνδέσμου, ενώ η ακτοπλοΐα βουλιάζει και η κυβέρνηση δεν φαίνεται να κατανοεί τη δυσκολία της κατάστασης το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δημιουργεί επιπλέον προβλήματα. Ο ΣΕΕΝ ανέφεραν, κατέθεσε 29 προτάσεις και ούτε μία δεν ελήφθη υπόψη.
Εκπτώσεις
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διάταξη για τις εκπτώσεις. Το σχέδιο νόμου προβλέπει την υποχρεωτική παροχή εκπτώσεων σε ορισμένες κατηγορίες επιβατών, όπως άποροι, παιδιά, άτομα με ειδικές ανάγκες συνταξιούχοι ΝΑΤ κ.λπ., χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη αποζημίωσης από το κράτος προς τις εταιρείες.
Ο ΣΕΕΝ στην παρέμβαση του τονίζει ότι «το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί απαράδεκτη και παράνομη οικονομική επιβάρυνση ιδιωτικών επιχειρήσεων, αντικείμενη στο Σύνταγμα, στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και στα Διεθνή Ανθρώπινα Δικαιώματα». Τονίζει ότι «η χορήγηση προνομίων σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, οι οποίες δύνανται να αλλάζουν κατά το δοκούν του εκάστοτε κυβερνώντα, στο βαθμό που δεν προβλέπει αποζημίωση των εταιρειών για αυτές είναι παράνομη και ανεπίτρεπτη προσβολή της οικονομικής ελευθερίας αλλά και άλλων βασικών δικαιωμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών».
Η κάθε εταιρεία έχει το δικαίωμα να αποφασίζει η ίδια ανάλογα με την εμπορική της πολιτική τυχόν εκπτώσεις που επιθυμεί να χορηγεί, επισημαίνει ο ΣΕΕΝ.
Ο ΣΕΕΝ τοποθετείται και στο άρθρο 10 του σχεδίου νόμου που αφορά σε ρυθμίσεις στον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου. Ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει την αναμόρφωσή του, ώστε αφενός να ανταποκρίνεται στις νομοθετικές εξελίξεις των τελευταίων ετών και αφετέρου για την οριστική παύση της ποινικοποίησης της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας.
Για το Σύνδεσμο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της αποποινικοποίησης του ναυτικού επαγγέλματος και ειδικά στην ακτοπλοΐα, καθώς υπό τις παρούσες διατάξεις ο πλοίαρχος του πλοίου τείνει να αντιμετωπίζεται ως εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου, εγκαλούμενος σε δεκάδες ποινικές διαδικασίες άνευ ουσίας, καθώς για καθυστέρηση 5 λεπτών καλείται τόσο ο πλοίαρχος όσο και ο πλοιοκτήτης σε απολογία σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα.
Μόνο στην Ελλάδα και μόνο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, από όλα τα ελληνικά μέσα μεταφοράς, ισχύει η ποινικοποίηση της εργασίας πλοιάρχων, Α' μηχανικών και πλοιοκτήτη για κάθε πράξη, παράλειψη, καθυστέρηση κ.λπ., υπογραμμίζει ο ΣΕΕΝ και ζητεί να τροποποιηθούν και να καταργηθούν τα σχετικά νομοθετήματα κατά τα ισχύοντα για τους άλλους κλάδους μεταφοράς.
Επίσης, ζητεί την αλλαγή των διατάξεων σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα τα οποία πολλές φορές είναι υψηλότερα από την αξία του πλοίου.
Ο ΣΕΕΝ, αναφερόμενος επίσης στις διατάξεις του σχεδίου νόμου για τη νησιωτικότητα, επισημαίνει ότι καμία στρατηγική για την οικονομική, κοινωνική, αλλά και περιβαλλοντική ανάπτυξη των νησιών δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη εάν στη διαμόρφωσή της δεν συμβάλλει και δεν συνυπολογίζεται και η ακτοπλοΐα. Στη βάση αυτής της τοποθέτησης, εκτιμά ότι είναι παράλογο να μην περιλαμβάνονται εκπρόσωποι της ακτοπλοΐας στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής.
Για την επίταξη ο ΣΕΕΝ θεωρεί ότι πρόκειται για ένα άρθρο «φανερά εκτός πραγματικότητας». Προβλήματα όπως η ασφάλιση του πλοίου, η κάλυψη διαφόρων χρηματοοικονομικών εξόδων, οι ευθύνες σε περίπτωση ζημίας κ.λπ. δεν ρυθμίζονται, σημειώνει και προσθέτει ότι η εκτέλεση δρομολογίων όταν αυτά διακόπτονται για οικονομικούς λόγους είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς τη συγκατάθεση και τη σύμφωνη γνώμη της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Θέμα με την καταμέτρηση των πλοίων
Θέμα φαίνεται να υπάρχει και με την καταμέτρηση των πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού. Χαρακτηριστικά αναφέρεται η τοποθέτηση του πανελληνίου Συλλόγου Ναυπηγών Μηχανικών, που επισημαίνει ότι ο υπολογισμός χωρητικοτήτων είναι απόλυτα διαφορετικός.
Εάν όπως προβλέπεται στην παράγραφο γ του σχετικού άρθρου του σχεδίου νόμου «υπάρξει ισοτιμία στην αριθμητική τιμή των δύο χωρητικοτήτων ΚΟΧ και GT θα είναι μια πρωτοτυπία που μόνο στην Ελλάδα θα εφαρμόζεται και λόγω ότι η ολική χωρητικότητα (GT) υπολογίζεται διεθνώς με έναν τρόπο, έτσι θα είμαστε οι μόνοι που τη διεθνή ολική χωρητικότητα (GT) θα την έχουμε υπολογίσει έμμεσα με την εθνική νομοθεσία». Οταν ένα πλοίο αλλάξει σημαία, τότε θα φαίνεται λάθος χωρητικότητα (GT) στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.
Για το ίδιο θέμα ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι η καταμέτρηση των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων με τους κανόνες της Δ. Συμβάσεως 1969 έχει ως αποτέλεσμα GT σε αριθμό περί τα 30% - 50% μεγαλύτερο από το αποτέλεσμα σε κοχ της καταμέτρησης με τον Ν.Δ. 973/71, με συνέπεια από 1/1/2014 όλα τα πλοία εσωτερικών πλόων να έχουν επιπλέον επιβαρύνσεις διαφόρων ειδών. Ο Σύνδεσμος ζητά να θεωρείται ως GT αριθμός των κοχ (όχι μόνο μέχρι 31/12/2013) αλλά μέχρι το πλοίο να υποστεί σημαντικές μετασκευές, οι οποίες να αιτιολογούν την ονομαστική αύξηση της χωρητικότητάς του.
Αντιδράσεις στη διάταξη για το Αρχηγείο του Λιμενικού
Κατά των διατάξεων που καταργούν, όπως υποστηρίζεται, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος τάσσονται πολλοί φορείς.
Η Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου, τονίζοντας ότι το σχέδιο νόμου που οδεύει στη Βουλή καταργεί ουσιαστικά το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.
Η Ενωση Αποστράτων του Λιμενικού Σώματος σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου αποτελεί ένα κείμενο πρόχειρα γραμμένο που δημιουργεί στο Διοικητικό Φορέα της ναυτιλίας μας, και στο Λιμενικό Σώμα ιδιαίτερα, περισσότερα προβλήματα από εκείνα που φιλοδοξεί να λύσει.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ) τονίζει ότι το σχέδιο νόμου δεν δίνει καμία λύση για πολλές ανάγκες του Λιμενικού Σώματος, όπως τις ανεξόφλητες δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, τα απλήρωτα πλεύσιμα των υπηρετούντων στα πλωτά Λ.Σ., τα ζητήματα μισθολογίου, συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού των στελεχών Λ.Σ. κ.λπ. Επίσης τονίζει ότι αγνοείται επιδεικτικά το Αρχηγείο, αναφέροντας μόνο το Λιμενικό Σώμα, παρότι αυτό συνεχίζει να υφίσταται.
Από την πλευρά της η Ενωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Αρχιεργατών-Εποπτών ΟΛΠ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι οι διατάξεις του σχεδίου νόμου που αφορούν στις λιμενικές υποδομές μοναδικό στόχο έχουν την ιδιωτικοποίηση - παραχώρηση των λιμανιών και των εγκαταστάσεων χωρίς να εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, στα πλαίσια του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Επίσης ανατρέπει, καταργεί και απορρυθμίζει τις υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις και παρεμβαίνει αρνητικά για τους εργαζόμενους, ενώ απουσιάζει εντελώς η έννοια της συλλογικής εκπροσώπησης τόσο για τους λιμενεργάτες και τους εργαζόμενους στα λιμάνια όσο και για τους ναυτεργάτες.
Τέλος, οι πλοηγοί ζητούν καθαρές, διαφανείς και σύγχρονες λύσεις στις υπηρεσίες πλοήγησης, σημειώνοντας ότι δημόσιες επιχειρήσεις ΔΕΚΟ, μεταβατικές περίοδοι και λοιπές περίεργες ρυθμίσεις, μας μεταφέρουν σε εποχές που τέθηκαν οι βάσεις για τη σημερινή κατάσταση της χώρας.
---------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
---------------------------------
Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι διάσταση απόψεων υπάρχει και εντός των κυβερνητικών συμμάχων, η οποία μάλιστα εκφράστηκε στη συνάντηση που είχε προχθές το απόγευμα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, με εκπροσώπους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και διατάξεις που στηρίζονται από τους ναυτιλιακούς φορείς, όπως η διάταξη για την εισαγωγή των ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και τον κλάδο των σκαφών αναψυχής, η οποία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την αύξηση της απασχόλησης στην ποντοπόρο ναυτιλία, και εξ αυτού του λόγου θα πρέπει να αποφεύγεται μία συλλήβδην απόρριψη του σχεδίου νόμου.
Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε χθες με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) να καταθέτει και αυτός δημόσια τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις του για μία σειρά διατάξεων του σχεδίου νόμου, οι οποίες πλήττουν τον ακτοπλοϊκό κλάδο.
Οπως μάλιστα τονίζουν στελέχη του συνδέσμου, ενώ η ακτοπλοΐα βουλιάζει και η κυβέρνηση δεν φαίνεται να κατανοεί τη δυσκολία της κατάστασης το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δημιουργεί επιπλέον προβλήματα. Ο ΣΕΕΝ ανέφεραν, κατέθεσε 29 προτάσεις και ούτε μία δεν ελήφθη υπόψη.
Εκπτώσεις
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διάταξη για τις εκπτώσεις. Το σχέδιο νόμου προβλέπει την υποχρεωτική παροχή εκπτώσεων σε ορισμένες κατηγορίες επιβατών, όπως άποροι, παιδιά, άτομα με ειδικές ανάγκες συνταξιούχοι ΝΑΤ κ.λπ., χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη αποζημίωσης από το κράτος προς τις εταιρείες.
Ο ΣΕΕΝ στην παρέμβαση του τονίζει ότι «το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί απαράδεκτη και παράνομη οικονομική επιβάρυνση ιδιωτικών επιχειρήσεων, αντικείμενη στο Σύνταγμα, στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και στα Διεθνή Ανθρώπινα Δικαιώματα». Τονίζει ότι «η χορήγηση προνομίων σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, οι οποίες δύνανται να αλλάζουν κατά το δοκούν του εκάστοτε κυβερνώντα, στο βαθμό που δεν προβλέπει αποζημίωση των εταιρειών για αυτές είναι παράνομη και ανεπίτρεπτη προσβολή της οικονομικής ελευθερίας αλλά και άλλων βασικών δικαιωμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών».
Η κάθε εταιρεία έχει το δικαίωμα να αποφασίζει η ίδια ανάλογα με την εμπορική της πολιτική τυχόν εκπτώσεις που επιθυμεί να χορηγεί, επισημαίνει ο ΣΕΕΝ.
Ο ΣΕΕΝ τοποθετείται και στο άρθρο 10 του σχεδίου νόμου που αφορά σε ρυθμίσεις στον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου. Ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει την αναμόρφωσή του, ώστε αφενός να ανταποκρίνεται στις νομοθετικές εξελίξεις των τελευταίων ετών και αφετέρου για την οριστική παύση της ποινικοποίησης της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας.
Για το Σύνδεσμο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της αποποινικοποίησης του ναυτικού επαγγέλματος και ειδικά στην ακτοπλοΐα, καθώς υπό τις παρούσες διατάξεις ο πλοίαρχος του πλοίου τείνει να αντιμετωπίζεται ως εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου, εγκαλούμενος σε δεκάδες ποινικές διαδικασίες άνευ ουσίας, καθώς για καθυστέρηση 5 λεπτών καλείται τόσο ο πλοίαρχος όσο και ο πλοιοκτήτης σε απολογία σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα.
Μόνο στην Ελλάδα και μόνο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, από όλα τα ελληνικά μέσα μεταφοράς, ισχύει η ποινικοποίηση της εργασίας πλοιάρχων, Α' μηχανικών και πλοιοκτήτη για κάθε πράξη, παράλειψη, καθυστέρηση κ.λπ., υπογραμμίζει ο ΣΕΕΝ και ζητεί να τροποποιηθούν και να καταργηθούν τα σχετικά νομοθετήματα κατά τα ισχύοντα για τους άλλους κλάδους μεταφοράς.
Επίσης, ζητεί την αλλαγή των διατάξεων σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα τα οποία πολλές φορές είναι υψηλότερα από την αξία του πλοίου.
Ο ΣΕΕΝ, αναφερόμενος επίσης στις διατάξεις του σχεδίου νόμου για τη νησιωτικότητα, επισημαίνει ότι καμία στρατηγική για την οικονομική, κοινωνική, αλλά και περιβαλλοντική ανάπτυξη των νησιών δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη εάν στη διαμόρφωσή της δεν συμβάλλει και δεν συνυπολογίζεται και η ακτοπλοΐα. Στη βάση αυτής της τοποθέτησης, εκτιμά ότι είναι παράλογο να μην περιλαμβάνονται εκπρόσωποι της ακτοπλοΐας στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής.
Για την επίταξη ο ΣΕΕΝ θεωρεί ότι πρόκειται για ένα άρθρο «φανερά εκτός πραγματικότητας». Προβλήματα όπως η ασφάλιση του πλοίου, η κάλυψη διαφόρων χρηματοοικονομικών εξόδων, οι ευθύνες σε περίπτωση ζημίας κ.λπ. δεν ρυθμίζονται, σημειώνει και προσθέτει ότι η εκτέλεση δρομολογίων όταν αυτά διακόπτονται για οικονομικούς λόγους είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς τη συγκατάθεση και τη σύμφωνη γνώμη της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Θέμα με την καταμέτρηση των πλοίων
Θέμα φαίνεται να υπάρχει και με την καταμέτρηση των πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού. Χαρακτηριστικά αναφέρεται η τοποθέτηση του πανελληνίου Συλλόγου Ναυπηγών Μηχανικών, που επισημαίνει ότι ο υπολογισμός χωρητικοτήτων είναι απόλυτα διαφορετικός.
Εάν όπως προβλέπεται στην παράγραφο γ του σχετικού άρθρου του σχεδίου νόμου «υπάρξει ισοτιμία στην αριθμητική τιμή των δύο χωρητικοτήτων ΚΟΧ και GT θα είναι μια πρωτοτυπία που μόνο στην Ελλάδα θα εφαρμόζεται και λόγω ότι η ολική χωρητικότητα (GT) υπολογίζεται διεθνώς με έναν τρόπο, έτσι θα είμαστε οι μόνοι που τη διεθνή ολική χωρητικότητα (GT) θα την έχουμε υπολογίσει έμμεσα με την εθνική νομοθεσία». Οταν ένα πλοίο αλλάξει σημαία, τότε θα φαίνεται λάθος χωρητικότητα (GT) στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.
Για το ίδιο θέμα ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι η καταμέτρηση των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων με τους κανόνες της Δ. Συμβάσεως 1969 έχει ως αποτέλεσμα GT σε αριθμό περί τα 30% - 50% μεγαλύτερο από το αποτέλεσμα σε κοχ της καταμέτρησης με τον Ν.Δ. 973/71, με συνέπεια από 1/1/2014 όλα τα πλοία εσωτερικών πλόων να έχουν επιπλέον επιβαρύνσεις διαφόρων ειδών. Ο Σύνδεσμος ζητά να θεωρείται ως GT αριθμός των κοχ (όχι μόνο μέχρι 31/12/2013) αλλά μέχρι το πλοίο να υποστεί σημαντικές μετασκευές, οι οποίες να αιτιολογούν την ονομαστική αύξηση της χωρητικότητάς του.
Αντιδράσεις στη διάταξη για το Αρχηγείο του Λιμενικού
Κατά των διατάξεων που καταργούν, όπως υποστηρίζεται, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος τάσσονται πολλοί φορείς.
Η Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου, τονίζοντας ότι το σχέδιο νόμου που οδεύει στη Βουλή καταργεί ουσιαστικά το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.
Η Ενωση Αποστράτων του Λιμενικού Σώματος σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου αποτελεί ένα κείμενο πρόχειρα γραμμένο που δημιουργεί στο Διοικητικό Φορέα της ναυτιλίας μας, και στο Λιμενικό Σώμα ιδιαίτερα, περισσότερα προβλήματα από εκείνα που φιλοδοξεί να λύσει.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ) τονίζει ότι το σχέδιο νόμου δεν δίνει καμία λύση για πολλές ανάγκες του Λιμενικού Σώματος, όπως τις ανεξόφλητες δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, τα απλήρωτα πλεύσιμα των υπηρετούντων στα πλωτά Λ.Σ., τα ζητήματα μισθολογίου, συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού των στελεχών Λ.Σ. κ.λπ. Επίσης τονίζει ότι αγνοείται επιδεικτικά το Αρχηγείο, αναφέροντας μόνο το Λιμενικό Σώμα, παρότι αυτό συνεχίζει να υφίσταται.
Από την πλευρά της η Ενωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Αρχιεργατών-Εποπτών ΟΛΠ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι οι διατάξεις του σχεδίου νόμου που αφορούν στις λιμενικές υποδομές μοναδικό στόχο έχουν την ιδιωτικοποίηση - παραχώρηση των λιμανιών και των εγκαταστάσεων χωρίς να εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, στα πλαίσια του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Επίσης ανατρέπει, καταργεί και απορρυθμίζει τις υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις και παρεμβαίνει αρνητικά για τους εργαζόμενους, ενώ απουσιάζει εντελώς η έννοια της συλλογικής εκπροσώπησης τόσο για τους λιμενεργάτες και τους εργαζόμενους στα λιμάνια όσο και για τους ναυτεργάτες.
Τέλος, οι πλοηγοί ζητούν καθαρές, διαφανείς και σύγχρονες λύσεις στις υπηρεσίες πλοήγησης, σημειώνοντας ότι δημόσιες επιχειρήσεις ΔΕΚΟ, μεταβατικές περίοδοι και λοιπές περίεργες ρυθμίσεις, μας μεταφέρουν σε εποχές που τέθηκαν οι βάσεις για τη σημερινή κατάσταση της χώρας.
---------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
---------------------------------