Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Προκήρυξη διαγωνισμού για επίγεια εξυπηρέτηση

Λίγο πριν από την εκπνοή του έτους και με μια διαδικασία που θυμίζει λαβύρινθο... η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκήρυξε τον πολυαναμενόμενο διαγωνισμό για την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Η προθεσμία υποβολής του φακέλου κάθε ενδιαφερομένου λήγει στις 25 Φεβρουαρίου 2010, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον τελευταίο εκκρεμή διαγωνισμό που μαζί του καταλύεται και το τελευταίο μονοπώλιο της παλαιάς Ολυμπιακής. Ο ανταγωνισμός αναμένεται ισχυρός καθώς η αγορά εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ.

Όλα τα σχετικά έγγραφα που αφορούν στη διαδικασία θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ στις 4 Ιανουαρίου. Η ομαδοποίηση είναι το βασικό χαρακτηριστικό του διαγωνισμού, ωστόσο, σε μια εμφανή προσπάθεια να κρατήσει ίσες αποστάσεις, η ΥΠΑ ακολούθησε μια πολύπλοκη κατηγοριοποίηση.

Ειδικότερα, προβλέπεται η ομαδοποίηση των αεροδρομίων σε επτά κατηγορίες, με επικεφαλής της κάθε ομάδας τα αεροδρόμια Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Σάμου και Μυκόνου στα οποία θα επιλεγούν δύο φορείς επίγειας εξυπηρέτησης. Ωστόσο, κάθε ομάδα περιλαμβάνει 3-4 μικρότερα αεροδρόμια με μικρότερο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, τα οποία με τη σειρά τους κατανέμονται σε δύο υποομάδες.

Η πρώτη ομάδα με βασικό αεροδρόμιο των Χανίων περιλαμβάνει στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια Ικαρίας και Ν. Αγχιάλου και στη δεύτερη τα αεροδρόμια Καστοριάς και Κοζάνης. Η δεύτερη ομάδα με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Κω περιλαμβάνει στη δεύτερη υποομάδα τη Νάξο και τη Σύρο.

Στην τρίτη ομάδα με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Ζακύνθου συμπεριλαμβάνονται στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς και του Άραξου και στη δεύτερη το Άκτιο και η Καλαμάτα.

Στην τέταρτη ομάδα, με βασικό αεροδρόμιο της Σαντορίνης, η πρώτη υποομάδα περιλαμβάνει την Αλεξανδρούπολη και τη Σκιάθο, ενώ η δεύτερη τη Μήλο και τη Σκύρο.

Η πέμπτη ομάδα έχει βασικό αεροδρόμιο της Μυτιλήνης και περιλαμβάνει στην πρώτη υποομάδα το αεροδρόμιο της Χίου, ενώ στη δεύτερη τα αεροδρόμια της Καλύμνου και της Λέρου.

Η έκτη ομάδα, με βασικό αεροδρόμιο της Σάμου, έχει στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια Καρπάθου και Ιωαννίνων και στη δεύτερη της Λήμνου και των Κυθήρων.

Η τελευταία ομάδα, με επικεφαλής το αεροδρόμιο της Μυκόνου, περιλαμβάνει στην πρώτη υποομάδα τα αεροδρόμια της Καβάλας και της Σητείας και στη δεύτερη της Πάρου και της Κάσου.

Εκ των διαγωνιζόμενων φορέων, οι δύο φορείς που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία στην κάθε ομάδα επιλέγονται ως φορείς επίγειας εξυπηρέτησης στο επικεφαλής αεροδρόμιο.

Ο πρώτος στη βαθμολογία αναλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών και στα αεροδρόμια της υποομάδας 1 μέσα στη συγκεκριμένη ομάδα και ο δεύτερος αναλαμβάνει και τα αεροδρόμια της υποομάδας 2. Έτσι, σε όλα τα αεροδρόμια που ανήκουν στις υποομάδες θα δραστηριοποιείται μόνο μία εταιρία επίγειας εξυπηρέτησης.

Σημειώνεται ότι η κάθε ομάδα υπόκειται σε ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, ενώ οι διαγωνιζόμενοι, στο επικεφαλής αεροδρόμιο της κάθε ομάδας, βαθμολογούνται βάσει ποιοτικών κριτηρίων, ενώ στους υπόλοιπους αερολιμένες εκτός από τα ποιοτικά κριτήρια, που αποτελούν το 70% της συνολικής βαθμολογίας, προσμετράται επίσης και το κριτήριο προσφοράς τιμολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, το οποίο θα αποτελεί το 30% της συνολικής βαθμολογίας.

Για τους αερολιμένες κάθε ομάδας τίθεται επίσης ένας συντελεστής βαρύτητας ο οποίος προκύπτει από την ποσοστιαία αναλογία βάσει ιστορικών στοιχείων και των κινήσεων αεροσκαφών του συγκεκριμένου αερολιμένα, σε σχέση με τη συνολική κίνηση αεροσκαφών της ομάδας.
-----------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
-----------------------------------