Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Λασίθι: Αντιδράσεις για το «Κορνάρος»


Λασίθι: Θύελλα αντιδράσεων στο νομό Λασιθίου προκάλεσε η δρομολόγηση του πλοίου «Βιτσέντσος Κορνάρος» της Λασιθιώτικης Ναυτιλιακής Εταιρείας από την ΑΝΕΚ στην γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Κίσσαμος - Ρέθυμνο» αφού, όπως υποστηρίζουν όσοι αντιδρούν, το πλοίο αγοράσθηκε από το υστέρημα του λασιθιώτικου λαού με σκοπό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νομού Λασιθίου με την υπόλοιπη χώρα.

Το ζήτημα αναμένεται να πάρει διαστάσεις στο νομό Λασιθίου αφού σύμφωνα με πληροφορίες τις αμέσως επόμενες μέρες θα συζητηθεί και στα δημοτικά συμβούλια του Αγίου Νικολάου και της Σητείας.

Οι δήμαρχοι των δύο πόλεων, με διάβημά τους στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ζητούσαν να επανεξετάσει το υπουργείο την απόφασή του και να επιδοτήσει την άγονη γραμμή που συνδέει τις δύο πόλεις εδώ και 40 χρόνια με τον Πειραιά. «Πρόκληση» χαρακτήρισε την ενέργεια αυτή και ο νομάρχης Λασιθίου κ. Αναστασάκης, ζητώντας από την ΑΝΕΚ που διαχειρίζεται τη ΛΑΝΕ να προχωρήσει άμεσα στην δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Άγιος Νικόλαος - Σητεία.
--------------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
--------------------------------------
Επιστολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αναστάση Παπαληγούρα, την οποία κοινοποίησε στους: υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Πάνο Καμμένο, υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και στο βουλευτή Λασιθίου κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, έστειλε σήμερα ο Νομάρχης Λασιθίου κ. Σήφης Αναστασάκης, ζητώντας την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής του νομού Λασιθίου. Στην επιστολή του ο Νομάρχης Λασιθίου αναφέρει:
«Ο νομός Λασιθίου αυτή την ώρα δεν διαθέτει ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Μετά από απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κόπηκαν και τα δύο δρομολόγια που επί σειρά ετών επιδοτούνταν ως «άγονες γραμμές» δίνοντας την δυνατότητα στην πρωτεύουσα του νομού Λασιθίου αλλά και τη Σητεία να συνδέονται ακτοπλοϊκά με το Πειραιά τα Δωδεκάνησα και τα υπόλοιπα νησιά του νοτίου Αιγαίου.
Οι δύο επιδοτούμενες γραμμές προσέφεραν πολλά στην αναπτυξιακή προσπάθεια προσδιορίζοντας παράλληλα το νομό μας ως ελκυστικό προορισμό στους Έλληνες τουρίστες που προτιμούν τα πλοία για την μεταφορά τους.
Πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει πρόθεση να επανενταχθεί ο νομός Λασιθίου στον προγραμματισμό των επιδοτούμενων γραμμών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στις 1Ο Μαρτίου θα δημοπρατηθεί το δρομολόγιο Πειραιάς- Μήλος- Ηράκλειο- Σητεία.
Ωστόσο σε κάθε περίπτωση η δημοπράτηση του συγκεκριμένου δρομολογίου δεν αποκαθιστά την αδικία την οποία υφίσταται ο νομός Λασιθίου και οι πολίτες του αφού, αποκλείει το λιμάνι του Αγίου Νικολάου και δεν προσδιορίζει ως αποκλειστικό προορισμό στην Κρήτη το νομό Λασιθίου.
Αυτό που ζητά ο Νομός Λασιθίου είναι άμεσα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να δημοπρατήσει τα δύο δρομολόγια που ίσχυαν και αποδεδειγμένα εξυπηρετούν το νομό, δηλαδή Πειραιάς –Μήλος- Σαντορίνη-΄Άγιος Νικόλαος-Σητεία και Πειραιάς- Ρόδος- Κάρπαθος-Κάσος- Σητεία-Άγιος Νικόλαος.
Ο νομός Λασιθίου είναι μια ακριτική περιοχή που διεκδικεί ίσους όρους στην αναπτυξιακή προσπάθεια που καταβάλει με την υπόλοιπη χώρα.
Θέλουμε το κεντρικό κράτος ως αρωγό.
Πιστεύουμε ότι ο ρόλος του δικού σας Υπουργείου είναι καθοριστικός και ευελπιστούμε ότι θα αφουγκραστείτε την δική μας παραίνεση και θα αποκαταστήσετε την αδικία που υφίσταται ο νομός Λασιθίου».