Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΟΝ ΟΛΠ

''Ο κ. Βενιζέλος επισκέφθηκε σήμερα τον Πειραιά και τον ΟΛΠ.

   Στον ίδιο χώρο που πριν από δύο χρόνια το ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη που τον συνόδευαν απειλούσαν να ακυρώσουν την επένδυση της COSCO.

   Οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι σήμερα υπόσχονται επενδύσεις και ανάπτυξη.
   Ποιος μπορεί να τους πιστέψει?

   Ο νέος Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ήρθε σε μία πόλη που αδίκησαν κατάφωρα τόσο ο ίδιος όσο και η κυβέρνησή του, διαχρονικά.

   Ο Πειραιάς έμεινε έξω από όλα τα Ολυμπιακά έργα όταν υπεύθυνος ήταν ο κ. Βενιζέλος και κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ του κ. Σημίτη.

   Στερήθηκε το μετρό που αν φτάσει, θα φτάσει στον Πειραιά με καθυστέρηση 20 χρόνων.
   Σήμερα ο κ. Βενιζέλος ανακάλυψε τον Πειραιά.

   Μόνο που δεν είναι αυτός ο Πειραιάς που είδε στην επικοινωνιακού χαρακτήρα επίσκεψή του στον ΟΛΠ.

   Υπάρχει ο Πειραιάς της ανεργίας, των λουκέτων, της ύφεσης και της ανασφάλειας για τον οποίο δεν έχει να πει τίποτα ο κ. Βενιζέλος.

   Την Κυριακή προχωράμε μπροστά.
   Με τη Νέα Δημοκρατία και τον Αντώνη Σαμαρά. Με σχέδιο για τον Πειραιά.
   Με νέους ανθρώπους.
----------------------------------------
Δελτίο τύπου-katsafados.gr 
----------------------------------------

Διακοπή Αλιείας τόνου λόγω εξάντλησης της εθνικής ποσόστωσης


H Διεύθυνσης Αλιείας της Περιφέρειας Αττικής ενημερώνει ότι λόγω εξάντλησης της εθνικής ποσόστωσης από την Τρίτη 01.05.2012 απαγορεύεται κάθε δραστηριότητα σχετική με την αλιεία κόκκινου τόνου (BFT) με τα αγκιστρωτά εργαλεία (LLD, LHM, LHP, LTL).
Οι αλιείς στους οποίους έχει χορηγηθεί ειδική άδεια αλιείας τόνου πρέπει:

α) να ολοκληρώσουν την αλιευτική τους δραστηριότητα και να επιστρέψουν σε καθορισμένο λιμένα για να εκφορτώσουν τις αλιευθείσες ποσότητες τόνου (BFT) το αργότερο μέχρι και την Τετάρτη 02-05-2012 και ώρα 9:00π.μ. για να επιθεωρηθούν,

β) να επιστρέψουν, στη συνέχεια, τα έντυπα BCD και τις αναγνωριστικές ετικέτες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί.

Η τελική Εβδομαδιαία Αναφορά, η θεώρηση των Ημερολογίων Αλιείας, και των Δηλώσεων Εκφόρτωσης από τις Λιμενικές αρχές θα πρέπει να γίνουν το αργότερο την Τετάρτη 02-05-2012 και να αποσταλούν άμεσα και εντός 48 ωρών στη Γενική Δ/νση Αλιείας (fax:210 9287110 για τις Εβδομαδιαίες Αναφορές, fax:210 9287130 για τα Ημερολόγια Αλιείας και τις Δηλώσεις Εκφόρτωσης).

Κάθε περαιτέρω διακίνηση τόνου μετά την ανωτέρω ημερομηνία θα γίνεται μόνο για τις ποσότητες που έχουν αλιευθεί μέχρι την προαναφερόμενη ημερομηνία.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία μπορείτε να απευθυνθείτε στα Τμήματα Αλιείας της Διεύθυνσης Αλιείας της Περιφέρειας Αττικής:

Τμήμα Αλιείας
Δήμοι που εξυπηρετούνται ανά Τμήμα Αλιείας της Περιφέρειας Αττικής:
Π.Ε Κεντρικού & Νότιου Τομέα Αθηνών
Τηλ: 213-1617427-9
Αθηνών, Ηλιούπολης, Αλίμου Αγ. Δημητρίου, Γλυφάδας, Ελληνικού & Αργυρούπολης, Βύρωνα, Γαλατσίου, Δάφνης, Υμηττού, Ζωγράφου, Καισαριανής, Φιλαδέλφειας & Χαλκηδόνας, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης, Μοσχάτου & Ταύρου, Π. Φαλήρου
Π.Ε Πειραιά
Τηλ: 213-1602662
Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος, Σαλαμίνας.
Π.Ε Ανατολικής Αττικής & Βορείου Τομέα Αθηνών
Τηλ: 213-2005188, 213-2005186
Ωρωπού, Μαραθώνος, Ραφήνας-Πικερμίου, Διονύσου, Αχαρνών, Παλλήνης, Παιανίας, Σπάτων-Αρτέμιδος, Λαυρεωτικής, Σαρωνικού, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Κρωπίας, Μαρκόπουλου Μεσογαίας Λαυρεωτικής, Σαρωνικού, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Αγ. Παρασκευής, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Χαλανδρίου, Λυκόβρυσης & Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Ν. Ιωνίας, Παπάγου & Χολαργού, Πεντέλης, Φιλοθέης & Ψυχικού
Π.Ε Νήσων
Τηλ: 213-1602662
Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Τροιζηνίας, Κυθήρων, Αγκιστρίου, Σπετσών
Π.Ε Δυτικής Αττ. & Δυτ. Τομέα Αθηνών
Τηλ: 210-5561707
Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Μεγάρων, Ασπροπύργου, Φυλής, Αγ. Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων & Καματερού, Αιγάλεω, Ίλιον, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου

---------------------
Πηγή:  patt.gov.gr
---------------------

Στη δημοσιότητα η μελέτη της προσβολής των ελληνικών αμπελώνων από τον περονόσπορο κατά την καλλιεργητική περίοδο 2011.

Στην δημοσιότητα δόθηκε από την ΚΕΟΣΟΕ ολόκληρη η μελέτη της προσβολής των ελληνικών αμπελώνων από τον περονόσπορο κατά την καλλιεργητική περίοδο 2011, λίγες ημέρες πριν κατατεθεί στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο φάκελος για την υπαγωγή του περονόσπορου στα ΠΣΕΑ, που έχει αναλάβει επιστημονική ομάδα με επικεφαλής τον καθηγητή Αμπελουργίας του ΓΠΑ, κ. Μ. Σταυρακάκη.


Αυτό σημαίνει ότι το θέμα των αποζημιώσεων μέσω ΠΣΕΑ θα αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση, αφού το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα πρέπει να διαβιβάσει τον φάκελο στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να εγκριθεί και να δεσμευθεί σχετικό κονδύλι και στη συνέχεια ο φάκελος να διαβιβασθεί στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία (ΜΕΑ) στις Βρυξέλλες, ώστε να υποβληθεί στην Commission.

Η Commission έχει προθεσμία δυο μηνών, είτε ν’ αποφανθεί θετικά ή αρνητικά, είτε να υποβάλλει ερωτήματα στο Κράτος Μέλος. Εφόσον υποβληθούν ερωτήματα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οφείλει ν’ απαντήσει εντός μηνός, οπότε η τελική απάντηση της Commission να δοθεί μετά και πάλι από ένα δίμηνο.

Μέχρι σήμερα έχει εκτιμηθεί ένας γενικός προϋπολογισμός αποζημιώσεων, το τελικό όμως ύψος θα υπολογισθεί κατόπιν διαβίβασης στατιστικών (τιμές, παραγωγή, περιοχή, κλπ) από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς τον ΕΛΓΑ και την εφαρμογή ειδικού αλγόριθμου που θα εξειδικεύει τις ζημιές ανά αμπελοκαλλιεργητή.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη μελέτη της προσβολής των ελληνικών αμπελώνων από τον περονόσπορο κατά την καλλιεργητική περίοδο 2011 που δημοσίευσε η ΚΕΟΣΟΕ
--------------------------
Πηγή: agrotypos.gr
--------------------------

Κανένα πρόβλημα ......!!!!!!

Δυσκολεύομαι να σου περιγράψω πόσο άβολα νιώθω όταν η πουτάνα είναι πουτάνα, και ο πελάτης είναι, απλώς, πελάτης.

 Πουτάνες είναι οι αλήτισσες γυναίκες, οι κακές, αυτές που δεν έχουν ψυχή, καρδιά, οι πουτάνες είναι το φτύσιμο της κοινωνίας, οι χειρότερες όλων – έτσι δεν είναι; Ο άλλος είναι, απλώς, πελάτης, ισότιμο μέλος μίας συναλλαγής. Αγοράζει ένα προϊόν.

Είναι απόλυτα λογικό, όλοι αγοράζουμε απλώς προϊόντα. Για την καθώς πρέπει κοινωνία μας δεν έχει σημασία που βιάζει έναντι αντιτίμου ένα πρεζόνι, ή ένα θύμα τράφικινγκ, ή μία εθισμένη στα λεφτά – αυτός είναι πελάτης, αμόλυντος, δεν του ξελλαρυγγιάζει ποτέ την χολή του κανένας, είναι πελάτης, κάνει την κοινωνία να κινείται, το χρήμα να ρέει, ως πελάτης αξίζει τον σεβασμό μας, ίσως βέβαια τον αναφέρουμε υποτιμητικά στις ειδήσεις, να βάλουμε λίγο χρώμα στην φωνή μας όταν θα πούμε έναν ανώνυμο αριθμό, “600 πελάτες”, αλλά αυτός είναι πελάτης, σήμερα μία πουτάνα, αύριο μια τηλεόραση, ναι, μπύρα, πελάτης είναι, τσιγάρα, εφημερίδα, μπορεί και να ψηφίσει, να τον δεις στον δρόμο, να του πεις έλα ρε Βασίλη, είναι πελάτης, πελάτης σου, βλέπει διαφημίσεις, είναι ενεργό μέρος της κοινωνίας.

Κυκλοφορεί μέρα.
Κάνει την σκοπιά του, φυλάει την πατρίδα μας, μεταφέρει τα προϊόντα σου, αγοράζει τα αγαθά σου, προσέχει τα παιδιά σου, παντρεύεται την κόρη σου. Είναι άντρας αυτός, αγόρι. Και, πάνω απ’ όλα ψωνίζει, έχει λεφτά, αγοράζει, δεν ψωνίζεται, δεν πουλιέται, δεν είναι λιγότερος από άνθρωπος. Αυτός που αγοράζει είναι σαφώς καλύτερος από αυτόν που αγοράζεται, έτσι δεν είναι; Και έτσι ακριβώς, λογικά σκεφτόμενη η κοινωνία μας, βγάζει την φωτογραφία της πουτάνας, με όνομα και επώνυμο, και ηλικία, και προφίλ και ανφας, μα ο πελάτης είναι αριθμός, είναι 600-700 κλήσεις, είναι 600-700 πελάτες.

 Γιατί αυτή έχει AIDS, αλλά ο πελάτης που πλήρωσε έξτρα ένα πρεζόνι για να μη βάλει λάστιχο στο πουλί του, δεν έχει κάτι τέτοιο, για όνομα του θεού, είναι αμόλυντος, δεν είπαμε;

Δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς, τίποτα.
Ούτε καν για το αν ενώ πλήρωσε παραπάνω για να γαμήσει χωρίς προφυλακτικό την πουτάνα θα είναι το ίδιο προσεκτικός με την γυναίκα του, ή την κοπέλα τους.

 Η πουτάνα βέβαια το κόλλησε το AIDS από την ψυχή της, προφανώς, όχι από έναν άλλο πελάτη, με λεφτά πελάτη, με ισχύ πελάτη, που της έδωσε 20 ευρώ παραπάνω και την σκότωσε.
Άλλωστε, το έχει πει και ο Υπουργός μας, αν έχει AIDS να την στείλουμε από εκεί που ήρθε.
Λες και δεν έχει προαγωγό, λες και δεν έχει τσατσά.

 Ο πελάτης είναι ένας αριθμός που θα ξεχάσουμε την επομένη των εκλογών.
Η πουτάνα έχει ονοματεπώνυμο και φωτογραφία, ένα στίγμα και μία ασθένεια που πρέπει να παλέψει πολύ για να κερδίσει κάποια ποιοτικά χρόνια ζωής.

 Και βγάλαμε την φωτογραφία της για να αισθανθούμε ασφαλείς. Και το πρόσωπό της, λες και την κοίταξε ποτέ κανείς στο πρόσωπο.
Και το όνομά της, λες και την φώναξε ποτέ κανείς με το όνομά της.

 Για να πούμε “εντάξει, την πιάσαμε αυτήν, νάτην, νάτες όλες, καθαρίσαμε, κανένα πρόβλημα, θα φάει και φυλακή γιατί είναι δολοφόνος, και τέρμα”.

 Η φωτογραφία της πουτάνας, ένας αριθμός για τους πελάτες, και μία ασφάλεια για εμάς για να συνεχίσουμε την μέρα μας, ανενόχλητοι.

Κανένα πρόβλημα.
 Πάει και αυτό.
Δυσκολεύομαι πολύ να τα εξηγήσω όλα αυτά, αλήθεια στο λέω.
--------------------------
Πηγή: arkoudos.com
--------------------------

Πόση άδεια δικαιούνται οι ετεροδημότες.

Διευκρινίσεις αναφορικά με τις άδειες που δικαιούνται οι υπάλληλοι που θα μετακινηθούν για να ασκήσουν τα εκλογικά τους δικαιώματα παρείχε το υπουργείο εργασίας.

Ειδικότερα σύμφωνα με το υπουργείο όλες οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όσοι γενικώς απασχολούν προσωπικό και υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα, υποχρεούνται να χορηγήσουν στο προσωπικό τους ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος, κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 6ης Μαΐου 2012.

Ο αριθμός των ημερών αδείας απουσίας, που χορηγείται για τον ανωτέρω σκοπό και που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβαση του προσωπικού των υπόχρεων της παρ.1 της παρούσας στον τόπο άσκησης του εκλογικού του δικαιώματος και την επιστροφή του απ΄ αυτόν, καθορίζεται ως ακολούθως:

Α.- Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:

α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100-200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
---------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
---------------------

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ - ΚΥΘΗΡΑ

 ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΘΗΡΑ


Η ΜΟΤΟ ΚΥ. ΛΕ.Ρ. και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων δημοτικού σχολείου Ποταμού, διοργάνωσαν τριήμερο αφιέρωμα στην οδική ασφάλεια με το σύνθημα ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΤΟΣ με ενημέρωση των πολιτών, μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου Κυθήρων με προσομοίωση ανατροπής ,σύγκρουσης, οδήγησης υπό επήρεια , εκμάθηση οδικής συμπεριφοράς σε παιδιά Δημοτικού με τη συμμετοχή του Ινστιτούτου οδικής ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς με τους ειδικούς συνεργάτες Ευγένιο Πετούμενο, Ελένη Λυκίσσα, και Έλενα Ιωάννου.

Την Ψυχολόγο Μαρία Σμαγά, τον Γιατρό Γιάννη Κατσικογιάννη, και τον εκπρόσωπο της Αστυνομίας Κυθήρων, Αρχιφύλακα Δημήτρη Γρίππα.

--------------------------------------------------------
PHOTO CERIGO ΒΑΛΕΡΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ
--------------------------------------------------------

Δελτίο Τύπου Λ.Α.Ν.Ε.



Τρίτη 1 Μαΐου 2012

«Συγχαρητήρια στην Εθνική Ομάδα Ενόργανης για τις επιτυχίες στο Παγκόσμιο Κύπελλο»


Με με την ευκαιρία της σειράς επιτυχιών που σημείωσε η Εθνική Ομάδα Ενόργανης στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ο υποψήφιος βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων με τη Νέα Δημοκρατία Σπύρος Σπυρίδων, προέβη στην ακόλουθη γραπτή δήλωση.


«Απευθύνω τα συγχαρητήριά μου στα παιδιά της Εθνικής Ομάδας Ενόργανης, που με τις επιδόσεις τους στο Παγκόσμιο Κύπελλο στο Όσιγιεκ της Κροατίας μας έκαναν υπερήφανους. Και μας θύμισαν ότι ακόμη και στις δυσκολότερες στιγμές για το έθνος και τη χώρα, το ταλέντο, η αγωνιστικότητα, το σθένος, η επιμονή κάποιων Ελληνόπουλων, μπορούν να μας γεμίζουν χαρά και υπερηφάνεια.

Το χρυσό μετάλλιο του Βλάσση Μάρα στο μονόζυγο, το χρυσό μετάλλιο του Λευτέρη Κοσμίδη στις ασκήσεις εδάφους, το ασημένιο μετάλλιο της Βάσως Μιλλούση στη δοκό ισορροπίας και το χάλκινο μετάλλιο του Λευτέρη Πετρούνια στους κρίκους, αποτελούν τεράστιες επιτυχίες, τόσο η καθεμιά ξεχωριστά, όσο και όλες μαζί ως σύνολο.
Η Εθνική Ομάδα Ενόργανης έδειξε ότι η εποχή της χρυσής της εκπροσώπησης δε σταμάτησε στους πρωτοπόρους Ιωάννη Μελισσανίδη και Δημοσθένη Ταμπάκο, αλλά συνεχίζεται με λαμπρότητα και δόξα, παρότι τα μέσα υποστήριξης είναι λιγότερα λόγω της οικονομικής κρίσης και των δημόσιων περικοπών στον Αθλητισμό.

Ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω στο Βλάσση Μάρα, που στα 29 του χρόνια εξακολουθεί να μάχεται για το αθλητικό ιδεώδες και για την Πατρίδα μας, τη σημαία μας και τον εθνικό μας ύμνο. Τα χρόνια που πέρασαν και όποιες δυσκολίες μεσολάβησαν στη συνολικά εκπληκτική πορεία του δεν τον πτόησαν και δηλώνει και πάλι παρών και δυνατός.

Και πάλι συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα και φυσικά στους προπονητές και στην Ομοσπονδία».
 ---------------------------------
Δελτίο τύπου-spyridon.gr
---------------------------------

Ευχαριστήριο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ποταμού


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Κύθηρα 1η Μαϊου 2012

Ο σύλλογός μας, μετά την επιτυχημένη επίσκεψη του Ι.Ο.ΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» στο νησί μας, θέλει να ευχαριστήσει θερμά όλους όσους υποστήριξαν την προσπάθεια αυτή και βοήθησαν ώστε να πραγματοποιηθεί μια τέτοιων διαστάσεων δράση, ελπίζοντας να συνεχιστούν στο μέλλον οι πρωτοβουλίες με σκοπό την  οδική ασφάλεια στο νησί μας.


Συγκεκριμένα ευχαριστούμε:
-Τη Μοτοσυκλετιστική Κυθηραϊκή Λέσχη Ρομαντικών (ΜΟΤΟ. Κ. ΛΕ.Ρ.) συνδιοργανώτρια του τριημέρου αφιερώματος στην οδική ασφάλεια.
-Τους ειδικούς συνεργάτες του ΙΟΑΣ: Ευγένιο Πετούμενο, Ελένη Λυκίσσα και Έλενα Ιωάννου.
-Την ψυχολόγο Μαρία Σμαγά, τον γιατρό Γιάννη Κατσικογιάννη και την Αστυνομία Κυθήρων για τη συμμετοχή τους στην ενημέρωση των μαθητών του Λυκείου και των γονέων.
-Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά (Ε.Ε.Π.) για τη χορηγία του ποσού των 1800 ευρώ που απαιτήθηκαν για την ασφάλιση και τεχνική κάλυψη του εξοπλισμού.
-Τη ΛΑΝΕ και το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» για την έκπτωση ύψους 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που απαιτήθηκαν.
-Την Άννα Λουράντου και την οικογένειά της, για τη φιλοξενία που πρόσφεραν στους επισκέπτες μας.
-Τα εστιατόρια Σκάνδεια, Πιέρος και Καλέρης.
-Το Φίλιππο Πετσά για την προσφορά ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου.
-Το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Χώρας-Καρβουνάδων.
-Το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου Ποταμού.
-Το ραδιοφωνικό σταθμό Tsirigo FM, ως χορηγό επικοινωνίας.
-Το Πνευματικό Κέντρο Ποταμού και τον Στέλιο Μεγαλοκονόμο, για την παραχώρηση της αίθουσας.


Όλους όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, μικρούς και μεγάλους, και συμμετείχαν με τόσο θετική διάθεση στις δράσεις του τριημέρου.

Εκ μέρους του συλλόγου
Η πρόεδρος
Κατερίνα Μαριάτου.

Δεν είναι αργία, μα ούτε απεργία. Eίναι ανεργία

Το πάλαι ποτέ αιματοβαμμένο σύνθημα της εργατικής Πρωτομαγιάς «δεν είναι αργία, είναι απεργία», δεν στέκει πλέον στη χώρα της στρατιάς των ανέργων. Γιατί για να απεργήσεις πρέπει πρώτα να εργάζεσαι κάπου και η παράφραση του γνωστού συνθήματος δυστυχώς αποτυπώνει τη σημερινή δραματική πραγματικότητα.

Με φόντο τα συντρίμμια που εξακολουθεί να αφήνει πίσω της η οικονομική κρίση θα τιμήσουν και σήμερα οι εργαζόμενοι την εργατική Πρωτομαγιά. Με τον αριθμό των «πραγματικών» -εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ- ανέργων να έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, όμως, για ποια απεργία να μιλήσει κανείς;

Οι άνεργοι εν μέσω σκληρής λιτότητας φτάνουν πλέον τους 1.084.668, έχοντας αυξηθεί κατά 344.913 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2011, ποσοστό της τάξης του 46,6%. Χιλιάδες περισσότεροι είναι οι άνεργοι σε σχέση και με το Δεκέμβρη του 2011, αφού η αύξηση φτάνει τους 32.331 επιπλέουν ανθρώπους, χωρίς εργασία.
Ακόμα χειρότερα είναι τα ποσοστά για τις ηλικίες 15 - 24 ετών, με την ανεργία να καταγράφει ποσοστό 50,8% και στους νέους έως 34 ετών να φτάνει το 28,7.

Όλοι αυτοί λοιπόν που τους στερήθηκε το δικαίωμα να γιορτάσουν σήμερα την εργατική Πρωτομαγιά, μιας και καμιά μέρα του χρόνου δεν έχει επιλεγεί ως «ημέρα ανεργίας», θα κληθούν την Κυριακή ψηφίσουν χωρίς κανείς να τους δίνει μία άμεση προοπτική επιστροφής στην παραγωγική διαδικασία.

Μονάχα θολές υποσχέσεις για την πολυπόθητη ανάπτυξη και την δημιουργία θέσεων εργασίας που χάνονται σε ένα ακαθόριστο μέλλον, όταν και εφόσον η χώρα καταφέρει να αποτινάξει τον δημοσιονομικό ζυγό του Μνημονίου.

Ως τότε η στρατιά τον ανέργων θα μεγαλώνει, όπως προέβλεψε και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ενώ οι «τυχεροί» εργαζόμενοι θα ζουν μέσα στην γκρίζα ζώνη της ανασφάλειας.

Μπροστά σε αυτή την δραματική πραγματικότητα και την τεράστια μάζα των ανέργων που συνεχώς διογκώνεται, τα συνδικάτα βρίσκονται σε θέση άμυνας,  αιφνιδιασμένα και ανέτοιμα και σήμερα θα αρκεστούν σε κοινότοπους αφορισμούς που θα αγγίξουν τα αυτιά των ανέργων όσο και οι υποσχέσεις των υποψήφιων σωτήρων του τόπου.
-----------------------------------------------
Πηγή: protothema.gr-Πέτρος Κατσάκος
-----------------------------------------------

Καλή Πρωτομαγιά! Έθιμα

Ενα από τα πιο τυπικά έθιμα της Πρωτομαγιάς, το μαγιάτικο κλαδί ή το στεφάνι, είναι πιθανόν να έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνιατα χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά. 


Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δενέλειπαν από καμιά σημαντική εκδήλωση του δημόσιου, ιδιωτικού ή θρησκευτικού βίου. Επιπλέον είναι αξιοπρόσεκτο ότι η πιο σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλιώνος, που πάνω - κάτω αντιστοιχούσε με τον δικό μας Μάιο, περιελάμβανε στα δρώμενά της τηνκατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο.

Πιο συγκεκριμένα, στα Θαργήλια, γιορτή που έδωσε και το όνομά της σ' ολόκληρο τον μήνα,σχημάτιζαν μια λατρευτική πομπή προς τιμήν του Ηλίου και των Ωρών (Εποχών), που συντελούν τα μέγιστα στην ωρίμανση των καρπών.

Στην πομπή περιέφεραν ένα πράσινο κλαδί που μόλις είχε πετάξει φύλλα. Το τύλιγαν με ταινίες και πάνω του κρεμούσαν σύκα, διάφορα ψωμάκια και μικρά φλασκιά γεμάτα κρασί, λάδι και μέλι.

Το κλαδί αυτό, η «ειρεσιώνη» των γραπτών πηγών, μοιάζει εξαιρετικά με το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, και αυτό μας το βεβαιώνει και το γεγονός ότι σε παλιότερες εποχές το τελευταίο το έφτιαχναν όχι με άνθη αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δένδρων που έφεραν καρπούς και στα οποία αναρτούσαν κρεμμύδια και σκόρδα.

Πρωτομαγιά. 

Από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας, πιθανόν κατάλοιπο πανάρχαιων προχριστιανικών δοξασιών σχετικών μετη γονιμότητα και την καρποφορία της γης.

Χαρακτηριστικό ότι οι βασικές εκδηλώσεις της, όπως η έξοδος των ανθρώπων στην ύπαιθρο μεσυνοδεία χορών και τραγουδιών και το μάζεμα λουλουδιών για να πλεχτούνστεφάνια, τα οποία στη συνέχεια κρεμιούνται σε εμφανή θέση των σπιτιών, συναντώνται ι στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών.

Στη Σουηδία,π.χ., την Πρωτομαγιά οι χωρικοί μαζεύουν πράσινα κλαδιά που τα αναρτούνστα σπίτια τους, ενώ τραγουδούν τραγούδια που μιλούν για ευφορία και ευτυχία. Σε χωριά της Γερμανίας την 1η Μαΐου ένα κλαδί στολισμένο με ταινίες (το Maibaum) τοποθετείται στην κεντρική πλατεία και γύρω τουστήνονται ξέφρενοι χοροί. Ακόμη εκλέγουν το πιο όμορφο κορίτσι τουχωριού ως Βασίλισσα του Μαΐου (Maikonigin), το οποίο και ντύνουν με κάτασπρο φόρεμα.

Η Ψευδο-ηροδότεια βιογραφία του Ομήρου μάς διασώζει και τα λόγια που τραγουδούσαν τα παιδιά καθώς περιέφεραν την «ειρεσιώνη": «Ερχόμαστε στο σπίτι ενός πλούσιου νοικοκύρη. Αφήστε τις πόρτες ανοιχτές, γιατί μπαίνει ο Πλούτος και μαζί του η Χαρά και η Ειρήνη. Να 'ναι γεμάτα πάντα τα σταμνιά του και στη σκάφη του ζυμώματος το ζυμάρι να φουσκώνει ψηλά.

Ο γιος του σπιτιού να παντρευτεί, και η κόρη να υφάνει ένα πανώριο υφαντό» (μτφρ.Ι. Κακριδή). Το καταστόλιστο αυτό κλαδί στο τέλος της γιορτής το κρεμούσαν στις θύρες των ναών και των σπιτιών τους. Εκεί το άφηναν ώσπου να ξεραθεί για να μπορεί να καεί και να αντικατασταθεί την επόμενηχρονιά από ένα νέο.

Τα Θαργήλια ήταν κυρίως αγροτική γιορτή. Στη διάρκειά της γινόταν προσφορά των πρώτων καρπών της νέας συγκομιδής στους θεούς, ουσιαστικά ακάμωτων ακόμη, αφού τη γιόρταζαν πριν από τον θερισμό.

Με τέτοιες πράξεις ο άνθρωπος ήθελε να ευχαριστήσει το θείο για όσα του πρόσφερε και να ζητήσει τη συνέχιση της εύνοιάς του. Ωστόσο το ότι συμπεριλάμβανε στο πρόγραμμά της και μια σκοτεινή καθαρτήρια τελετή η όλη γιορτή ήταν αφιερωμένη στον Απόλλωνα, τον θεό της κάθαρσης δείχνει ότι ξεπερνούσε τον αγροτικό χαρακτήρα και προσέγγιζε ακόμη και τον χώρο της μαγείας.

Πιο συγκεκριμένα, στη διάρκεια της γιορτής επέλεγαν ένα ή δύο περιθωριακά άτομα, τους γνωστούς «φαρμακούς» ή τα «καθάρματα» των πηγών και κτυπώντας και πετροβολώντας τα, τα απομάκρυναν ως αποδιοπομπαίους τράγους έξω από τα όρια της πόλης τους.

Μερικές φορές μάλιστα αναφέρεται και θανάτωση των «καθαρμάτων» (= των θυμάτων της κάθαρσης!). Ο καθαρμός ως προϋπόθεση για να είναι πλούσια η νέα σοδειά και γενικά για να έχει επιτυχία κάθε νέα αρχή είναι πολύ γνωστός σε πρωτόγονες κοινωνίες και όχι μόνον.

Το πράσινο κλαδί με τα φύλλα του συμβόλιζε τη ζωή και την ανανέωσή της και υποτίθεται ότι χάριζε στον κάτοχό του υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία. Ανάλογο συμβολισμό πρέπει πιθανόν να δούμε και στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ο οποίος στις μέρες μας δύσκολα μπορεί να ανιχνευτεί, αφού για μας το στεφάνι αυτό δεν αποτελεί ίσως τίποτε περισσότερο από μια ωραία και εύοσμη άνθινη σύνθεση.

Μπορεί οι αρχαίοι θεοί και οι ειδωλολατρικές δοξασίες να έχουν από καιρό σβήσει, ωστόσο ορισμένα δρώμενα που σχετίζονταν με αυτά εμφανίζουν αξιοθαύμαστη αντοχή στον χρόνο.
Αλλά δεν είναι μόνον το μαγιάτικο κλαδί που βεβαιώνει για τη σχέση ανάμεσα στον προχριστιανικό και χριστιανικό Μάιο.

Σε πολλές χώρες που γνώρισαν ρωμαιοκρατία, όπως η Ελλάδα, υπάρχει μια προκατάληψη για τον μήνα αυτόν, που γενικά θεωρείται μιαρός. Ετσι, π.χ., πιστεύουν ότι οι γάμοι που γίνονται στη διάρκειά του είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία. Το ίδιο ακριβώς συνέβαινε και στην αρχαία Ρώμη.

Στην εποχή μας για την αντίληψη αυτή προβάλλεται συνήθως η δικαιολογία ότι ο Μάιος δεν μπορεί να είναι ευνοϊκός για τους νεόνυμφους αφού πρόκειται για μήνα κατά τη διάρκεια του οποίου έχουν οργασμό οι συμπαθητικοί γάιδαροι! Ωστόσο ο αρχικός λόγος της «απαγόρευσης» αυτής είναι πιθανότατα τα Λεμούρια (Lemuria), μια πένθιμη οικογενειακή γιορτή των Ρωμαίων, που τη γιόρταζαν στις 9, 11 και 13 Μαΐου.

Σύμφωνα με τις δοξασίες των αρχαίων και όχι μόνον, τα πνεύματα των νεκρών επανέρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στη γη και μπορούν να βλάψουν τους ζωντανούς. Ετσι η κάθε οικογένεια όφειλε να φροντίζει για την περιποίηση και το καλόπιασμα των δικών της νεκρών. Ενας μήνας που ήταν αφιερωμένος στον παγερό κόσμο των νεκρών σίγουρα δεν ήταν ο καταλληλότερος για να ακουστεί ο υμέναιος, το γαμήλιο τραγούδι.

Και κάτι για το όνομα του μήνα Μάϊου.

Αλλοι το συσχετίζουν με το επίθετο majus ( μεγαλύτερος), είτε αυτό αναφέρεται στον Δία είτε στους συγκλητικούς που τιμούνταν τον μήνα αυτόν. Αλλοι όμως το συσχετίζουν και με το όνομα της Μαίας, της μάνας του Ερμή, θεωρώντας την προσωποποίηση της γης, της Μεγάλης Μητέρας όλων.

Πρωτομαγιά και Βυζάντιο

Τα βυζαντινά χρόνια στην Κωνσταντινούπολη πραγματοποιούνταν ειδική τελετή στο Στάδιο της πόλης με την παρουσία του αυτοκράτορα στη διάρκεια της οποίας ο λαός υποδεχόταν με ύμνους τον ερχομό της άνοιξης.

Oι χρονογράφοι και οι ιστορικοί, που κατέγιναν με την ιστορία της Eπτανήσου, διέσωσαν την περιγραφή των εθίμων της Πρωτομαγιάς από την μεσαιωνική Κέρκυρα όπου ήταν αληθινή τελετουργία! Το νησί από το 1272 ως το 1386 έμεινε κάτω από την κυριαρχία των Aνδεγαυών, Γάλλων αρχόντων της Nεάπολης.

Το νησί χωρίστηκε σε μερίδια, σε τιμάρια και τα μοιράστηκαν οι Iταλοί και Γάλλοι πολεμικοί αρχηγοί, που βοήθησαν τους Aνδεγαυούς στην κατάκτηση του νησιού. Ένα από τα τιμάρια αυτά ήταν και «των Aτσιγγάνων», γιατί όλοι οι Aτσίγγανοι, που ήταν τότε στην Kέρκυρα ήταν δούλοι της γης σ αυτό το τιμάριο.

O Bαρώνος, που ήταν εξουσιαστής του τιμαρίου είχε το δικαίωμα να φυλακίζει, να εξορίζει και να βασανίζει τους δούλους του Aτσιγγάνους. Oι Aτσίγγανοι, λοιπόν, κάθε πρώτη του Mάη έμπαιναν στην πόλη της Kέρκυρας όλοι μαζί. Mπροστά πήγαινε η σημαία με τα σήματα ευγενείας του Bαρώνου και ακολουθούσαν μουσικά όργανα, φλογέρες και τύμπανα.

Έφερναν μαζί τους από την εξοχή κι ένα κορμό κυπαρισσιού, στολισμένο με πολύχρωμα λουλούδια, κορδέλλες, μεταξωτά μαντήλια, μπαμπάκι σε τούφες, κόκκινα αυγά του Πάσχα, κουκουνάρες, περιστέρια και ορνίθια ζωντανά, φρούτα χρυσωμένα και κάθε τι που βγαίνει την άνοιξη.

M αυτόν τον μεγαλόπρεπο «Mάη» πήγαιναν έξω από το μέγαρο του Bαρώνου και τον εγκωμίαζαν με στίχους. Την επόμενη της Πρωτομαγιάς ο Bαρώνος επιθεωρούσε τους δούλους του κι εισέπραττε από τον καθένα τους τον τιμαριωτικό φόρο: 17 άσπρα και 2 όρνιθες για κάθε παντρεμένο και 1 χρυσό φλουρί για τον σημαιοφόρο.

Μερικά από τα πρωτομαγιάτικα αυτά εξακολουθούν και σήμερα στην Kέρκυρα. Bέβαια, σήμερα δεν υπάρχουν «τιμάρια» και δούλοι της γης... Mα σε πολλά χωριά διατηρείται ακόμα και σήμερα το έθιμο του στολισμένου κυπαρισσιού. Eξακολουθούν και σήμερα οι χωρικοί να στολίζουν ένα κυπαρίσσι με κίτρινα, κόκκινα και πολύχρωμα λουλούδια, με κορδέλλες, με χρωματιστά μαντήλια και να το περιφέρουν στα σπίτια και «να λένε το «Mάη».

Φτιάξτε το δικό σας πρωτομαγιάτικο στεφάνι

Ίσως το μοναδικό ζωντανό ακόμα έθιμο από τη μέρα της Πρωτομαγιάς και μια ευκαιρία να κάνετε ένα περίπατο λίγο έξω από τη πόλη, διασκεδάζοντας και δημουργώντας το δικό σας στεφάνι όχι με λουλούδια του εμπορίου αλλά με όσα αγριολούλουδα βρείτε. Το ότι θα το έχετε φτιάξει με τα χέρια σας, ακόμα κι αν δεν έχει παρά μόνο μαργαρίτες, σίγουρα θα το κάνει ξεχωριστό......

Θα χρειαστείτε 2-3 ευλύγιστα κλαριά, από λυγαριά ή κληματόβεργες μήκους περίπου 1 μέτρου. Αν σας είναι δύσκολο να βρείτε, θα καταφύγετε στη λύση του σύρματος. Λυγίστε τα κλαριά ή το σύρμα δημιουργώντας έναν κύκλο, ώστε η μιά του άκρη να καλύψει την άλλη περίπου κατά μια παλάμη και δέστε σφιχτά με σπάγγο ή σύρμα. Κάντε ακριβώς το ίδιο με ένα ακόμα κλαρί, ή κομμάτι σύρμα που σε κάποια σημεία θα περάσετε και θα στερεώσετε, μέσα από τον προηγούμενο κύκλο.

Αν έχετε χρησιμοποιήσει σύρμα ντύστε το γύρω γύρω με ξερό χόρτο ή σκοινί για να αποκτήσει ο κύκλος του στεφανιού περισσότερο όγκο. Αν βρείτε λυγαριά ή κληματόβεργες ο σκελετός του στεφανιού σας είναι ήδη έτοιμος.

Για τους "προνοητικούς", μια πολύ εξυπηρετική ιδέα είναι να δημιουργήσετε ένα γερό σκελετό από λυγαριά ή οποιοδήποτε άλλο εύκαμπτο υλικό, που δεν θα τον πετάξετε όταν μαραθούν τα λουλούδια σας, αλλά θα τον φυλάξετε για το στεφάνι της επόμενης χρονιάς.

Κόψτε λουλούδια με μακρύ κοτσάνι και δέστε τα με λεπτό σπάγγο πάνω στο στεφάνι, ή περάστε τα ανάμεσα από τα κλαριά, πότε το ένα πίσω από το άλλο και πότε το ένα δίπλα στο άλλο, επικαλύπτοντας κάθε φορά τα κοτσάνια των λουδουδιών και τον σκελετό του στεφανιού, αυξάνοντας τον όγκο του μέχρι όσο εσείς θέλετε.

Φτιάξτε θηλιά μ΄ ένα σκοινάκι στο κέντρο του κύκλου και κρεμάστε το στη πόρτα του σπιτιού. Τώρα αν θέλετε να μείνετε πιστοί στην παράδοση του εθίμου... θα πρέπει να προσθέσετε ένα φυτό ..αποτρεπτικό του κακού, όπως το σκόρδο ή η τσουκνίδα και να το αφήσετε στη πόρτα σας μέχρι του Αι Γιαννιού του θεριστή, που έκαιγαν τα μαγιάτικα στεφάνια στις φωτιές.

Πρωτομαγιά........ 

Από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας, πιθανόν κατάλοιπο πανάρχαιων προχριστιανικών δοξασιών σχετικών μετη γονιμότητα και την καρποφορία της γης.

Χαρακτηριστικό ότι οι βασικές εκδηλώσεις της, όπως η έξοδος των ανθρώπων στην ύπαιθρο μεσυνοδεία χορών και τραγουδιών και το μάζεμα λουλουδιών για να πλεχτούνστεφάνια, τα οποία στη συνέχεια κρεμιούνται σε εμφανή θέση των σπιτιών, συναντώνται ι στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών. Στη Σουηδία,π.χ., την Πρωτομαγιά οι χωρικοί μαζεύουν πράσινα κλαδιά που τα αναρτούνστα σπίτια τους, ενώ τραγουδούν τραγούδια που μιλούν για ευφορία και ευτυχία.

Σε χωριά της Γερμανίας την 1η Μαΐου ένα κλαδί στολισμένο με ταινίες (το Maibaum) τοποθετείται στην κεντρική πλατεία και γύρω τουστήνονται ξέφρενοι χοροί. Ακόμη εκλέγουν το πιο όμορφο κορίτσι τουχωριού ως Βασίλισσα του Μαΐου (Maikonigin), το οποίο και ντύνουν με κάτασπρο φόρεμα.

Ενα από τα πιο τυπικά έθιμα της Πρωτομαγιάς, το μαγιάτικο κλαδί ή το στεφάνι, είναι πιθανόν να έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνιατα χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά.

Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δενέλειπαν από καμιά σημαντική εκδήλωση του δημόσιου, ιδιωτικού ή θρησκευτικού βίου. Επιπλέον είναι αξιοπρόσεκτο ότι η πιο σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλιώνος, που πάνω - κάτω αντιστοιχούσε με τον δικό μας Μάιο, περιελάμβανε στα δρώμενά της τηνκατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο.

Πιο συγκεκριμένα, στα Θαργήλια, γιορτή που έδωσε και το όνομά της σ' ολόκληρο τον μήνα,σχημάτιζαν μια λατρευτική πομπή προς τιμήν του Ηλίου και των Ωρών (Εποχών), που συντελούν τα μέγιστα στην ωρίμανση των καρπών.

Στην πομπή περιέφεραν ένα πράσινο κλαδί που μόλις είχε πετάξει φύλλα. Το τύλιγαν με ταινίες και πάνω του κρεμούσαν σύκα, διάφορα ψωμάκια και μικρά φλασκιά γεμάτα κρασί, λάδι και μέλι.

Το κλαδί αυτό, η «ειρεσιώνη» των γραπτών πηγών, μοιάζει εξαιρετικά με το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, και αυτό μας το βεβαιώνει και το γεγονός ότι σε παλιότερες εποχές το τελευταίο το έφτιαχναν όχι με άνθη αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δένδρων που έφεραν καρπούς και στα οποία αναρτούσαν κρεμμύδια και σκόρδα.

Η Ψευδο-ηροδότεια βιογραφία του Ομήρου μάς διασώζει και τα λόγια που τραγουδούσαν τα παιδιά καθώς περιέφεραν την «ειρεσιώνη": «Ερχόμαστε στο σπίτι ενός πλούσιου νοικοκύρη. Αφήστε τις πόρτες ανοιχτές, γιατί μπαίνει ο Πλούτος και μαζί του η Χαρά και η Ειρήνη. Να 'ναι γεμάτα πάντα τα σταμνιά του και στη σκάφη του ζυμώματος το ζυμάρι να φουσκώνει ψηλά.

Ο γιος του σπιτιού να παντρευτεί, και η κόρη να υφάνει ένα πανώριο υφαντό» (μτφρ.Ι. Κακριδή). Το καταστόλιστο αυτό κλαδί στο τέλος της γιορτής το κρεμούσαν στις θύρες των ναών και των σπιτιών τους. Εκεί το άφηναν ώσπου να ξεραθεί για να μπορεί να καεί και να αντικατασταθεί την επόμενηχρονιά από ένα νέο.
---------------------------
Πηγή:  madata.gr
---------------------------

Μετά από 15 μέρες αποκλεισμού έφτασε το πλοίο στον Άη Στράτη

Χρειάστηκε να φτάσουμε στο παρά πέντε των εκλογών και με τον κίνδυνο ένα ολόκληρο νησί να μην πάρει μέρος στην εκλογική διαδικασία, ώστε να αποκατασταθεί η συγκοινωνία και να επαναλειτουργήσουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές που είχαν αφήσει αποκομμένο από την υπόλοιπη Ελλάδα τον ακριτικό Αη Στράτη.

Το νησί του ανατολικού Αιγαίου είχε μείνει χωρίς πλοίο από την Μεγάλη Παρασκευή λόγω βλάβης στο πλοίο «Ταξιάρχης» ενώ για κακή τύχη των κατοίκων του Αη Στράτη είχε σταματήσει παράλληλα και η σύνδεση με τη Λήμνο λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων στα πιστοποιητικά του πλοίου «Αιολίς» το οποίο επίσης απείχε από τα δρομολόγια.

Μιλώντας στο protothema.gr ο Δήμαρχος του Αη Στράτη Χαράλαμπος Μακρής εξέφρασε την αγανάκτησή του για προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην τροφοδοσία του νησιού, που για δύο εβδομάδες βρέθηκε στο έλεος του θεού «θύμα της «αθηναϊκής γραφειοκρατίας» κατηγορώντας την κυβέρνηση για «αδυναμία να ανταποκριθεί σε στοιχειώδη συνταγματικές του υποχρεώσεις και να παρέχει τα αυτονόητα, όπως η συγκοινωνία».

Είναι χαρακτηριστικό πως τα σχολεία του ακριτικού Αη Στράτη δεν έχουν λειτουργήσει ακόμη και παραμένουν κλειστά μετά τις διακοπές του Πάσχα καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καταφέρει ως σήμερα να επιστρέψουν στο νησί.

Να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του αποκλεισμού το πλωτό σκάφος του Λιμενικού Σώματος από τη Λέσβο ήταν αυτό που μετέφερε φάρμακα και τρόφιμα στο νησί.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο του νησιού «η πολιτεία πρέπει να παρέμβει τώρα για την εφαρμογή των όρων της δημόσιας σύμβασης και την άμεση δρομολόγηση άλλου πλοίου. Η αποκατάσταση της συγκοινωνίας του νησιού μας δεν αποτελεί μόνο συμβατική υποχρέωση της εταιρείας αλλά και συνταγματικό καθήκον της πολιτείας προς τους κατοίκους του νησιού μας αυτούς που στην Αθήνα τους λέτε “ακρίτες”».
--------------------------
Πηγή: protothema.gr
--------------------------

Συνέντευξη Πέτρου Πετρίτη στην Εφημερίδα Δημοτικό Μέλλον

Κύριε Πετρίτη, θα ξεκινήσουμε με μια προσωπική  ερώτηση: Ποιος είστε; Πώς θα συστήνατε τον εαυτό σας στον κόσμο που καλείτε να σας ψηφίσει; 

Ως προς τα στοιχεία του βιογραφικού μου, είμαι Ναυπηγός Μηχανικός με Μεταπτυχιακό στα Ναυτιλιακό από το Πανεπιστήμιο Πειραιά  και δουλεύω στο τεχνικό τμήμα ναυτιλιακής εταιρείας του Πειραιά. Η καταγωγή μου είναι από την Αίγινα, όπου εξελέγην στις τελευταίες δημοτικές Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, είμαι 31 χρονών, κι , έχω πάθος με το volleyκαι το beachvolley, όπως και με τους ανθρώπους, τη φιλία, την ομορφιά και την ιστορία του τόπου μας.

Ποιοι λόγοι σας ώθησαν να κατεβείτε στις εκλογές;

Το γεγονός ότι είμαι νέος, και ζω σε μια πανέμορφη, πάμπλουτη χώρα που τη βλέπω να διασύρεται από δεκαετιών κακή διαχείριση της περιουσίας της. Δε μιλάω μόνο για τον ορυκτό μας πλούτο, τα ενεργειακά κοιτάσματα, τη ναυτιλία μας, τα απίστευτα νησιά και βουνά μας, που άπειρους επισκέπτες έχουν μαγέψει, ούτε για την ιστορία, τον πολιτισμό μας, τα παγκόσμια φήμης μνημεία μας, ή το μοναδικό σε ποιότητα μεσογειακό λάδι, την εύφορη γη μας με τα ονομαστά τοπικά προϊόντα.  Μιλάω για όλ’ αυτά μαζί. Η Ελλάδα είναι ένα επίγειος Παράδεισος, και μ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω της παγκόσμιας διεθνούς συγκυρίας, είναι στο χέρι όλων μας, κι ιδιαίτερα της νέας γενιάς, να την υπηρετήσουμε όπως της αξίζει για να τη φέρουμε ξανά στη θέση που της πρέπει.

Είστε υποψήφιος με το ΠΑ.ΣΟ.Κ στην Α΄ Πειραιά, σε μια δύσκολη πολιτικά συγκυρία. Θεωρείτε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταφέρει να κάνει την έκπληξη στις εκλογές;

Κοιτάξτε, πιστεύω ότι η σημερινή κατάσταση, αν θέλουμε να μην κλείνουμε τα μάτια, είναι καθρέφτης της ίδιας της κοινωνίας μας. Και στο βαθμό που η κοινωνία αυτή, έστω αναγκαστικά, καλείται να αλλάξει, όπως οι ζωές όλων μας καλούνται να αλλάξουν, έτσι καλείται να αλλάξει και το κόμμα μας για να μη χάσει την επαφή του με τον κόσμο. Το αν θα συρρικνωθεί ή όχι η φωνή της ευρύτερης δημοκρατικής παράταξης που παραδοσιακά εκπροσωπεί το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα πείσουμε τους ψηφοφόρους μας ότι αφουγκραστήκαμε πράγματι τα μηνύματα των καιρών κι είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε τα λάθη του παρελθόντος. Συμμετέχω σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για την Ελλάδα αλλά και για το Κίνημα μας θέλοντας να πω ότι στα δύσκολα πρέπει να μπαίνουμε μπροστά με αίσθημα ευθύνης και εκφράζοντας την ανανέωση τώρα και παντού.
Στο Α’ Πειραιά κάναμε πράξη την αλλαγή με ένα πλήρως ανανεωμένο ψηφοδέλτιο με ανθρώπους των επιστημών, της επιχειρηματικότητας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Τι ακριβώς επαγγέλλεται ως προς την πρόοδο και την ευημερία το ΠΑΣΟΚ που εκπροσωπείτε σα νέος υποψήφιός του; Ένα ΠΑΣΟΚ με βεβαρημένο παρελθόν, για μεγάλο μέρος της κοινωνίας, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

Το ΠΑΣΟΚ, το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, δεν είναι ένα αυθαίρετο κατασκεύασμα που μπορεί να καταρρακωθεί μέσα σε μια γενικότερη κακή συγκυρία. Το ΠΑΣΟΚ εκφράζει τον κορμό της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό που λέμε ευρύτερη δημοκρατική παράταξη. Κι αυτός ο χώρος δεν έχει εκλείψει, ούτε πρόκειται να εκλείψει ποτέ. Δείτε το παράδειγμα της Γαλλίας με τον Ολάντ και την ανάγκη ύπαρξης του κεντροαριστερού πόλου απέναντι σε έναν συντηρητικό άξονα Γαλλίας-Γερμανίας που επιβάλει σκληρές πολιτικές λιτότητας.
 Δε θα απολογηθώ για λάθη ή κακούς χειρισμούς του παρελθόντος. Είμαι πολύ νέος γι αυτό. Απλά, θα κάνω ό, τι μπορώ για να ξαναβρεί το κόμμα μου τις φυσικές κι αληθινές του διαστάσεις. Από την 6η του Μάη το βράδυ, αν είναι δυνατόν. Όσο για την πρόοδο και την ευημερία, προσωπικά σας απαντώ ότι τη βλέπω να έρχεται μόνο μέσα από ευνομία, δικαιοσύνη, δουλειά και προκοπή. Κι αυτά δεν είναι απλά λόγια, γιατί στα ελληνικά, αν τα αγαπάς και τα εννοείς, οι λέξεις έχουν τη δική τους βαρύτητα.

Ποιοι οι στόχοι σας για την εκλογική σας περιφέρεια;

Οι βασικός στόχος για την περιφέρεια του Πειραιά και της νησιωτικής ενότητας του Αργοσαρωνικού είναι η κοινωνική συνοχή. Αυτήν την εποχή είναι ελκυστικό να μιλάς για ανάπτυξη ή για μεγαλεπήβολα σχέδια, προϋπόθεση όμως είναι ο λαός, και ειδικότερα η νεολαία, να μην χάσει την ελπίδα του για το μέλλον. Πιστεύω στις εμπορικές και τουριστικές δυνατότητες του Πειραιά με καινοτόμες παρεμβάσεις αλλά και στην αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού στις μικρές κοινωνίες των νησιών μας. Μπορούμε να είμαστε μια δημιουργική κυψέλη στις δύσκολες σημερινές συνθήκες, γιατί μην ξεχνάμε ότι ο Πειραιάς είναι παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος και τα νησιά μας, τουριστικά, το μπαλκόνι της Αττικής, ένας εύκολος, κοντινός προορισμός, πλούσιος σε ιστορία και ομορφιά.  Η κρίση λοιπόν μπορεί να εκφραστεί και σαν ευκαιρία για το Πειραιά στηρίζοντας και ενισχύοντας το δίπολο Ναυτιλία και Τουρισμός.  

Η πανσέληνος φέρνει γρουσουζιά στις κάλπες

Το φαινόμενο που θα εκδηλωθεί το βράδυ των εκλογών θεωρείται από τα πιο ισχυρά των τελευταίων ετών. Διαχρονικά έχει συνδυαστεί με φυσικές καταστροφές αλλά και με κοινωνικές εξεγέρσεις, με αποτέλεσμα τη σχετική κινδυνολογία.


Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», η 6η Μαΐου είναι ημερομηνία ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα αλλά και τη Γαλλία, λόγω των κρίσιμων εκλογών, παρουσιάζει, ωστόσο, και αστρονομικό ενδιαφέρον λόγω της περίφημης «σούπερ Σελήνης».

Το σεληνιακό περίγειο, όπως ονομάζεται επιστημονικά, παρατηρείται όταν η τροχιά της Σελήνης γύρω από τη Γη δεν είναι ένας τέλειος κύκλος αλλά μια έλλειψη. Έτσι, σε κάθε τροχιά υπάρχει μια στενότερη προσέγγιση, που ονομάζεται περίγειο, και μια μακρύτερη προσέγγιση, που ονομάζεται απόγειο. Όταν λοιπόν, η απόσταση μεταξύ Γης και Σελήνης είναι πιο μικρή, τότε έχουμε τη «σούπερ σελήνη».

Δεν πρόκειται για ασυνήθιστο φαινόμενο, αντιθέτως, κάθε χρόνο έχουμε 4 έως 6 φορές «σούπερ Σελήνη», ωστόσο ο συνδυασμός της με την πανσέληνο συμβαίνει περίπου μία φορά κάθε δύο ή τρία χρόνια.

Εξάλλου, το σεληνιακό περίγειο δεν είναι το ίδιο ισχυρό ούτε ως προς την ένταση ούτε ως προς τη διάρκεια της επίδρασής του κι αυτό της 6ης Μαΐου θεωρείται από το πιο ισχυρά των τελευταίων ετών.

«Πέρυσι στις 19 Μαρτίου 2011 είχαμε πάλι πανσέληνο και η Σελήνη ήταν στο περίγειό της δηλαδή στο πιο κοντινό σημείο με τη Γη στον μηνιαίο κύκλο.

Τότε μάλιστα η Σελήνη είχε βρεθεί σε απόσταση 356.570 χιλιομέτρων, ενώ φέτος στις 6 Μαΐου όπου και πάλι έχει πανσέληνο το περίγειο θα είναι σε απόσταση 356.955 χιλιομέτρων, δηλαδή κάπου 400 χιλιόμετρα πιο μακριά.

Ο αστρολόγος Ρίτσαρντ Νόλε ήταν αυτός που επινόησε τον όρο «σούπερ Σελήνη» το 1979 και είναι πεπεισμένος ότι τα σεληνιακά περίγεια προκαλούν φυσικές καταστροφές. Ωστόσο, δεν είναι ο μόνος που πιστεύει κάτι τέτοιο, καθώς με το πέρασμα του χρόνου το σεληνιακό περίγειο έχει συνδυαστεί με ακραία φυσικά φαινόμενα, καταστροφές, αλλά και με κοινωνικές εξεγέρσεις, με αποτέλεσμα να έχει πυροδοτηθεί μια σχετική κινδυνολογία.

Για παράδειγμα, οι καταστροφικές καταιγίδες στη Νέα Αγγλία το 1938 ή οι πλημμύρες στην περιοχή Χάντερ Βάλεϊ στην Αυστραλία το 1955 έγιναν κατά τη διάρκεια «σούπερ Σελήνης».

Επίσης, οι καταστροφές που προκάλεσε ο κυκλώνας Τρέισι το 1974 και ο τυφώνας Κατρίνα το 2005 συνδέθηκαν με το σεληνιακό περίγειο, όπως και ο φονικός σεισμός της Ιαπωνίας το 2011, αν και στις τρεις περιπτώσεις, η «σούπερ Σελήνη» έγινε μία εβδομάδα μετά. Στην περίπτωση της Ιαπωνίας δε, η Σελήνη βρισκόταν όχι στο κοντινότερο, αλλά σ' ένα από τα πιο απόμακρα σημεία της τροχιάς της.
---------------------
Πηγή: real.gr
---------------------