Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017

Νέα αιτήματα ΟΑΣΑ προς Αρχή Προστασίας Δεδομένων

Ανεπαρκείς φαίνεται ότι ήταν οι ασκήσεις επί χάρτου τις οποίες έκανε ο ΟΑΣΑ καθ’ υπόδειξη του υπουργείου Υποδομών, με την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου να καταδεικνύει τα τεράστια κενά σχεδιασμού. Αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί χάος και η ηγεσία του υπουργείου να επιρρίπτει ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.

Μέσα σε αυτό το κλίμα πολεμικής πραγματοποιήθηκε, χθες, συνάντηση μεταξύ στελεχών του υπουργείου Υποδομών, του ΟΑΣΑ και της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.




Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν να απευθύνει ο ΟΑΣΑ νέα αιτήματα προς την Αρχή, η οποία με τη σειρά της δεσμεύθηκε να εξετάσει και στη συνέχεια να γνωμοδοτήσει. Στην πράξη, ο ΟΑΣΑ διαπίστωσε κενά τα οποία δεν είχε προβλέψει, αλλά ήρθαν στην επιφάνεια με την έναρξη εφαρμογής του συστήματος.
Ετσι, η Αρχή θα κληθεί να γνωμοδοτήσει για τρία νέα ζητήματα. Κατ’ αρχάς, ενώ έχει γνωμοδοτήσει για τη δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής των προσωποποιημένων καρτών ύστερα από ηλεκτρονική αίτηση, ο ΟΑΣΑ πρόσθεσε νέα παράμετρο. Εθεσε για πρώτη φορά χθες, σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα για δυνατότητα συλλογής των στοιχείων των επιβατών για εμπορική προσωποποιημένη επικοινωνία με την προϋπόθεση της συγκατάθεσης του επιβάτη. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικό αίτημα στον ΟΑΣΑ δεν είχε απευθυνθεί μέχρι χθες. Η αρχική τοποθέτηση του ΟΑΣΑ επ’ αυτού ήθελε τον Οργανισμό να διαμορφώνει ξεχωριστή βάση δεδομένων με αυτά τα στοιχεία. Χθες, όμως, ζήτησε ο Οργανισμός άδεια προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιεί τα στοιχεία της βάσης δεδομένων των προσωποποιημένων καρτών.

Παράλληλα, η Αρχή καλείται να γνωμοδοτήσει, ύστερα από αίτημα του ΟΑΣΑ, για τη διατήρηση των στοιχείων των επιβατών για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Η αρχική γνωμοδότηση βασίστηκε στο αίτημα του ΟΑΣΑ για διατήρηση των στοιχείων των επιβατών μέχρι την ταχυδρομική αποστολή των καρτών, τα οποία στη συνέχεια θα καταστρέφονταν.

Το τρίτο ζήτημα που έθεσε στη χθεσινή συνάντηση ο ΟΑΣΑ αφορά τη δυνατότητα μαζικής έκδοσης και αποστολής προσωποποιημένων καρτών με την προϋπόθεση όμως της συγκατάθεσης του χρήστη. Αυτή η ρύθμιση αφορά μεγάλους Οργανισμούς ή εταιρείες, οι οποίες θέλουν να προμηθευτούν μαζικά κάρτες εξασφαλίζοντας έκπτωση από τον ΟΑΣΑ.
-----------------------------------
Πηγή: Καθημερινή
-----------------------------------